predkość biegu jałowego
Moderator: Student
predkość biegu jałowego
Mam licencyjnego weber-a, silnik gaśnie mi na wolnych obrotach. Gdzie sie reguluje prędkość wolnych obrotów. Ewentualnie może jakieś inne sugestie??
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
A czy można jakoś konkretniej, mam ksiązke od tarpana ale akurat tam nie ten gaznik jest opisany. Jak sie reguluje skład mieszanki??
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
CZzyli masz dwugardzielowy gaźnik webera?
Zasada ustawiania mieszanki jest taka sama w każdym gaźniku - inna tylko lokalizacja wkrętów regulacyjnych.
Wkręt ze sprężynką, buforujący zamknięcie przepustnicy służy ustawianiu obrotów - możliwie najniższych, przy jakich silnik pracuje równo. Drugiego szukaj przy korpusie pierwszej gardzieli, przy podstawie gaxnika - jest w takiej skośnej studzience, malutki, łatwo go przeoczyć - on odpowiada za skład mieszanki. A jak nimi krecić - patrz do swojej książki.
Zasada ustawiania mieszanki jest taka sama w każdym gaźniku - inna tylko lokalizacja wkrętów regulacyjnych.
Wkręt ze sprężynką, buforujący zamknięcie przepustnicy służy ustawianiu obrotów - możliwie najniższych, przy jakich silnik pracuje równo. Drugiego szukaj przy korpusie pierwszej gardzieli, przy podstawie gaxnika - jest w takiej skośnej studzience, malutki, łatwo go przeoczyć - on odpowiada za skład mieszanki. A jak nimi krecić - patrz do swojej książki.
To Cie jescze troche pomęcze
bo wygląda na to że na wolnych i to dość długo w miare zwiększania obrotów( a może i cały czas) pali tylko jeden albo dwa cylindry. Kopułka i palec nowe. Tylko cewka wygląda na dość starą. Jakieś mądre rady jak ten silnik wyregulować żeby dobrze chodził





Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
rozumiem, ze w pewnej chwili "włączają" się pozostałe cylindry i pod obciążeniem chodzi na wszystkie 4?
Jesli tak, to znaczy, że masz za ubogą mieszankę w układzie wolnych obrotów (pracuje on również przy małych uchyleniach przepustnicy). Spowodowane to może być albo radykalnum skręceniem wkręta regulacyjnego, albo przytkaniem następujących miejsc:
- dyszy wolnych obrotów
- otworów kompensacyjnych
- kryzy, w którą wkręcana jest iglica wkręta regulacyjnego
Możliwe też jest, że masz bardzo mocno wyrobioną oś przepustnicy i jej łożyskowanie, co powoduje zasysanie tamtędy "lewego" powietrza i niekontrolowane zubażanie mieszanki.
Jesli tak, to znaczy, że masz za ubogą mieszankę w układzie wolnych obrotów (pracuje on również przy małych uchyleniach przepustnicy). Spowodowane to może być albo radykalnum skręceniem wkręta regulacyjnego, albo przytkaniem następujących miejsc:
- dyszy wolnych obrotów
- otworów kompensacyjnych
- kryzy, w którą wkręcana jest iglica wkręta regulacyjnego
Możliwe też jest, że masz bardzo mocno wyrobioną oś przepustnicy i jej łożyskowanie, co powoduje zasysanie tamtędy "lewego" powietrza i niekontrolowane zubażanie mieszanki.
Dobra wielkie dzięki, jutro wszytko sprawdze, jeszcze czy wszędzie jest iskra taka jak pownna itp. Mam nadzieje że będzie to chodzić. Jeszcze tylo musze sobie uszczelnić tą rurke która leci olej do klawiatruy bo olej z niej cieknie i wcale mi sie to nie podoba 

Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Niestety w mojej ksiązce jest napisane jak złożyć i rozłożyć silnik ale o reguluwaniu składu mieszanki nie ma słowa
Tak więcc mam jeszcze kilka pytań
1. czy w weberze można regulawać skład mieszanki biegu jałowego czy tylko obroty
2. Jak wyregulować sobie mieszanke
3. Jaki dać kąt wyprzedzenia zapłonu( mam w książce jak to sie robi ale kiedyś czytałem że przy obecnym paliwie to jakieś strasznie duze kąty są
Z góry dzięk za wspieranie młodego "mechanika" w ciężkim boju z oporną materią:lol:


1. czy w weberze można regulawać skład mieszanki biegu jałowego czy tylko obroty
2. Jak wyregulować sobie mieszanke
3. Jaki dać kąt wyprzedzenia zapłonu( mam w książce jak to sie robi ale kiedyś czytałem że przy obecnym paliwie to jakieś strasznie duze kąty są
Z góry dzięk za wspieranie młodego "mechanika" w ciężkim boju z oporną materią:lol:

Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
No - pisałem, że są dwa wkręty- można (a nawet trzeba) regulować i to i to.
Najpierw dobrze rozgrzewasz silnik - do 80 stopni.
1 Zaczynasz od wkręcenia wkretu regulacji mieszanki (dalej: wrm) do oporu (lekko!). Silnik zgaśnie
2 Wykręcasz go o dwa pełne obroty - wstępne wzbogacenie - na pewno będzie za bogata.
3 Odpalasz
4 Jeśli silnik gaśnie, wkretem regulacji obrotów (dalej: wro) podnosisz obroty, aż zacznie chodzić bez dodawania gazu - lepiej, gorzej - na razie wsio ryba.
5 powoli wkręcasz wrm, słuchając uważnie silnika - obroty powinny stopniowo wzrastać a praca wyrównywać się. Nastąpi w pewnej chwili taki moment, kiedy dalsze wkrecanie spowoduje pogorszenie pracy - wtedy należy z powrotem wrm lekko wykręcić. Chodzi o uzyskanie jak najwyższych obrotów dla danego położenia wro.
6 teraz wykręcasz wro, dążac do maksymalnego obniżenia obrotów, na granicy, gdy silnik będzie chodził jeszcze równo.
7 powtarzasz czynności punktów 5 i 6
8 kontrolujesz - wpierdalasz pełny gaz, prztrzymujesz chwilę i puszczasz, badając, czy po uzyskaniu wolnych obrotów silnik nie zechce zgasnąć. Jeśli tak - lekko podnosisz obroty za pomocą wro, ewentualnie korygując położenie wrm - lekko go wykręcając - 1/10-1/8 obrotu
Następnie zapłon - tu nie pomoże żadna diagnostyczna maszyneria - te silniki ustawia się na słuch. Należy odłączyć podciśnieniową regulację zapłonu, a następnie, przy pracującym silniku:
- opóźnic wstępnie zapłon, do momentu wyraźnego zwolnienia pracy
- powoli przyspieszać zapłon (obrót w lewo) - obroty silnika będą rosnąć, w pewnym momencie silnik zacznie chodzić nierówno - już jesteśmy za daleko - należy teraz z powrotem opóźniać zapłon, póki obroty pozostają na tym samym poziomie.
Tyle. Mi wychodzi tą metodą ok. 12 st na benzynie, 14 na gazie. Fabryka zaleca 7
Nie używam w ogóle regulacji podciśnieniowej - jest na stałe odłączona - tylko wprowadza wypadnięcia zapłonów i "dziury" w charakterystyce silnika.
Najpierw dobrze rozgrzewasz silnik - do 80 stopni.
1 Zaczynasz od wkręcenia wkretu regulacji mieszanki (dalej: wrm) do oporu (lekko!). Silnik zgaśnie
2 Wykręcasz go o dwa pełne obroty - wstępne wzbogacenie - na pewno będzie za bogata.
3 Odpalasz
4 Jeśli silnik gaśnie, wkretem regulacji obrotów (dalej: wro) podnosisz obroty, aż zacznie chodzić bez dodawania gazu - lepiej, gorzej - na razie wsio ryba.
5 powoli wkręcasz wrm, słuchając uważnie silnika - obroty powinny stopniowo wzrastać a praca wyrównywać się. Nastąpi w pewnej chwili taki moment, kiedy dalsze wkrecanie spowoduje pogorszenie pracy - wtedy należy z powrotem wrm lekko wykręcić. Chodzi o uzyskanie jak najwyższych obrotów dla danego położenia wro.
6 teraz wykręcasz wro, dążac do maksymalnego obniżenia obrotów, na granicy, gdy silnik będzie chodził jeszcze równo.
7 powtarzasz czynności punktów 5 i 6
8 kontrolujesz - wpierdalasz pełny gaz, prztrzymujesz chwilę i puszczasz, badając, czy po uzyskaniu wolnych obrotów silnik nie zechce zgasnąć. Jeśli tak - lekko podnosisz obroty za pomocą wro, ewentualnie korygując położenie wrm - lekko go wykręcając - 1/10-1/8 obrotu
Następnie zapłon - tu nie pomoże żadna diagnostyczna maszyneria - te silniki ustawia się na słuch. Należy odłączyć podciśnieniową regulację zapłonu, a następnie, przy pracującym silniku:
- opóźnic wstępnie zapłon, do momentu wyraźnego zwolnienia pracy
- powoli przyspieszać zapłon (obrót w lewo) - obroty silnika będą rosnąć, w pewnym momencie silnik zacznie chodzić nierówno - już jesteśmy za daleko - należy teraz z powrotem opóźniać zapłon, póki obroty pozostają na tym samym poziomie.
Tyle. Mi wychodzi tą metodą ok. 12 st na benzynie, 14 na gazie. Fabryka zaleca 7

Ostatnio zmieniony czw sie 26, 2004 11:13 pm przez SebastianS, łącznie zmieniany 1 raz.
Dzieki za rzeczowa odpowiedź



Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
A jak sie ustawia skład mieszanki na wyzszych obrotach
Też jest na to jakiś magiczny sposób
Bo w tej mojej wspaniałej książce to jak sie sprawdza wichrowatość czopów korbowodowych to można znaleść, ale jak ustwić skład miesznaki to już nie raczyli napisać 





Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Mała relacja z moich poczynań:
1. regulacja w gaziniku mieszanki biegu jałowego totalnie nic nie dawała, nawet jak sie wkręciło do końca silnik chodził jak wcześniej.
2. Dlatego wziołem sie za zapłon, tutaj po porządnym przekęcaniu w lewo obroty wyraźnie sie podniosły i zaczoł pracować równiej.
3. jadnak radość nietrawła długo bo po przepłukaniu układu chłodzenia teraz dzieje sie tak fajnie że jak sie kręci korbą to w pewnym momęcie tak od###buje w przeciwną stronę że mało rąk nie urwie.
I tu pytanko mam szykać odrazu jakiegoś warsztatu, nowego silika czy da sie jescze coś z tym zrobić??? Jakieś sugestie co poszło??
1. regulacja w gaziniku mieszanki biegu jałowego totalnie nic nie dawała, nawet jak sie wkręciło do końca silnik chodził jak wcześniej.
2. Dlatego wziołem sie za zapłon, tutaj po porządnym przekęcaniu w lewo obroty wyraźnie sie podniosły i zaczoł pracować równiej.
3. jadnak radość nietrawła długo bo po przepłukaniu układu chłodzenia teraz dzieje sie tak fajnie że jak sie kręci korbą to w pewnym momęcie tak od###buje w przeciwną stronę że mało rąk nie urwie.
I tu pytanko mam szykać odrazu jakiegoś warsztatu, nowego silika czy da sie jescze coś z tym zrobić??? Jakieś sugestie co poszło??
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
no i wszystko jasne, laska popychacza czwatrego cylindra odeszła od krainy złomy




Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
- SebastianS
-
- Posty: 1185
- Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
- Lokalizacja: Gliwice
Widocznie za wczesny zapłon ustawiłeś.. Troszkę opóźnij. Generalnie przy powolnym pokręcaniu korbą ma kopać wstecz - tak jest dobrze - no ale bez przesady oczywiścieluk pisze:jak sie kręci korbą to w pewnym momęcie tak od###buje w przeciwną stronę że mało rąk nie urwie.
A jak dojrzejesz do remontu - daj znać
Re: predkość biegu jałowego
sprawdź uszczelkę:luk pisze:Mam licencyjnego weber-a, silnik gaśnie mi na wolnych obrotach. Gdzie sie reguluje prędkość wolnych obrotów. Ewentualnie może jakieś inne sugestie??
pod gaźnikiem
pod kolektorem
tak zanalazłem przyczyne.... tyle że nic nie dzieje sie bez powodu, dziś pełny radości zakupiłem nową laske i komplecik nowych uszczelek i założyłem laske...i dupa bo zawór ani drgnie
chyba jednak pójde z tym do kogoś
Ktoś wie dlaczego?? zawór sie skrzywił czy co bo nie idzie go wogóle ruszyć??
Ile może kosztować remont tego cuda bo oprócz tego że chwilowo nie działa to jeszcze kopci?? Jakieś sprawdzone warsztaty?? Czy bardziej sie opłaca coś innego poszukąć(stare-nowe)??




Ile może kosztować remont tego cuda bo oprócz tego że chwilowo nie działa to jeszcze kopci?? Jakieś sprawdzone warsztaty?? Czy bardziej sie opłaca coś innego poszukąć(stare-nowe)??
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość