POMOCY z silnikiem!!

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

POMOCY z silnikiem!!

Post autor: Mateusz Woj » śr sty 12, 2005 5:13 pm

Mam dolniaczka wyposażonego w gażnik K124. problem polega na tym że jadąc np. na jedynce na średnich obrotach i dodaniu gwałtownie gazu silnik dławi się i prawie gaśnie a po chwili odzyskuje moc i jedzie dalej.
Dysze przedmuchałem, dodałem więcej siatki do filtra powitrza. Myślę że związek to ma z tłoczkiem podającym paliwo po wciśnięciu padału przyśpiesznika.

P.S. Czy ma ktoś jakiś schemat budowy gażnika k124
Pozdrawiam
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
piotr oskwarek
 
 
Posty: 818
Rejestracja: wt paź 14, 2003 7:43 pm
Lokalizacja: Biała Podlaska

Post autor: piotr oskwarek » śr sty 12, 2005 6:50 pm

być może że podaje zbyt mało paliwka podcZas przyspieszania

warto trochę wzbogascić mieszankę zwiększając skok tłoczka

ja tak miałem w plaskaczu gaźnikowym (audi) :cry:
były Terrano I: 2.4 z podtlenkiem i 2.7TD;
był UAZ 2.9V6;
była Vicia Long 2.0V6
jest Pipek 2.7CRD

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » śr sty 12, 2005 9:45 pm

To może być zbyt mała dysza paliwowa...........
Większa dziura.....więcej paliwa........większa kasa......lepsza jazda.....
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » czw sty 13, 2005 6:06 pm

wszystko działało dobrze ale dałem gażnik do cynkowania i po złożeniu są takie efekty niwiem co robić
:(
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » czw sty 13, 2005 6:15 pm

Lepsze wrogiem dobrego :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Jagoda
Posty: 328
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja:

Post autor: Jagoda » pt sty 14, 2005 9:26 am

Jedno zasadnicze pytanie:

PO CO ZNAL CYNKOWAĆ :o ?? ?? ??

I jeszcze jedno:

JAK TO SIĘ DŁUGO BĘDZIE TRZYMAĆ :)18 ?? ?? ??
W razie jak by co, to 601-34-87-25

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pt sty 14, 2005 9:28 am

a co to jest ZNAL :o
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pt sty 14, 2005 11:47 am

od Zn (cynk) i Al (glin czyli aluminium) - stop do odlewów ciśnieniowych - większość gaźników z tego jest odlana

A co do pytania zasadniczego w tym poście - proponuję zacząć od inspekcji wtryskiwacza przyspieszającego - to jest cienki otwór, jak wlazł tam cynk, to pewnie go zaślepiło...

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » pt sty 14, 2005 2:31 pm

a pytanie jeszcze takie czy ten tłoczek przyśpiesznika to bardzo szczelny musi być?
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pt sty 14, 2005 5:03 pm

nieee, bez przesady.. Zbyt duża szczelność wręcz jest szkodliwa, bo jak naciskasz gaz powoli, to wydatek pompki powinien być mniejszy, co właśnie ograniczona szczelność tłoczka załatwia. Poza tym tam nie ma żadnej uszczelki, tylko pasowanie metal-metal - jak byłby za ciasny to by się zacierał

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » pn sty 17, 2005 2:27 pm

MOC pisze:a co to jest ZNAL :o
Znal - zwany dalej szajsmetalem... wykonane są z niego gaźniki, łatwo go popsuć, na złomie nieźle płacą, ale gorzej niż za zwykłe alu :)21

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » pn sty 17, 2005 4:38 pm

rozebrałem go na części pierwsze ( razem ze wszystkimi kulkami, sprężynkami itp.) i nic. Mam nadzieję że Jagoda ma rację że ocynk nie będzie się trzymał ,czyli wszyskie niewidzialne kanały i dziurki też powinny się odetkać :D pewnie to tylko kwestia czasu, mam nadzieję.
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pn sty 17, 2005 4:40 pm

Student pisze:
MOC pisze:a co to jest ZNAL :o
Znal - zwany dalej szajsmetalem... wykonane są z niego gaźniki, łatwo go popsuć, na złomie nieźle płacą, ale gorzej niż za zwykłe alu :)21

komprende :lol:
cos mnie chyba polmrocznosc jasna chwycila....
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » pn sty 17, 2005 8:15 pm

Mateusz Woj pisze:rozebrałem go na części pierwsze ( razem ze wszystkimi kulkami, sprężynkami itp.) i nic. Mam nadzieję że Jagoda ma rację że ocynk nie będzie się trzymał ,czyli wszyskie niewidzialne kanały i dziurki też powinny się odetkać :D pewnie to tylko kwestia czasu, mam nadzieję.
Zgodnie z prawami rządzącymi przyrodą, ocynk odlezie zewsząd i gaźnik będzie wyglądał jak kupa, a w miejscach w których powinien odleźć będzie się trzymał jak diabeł sołtysa :)21

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn sty 17, 2005 11:58 pm

Mateusz Woj pisze:rozebrałem go na części pierwsze ( razem ze wszystkimi kulkami, sprężynkami itp.) i nic. Mam nadzieję że Jagoda ma rację że ocynk nie będzie się trzymał ,czyli wszyskie niewidzialne kanały i dziurki też powinny się odetkać :D pewnie to tylko kwestia czasu, mam nadzieję.
W gaźniku nie ma niewidzialnych kanałów - to odlew i jakoś trzeba było go wykonać. Jesteś w stanie dotrzeć do każdego zakamarka gaźnika, ewentualnie wyjmując zaślepki technologiczne po rdzeniu odlewniczym.

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » wt sty 18, 2005 1:22 am

Albo zawieź gaźnik do gaźnikowca :)21

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » wt sty 18, 2005 4:37 pm

chciałem uniknąć odwiercania tych zaślepek i zawożenia go do gaźnikowca, ale chyba się nie uda :(
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » wt sty 18, 2005 11:41 pm

uda sie....jak wykombinujesz inny gaznik....
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » śr sty 19, 2005 2:01 am

I to może być najtańsze z sensownych wyjść... Tylko przed użyciem nie zapomnij go ładnie ocynkować ;)

klon
 
 
Posty: 132
Rejestracja: wt gru 14, 2004 11:53 pm
Lokalizacja: Wielkopolska/Ziemia Lubuska

Post autor: klon » sob sty 22, 2005 9:11 am

do starego gaznika jak sie ręce pcha do srodka i chce się poprawić konstruktora to na dobre nie wyjdzie te gazniki mają to do siebie albo bedzie palił dwa razy więcej niz ustawa przewiduje

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » ndz sty 23, 2005 12:53 am

klon pisze:do starego gaznika jak sie ręce pcha do srodka i chce się poprawić konstruktora to na dobre nie wyjdzie te gazniki mają to do siebie albo bedzie palił dwa razy więcej niz ustawa przewiduje
Bardzo trafne spostrzeżenie... Dziękujemy koledze.

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » ndz sty 23, 2005 6:53 pm

Ja chciałem go tylko upiększyć.
Już nie wiem o co chodzi. Jak miałem go wyciągnieego i otwożyłem mu przepustnice to widać było jak ładnie przyśpiesznik podaje paliwo. Widać ładny silny strumień. Może ktoś wie ile tego paliwa powinno być? :D
Jutro sprawdze jak chodzi na K 22
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » ndz sty 23, 2005 8:22 pm

i jeszcze jedno. Przed chwilką zrobiłem jeszcze jeden eksperyment, a mianowicie zdjąłem filtr i patrzyłem jak pompka przyśpiesznika podaje paliwo i zobaczyłem że kiedy silnik nie pracuje to jest ładny silny strumień, a kiedy go odpalę i dodam gazu to paliwo ledwo co spływa po gardzielu. Czy to lewe powietrze? :o
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » pn sty 24, 2005 6:33 pm

aha.. czy powodem moich problemów może być niesprawny układ podciśnieniowego przyśpieszenia zapłonu ??
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn sty 24, 2005 7:11 pm

nie
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość