Silnik dolnozaworowy
Moderator: Student
Silnik dolnozaworowy
Witam mam do Was koledzy takie pytanie, otóż znajomy ma mi oddać silnik dolnozaworowy najprawdopodobniej jest to m20 o pojemności 2200 jednak pewny nie jestem bo tylko raz go przez chwilkę widziałem do tego w nocy, wiem tyle że nie ma on np kolektora i tu moje pytanie jeśli to ten silnik co myślę czy pasuje tam kolektor od UAZa starszego typu czyli ten kwadratowy ?
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3
Re: Silnik dolnozaworowy
Dzięki za rady, jak będę już miał silnik i jeszcze jakieś pytania to odświeżę temat 

1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3
- sylwekszu
- jestem tu nowy...
- Posty: 41
- Rejestracja: pn cze 16, 2008 5:41 pm
- Lokalizacja: radziejowice
Re: Silnik dolnozaworowy
sorki za spam...ale mam taki kolektor...nówka sztuka troche zleżały i ruda go ogarneła ale jakby był potrzebny to ....Paweł93 pisze:Dzięki za rady, jak będę już miał silnik i jeszcze jakieś pytania to odświeżę temat
emerytowany pilot
Re: Silnik dolnozaworowy
Czy może ktoś z kolegów wymieniał gniazda zaworowe w dolniaku ? czy jest sens wymiany podczas remontu silnika jeżeli są dobre? Podobno gniazda dosyc szybko się wypalają i dobrze jest je wymienic na gniazda współcześnie robione z dużo lepszego materiału ale czy aby to na pewno prawda?
Re: Silnik dolnozaworowy
Prawda !tytus75 pisze:Czy może ktoś z kolegów wymieniał gniazda zaworowe w dolniaku ? czy jest sens wymiany podczas remontu silnika jeżeli są dobre? Podobno gniazda dosyc szybko się wypalają i dobrze jest je wymienic na gniazda współcześnie robione z dużo lepszego materiału ale czy aby to na pewno prawda?
jak robisz remont, wymień gniazda i zawory na "utwardzane "
, będziesz mógł jeździć na zwykłej bezołowiowej bez żadnych dodatków

LJ 70
Re: Silnik dolnozaworowy
Ale prawda ludowa? Czy może ktoś miał tak wypalone (i jest pewien, że nie od np. za małego luzu)?
GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z
Re: Silnik dolnozaworowy
zrobiłem wstepne rozeznanie wychodzi dosyc sporo-600zł zawory od Paradowskich i ok 350 zł gniada zaworowe z robotą
Re: Silnik dolnozaworowy
a czy jest ktoś w stanie okreslić na 100% czy wał korbowy w dolniaku jest taki sam jak w s 21? czy jak kupie panewki główne i korbowodowe z żuka to będą pasowały do wału silnika dolnozaworowego ?
Re: Silnik dolnozaworowy
dzięki
Re: Silnik dolnozaworowy
http://tablica.pl/oferta/gaz-69m-am-sil ... d275e4fcb4
stan bdb mało używany,wały korbowy i rozrządu jak nowe (nie rozbierane zadrutowane-plomby)cylindry lekko przyłapały bez rys.... i tylko 2700 zł
!
stan bdb mało używany,wały korbowy i rozrządu jak nowe (nie rozbierane zadrutowane-plomby)cylindry lekko przyłapały bez rys.... i tylko 2700 zł

Gaz 69M (E) 1972r.
Re: Silnik dolnozaworowy
bo to "moc 90 lub 100KM"piotr759 pisze:http://tablica.pl/oferta/gaz-69m-am-sil ... d275e4fcb4
stan bdb mało używany,wały korbowy i rozrządu jak nowe (nie rozbierane zadrutowane-plomby)cylindry lekko przyłapały bez rys.... i tylko 2700 zł!
wielki szacun dla fachowca z hamownią w oku

GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z
- dawidbajorek
-
- Posty: 920
- Rejestracja: pt cze 11, 2010 10:29 am
- Lokalizacja: Polska
Re: Silnik dolnozaworowy
Też zwróciłem uwagę na to ogłoszenie, najbardziej zastanawia mnie to jak stwierdził że lekko przyłapały... ( lekko że udeszył młotkie i poszło, ale to by nie pisał że są dalej przyłapane... ) ciekawe czemy nie średnio albo zajebiście nie przyłapały ... Można by nawet pokusić sie o wprowadzenie skali przyłapania...grobas pisze:bo to "moc 90 lub 100KM"piotr759 pisze:http://tablica.pl/oferta/gaz-69m-am-sil ... d275e4fcb4
stan bdb mało używany,wały korbowy i rozrządu jak nowe (nie rozbierane zadrutowane-plomby)cylindry lekko przyłapały bez rys.... i tylko 2700 zł!
wielki szacun dla fachowca z hamownią w oku
46....469 

Re: Silnik dolnozaworowy
Widać nawet że w cylindrach jest nafta albo coś innego wlane - pewnie celem rozruszania. Na samych szklankach 2 i 3 cylindra widać korozję - ale być może tylko powierzchniową. Generalnie te silniki nawet po dłuuugim postoju często dają się bez większych problemów zreanimować bez konieczności remontu - mam na myśli tylko rozbiórkę, weryfikację części (np. sama wymiana pierścieni, docieranie zaworów itp.) i ponowny montaż. Jedynym plusem tego silnika jest jego nominalny wymiar cylindrów, jednak cena to już duża przesada.
Gaz 69M (E) 1972r.
Re: Silnik dolnozaworowy
Sam nie wiem. Coraz ich mniej. Kiedyś taki ładny zestaw z ZNów poszedł chyba za ~8kpln. Tylko że tam było wszystko gotowe do zamontowania w pojeździe. Nawet ze skrzynią był chyba.piotr759 pisze: jednak cena to już duża przesada.
Jak się uprzeć to będzie w okolicach 1~1.5 kompletu opon

GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z
Re: Silnik dolnozaworowy
mam dwa bloki z nominalnymi rozmiarami 88 i to fajne gole za 200zl nie ma kto dac.....
Re: Silnik dolnozaworowy
rafał29 pisze:mam dwa bloki z nominalnymi rozmiarami 88 i to fajne gole za 200zl nie ma kto dac.....

Nie kuś

GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z
Re: Silnik dolnozaworowy
taaaaarafał29 pisze:mam dwa bloki z nominalnymi rozmiarami 88 i to fajne gole za 200zl nie ma kto dac.....

A w tych Twoich blokach, to zostały dolne pokrywy panewek wału? Bo zamieniać to ich za bardzo nie można ponoć...
Gaz 69M (E) 1972r.
Re: Silnik dolnozaworowy
Na pewno nie można , jeśli chodzi o stopy panewek głównych 

Re: Silnik dolnozaworowy
miszczu w zamian za jabcoka podczas pracy spokojnie przez dwa dni demolował silniki i posegregował odpowiednio parts
Re: Silnik dolnozaworowy
a przerabiał już ktoś temat rury wydechu od kolektora do tłumika w dolnozaworowym silniku?czy można od czegoś podpasować ? a może ktoś takie robi ?pytam bo nie ma starej nawet na wzór.
Re: Silnik dolnozaworowy
http://www.retrodetal.ru/detail/296-69/tytus75 pisze:a przerabiał już ktoś temat rury wydechu od kolektora do tłumika w dolnozaworowym silniku?czy można od czegoś podpasować ? a może ktoś takie robi ?pytam bo nie ma starej nawet na wzór.
Re: Silnik dolnozaworowy
Gdzies tam w necie znalezione
:
,,Aby wykorzystać całą moc silnika bez żadnych przeróbek i ulepszeń, należy spalać w nim paliwo o najniższej liczbie oktanowej, dopuszczalnej przez producenta samochodu. Jest to najtańszy ze znanych sposobów rozsądnego zwiększania mocy silnika – daje oszczędność rzędu 5 złotych na każdych 100 km, bez zmniejszenia się nawet o ułamek promila trwałości silnika.
W niektórych przypadkach – dotyczy to TYLKO starszych modeli silników – popularna bezołowiowa benzyna 95 będzie miała zbyt wysoką liczbę oktanową i wówczas, gdy zależy na wykorzystaniu maksymalnej mocy silnika, należy mieszać ją z benzyną ekstrakcyjną. Dla uzyskania paliwa, idealnego np. dla silników poloneza, fiata 125 p itp. stosunek benzyny 95 do benzyny ekstrakcyjnej, której liczba oktanowa jest ok. 70, może wynosić nawet 3:2. Dla bezpieczeństwa lepiej jednak zmieszać 20 litrów benzyny 95 z 5 litrami benzyny ekstrakcyjnej. Jest ona w sprzedaży detalicznej w małych opakowaniach dwukrotnie droższa od benzyny silnikowej, więc warto przemyśleć, czy ten sposób zwiększania osiągów silnika jest opłacalny. ''
Taki mix, plus dodatek do benzyny do starych samochodów....I ciekawe czy gazik lepiej by taka mieszanke lubil.

,,Aby wykorzystać całą moc silnika bez żadnych przeróbek i ulepszeń, należy spalać w nim paliwo o najniższej liczbie oktanowej, dopuszczalnej przez producenta samochodu. Jest to najtańszy ze znanych sposobów rozsądnego zwiększania mocy silnika – daje oszczędność rzędu 5 złotych na każdych 100 km, bez zmniejszenia się nawet o ułamek promila trwałości silnika.
W niektórych przypadkach – dotyczy to TYLKO starszych modeli silników – popularna bezołowiowa benzyna 95 będzie miała zbyt wysoką liczbę oktanową i wówczas, gdy zależy na wykorzystaniu maksymalnej mocy silnika, należy mieszać ją z benzyną ekstrakcyjną. Dla uzyskania paliwa, idealnego np. dla silników poloneza, fiata 125 p itp. stosunek benzyny 95 do benzyny ekstrakcyjnej, której liczba oktanowa jest ok. 70, może wynosić nawet 3:2. Dla bezpieczeństwa lepiej jednak zmieszać 20 litrów benzyny 95 z 5 litrami benzyny ekstrakcyjnej. Jest ona w sprzedaży detalicznej w małych opakowaniach dwukrotnie droższa od benzyny silnikowej, więc warto przemyśleć, czy ten sposób zwiększania osiągów silnika jest opłacalny. ''
Taki mix, plus dodatek do benzyny do starych samochodów....I ciekawe czy gazik lepiej by taka mieszanke lubil.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości