Jak przerobić michę?

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

malibu
 
 
Posty: 212
Rejestracja: czw paź 03, 2002 2:47 pm

Jak przerobić michę?

Post autor: malibu » sob lip 31, 2004 8:51 pm

Bardzo proszę o podpowiedz o wszelkich możliwych sposobach przerobienia miski olejowej, w czym rzecz - chcę zaaplikowac silnik OM314 MB do Gaza 66, problem tylko jest taki że ten motorek ma dosyć nietypową i wyłupiastą w przedniej części miskę (taki cylinder), z tego względu nie nabyłem jeszcze tego serducha, nie wiem czy można próbować albo obrócić tę miskę albo przespawać, nie wiem jak tam jest ze smokiem, w której części. Jeśli ktoś zna ten motorek to dajcie znać - taki jest w MB 508, 608, itp. Pomóżcie sprawa pilna, decyzja do poniedziałku. Może jakaś stronka z rozrysowanym motorkiem, albo skan z katalogu. Pozdrawaim malibu

malibu
 
 
Posty: 212
Rejestracja: czw paź 03, 2002 2:47 pm

Post autor: malibu » sob lip 31, 2004 8:54 pm

Oczywiście problem jest z gruchą przedniego mostu, bliskie spotkania tych elementów nie wróżą nic dobrego..........

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » sob lip 31, 2004 11:34 pm

http://www.waterpeople.de/508/motor1.htm
tu znalazlem caly schemat tego silnika
http://www.mb-busfreaks.de/technik/motoren.htm
a tu charakterystki

faktycznie jest troche problem ale ja bym sprobowal przesunac odpowiednio silnik, z tego co patrzylem na zdjeciach to w gazie jest sporo miejsca ewentualnie mozna probowac go troche obrocic wzgeldme osi podluznej
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz sie 01, 2004 1:39 am

Jezeli ta pompa oleju siedzi w tej studni /a na to wyglada/-to nie da się wiele zrobić.Też bym starał się przesunąć motor z pola rażenia mostu. :roll:
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » ndz sie 01, 2004 7:18 am

uzwglednij tez takie atrakcje jak poprzeczki ramy :roll:
ZG 5.2 96r.

malibu
 
 
Posty: 212
Rejestracja: czw paź 03, 2002 2:47 pm

Post autor: malibu » ndz sie 01, 2004 11:24 am

Wielkie dzięki za namiary na strony www. Może ktoś zaglądał do tej cholernej michy i wie jak jest umieszczony "smok". Po której stronie silnika prawej czy lewej stojąc na wprost od wentylatora? a może centralnie?
Przesunąć względem osi podłużnej może można by było ale pytanie czy wał a właściwie przeguby Kardana wytrzymają pracę w dwóch płaśzczyznach - przesunięcie w lini pionowej - (wyjście ze skrzyni - do reduktora) i jeszcze w lini poziomej - wejście reduktora jest centralne względem ramy a gdyby silnik przesunąć to już wyjście będzie przesunięte w poziomie. Proszę doradźcie jeszcze coś......... Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » ndz sie 01, 2004 11:35 am

zle mnie zrozumiales chyba, ja mialem na mysli obrocenie silnika wzgeldem osi walu korbowego tzn przechylenie go troche na bok
Rozwazales przesunie silnika w przod lub w tyl, jak masz jakies fotki ramy bez silnika to podelsij chetnie popatrze

z tego co widac na tym rysunku
Obrazek
to smok jest po lewej stronie patrzac w strone wentylatora
ZG 5.2 96r.

malibu
 
 
Posty: 212
Rejestracja: czw paź 03, 2002 2:47 pm

Post autor: malibu » ndz sie 01, 2004 11:49 am

Rozumiem, przesunięcie w osi ale chyba to niewiele da. Jest kwestia w zasadzie przesuniecia poprzeczki głównej z przodu, będzie to trudne bo rama zmienia w tym miejscu kształt no i drugi minus to taki że silnik w znacznej części będzie wysunięty przez przednią oś co też jest nienajlepsze. Zdjęcie postaram się dzisiaj podesłać. Pozdrawiam

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz sie 01, 2004 11:53 am

malibu pisze: Przesunąć względem osi podłużnej może można by było ale pytanie czy wał a właściwie przeguby Kardana wytrzymają pracę w dwóch płaśzczyznach - przesunięcie w lini pionowej - (wyjście ze skrzyni - do reduktora) i jeszcze w lini poziomej - wejście reduktora jest centralne względem ramy a gdyby silnik przesunąć to już wyjście będzie przesunięte w poziomie. Proszę doradźcie jeszcze coś......... Pozdrawiam.
Tym się nie przejmuj,staraj się tylko utrzymać równoległość obu flansz i tak to ustawić,żeby krzyżaki nie haczyły.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » ndz sie 01, 2004 11:54 am

ciezko jest byc pionierem, powodzenia :)2
ZG 5.2 96r.

malibu
 
 
Posty: 212
Rejestracja: czw paź 03, 2002 2:47 pm

Post autor: malibu » ndz sie 01, 2004 12:06 pm

Krzyzaki nie haczyły a dokładnie to o co chodzi?

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz sie 01, 2004 12:14 pm

Znaczy żebyś nie zrobił takiego kata na nich,że uwzględniając odkształcenia całego zespołu/poduszki,praca ramy/-widełki kardana nie kleszczyły się o podstawki.Często mozna to trochę podszlifować,ale bez przesadyzmu.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz sie 01, 2004 12:20 pm

wojtekd pisze:ciezko jest byc pionierem, powodzenia :)2
A to żeś grzecznie malibu spławił :)21

Można jeszcze zauważyć patrząc na rys pompy-tą część z sitkiem można odkręcić i przez flanszkę i rurkę przenieść w inne pasujące nam miejsce.
Czy to coś da?To już musisz sam odkręcić miskę i to sprawdzić.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

malibu
 
 
Posty: 212
Rejestracja: czw paź 03, 2002 2:47 pm

Post autor: malibu » ndz sie 01, 2004 11:44 pm

Chopy!
Wielkie dzięki za informacje, najważniejsze że smok jest po lewej stronie bo akurat grucha mostu jest w stosunku do osi ramy przesunięta w prawo patrząc od przodu. Teraz kupię to serducho i reszta wyjdzie w praniu. Dzięki.Pozdrawaim malibu

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » ndz sie 01, 2004 11:47 pm

vandall1 pisze:
wojtekd pisze:ciezko jest byc pionierem, powodzenia :)2
A to żeś grzecznie malibu spławił :)21

[ciach]
splawilem, no co ty :)21, moze sam kiedys ocipieje do reszty i kupie gaza 66 bo chodzi za mna. I tez bym szukal zamiennika dla orginalnego v8, wiec temat dla mnie ciekawy 8)
ZG 5.2 96r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość