Silnik dolnozaworowy

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Silnik dolnozaworowy

Post autor: Paweł93 » sob gru 22, 2012 2:15 pm

Witam mam do Was koledzy takie pytanie, otóż znajomy ma mi oddać silnik dolnozaworowy najprawdopodobniej jest to m20 o pojemności 2200 jednak pewny nie jestem bo tylko raz go przez chwilkę widziałem do tego w nocy, wiem tyle że nie ma on np kolektora i tu moje pytanie jeśli to ten silnik co myślę czy pasuje tam kolektor od UAZa starszego typu czyli ten kwadratowy ?
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Re: Silnik dolnozaworowy

Post autor: piotr759 » sob gru 22, 2012 5:58 pm

niestety nie pasuje.
Gaz 69M (E) 1972r.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Silnik dolnozaworowy

Post autor: Mag69 » sob gru 22, 2012 10:26 pm

LJ 70

Paweł93
Posty: 321
Rejestracja: ndz paź 25, 2009 11:29 pm

Re: Silnik dolnozaworowy

Post autor: Paweł93 » ndz gru 23, 2012 1:11 am

Dzięki za rady, jak będę już miał silnik i jeszcze jakieś pytania to odświeżę temat :)
1. 6 x UAZ 31512
2. Mitsubishi Pajero Mk1
3. Nissan Patrol y60
4. Hummer H3

Awatar użytkownika
sylwekszu
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 41
Rejestracja: pn cze 16, 2008 5:41 pm
Lokalizacja: radziejowice

Re: Silnik dolnozaworowy

Post autor: sylwekszu » czw lut 14, 2013 1:24 pm

Paweł93 pisze:Dzięki za rady, jak będę już miał silnik i jeszcze jakieś pytania to odświeżę temat :)
sorki za spam...ale mam taki kolektor...nówka sztuka troche zleżały i ruda go ogarneła ale jakby był potrzebny to ....
emerytowany pilot

tytus75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: śr wrz 02, 2009 3:15 am

Re: Silnik dolnozaworowy

Post autor: tytus75 » czw wrz 05, 2013 7:34 pm

Czy może ktoś z kolegów wymieniał gniazda zaworowe w dolniaku ? czy jest sens wymiany podczas remontu silnika jeżeli są dobre? Podobno gniazda dosyc szybko się wypalają i dobrze jest je wymienic na gniazda współcześnie robione z dużo lepszego materiału ale czy aby to na pewno prawda?

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Silnik dolnozaworowy

Post autor: Mag69 » pt wrz 06, 2013 12:22 am

tytus75 pisze:Czy może ktoś z kolegów wymieniał gniazda zaworowe w dolniaku ? czy jest sens wymiany podczas remontu silnika jeżeli są dobre? Podobno gniazda dosyc szybko się wypalają i dobrze jest je wymienic na gniazda współcześnie robione z dużo lepszego materiału ale czy aby to na pewno prawda?
Prawda !

jak robisz remont, wymień gniazda i zawory na "utwardzane "
, będziesz mógł jeździć na zwykłej bezołowiowej bez żadnych dodatków

:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
grobas
 
 
Posty: 848
Rejestracja: sob cze 14, 2008 2:19 pm
Lokalizacja: Mazury / Warszawa

Re: Silnik dolnozaworowy

Post autor: grobas » pt wrz 06, 2013 7:46 am

Ale prawda ludowa? Czy może ktoś miał tak wypalone (i jest pewien, że nie od np. za małego luzu)?
GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z

tytus75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: śr wrz 02, 2009 3:15 am

Re: Silnik dolnozaworowy

Post autor: tytus75 » pt wrz 06, 2013 8:36 am

zrobiłem wstepne rozeznanie wychodzi dosyc sporo-600zł zawory od Paradowskich i ok 350 zł gniada zaworowe z robotą

tytus75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: śr wrz 02, 2009 3:15 am

Re: Silnik dolnozaworowy

Post autor: tytus75 » śr paź 16, 2013 5:34 am

a czy jest ktoś w stanie okreslić na 100% czy wał korbowy w dolniaku jest taki sam jak w s 21? czy jak kupie panewki główne i korbowodowe z żuka to będą pasowały do wału silnika dolnozaworowego ?

Lorado
Posty: 655
Rejestracja: pn maja 07, 2007 7:47 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: Silnik dolnozaworowy

Post autor: Lorado » śr paź 16, 2013 8:12 am

Tak
,Espace 2,2dCi 2003,Jeep Grand Cherokee 4,0 1998

tytus75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: śr wrz 02, 2009 3:15 am

Re: Silnik dolnozaworowy

Post autor: tytus75 » czw paź 17, 2013 5:29 am

dzięki

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Re: Silnik dolnozaworowy

Post autor: piotr759 » pn paź 21, 2013 6:24 am

http://tablica.pl/oferta/gaz-69m-am-sil ... d275e4fcb4

stan bdb mało używany,wały korbowy i rozrządu jak nowe (nie rozbierane zadrutowane-plomby)cylindry lekko przyłapały bez rys.... i tylko 2700 zł !!!
Gaz 69M (E) 1972r.

Awatar użytkownika
grobas
 
 
Posty: 848
Rejestracja: sob cze 14, 2008 2:19 pm
Lokalizacja: Mazury / Warszawa

Re: Silnik dolnozaworowy

Post autor: grobas » pn paź 21, 2013 7:02 am

piotr759 pisze:http://tablica.pl/oferta/gaz-69m-am-sil ... d275e4fcb4

stan bdb mało używany,wały korbowy i rozrządu jak nowe (nie rozbierane zadrutowane-plomby)cylindry lekko przyłapały bez rys.... i tylko 2700 zł !!!
bo to "moc 90 lub 100KM"
wielki szacun dla fachowca z hamownią w oku :)21
GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z

Awatar użytkownika
dawidbajorek
 
 
Posty: 920
Rejestracja: pt cze 11, 2010 10:29 am
Lokalizacja: Polska

Re: Silnik dolnozaworowy

Post autor: dawidbajorek » pn paź 21, 2013 12:50 pm

grobas pisze:
piotr759 pisze:http://tablica.pl/oferta/gaz-69m-am-sil ... d275e4fcb4

stan bdb mało używany,wały korbowy i rozrządu jak nowe (nie rozbierane zadrutowane-plomby)cylindry lekko przyłapały bez rys.... i tylko 2700 zł !!!
bo to "moc 90 lub 100KM"
wielki szacun dla fachowca z hamownią w oku :)21
Też zwróciłem uwagę na to ogłoszenie, najbardziej zastanawia mnie to jak stwierdził że lekko przyłapały... ( lekko że udeszył młotkie i poszło, ale to by nie pisał że są dalej przyłapane... ) ciekawe czemy nie średnio albo zajebiście nie przyłapały ... Można by nawet pokusić sie o wprowadzenie skali przyłapania...
46....469 :)

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Re: Silnik dolnozaworowy

Post autor: piotr759 » pn paź 21, 2013 1:17 pm

Widać nawet że w cylindrach jest nafta albo coś innego wlane - pewnie celem rozruszania. Na samych szklankach 2 i 3 cylindra widać korozję - ale być może tylko powierzchniową. Generalnie te silniki nawet po dłuuugim postoju często dają się bez większych problemów zreanimować bez konieczności remontu - mam na myśli tylko rozbiórkę, weryfikację części (np. sama wymiana pierścieni, docieranie zaworów itp.) i ponowny montaż. Jedynym plusem tego silnika jest jego nominalny wymiar cylindrów, jednak cena to już duża przesada.
Gaz 69M (E) 1972r.

Awatar użytkownika
grobas
 
 
Posty: 848
Rejestracja: sob cze 14, 2008 2:19 pm
Lokalizacja: Mazury / Warszawa

Re: Silnik dolnozaworowy

Post autor: grobas » pn paź 21, 2013 1:25 pm

piotr759 pisze: jednak cena to już duża przesada.
Sam nie wiem. Coraz ich mniej. Kiedyś taki ładny zestaw z ZNów poszedł chyba za ~8kpln. Tylko że tam było wszystko gotowe do zamontowania w pojeździe. Nawet ze skrzynią był chyba.
Jak się uprzeć to będzie w okolicach 1~1.5 kompletu opon :-?
GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z

Awatar użytkownika
rafał29
 
 
Posty: 4825
Rejestracja: śr cze 30, 2004 11:33 am
Lokalizacja: beskidy

Re: Silnik dolnozaworowy

Post autor: rafał29 » pn paź 21, 2013 1:30 pm

mam dwa bloki z nominalnymi rozmiarami 88 i to fajne gole za 200zl nie ma kto dac.....

Awatar użytkownika
grobas
 
 
Posty: 848
Rejestracja: sob cze 14, 2008 2:19 pm
Lokalizacja: Mazury / Warszawa

Re: Silnik dolnozaworowy

Post autor: grobas » pn paź 21, 2013 1:34 pm

rafał29 pisze:mam dwa bloki z nominalnymi rozmiarami 88 i to fajne gole za 200zl nie ma kto dac.....
:o
Nie kuś !!
GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Re: Silnik dolnozaworowy

Post autor: piotr759 » pn paź 21, 2013 1:54 pm

rafał29 pisze:mam dwa bloki z nominalnymi rozmiarami 88 i to fajne gole za 200zl nie ma kto dac.....
taaaaa 8)
A w tych Twoich blokach, to zostały dolne pokrywy panewek wału? Bo zamieniać to ich za bardzo nie można ponoć...
Gaz 69M (E) 1972r.

Awatar użytkownika
marzenka
Posty: 529
Rejestracja: czw mar 12, 2009 11:52 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Silnik dolnozaworowy

Post autor: marzenka » pn paź 21, 2013 9:04 pm

Na pewno nie można , jeśli chodzi o stopy panewek głównych :lol:

Awatar użytkownika
rafał29
 
 
Posty: 4825
Rejestracja: śr cze 30, 2004 11:33 am
Lokalizacja: beskidy

Re: Silnik dolnozaworowy

Post autor: rafał29 » pn paź 21, 2013 9:12 pm

miszczu w zamian za jabcoka podczas pracy spokojnie przez dwa dni demolował silniki i posegregował odpowiednio parts

tytus75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: śr wrz 02, 2009 3:15 am

Re: Silnik dolnozaworowy

Post autor: tytus75 » czw lis 14, 2013 10:32 pm

a przerabiał już ktoś temat rury wydechu od kolektora do tłumika w dolnozaworowym silniku?czy można od czegoś podpasować ? a może ktoś takie robi ?pytam bo nie ma starej nawet na wzór.

krys80
Posty: 676
Rejestracja: czw wrz 29, 2011 2:26 am

Re: Silnik dolnozaworowy

Post autor: krys80 » pt lis 15, 2013 12:04 pm

tytus75 pisze:a przerabiał już ktoś temat rury wydechu od kolektora do tłumika w dolnozaworowym silniku?czy można od czegoś podpasować ? a może ktoś takie robi ?pytam bo nie ma starej nawet na wzór.
http://www.retrodetal.ru/detail/296-69/

krys80
Posty: 676
Rejestracja: czw wrz 29, 2011 2:26 am

Re: Silnik dolnozaworowy

Post autor: krys80 » pt lis 15, 2013 12:09 pm

Gdzies tam w necie znalezione :P :

,,Aby wykorzystać całą moc silnika bez żadnych przeróbek i ulepszeń, należy spalać w nim paliwo o najniższej liczbie oktanowej, dopuszczalnej przez producenta samochodu. Jest to najtańszy ze znanych sposobów rozsądnego zwiększania mocy silnika – daje oszczędność rzędu 5 złotych na każdych 100 km, bez zmniejszenia się nawet o ułamek promila trwałości silnika.

W niektórych przypadkach – dotyczy to TYLKO starszych modeli silników – popularna bezołowiowa benzyna 95 będzie miała zbyt wysoką liczbę oktanową i wówczas, gdy zależy na wykorzystaniu maksymalnej mocy silnika, należy mieszać ją z benzyną ekstrakcyjną. Dla uzyskania paliwa, idealnego np. dla silników poloneza, fiata 125 p itp. stosunek benzyny 95 do benzyny ekstrakcyjnej, której liczba oktanowa jest ok. 70, może wynosić nawet 3:2. Dla bezpieczeństwa lepiej jednak zmieszać 20 litrów benzyny 95 z 5 litrami benzyny ekstrakcyjnej. Jest ona w sprzedaży detalicznej w małych opakowaniach dwukrotnie droższa od benzyny silnikowej, więc warto przemyśleć, czy ten sposób zwiększania osiągów silnika jest opłacalny. ''

Taki mix, plus dodatek do benzyny do starych samochodów....I ciekawe czy gazik lepiej by taka mieszanke lubil.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości