Wraz z nadejściem sezonu, postanowiłem w końcu ożywić mego gaziorka i przywrócić go na szosę, tym samym jednym z głównych problemów stał się gaźnik. Mam dolniaka 2.430 wraz z K124R, niestety gaźnik pękł był u podstawy, tuż nad mocowaniem i łapie lewe powietrze.
Z wykonanego, krótkiego rozpoznania, wynika, że gaźnik wykonany jest z tzw. ZnAl'u, czyli stopu cynku i aluminium co ponoć czyni go niespawalnym, a tym samym nienaprawialnym (prawda to, szanowni forumowicze?). Próbowałem czegoś w stylu poxilina, nie działa.
Wygląda na to, że muszę poszukać nowego gaźnika. Rozumiem, że do dolniaka (zagazowany, mixer jest taką małą tuleją nakładaną na standardowe mocowanie gaźnika, pod filtr powietrza), mogę założyć następujące zamienniki:
- K124D
- K22R
- K22D
- K129 ? - czy dobrze rozumiem że byłu wersje do Uaza 469 oraz do Gaza 69?
- K125 ?
Czy dobrze rozumiem że pod względem osiągów, kolejność dla dolniaka jest następująca:
K124R, K22R, K124D, K22D.
Głównym źródłem informacji był ten link: http://www.russianmilitarytrucks.com/ph ... 9&start=20
Moje pytania:
1) czy K22R zamiast K124R da zauważalnie mniejszą moc? (zwłaszcza na gazie)
2) ditto, tylko użycie K124D/K22D?
3) czy ten K129 zadziała i jak się ma do pozostałych? (dobra cena, trudno powiedzieć jaki stan... http://allegro.pl/gaznik-k129-warszawa- ... 63330.html)
4) znalazłem też K125 - czy ten gaźnik w ogóle pasuje do dolniaka 2.430? http://allegro.pl/gaz-69-67-51-63-66-ua ... 66431.html
Przy okazji pytanie pomocniczne do forumowiczów - dawno już nie szukałem części do Gaza, czy najlepszym źródłem jest allegro, ew. olx.pl? Straszne tam ceny czasem występują...

Pozdrawiam wszystkich i z góry dzięki za odpowiedź!

Radegand