predkość biegu jałowego

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

predkość biegu jałowego

Post autor: luk » czw sie 26, 2004 3:23 pm

Mam licencyjnego weber-a, silnik gaśnie mi na wolnych obrotach. Gdzie sie reguluje prędkość wolnych obrotów. Ewentualnie może jakieś inne sugestie??
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » czw sie 26, 2004 3:37 pm

Obejrzyj dokladnie gaznik do okola i znajdz wystajaca srobke ze sprezynka. To bedzie ta wlasciwa do regulacji
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » czw sie 26, 2004 4:09 pm

Chyba że ma nie obroty złe, tylko skład mieszanki z dupy, czyli z kosmosu...
Wtedy trzeba szukać tej drugiej śrubki :)

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » czw sie 26, 2004 5:18 pm

A czy można jakoś konkretniej, mam ksiązke od tarpana ale akurat tam nie ten gaznik jest opisany. Jak sie reguluje skład mieszanki??
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » czw sie 26, 2004 6:55 pm

CZzyli masz dwugardzielowy gaźnik webera?
Zasada ustawiania mieszanki jest taka sama w każdym gaźniku - inna tylko lokalizacja wkrętów regulacyjnych.
Wkręt ze sprężynką, buforujący zamknięcie przepustnicy służy ustawianiu obrotów - możliwie najniższych, przy jakich silnik pracuje równo. Drugiego szukaj przy korpusie pierwszej gardzieli, przy podstawie gaxnika - jest w takiej skośnej studzience, malutki, łatwo go przeoczyć - on odpowiada za skład mieszanki. A jak nimi krecić - patrz do swojej książki.

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » czw sie 26, 2004 7:04 pm

To Cie jescze troche pomęcze :lol: :lol: bo wygląda na to że na wolnych i to dość długo w miare zwiększania obrotów( a może i cały czas) pali tylko jeden albo dwa cylindry. Kopułka i palec nowe. Tylko cewka wygląda na dość starą. Jakieś mądre rady jak ten silnik wyregulować żeby dobrze chodził ?? ??
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » czw sie 26, 2004 8:40 pm

rozumiem, ze w pewnej chwili "włączają" się pozostałe cylindry i pod obciążeniem chodzi na wszystkie 4?

Jesli tak, to znaczy, że masz za ubogą mieszankę w układzie wolnych obrotów (pracuje on również przy małych uchyleniach przepustnicy). Spowodowane to może być albo radykalnum skręceniem wkręta regulacyjnego, albo przytkaniem następujących miejsc:

- dyszy wolnych obrotów
- otworów kompensacyjnych
- kryzy, w którą wkręcana jest iglica wkręta regulacyjnego

Możliwe też jest, że masz bardzo mocno wyrobioną oś przepustnicy i jej łożyskowanie, co powoduje zasysanie tamtędy "lewego" powietrza i niekontrolowane zubażanie mieszanki.

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » czw sie 26, 2004 8:48 pm

Dobra wielkie dzięki, jutro wszytko sprawdze, jeszcze czy wszędzie jest iskra taka jak pownna itp. Mam nadzieje że będzie to chodzić. Jeszcze tylo musze sobie uszczelnić tą rurke która leci olej do klawiatruy bo olej z niej cieknie i wcale mi sie to nie podoba :evil:
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » czw sie 26, 2004 9:01 pm

luk pisze:Jeszcze tylo musze sobie uszczelnić tą rurke która leci olej do klawiatruy bo olej z niej cieknie i wcale mi sie to nie podoba :evil:
Wymień w pizdu - razem z wkręcanym w głowicę króćcem, jak trzeba... najlepiej miedzianą załóż - jakiś krótki przewód hamulcowy z końcówkami 10x1

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » czw sie 26, 2004 9:01 pm

Niestety w mojej ksiązce jest napisane jak złożyć i rozłożyć silnik ale o reguluwaniu składu mieszanki nie ma słowa :o :o Tak więcc mam jeszcze kilka pytań

1. czy w weberze można regulawać skład mieszanki biegu jałowego czy tylko obroty
2. Jak wyregulować sobie mieszanke
3. Jaki dać kąt wyprzedzenia zapłonu( mam w książce jak to sie robi ale kiedyś czytałem że przy obecnym paliwie to jakieś strasznie duze kąty są

Z góry dzięk za wspieranie młodego "mechanika" w ciężkim boju z oporną materią:lol: :lol:
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » czw sie 26, 2004 9:38 pm

No - pisałem, że są dwa wkręty- można (a nawet trzeba) regulować i to i to.

Najpierw dobrze rozgrzewasz silnik - do 80 stopni.

1 Zaczynasz od wkręcenia wkretu regulacji mieszanki (dalej: wrm) do oporu (lekko!). Silnik zgaśnie
2 Wykręcasz go o dwa pełne obroty - wstępne wzbogacenie - na pewno będzie za bogata.
3 Odpalasz
4 Jeśli silnik gaśnie, wkretem regulacji obrotów (dalej: wro) podnosisz obroty, aż zacznie chodzić bez dodawania gazu - lepiej, gorzej - na razie wsio ryba.
5 powoli wkręcasz wrm, słuchając uważnie silnika - obroty powinny stopniowo wzrastać a praca wyrównywać się. Nastąpi w pewnej chwili taki moment, kiedy dalsze wkrecanie spowoduje pogorszenie pracy - wtedy należy z powrotem wrm lekko wykręcić. Chodzi o uzyskanie jak najwyższych obrotów dla danego położenia wro.
6 teraz wykręcasz wro, dążac do maksymalnego obniżenia obrotów, na granicy, gdy silnik będzie chodził jeszcze równo.
7 powtarzasz czynności punktów 5 i 6
8 kontrolujesz - wpierdalasz pełny gaz, prztrzymujesz chwilę i puszczasz, badając, czy po uzyskaniu wolnych obrotów silnik nie zechce zgasnąć. Jeśli tak - lekko podnosisz obroty za pomocą wro, ewentualnie korygując położenie wrm - lekko go wykręcając - 1/10-1/8 obrotu

Następnie zapłon - tu nie pomoże żadna diagnostyczna maszyneria - te silniki ustawia się na słuch. Należy odłączyć podciśnieniową regulację zapłonu, a następnie, przy pracującym silniku:
- opóźnic wstępnie zapłon, do momentu wyraźnego zwolnienia pracy
- powoli przyspieszać zapłon (obrót w lewo) - obroty silnika będą rosnąć, w pewnym momencie silnik zacznie chodzić nierówno - już jesteśmy za daleko - należy teraz z powrotem opóźniać zapłon, póki obroty pozostają na tym samym poziomie.

Tyle. Mi wychodzi tą metodą ok. 12 st na benzynie, 14 na gazie. Fabryka zaleca 7 :-o Nie używam w ogóle regulacji podciśnieniowej - jest na stałe odłączona - tylko wprowadza wypadnięcia zapłonów i "dziury" w charakterystyce silnika.
Ostatnio zmieniony czw sie 26, 2004 11:13 pm przez SebastianS, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » czw sie 26, 2004 9:43 pm

Dzieki za rzeczowa odpowiedź :)2 :)2
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » czw sie 26, 2004 11:12 pm

drobiazg - konkretne pytanie - konkretna odpowiedź...

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » pt sie 27, 2004 10:24 am

A jak sie ustawia skład mieszanki na wyzszych obrotach ?? ?? Też jest na to jakiś magiczny sposób ?? ?? Bo w tej mojej wspaniałej książce to jak sie sprawdza wichrowatość czopów korbowodowych to można znaleść, ale jak ustwić skład miesznaki to już nie raczyli napisać :o
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » pt sie 27, 2004 2:25 pm

Mała relacja z moich poczynań:
1. regulacja w gaziniku mieszanki biegu jałowego totalnie nic nie dawała, nawet jak sie wkręciło do końca silnik chodził jak wcześniej.
2. Dlatego wziołem sie za zapłon, tutaj po porządnym przekęcaniu w lewo obroty wyraźnie sie podniosły i zaczoł pracować równiej.
3. jadnak radość nietrawła długo bo po przepłukaniu układu chłodzenia teraz dzieje sie tak fajnie że jak sie kręci korbą to w pewnym momęcie tak od###buje w przeciwną stronę że mało rąk nie urwie.

I tu pytanko mam szykać odrazu jakiegoś warsztatu, nowego silika czy da sie jescze coś z tym zrobić??? Jakieś sugestie co poszło??
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » pt sie 27, 2004 2:43 pm

no i wszystko jasne, laska popychacza czwatrego cylindra odeszła od krainy złomy :evil: :evil: :evil:
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » sob sie 28, 2004 1:31 am

luk pisze:jak sie kręci korbą to w pewnym momęcie tak od###buje w przeciwną stronę że mało rąk nie urwie.
Widocznie za wczesny zapłon ustawiłeś.. Troszkę opóźnij. Generalnie przy powolnym pokręcaniu korbą ma kopać wstecz - tak jest dobrze - no ale bez przesady oczywiście

A jak dojrzejesz do remontu - daj znać

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: predkość biegu jałowego

Post autor: pilmar » sob sie 28, 2004 10:19 am

luk pisze:Mam licencyjnego weber-a, silnik gaśnie mi na wolnych obrotach. Gdzie sie reguluje prędkość wolnych obrotów. Ewentualnie może jakieś inne sugestie??
sprawdź uszczelkę:
pod gaźnikiem
pod kolektorem

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » sob sie 28, 2004 10:21 am

niedoczytałem że znalazłeś przyczyne.. :oops:

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » sob sie 28, 2004 3:27 pm

tak zanalazłem przyczyne.... tyle że nic nie dzieje sie bez powodu, dziś pełny radości zakupiłem nową laske i komplecik nowych uszczelek i założyłem laske...i dupa bo zawór ani drgnie :evil: :evil: chyba jednak pójde z tym do kogoś :evil: :evil: Ktoś wie dlaczego?? zawór sie skrzywił czy co bo nie idzie go wogóle ruszyć??

Ile może kosztować remont tego cuda bo oprócz tego że chwilowo nie działa to jeszcze kopci?? Jakieś sprawdzone warsztaty?? Czy bardziej sie opłaca coś innego poszukąć(stare-nowe)??
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość