ŻUK w GAZie to nie aż taki wielki obciach, w końcu to ten sam silnik co M20grobas pisze:(...)Ja sam mam wsadzoną Żukietę pod maskę(...)
tyle że górnozaworowy.
Moderator: Student
ŻUK w GAZie to nie aż taki wielki obciach, w końcu to ten sam silnik co M20grobas pisze:(...)Ja sam mam wsadzoną Żukietę pod maskę(...)
W oryginale (jak ja rozumiem montowane w epoce świetności GAZa) to chyba tylko NRDowskie GAZiki miałymorte36 pisze:...Zastanawiające są światła przeciwmgielne nie wiem czy w gazie były oryginalnie w ogóle montowane...
Jeżeli diagnostyk ma głowę na karku i nie jest niedouczony, to nie będzie wymagał od Ciebie tych wszystkich świateł.morte36 pisze:... ale przydadzą się przy przeglądach tak jak i światło cofania ...
Ani jednego, ani drugiego nie było w oryginale.morte36 pisze:... Światło cofania tak jak z przeciwmgielnym preferuje pojedyncze białe dyskretne światło a nie jak kolega luk zrobił dwa tylne z prawej i z lewej (nie wiem czy w oryginale w ogóle było te światło)....
Za małomorte36 pisze:... silniczek wycieraczek od głównej wiązki odchodzi przewód do niego i jest podany wymiar 30cm hmmm przyznam się że jeszcze go nie montowałem do wiązki doczepie go już na samochodzie bo wydaje mi się ze jaką by drogę dla przewodu nie wybrać to 30cm to za mało )....
Akurat klakson ma plusa z wiązki a minus idzie kabelkiem przez przekładnię kierowniczą i rurę do kierownicy, gdzie naciskając przycisk zamykasz obwód z masą.morte36 pisze:...Duże urządzeń typu klakson, czujnik poziomu paliwa itp na schemacie http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... yczna2.jpg mają zaznaczone że doprowadzona jest jedna żyła dodatnia a masę pobiera z budy auta. Natomiast na schemacie http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... %b9zki.jpg są doprowadzone do tych urządzeń dwie żyły. Dziwne i zastanawiające bo wtedy człowiek rozkłada ręce i nie wie czy sugerować się jednym czy drugim obrazkiem...
Gówno prawda...grobas pisze:Akurat klakson ma plusa z wiązki a minus idzie kabelkiem przez przekładnię kierowniczą i rurę do kierownicy, gdzie naciskając przycisk zamykasz obwód z masą.
Ok, poprawiam się.JA'JACEK pisze:Gówno prawda...grobas pisze:Akurat klakson ma plusa z wiązki a minus idzie kabelkiem przez przekładnię kierowniczą i rurę do kierownicy, gdzie naciskając przycisk zamykasz obwód z masą.
grobas pisze: Za mało
Może w tamtym GAZie silnik wycieraczek był pod maską...![]()
Kolega na pewno się nie obrazi, a nawet popiera tego typu inicjatywy!! Wszystkich którzy biorą się za robienie schematu proszę o uwzględnienie że nie jest to uniwersalny przewodnik pisany za pieniądze a jedynie utrwalenie pewnej wiedzy i danych jakie zdobyłem podczas robienie swojej wiązki które zawarłem tu w nadziei że komuś się przydadzą. Uwaga morte o tym aby każdy kto się za to zabiera spojrzał na to z głową -> jak najbardziej słuszna!!morte36 pisze:Witam wszystkich ponownie przyszedł czas na rzetelną ocenę dotyczącą tej instalacji zaprezentowanej przez kolegę "luk".
Otóż jestem już na końcówce układania instalacji do gaza 69 i wczoraj po ciężkiej walce z tą materią postanowiłem napisać ten post dla potomności w formie punktów jakie mnie denerwowały, dziwiły, wprowadzały w stan niepewności itp itd.
1. Tworząc instalację od podstaw według instrukcji luk czyli na desce a nie w aucie zawsze jest taka niepewność że np. przy wkładaniu do auta będzie za krótka albo że jest w niej jakiś błąd i coś nie będzie działać. Nawet jak autor zachwala że wszystko jest ok to i tak niepewność jest a tym bardziej jak się znajdzie jeden błąd w schemacie a potem drugi itd wtedy niepewność zmienia się w strach.
2. Kolejną sprawą są odbiorniki jakie występują w instalacji jak ktoś będzie się przymierzał do budowy tej instalacji identycznie według schematu niech lepiej ją przeanalizuje nawet jak się na tym nie zna to przynajmniej niech przejrzy sobie jakie autor wstawił do niej odbiorniki a jakie nie - żeby nie było rozczarowań.
A TERAZ KONKRETY (żebym nie był gołosłowny)
3. na schemacie urządzanie nr 26 to przycisk klaksonu widać go wyraźnie w pliku http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... yczna2.jpg ale w pliku http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... ki%201.jpg widać że numer 26 idzie razem z wiązką do numerów 1,2,3 czyli wniosek nasuwa się jeden jak chcecie zatrąbić na kogoś musisz wyjść z auta przejść do lewej lampy przedniej i nacisnąć klakson
4. kolejną sprawą to czy instalacja ta była projektowana do oryginalnego wyposażenia gaza 69 czy może do jakiegoś gaza po tuningu. Ja może nie mam oryginalnej maszyny ale próbuje przynajmniej zrobić w miarę oryginalną. Zastanawiające są światła przeciwmgielne nie wiem czy w gazie były oryginalnie w ogóle montowane ale przydadzą się przy przeglądach tak jak i światło cofania (o tym później). Kolega luk uwzględnił jedynie dwa reflektory przednie świateł przeciwmgielnym (ja ich nie mam nawet bym nie wiedział gdzie je zamontować aby nie oszpecić wizerunku tego auta) może ma zamontowane na kangurze z przodu ja osobiście preferuje jedynie pojedyncze dyskretne czerwone światło przeciwmgielne z tyły ale tu jest wymagana przebudowa schematu i wiązki.
5. Światło cofania tak jak z przeciwmgielnym preferuje pojedyncze białe dyskretne światło a nie jak kolega luk zrobił dwa tylne z prawej i z lewej (nie wiem czy w oryginale w ogóle było te światło). Ale dla spokoju można zamontować jedno przy przeglądach technicznych. To jest w sumie pierdółka bo wystarczy jedno światło nie montować i tyle.
6. Budując instalację sugerowałem się wymiarami podanymi na obrazku http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... ki%201.jpg z obrazka deski http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instalka/deska.jpg w ogóle nie korzystałem ponieważ nie ma na nim żadnych wymiarów odległości itp nawet liczba gwoździ się nie zgadza. Stworzyłem własną deskę (czym szersza tym wiązka czytelniejsza) o długości 3m. Gwoździe wbijałem według schematu http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... ki%201.jpg.
7. Kontynuując niektóre wymiary podane w http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... ki%201.jpg są lekko zastanawiające np. nie pasuje mi przewód do czujnika poziomu paliwa musiałem go wypruć i wstawić dłuższy. Urządzanie nr 13 czyli silniczek wycieraczek od głównej wiązki odchodzi przewód do niego i jest podany wymiar 30cm hmmm przyznam się że jeszcze go nie montowałem do wiązki doczepie go już na samochodzie bo wydaje mi się ze jaką by drogę dla przewodu nie wybrać to 30cm to za mało żeby dociągną ten przewód od głównej wiązki do silniczka.
8. kolejna sprawa tajemniczy numer 44 jest to wyłącznik świateł cofania jest on na schemacie http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... yczna2.jpg ale nie wiedziałem do jakiej wiązki go przykleić bo na obrazku http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... %b9zki.jpg ani http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... ki%201.jpg nie ma go w ogóle.
9. Duże urządzeń typu klakson, czujnik poziomu paliwa itp na schemacie http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... yczna2.jpg mają zaznaczone że doprowadzona jest jedna żyła dodatnia a masę pobiera z budy auta. Natomiast na schemacie http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... %b9zki.jpg są doprowadzone do tych urządzeń dwie żyły. Dziwne i zastanawiające bo wtedy człowiek rozkłada ręce i nie wie czy sugerować się jednym czy drugim obrazkiem.
To w sumie na tyle moich uwag wszystkich nie napisałem bo w połowie prac nad instalacją gdy robiło się coraz więcej znaków zapytania zdjąłem ją z deski i zamontował niekompletną na aucie (to co zrobiłem pasowało w 90% a dawałem zawsze 20cm zapasu). Teraz przewód po przewodzie doklejam kolejne żyły już na aucie z lekkimi modyfikacjami instalacji pod moje auto.
Mam nadzieje że autor schematów się nie obrazi za te uwagi i jak się mylę proszę mnie poprawić. Ale nie popełnijcie tego błędu że zrobicie sobie całą instalację w domu na biurku a potem będzie na 100% pasowała do waszego gaza to jest nie możliwe.
Kolory były dynamicznie zmieniane podczas robienie wiązki, z racji dostępnych zasobów. Możliwie że te dwa dokumenty nie pozostały spójnemorte36 pisze:10. Kolory przewodów na schemacie http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... %b9zki.jpg nie pokrywają się z kolorami na schemacie http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... yczna2.jpg .
Akurat u mnie ten przewód wcale nie szedł o lampy do lampy, tylko w tylnych bakistach były kostki łączeniowe i dopiero do nich dopinane lampy na krótkich przewodach. U mnie tak było poprzednio, nie mam pewności czy tak było w oryginale.morte36 pisze:11. co do błędów w schemacie to według niego odległość między prawą a lewą lampą tylną to 200cm niestety dałem zapas po 20cm z każdej a i tak się okazała za krótkamoże źle ją położyłem ale chyba nie bo tam są specjalne blaszki na ramie które ją podtrzymują
Jest możliwe, tylko trzeba sobie pomierzyć! Tak jak pisałem każdy koncepcje ma inną. Każdy ma trochę inne odbiorniki, każdy puści wiązkę trochę inną trasą...morte36 pisze: Mam nadzieje że autor schematów się nie obrazi za te uwagi i jak się mylę proszę mnie poprawić. Ale nie popełnijcie tego błędu że zrobicie sobie całą instalację w domu na biurku a potem będzie na 100% pasowała do waszego gaza to jest nie możliwe.
Reklamacja do A.Lipgarta (głównego konstruktora GAZ) - tak było już w oryginale.morte36 pisze:PS: przy bezpiecznikach jest źle mostek zrobiony bo bez przekręcania stacyjki można zapalić światła nie tylko pozycyjne.
Rocznik ma jakieś znaczenie, czy wsio rawno?Kacper98 pisze:Pilnie potrzebny schemat intalacji do własnoręcznej produkcji, linki wygasły, z góry dzięki.
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości