ciepły reduktor

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

ciepły reduktor

Post autor: kedek » pn cze 11, 2012 8:52 pm

pyknąłem w zeszłym tygodniu trasę z wro nad morze i z powrotem dosyć mocno kręcąc się po drodze, wyszło tego coś koło 1300 km i gaziczek praktycznie bez żadnych awarii przeżył podróż :)2
dwie rzeczy mnie tylko niepokoją,
- po przejechaniu powiedzmy 100km bez przerwy prędkością około 70-75 km/h zwalniając nieco w miejscowościach ale generalnie dość szybko, skrzynia rozdzielcza jest tak ciepła, że ciężko przytrzymać dłużej rękę czyli pewnie coś koło 60stC. Czy to jest normalne ? Most na oko 45st bo jest ciepły ale tak normalnie, skrzynia wiadomo ciepła jak reduktor ale to od silnika pewnie...
- po jakimś czasie czyli pewnie jak się wszystko zagrzeje pomimo rozpiętych sprzęgiełek (niekoszerne uazowe tfuu) zaczyna się kręcić przedni wał który jest trochę słabawy i pojawiają się od razu wibracje, jedyne co mogłem zrobić w trasie to kijek w krzyżak i trytką do ramy - pomogło, ale jak o tym myślę to aż mnie żołądek boli... nie bardzo mam pomysł co z tym zrobić, może odrobinę ciaśniej spasować atak żeby się tak ochoczo nie napędzał przez samo tarcie oleju a może w reduktorze jest coś nie tak i da się to wyeliminować?
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: ciepły reduktor

Post autor: Mag69 » pn cze 11, 2012 10:35 pm

a jaki tam masz wlany olej ?

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: ciepły reduktor

Post autor: kedek » wt cze 12, 2012 5:40 am

hipol + molibdenowy dodatek...
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: ciepły reduktor

Post autor: Marek » wt cze 12, 2012 8:54 am

kedek pisze: - po jakimś czasie czyli pewnie jak się wszystko zagrzeje pomimo rozpiętych sprzęgiełek (niekoszerne uazowe tfuu) zaczyna się kręcić przedni wał który jest trochę słabawy i pojawiają się od razu wibracje, jedyne co mogłem zrobić w trasie to kijek w krzyżak i trytką do ramy - pomogło, ale jak o tym myślę to aż mnie żołądek boli... nie bardzo mam pomysł co z tym zrobić, może odrobinę ciaśniej spasować atak żeby się tak ochoczo nie napędzał przez samo tarcie oleju a może w reduktorze jest coś nie tak i da się to wyeliminować?
Podejrzewam, że masz coś w reduktorze za ciasno spasowane (może właśnie w części odpowiedzialnej za włączanie przedniego napędu) i zwiększone tarcie powoduje właśnie kręcenie wałem (teoretycznie luźnym i odłączonym) oraz zwiększone grzanie całego reduktora.

pzdr. :)21
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

Awatar użytkownika
Gregorr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 66
Rejestracja: czw kwie 08, 2010 6:46 pm

Re: ciepły reduktor

Post autor: Gregorr » pn lip 02, 2012 8:43 pm

Heloł,
Prędkość przelotowa 70 -75 km/h? Ale to chyba nie na dolnym silniku?
Mój gazik najlepiej czuje się przy 55 km/h. Powyżej 60 kmh zaczyna wszystko nieprzyjemnie wibrować. Przód odpięty sprzęgiełkami. Gazik zresztą , choć silnik wyremontowany, nie bardzo chce osiągnąć przewidziane instrukcja 90 kmh...

Były jakieś krótsze mosty lub skrzynie?
Zdravim
Gr

Awatar użytkownika
dawidbajorek
 
 
Posty: 920
Rejestracja: pt cze 11, 2010 10:29 am
Lokalizacja: Polska

Re: ciepły reduktor

Post autor: dawidbajorek » wt lip 03, 2012 6:55 am

Gregorr pisze:Heloł,
Prędkość przelotowa 70 -75 km/h? Ale to chyba nie na dolnym silniku?
Mój gazik najlepiej czuje się przy 55 km/h. Powyżej 60 kmh zaczyna wszystko nieprzyjemnie wibrować. Przód odpięty sprzęgiełkami. Gazik zresztą , choć silnik wyremontowany, nie bardzo chce osiągnąć przewidziane instrukcja 90 kmh...

Były jakieś krótsze mosty lub skrzynie?
Zdravim
Gr
Najprzyjemniej jest właśnie ok 60km/h ale u mnie np powyżej 75 km/h ustają wibrację, i do 90 km/h rozpędza sie bez problemu ( tylko długa, szeroka, prosta szosa jest potrzebna :))
46....469 :)

Awatar użytkownika
Marek
Posty: 1610
Rejestracja: pt mar 07, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: ciepły reduktor

Post autor: Marek » wt lip 03, 2012 9:10 am

To sobie wyreguluj dokładniej zbieżność (Gazior jest na to dość wrażliwy) i pokasuj luzy w przekładni kierowniczej. Dobrze zestrojone auto powinno jechać jak po szynach. Przejeździłem 69-tką 12 lat, zanim się przesiadłem na coś innego, i z trafianiem w czarne nigdy nie miałem problemów (a jeździłem raczej szybko - po czarnym oczywiście).

pzdr. :)21
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: ciepły reduktor

Post autor: kedek » wt lip 03, 2012 7:48 pm

jak wały są bez luzów, krzyżaki nasmarowane, koła proste i wyważone to nie ma prawa nic telepać!
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

Awatar użytkownika
marzenka
Posty: 529
Rejestracja: czw mar 12, 2009 11:52 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ciepły reduktor

Post autor: marzenka » wt lip 03, 2012 9:08 pm

Wały bez luzów , koła proste i wyważone , nic nie telepie :o Czy to wątek o GAZach .
Jak chce cicho , to wsiadam do płaskiego :)21

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: ciepły reduktor

Post autor: kedek » wt lip 03, 2012 10:31 pm

marzenka, czy czujesz jakąś zwiększoną przyjemność z jazdy gazikiem przez to, że nie możesz przekroczyć 60km/h bo trzepie telepie i dzwoni ?
ja nie mam 100% oryginały ale staram się powoli dochodzić i nie marnować tego co mam. Nie dbanie o łożyska, wyważenie kół i olewanie różnych luzów prowadzi do dewastacji samochodu, nie zdajesz sobie sprawy może jak bardzo zgubny wpływ dla ramy i budy mogą mieć takie wibracje, które wynikają tylko z lekkiego zaniedbania w imię "poczucia, że się jedzie ruskiem" ... :-?
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

Awatar użytkownika
marzenka
Posty: 529
Rejestracja: czw mar 12, 2009 11:52 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: ciepły reduktor

Post autor: marzenka » śr lip 04, 2012 8:12 pm

Oczywiście że czuję zwiększoną przyjemność z jazdy GAZikiem , jak go słyszę i czuję :D . W pewnym sensie zmusza to do pracy szare komórki , a też uczy przewidywalności . Co do dewastacji auta te niewielkie wibracje są wliczone w konstrukcje GAZa .( Oczywiście jeśli nic się nie mota typu silnik , koła) Ot taka technologia ,radziecka , raz się uda raz nie .

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: ciepły reduktor

Post autor: ub40 » czw lip 05, 2012 8:34 pm

kedek....a może ta temperatura nie jest taka jak piszesz, zmierzyłeś?, może wszystko jest w porządku?...jest gorąco :D
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Szynka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:21 pm

Re: ciepły reduktor

Post autor: Szynka » czw lip 05, 2012 9:18 pm

Najprzyjemniej jest właśnie ok 60km/h ale u mnie np powyżej 75 km/h ustają wibrację, i do 90 km/h rozpędza sie bez problemu ( tylko długa, szeroka, prosta szosa jest potrzebna :))[/quote]


No tak czytam ten temat i tak myślę co mam nie tak w gaziku że jedzie 60KM/h i jak mu depnę do dechy to obroty rosną ale prędkość nie. Silnik S-21 w bdb kondycji, skrzynia oryginał gaz, reduktor oryginalny, most tył gazikowy, Koła uazkowskie 15" razem z oponami nowymi(średnica kół powinna byc podobna jak kołach 16" gazikowych) Czy występowały przełożenia w moście typowe na teren? Wymieniałem łożyska w moście ale za chiny nie pamiętam jakie tam przełożenie było. Wybieram się do bornego i nie ukrywam że jazda 75km/h była by przyjemniejsza niż 50-55KM/H.

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: ciepły reduktor

Post autor: Piter69A » pt lip 06, 2012 6:43 am

Typowe przełożenie mostów to 8:41 czyli 5,125. Jeśli masz inne to prędzej właśnie szybsze poprawiające jazdę przy wyższych prędkościach. Były tarpany z przekładniami 7:41 ale mało tego było, może masz takie wsadzone właśnie?? Na S-21 i innych fabrycznych elementach bez problemu się jeździ 80km/h na drodze.
Koła UAZowe 15" są większe od GAZikowych co trochę zaniża wskazania prędkości.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: ciepły reduktor

Post autor: kedek » pt lip 06, 2012 8:51 am

jazda 50-55km/h to kara straszna :-? ja też mam S21 i kola od uaza i na obwodnicy wro miałem 92 ale przez moment i nie będę tego powtarzał bo obroty silnika były kosmiczne...
u mnie na uazowych 15 licznik pokazuje 80km/h a gps 75-76
ub40, wtedy jeszcze nie było tak gorąco :p
przejechałem od 2 miesięcy niecałe 3 tys i nic się nie rozleciało wiec zakładam, że jest dobrze i ma być ciepły.
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

Awatar użytkownika
grobas
 
 
Posty: 848
Rejestracja: sob cze 14, 2008 2:19 pm
Lokalizacja: Mazury / Warszawa

Re: ciepły reduktor

Post autor: grobas » pt lip 06, 2012 11:29 am

Szynka pisze:No tak czytam ten temat i tak myślę co mam nie tak w gaziku że jedzie 60KM/h i jak mu depnę do dechy to obroty rosną ale prędkość nie
Sprawdź sprzęgło
GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: ciepły reduktor

Post autor: ub40 » pt lip 06, 2012 7:47 pm

kedek...czy ten reduktor byl po jakimś remoncie?....jeżeli tak to możliwe, że się grzeje.....jak mu nie przejdzie po kilkuset km to nie dobrze, a jak przejdzie to ok :D
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: ciepły reduktor

Post autor: kedek » pt lip 06, 2012 9:38 pm

nie był ruszany od wieeeelu lat...
ale tak jak napisałem, zrobiłem około 3 tys km ostatnio i nic się nie pogarsza
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

kameo19
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 10:01 pm
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Re: ciepły reduktor

Post autor: kameo19 » pt lip 06, 2012 9:42 pm

Czy te dodatki do skrzyni biegów, reduktora marki Militec, czy też STP --- pomagają ??
Jeśli tak to bym zastosował, ale w necie jest akurat tyle przeciw, co za tymi preparatami.
Akurat dzisiaj włożyłem skrzynię biegów po remoncie ale jeszcze blach nie zakręciłem - może dodać ?
Co radzicie >??

Szynka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: ndz gru 06, 2009 11:21 pm

Re: ciepły reduktor

Post autor: Szynka » pt lip 06, 2012 10:16 pm

Co do mojej sprawy to sprzęgło jest OK, i jest taka opcja że jak uazowskie koła i opony mają większa średnicę jak ori to może mi na prędkościomierzu pokazuje zaniżoną wartość, cholera dżipiesu nie mam ale jutro jak pogoda będzie może porównam prędkość z jakimś pewnym pojazdem.

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: ciepły reduktor

Post autor: kedek » sob lip 07, 2012 12:11 am

uważaj z dodawaniem do skrzyni specyfików bo jak dodasz czegoś co mega zmniejsza tarcie czyli wszelkie dodatki zawierające molibden (MoS2) może się okazać, że synchronizatory przestaną działać i zamiast wyciszyć skrzynie będziesz miał chrupanie na każdym biegu :-?
co do mostów i reduktora jak najbardziej, nie zaszkodzi ale ja kupiłem smar molibdenowy który jest dużo tańszy od tych dodatków i dodaje po łyżce stołowej na litr przekładniówki, sprawdziłem to najpierw w mechaniku starowskim w moim drugim samochodzie, przekładnia ślimakowa która raczej nie jest zbyt sprawną konstrukcją bardzo ładnie zaczęła chodzić po dodaniu molibdenu.
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

kameo19
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 22
Rejestracja: czw kwie 09, 2009 10:01 pm
Lokalizacja: Nowy Dwór Gdański

Re: ciepły reduktor

Post autor: kameo19 » sob lip 07, 2012 6:57 am

Taki znalazłem
http://moto.allegro.pl/dodatek-do-olei- ... 72409.html

... albo może po prostu wlać jedynie olej, ale z lepszej półki jak hipol ?? ??
- poradźcie bo dzisiaj wyjeżdżam gazikiem w trasę

Awatar użytkownika
kedek
Posty: 2182
Rejestracja: ndz wrz 14, 2003 10:35 pm
Lokalizacja: Wrocław
Kontaktowanie:

Re: ciepły reduktor

Post autor: kedek » sob lip 07, 2012 9:37 am

to jest spoko, dobra firma itd ale ja by osobiście do skrzyni tego nie nalał a poza tym nie wiesz na ile ta tubka wystarcza, pewnie na litr oleju więc jak do reduktora i obu mostów to musisz kupić tego więcej
uazopatroloroburofordostar do błota
KTM EXC do łamania nóg
gazior do wycieczkowania

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: ciepły reduktor

Post autor: morte36 » czw lip 12, 2012 12:19 pm

Ciekawa dyskusja. Mój gazik ma silnik 2,3D od mercedesa (beczki lub kaczki) i skrzynie 4 biegową od tego samego silnika.
Na oryginalnych przełożeniach w mostach leciał 60km/h i silnik wył na obrotach.
Jak mosty dostały szybsze przełożenia to leci (zmierzone na GPS bo licznik przekłamuje) około 75km i na czwórce auta bardzo powoli się rozpędza i ciężko mu jest osiągnąć maksymalne obroty.
Drugą kwestią jest utrzymanie pojazdu na swoim pasie.
Jeśli na równym asfalcie nie stwarza to problemów to na drodze z dużymi koleinami jest to strasznie trudne.
Luzów nie ma zbieżność jest ale niestety twarde ruskie opony i koleiny o innym rozstawie niż koła w gaziku robią swoje.
Opona nie ugina się na nierównościach tylko jeździ na krawędzi i raz wyskakuje raz wskakuje w koleiny.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
grobas
 
 
Posty: 848
Rejestracja: sob cze 14, 2008 2:19 pm
Lokalizacja: Mazury / Warszawa

Re: ciepły reduktor

Post autor: grobas » czw lip 12, 2012 1:08 pm

morte36 pisze:Ciekawa dyskusja. Mój gazik ma silnik 2,3D od mercedesa (beczki lub kaczki) i skrzynie 4 biegową od tego samego silnika.
Na oryginalnych przełożeniach w mostach leciał 60km/h i silnik wył na obrotach.
Jak mosty dostały szybsze przełożenia to leci (zmierzone na GPS bo licznik przekłamuje) około 75km i na czwórce auta bardzo powoli się rozpędza i ciężko mu jest osiągnąć maksymalne obroty.
Drugą kwestią jest utrzymanie pojazdu na swoim pasie.
Jeśli na równym asfalcie nie stwarza to problemów to na drodze z dużymi koleinami jest to strasznie trudne.
Luzów nie ma zbieżność jest ale niestety twarde ruskie opony i koleiny o innym rozstawie niż koła w gaziku robią swoje.
Opona nie ugina się na nierównościach tylko jeździ na krawędzi i raz wyskakuje raz wskakuje w koleiny.
A amortyzatory sprawne?
GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość