Post
autor: Jagoda » śr sty 05, 2005 1:14 pm
Piaskowanie resorów, to raczej nie jest najlepszy pomysł, tak samo jak malowanie.
Po piaskowaniu masz b. chropowatą powierzcznię, co powoduje szybsze zużycie się trących o siebie części, w tym przypadku płaszczyzn piór, a malowanie też Ci nic nie da, bo zaraz farba Ci się zetrze co spowoduje poluzowanie obejm i "rozczapirzenie" się resora.
Najlepiej oczyścić szczotą drucianą, może być na wiertarce, aż do czystego metalu, jeżeli jest tzw. twarda rdza, to usunąć ją młotkiem, jeżeli się upierasz, to pomalować możesz jedynie te części piór, które się wzajemnie nie trą, czyli wierzch pióra głównego i spód końcówek piór pozostałych, no ewentualnie boki. Kupujesz wiaderko smaru grafitowego i nie żałujesz go przy smarowaniu - musi aż kapać po nasmarowaniu. Przekładki do resorów - nie pamiętam gdzie je widziałem, ale chyba w motoryzacyjnym z częściami do Żuków/Lublinów lub ciężarowych, musisz poszukać, chyba, że ktoś poda Ci bezpośredni namiar. Jeżeli szczotka duciana budzi w tobie obrzydzenie, to ewentualnie możesz resory wyszkiełkować, ale do piachu nie dawaj, bo po takiej operacji będą się one tylko "do piachu" nadawać.
W razie jak by co, to 601-34-87-25