Instalacja elektryczna od A do Z

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: JA'JACEK » ndz sty 16, 2011 11:16 pm

grobas pisze:(...)Ja sam mam wsadzoną Żukietę pod maskę(...)
ŻUK w GAZie to nie aż taki wielki obciach, w końcu to ten sam silnik co M20
tyle że górnozaworowy.
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: morte36 » pt lut 04, 2011 8:49 am

Witam wszystkich ponownie przyszedł czas na rzetelną ocenę dotyczącą tej instalacji zaprezentowanej przez kolegę "luk".

Otóż jestem już na końcówce układania instalacji do gaza 69 i wczoraj po ciężkiej walce z tą materią postanowiłem napisać ten post dla potomności w formie punktów jakie mnie denerwowały, dziwiły, wprowadzały w stan niepewności itp itd.

1. Tworząc instalację od podstaw według instrukcji luk czyli na desce a nie w aucie zawsze jest taka niepewność że np. przy wkładaniu do auta będzie za krótka albo że jest w niej jakiś błąd i coś nie będzie działać. Nawet jak autor zachwala że wszystko jest ok to i tak niepewność jest a tym bardziej jak się znajdzie jeden błąd w schemacie a potem drugi itd wtedy niepewność zmienia się w strach.

2. Kolejną sprawą są odbiorniki jakie występują w instalacji jak ktoś będzie się przymierzał do budowy tej instalacji identycznie według schematu niech lepiej ją przeanalizuje nawet jak się na tym nie zna to przynajmniej niech przejrzy sobie jakie autor wstawił do niej odbiorniki a jakie nie - żeby nie było rozczarowań.

A TERAZ KONKRETY (żebym nie był gołosłowny)

3. na schemacie urządzanie nr 26 to przycisk klaksonu widać go wyraźnie w pliku http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... yczna2.jpg ale w pliku http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... ki%201.jpg widać że numer 26 idzie razem z wiązką do numerów 1,2,3 czyli wniosek nasuwa się jeden jak chcecie zatrąbić na kogoś musisz wyjść z auta przejść do lewej lampy przedniej i nacisnąć klakson :)

4. kolejną sprawą to czy instalacja ta była projektowana do oryginalnego wyposażenia gaza 69 czy może do jakiegoś gaza po tuningu. Ja może nie mam oryginalnej maszyny ale próbuje przynajmniej zrobić w miarę oryginalną. Zastanawiające są światła przeciwmgielne nie wiem czy w gazie były oryginalnie w ogóle montowane ale przydadzą się przy przeglądach tak jak i światło cofania (o tym później). Kolega luk uwzględnił jedynie dwa reflektory przednie świateł przeciwmgielnym (ja ich nie mam nawet bym nie wiedział gdzie je zamontować aby nie oszpecić wizerunku tego auta) może ma zamontowane na kangurze z przodu ja osobiście preferuje jedynie pojedyncze dyskretne czerwone światło przeciwmgielne z tyły ale tu jest wymagana przebudowa schematu i wiązki.

5. Światło cofania tak jak z przeciwmgielnym preferuje pojedyncze białe dyskretne światło a nie jak kolega luk zrobił dwa tylne z prawej i z lewej (nie wiem czy w oryginale w ogóle było te światło). Ale dla spokoju można zamontować jedno przy przeglądach technicznych. To jest w sumie pierdółka bo wystarczy jedno światło nie montować i tyle.

6. Budując instalację sugerowałem się wymiarami podanymi na obrazku http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... ki%201.jpg z obrazka deski http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instalka/deska.jpg w ogóle nie korzystałem ponieważ nie ma na nim żadnych wymiarów odległości itp nawet liczba gwoździ się nie zgadza. Stworzyłem własną deskę (czym szersza tym wiązka czytelniejsza) o długości 3m. Gwoździe wbijałem według schematu http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... ki%201.jpg.

7. Kontynuując niektóre wymiary podane w http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... ki%201.jpg są lekko zastanawiające np. nie pasuje mi przewód do czujnika poziomu paliwa musiałem go wypruć i wstawić dłuższy. Urządzanie nr 13 czyli silniczek wycieraczek od głównej wiązki odchodzi przewód do niego i jest podany wymiar 30cm hmmm przyznam się że jeszcze go nie montowałem do wiązki doczepie go już na samochodzie bo wydaje mi się ze jaką by drogę dla przewodu nie wybrać to 30cm to za mało żeby dociągną ten przewód od głównej wiązki do silniczka.

8. kolejna sprawa tajemniczy numer 44 jest to wyłącznik świateł cofania jest on na schemacie http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... yczna2.jpg ale nie wiedziałem do jakiej wiązki go przykleić bo na obrazku http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... %b9zki.jpg ani http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... ki%201.jpg nie ma go w ogóle.

9. Duże urządzeń typu klakson, czujnik poziomu paliwa itp na schemacie http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... yczna2.jpg mają zaznaczone że doprowadzona jest jedna żyła dodatnia a masę pobiera z budy auta. Natomiast na schemacie http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... %b9zki.jpg są doprowadzone do tych urządzeń dwie żyły. Dziwne i zastanawiające bo wtedy człowiek rozkłada ręce i nie wie czy sugerować się jednym czy drugim obrazkiem.

To w sumie na tyle moich uwag wszystkich nie napisałem bo w połowie prac nad instalacją gdy robiło się coraz więcej znaków zapytania zdjąłem ją z deski i zamontował niekompletną na aucie (to co zrobiłem pasowało w 90% a dawałem zawsze 20cm zapasu). Teraz przewód po przewodzie doklejam kolejne żyły już na aucie z lekkimi modyfikacjami instalacji pod moje auto.

Mam nadzieje że autor schematów się nie obrazi za te uwagi i jak się mylę proszę mnie poprawić. Ale nie popełnijcie tego błędu że zrobicie sobie całą instalację w domu na biurku a potem będzie na 100% pasowała do waszego gaza to jest nie możliwe.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: morte36 » pt lut 04, 2011 9:56 am

10. Kolory przewodów na schemacie http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... %b9zki.jpg nie pokrywają się z kolorami na schemacie http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... yczna2.jpg .
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
grobas
 
 
Posty: 848
Rejestracja: sob cze 14, 2008 2:19 pm
Lokalizacja: Mazury / Warszawa

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: grobas » sob lut 05, 2011 12:52 pm

morte36 pisze:...Zastanawiające są światła przeciwmgielne nie wiem czy w gazie były oryginalnie w ogóle montowane...
W oryginale (jak ja rozumiem montowane w epoce świetności GAZa) to chyba tylko NRDowskie GAZiki miały
morte36 pisze:... ale przydadzą się przy przeglądach tak jak i światło cofania ...
Jeżeli diagnostyk ma głowę na karku i nie jest niedouczony, to nie będzie wymagał od Ciebie tych wszystkich świateł.
Obowiązek/zalecenie posiadania takiego oświetlenia wszedł dużo później po fakcie homologowania GAZa. Później też niż data pierwszej rejestracji twojego konkretnego egzemplarza.
Żadne prawo, może z wyjątkiem krajów totalitarnych nie działa wstecz, więc nie można wymagać, żeby GAZik miał te wszytskie dodatki. To samo się tyczy norm emisji spalin, czy pasów bezpieczeństwa.
Problem możesz mieć jak będziesz rejestrował ponownie po np. czasowym wyrejestrowaniu, wtedy to już chyba tylko na żółte tablice.
morte36 pisze:... Światło cofania tak jak z przeciwmgielnym preferuje pojedyncze białe dyskretne światło a nie jak kolega luk zrobił dwa tylne z prawej i z lewej (nie wiem czy w oryginale w ogóle było te światło)....
Ani jednego, ani drugiego nie było w oryginale.
Daj znać na prv czy interesują Cię oryginalne schematy.
morte36 pisze:... silniczek wycieraczek od głównej wiązki odchodzi przewód do niego i jest podany wymiar 30cm hmmm przyznam się że jeszcze go nie montowałem do wiązki doczepie go już na samochodzie bo wydaje mi się ze jaką by drogę dla przewodu nie wybrać to 30cm to za mało )....
Za mało :)
Może w tamtym GAZie silnik wycieraczek był pod maską... :-?
morte36 pisze:...Duże urządzeń typu klakson, czujnik poziomu paliwa itp na schemacie http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... yczna2.jpg mają zaznaczone że doprowadzona jest jedna żyła dodatnia a masę pobiera z budy auta. Natomiast na schemacie http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... %b9zki.jpg są doprowadzone do tych urządzeń dwie żyły. Dziwne i zastanawiające bo wtedy człowiek rozkłada ręce i nie wie czy sugerować się jednym czy drugim obrazkiem...
Akurat klakson ma plusa z wiązki a minus idzie kabelkiem przez przekładnię kierowniczą i rurę do kierownicy, gdzie naciskając przycisk zamykasz obwód z masą.
Do czujnika poziomu paliwa idzie jeden kabel spod deski.
GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: JA'JACEK » ndz lut 06, 2011 2:37 am

grobas pisze:Akurat klakson ma plusa z wiązki a minus idzie kabelkiem przez przekładnię kierowniczą i rurę do kierownicy, gdzie naciskając przycisk zamykasz obwód z masą.
Gówno prawda... :)21
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
grobas
 
 
Posty: 848
Rejestracja: sob cze 14, 2008 2:19 pm
Lokalizacja: Mazury / Warszawa

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: grobas » ndz lut 06, 2011 3:02 am

JA'JACEK pisze:
grobas pisze:Akurat klakson ma plusa z wiązki a minus idzie kabelkiem przez przekładnię kierowniczą i rurę do kierownicy, gdzie naciskając przycisk zamykasz obwód z masą.
Gówno prawda... :)21
Ok, poprawiam się.
Według schematu dla GAZ-69/M68 jak i M71.
Klakson wychodzi białym przewodem z lewego bezpiecznika (ten sam co na szperacz).
Wchodzi w przednią wiązkę i wyłazi z niej pomiędzy odgałęzieniem lewego reflektora a końcówką dla prawego reflektora.

Przewód z drugiego zacisku klaksonu idzie od niego w tym samym oplocie co poprzedni kabel. Wczodzi do wiązki razem z doprowadzeniem i wychodzi z niej koło odgałęzienia lewego reflektora. Tam jest złączka. Po złączce włazi od dołu przez przekładnię kierowniczą do rury kierownicy i wychodzi w środku pod przyciskiem klaksonu.
Naciskasz przycisk klaksonu-zamykasz obwód przez masę.
Może to i gówno prawda, ale zgodne ze schematami dla modeli z roku 68 i 71 :D
GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: morte36 » ndz lut 06, 2011 1:12 pm

kurcze a ja mam kolumnę od żuka i chyba nie da rady zrobić przycisku klaksonu w kierownicy ale przewód na wszelki wypadek zostawię dłuższy.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: Piter69A » ndz lut 06, 2011 6:27 pm

przewód do kolumny kierownicy i tak ma złączkę wiec moze byc krótki.
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: morte36 » pn lut 07, 2011 7:48 am

grobas pisze: Za mało :)
Może w tamtym GAZie silnik wycieraczek był pod maską... :-?

Tu się jednak pomyliłem z tego co widzę u siebie wiązka do silniczka jest oryginalnie puszczona w ramce szyby.
Biorą pod uwagę ten oryginalny kawałek przewodu to te 30 cm z nowej wiązki będzie pasowało.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: morte36 » pn lut 07, 2011 10:12 pm

11. co do błędów w schemacie to według niego odległość między prawą a lewą lampą tylną to 200cm niestety dałem zapas po 20cm z każdej a i tak się okazała za krótka :) może źle ją położyłem ale chyba nie bo tam są specjalne blaszki na ramie które ją podtrzymują :)
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: luk » wt mar 15, 2011 7:44 pm

morte36 pisze:Witam wszystkich ponownie przyszedł czas na rzetelną ocenę dotyczącą tej instalacji zaprezentowanej przez kolegę "luk".

Otóż jestem już na końcówce układania instalacji do gaza 69 i wczoraj po ciężkiej walce z tą materią postanowiłem napisać ten post dla potomności w formie punktów jakie mnie denerwowały, dziwiły, wprowadzały w stan niepewności itp itd.

1. Tworząc instalację od podstaw według instrukcji luk czyli na desce a nie w aucie zawsze jest taka niepewność że np. przy wkładaniu do auta będzie za krótka albo że jest w niej jakiś błąd i coś nie będzie działać. Nawet jak autor zachwala że wszystko jest ok to i tak niepewność jest a tym bardziej jak się znajdzie jeden błąd w schemacie a potem drugi itd wtedy niepewność zmienia się w strach.

2. Kolejną sprawą są odbiorniki jakie występują w instalacji jak ktoś będzie się przymierzał do budowy tej instalacji identycznie według schematu niech lepiej ją przeanalizuje nawet jak się na tym nie zna to przynajmniej niech przejrzy sobie jakie autor wstawił do niej odbiorniki a jakie nie - żeby nie było rozczarowań.

A TERAZ KONKRETY (żebym nie był gołosłowny)

3. na schemacie urządzanie nr 26 to przycisk klaksonu widać go wyraźnie w pliku http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... yczna2.jpg ale w pliku http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... ki%201.jpg widać że numer 26 idzie razem z wiązką do numerów 1,2,3 czyli wniosek nasuwa się jeden jak chcecie zatrąbić na kogoś musisz wyjść z auta przejść do lewej lampy przedniej i nacisnąć klakson :)

4. kolejną sprawą to czy instalacja ta była projektowana do oryginalnego wyposażenia gaza 69 czy może do jakiegoś gaza po tuningu. Ja może nie mam oryginalnej maszyny ale próbuje przynajmniej zrobić w miarę oryginalną. Zastanawiające są światła przeciwmgielne nie wiem czy w gazie były oryginalnie w ogóle montowane ale przydadzą się przy przeglądach tak jak i światło cofania (o tym później). Kolega luk uwzględnił jedynie dwa reflektory przednie świateł przeciwmgielnym (ja ich nie mam nawet bym nie wiedział gdzie je zamontować aby nie oszpecić wizerunku tego auta) może ma zamontowane na kangurze z przodu ja osobiście preferuje jedynie pojedyncze dyskretne czerwone światło przeciwmgielne z tyły ale tu jest wymagana przebudowa schematu i wiązki.

5. Światło cofania tak jak z przeciwmgielnym preferuje pojedyncze białe dyskretne światło a nie jak kolega luk zrobił dwa tylne z prawej i z lewej (nie wiem czy w oryginale w ogóle było te światło). Ale dla spokoju można zamontować jedno przy przeglądach technicznych. To jest w sumie pierdółka bo wystarczy jedno światło nie montować i tyle.

6. Budując instalację sugerowałem się wymiarami podanymi na obrazku http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... ki%201.jpg z obrazka deski http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instalka/deska.jpg w ogóle nie korzystałem ponieważ nie ma na nim żadnych wymiarów odległości itp nawet liczba gwoździ się nie zgadza. Stworzyłem własną deskę (czym szersza tym wiązka czytelniejsza) o długości 3m. Gwoździe wbijałem według schematu http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... ki%201.jpg.

7. Kontynuując niektóre wymiary podane w http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... ki%201.jpg są lekko zastanawiające np. nie pasuje mi przewód do czujnika poziomu paliwa musiałem go wypruć i wstawić dłuższy. Urządzanie nr 13 czyli silniczek wycieraczek od głównej wiązki odchodzi przewód do niego i jest podany wymiar 30cm hmmm przyznam się że jeszcze go nie montowałem do wiązki doczepie go już na samochodzie bo wydaje mi się ze jaką by drogę dla przewodu nie wybrać to 30cm to za mało żeby dociągną ten przewód od głównej wiązki do silniczka.

8. kolejna sprawa tajemniczy numer 44 jest to wyłącznik świateł cofania jest on na schemacie http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... yczna2.jpg ale nie wiedziałem do jakiej wiązki go przykleić bo na obrazku http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... %b9zki.jpg ani http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... ki%201.jpg nie ma go w ogóle.

9. Duże urządzeń typu klakson, czujnik poziomu paliwa itp na schemacie http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... yczna2.jpg mają zaznaczone że doprowadzona jest jedna żyła dodatnia a masę pobiera z budy auta. Natomiast na schemacie http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... %b9zki.jpg są doprowadzone do tych urządzeń dwie żyły. Dziwne i zastanawiające bo wtedy człowiek rozkłada ręce i nie wie czy sugerować się jednym czy drugim obrazkiem.

To w sumie na tyle moich uwag wszystkich nie napisałem bo w połowie prac nad instalacją gdy robiło się coraz więcej znaków zapytania zdjąłem ją z deski i zamontował niekompletną na aucie (to co zrobiłem pasowało w 90% a dawałem zawsze 20cm zapasu). Teraz przewód po przewodzie doklejam kolejne żyły już na aucie z lekkimi modyfikacjami instalacji pod moje auto.

Mam nadzieje że autor schematów się nie obrazi za te uwagi i jak się mylę proszę mnie poprawić. Ale nie popełnijcie tego błędu że zrobicie sobie całą instalację w domu na biurku a potem będzie na 100% pasowała do waszego gaza to jest nie możliwe.
Kolega na pewno się nie obrazi, a nawet popiera tego typu inicjatywy!! Wszystkich którzy biorą się za robienie schematu proszę o uwzględnienie że nie jest to uniwersalny przewodnik pisany za pieniądze a jedynie utrwalenie pewnej wiedzy i danych jakie zdobyłem podczas robienie swojej wiązki które zawarłem tu w nadziei że komuś się przydadzą. Uwaga morte o tym aby każdy kto się za to zabiera spojrzał na to z głową -> jak najbardziej słuszna!!
A teraz konkrety
1. długości są pomierzone z oryginalnej wiązki którą wyciągnąłem z samochodu i to właściwie tyle co mogę powiedzieć. Czy będzie to odpowiednie do każdego gazika - nie wiem.
2. Popieram!
3. przewód klaksony idzie przez całą kolumną kierownicy, czy wchodzi w przekładnię kierowniczą właśnie w okolicy przedniego reflektora! Jest krótki bo na wszystkich przewodach tego typu (pojedynczych i długich) dawałem po prostu złączkę.
4. Odpowiedź jest bardzo krótka - była projektowana wg. mojej prywatnej koncepcji i tyle. A każdy koncepcję będzie miał inną. Obwód przeciwmgielnych oraz wstecznych nigdy nie został podłączony - jest na wszelki wypadek, lepiej dać dwa kable więcej niż potem rzeźbić. Nie jest to instalacja oryginalna o czym świadczy chociażby obecność przekaźników.
5. patrz wyżej
6. rysunek deski jest czysto poglądowy ilustrujący tok rozumowania, nie jest to rysunek techniczny.
7. jak wyżej - na takich kablach dawałem złączkę, chociaż by po to żeby móc zdjąć przednią szybę.
8. wyłącznik świateł miał być docelowo w skrzyni biegów i włączony szeregowo (wchodzi plus i dalej idzie na światła). Jeśli są w plikach jakieś nieścisłości - przepraszam - wrzuciłem to co zostało mi po robocie. Postaram się poprawić jak znajdę chwile czasu.
9. Do tego punktu ustosunkuję się później, aktualnie jest w pociągu i nie za bardzo mogą zobaczyć te zdjęcia.
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: luk » wt mar 15, 2011 7:47 pm

morte36 pisze:10. Kolory przewodów na schemacie http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... %b9zki.jpg nie pokrywają się z kolorami na schemacie http://www.kuchar.desk.pl/lukasz/instal ... yczna2.jpg .
Kolory były dynamicznie zmieniane podczas robienie wiązki, z racji dostępnych zasobów. Możliwie że te dwa dokumenty nie pozostały spójne
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: luk » wt mar 15, 2011 7:51 pm

morte36 pisze:11. co do błędów w schemacie to według niego odległość między prawą a lewą lampą tylną to 200cm niestety dałem zapas po 20cm z każdej a i tak się okazała za krótka :) może źle ją położyłem ale chyba nie bo tam są specjalne blaszki na ramie które ją podtrzymują :)
Akurat u mnie ten przewód wcale nie szedł o lampy do lampy, tylko w tylnych bakistach były kostki łączeniowe i dopiero do nich dopinane lampy na krótkich przewodach. U mnie tak było poprzednio, nie mam pewności czy tak było w oryginale.
Wszystkim którzy biorą się robienie instalacji polecam wzięcie kawałka sznurka lub przewodu i udanie się do samochodu w celu weryfikacji poszczególnych długości akurat do jego autka i koncepcji prowadzenia wiązki, na pewno zaoszczędzi to wiele czasu.
Koledze morte dziękuje za uwagi, mam nadzieję że komuś się przydadzą.
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: luk » wt mar 15, 2011 7:56 pm

morte36 pisze: Mam nadzieje że autor schematów się nie obrazi za te uwagi i jak się mylę proszę mnie poprawić. Ale nie popełnijcie tego błędu że zrobicie sobie całą instalację w domu na biurku a potem będzie na 100% pasowała do waszego gaza to jest nie możliwe.
Jest możliwe, tylko trzeba sobie pomierzyć! Tak jak pisałem każdy koncepcje ma inną. Każdy ma trochę inne odbiorniki, każdy puści wiązkę trochę inną trasą...
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

Awatar użytkownika
morte36
 
 
Posty: 830
Rejestracja: pn lis 24, 2008 9:43 pm
Lokalizacja: Olsztyn / Szczytno / Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: morte36 » śr mar 16, 2011 7:33 am

A ja na końcu dodam że fajnie że kolega LUK się nie obraził i że rysunki mi naprawdę pomogły nawet jak się sporo różniły on mojej wiązki to i tak koncepcja jest słuszna i pomocna jako podstawa do działań bez tego tematu nawet bym się nie podejmował robienia wiązki.

PS: przy bezpiecznikach jest źle mostek zrobiony bo bez przekręcania stacyjki można zapalić światła nie tylko pozycyjne.
UAZ 31512-1990
GAZ 51-1951 remont
GAZ 69M-1970
tel. 501106073

Awatar użytkownika
grobas
 
 
Posty: 848
Rejestracja: sob cze 14, 2008 2:19 pm
Lokalizacja: Mazury / Warszawa

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: grobas » śr mar 16, 2011 8:39 am

morte36 pisze:PS: przy bezpiecznikach jest źle mostek zrobiony bo bez przekręcania stacyjki można zapalić światła nie tylko pozycyjne.
Reklamacja do A.Lipgarta (głównego konstruktora GAZ) - tak było już w oryginale.
GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z

majk999
 
 
Posty: 165
Rejestracja: pn maja 02, 2011 10:05 am

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: majk999 » śr wrz 14, 2011 1:03 am

czy można poprosić o te schematy bo linki nie działają

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: JA'JACEK » śr wrz 14, 2011 10:53 am

Fakt, wypierdzieliło jedną z najlepszych witryn.... Pewnie zmienili adres,
ale na razie nie mogę go odnaleźć
Tu powinno coś być.

http://www.russianmilitarytrucks.com/downloads.htm

i jeszcze to znalazłem... http://kaufner.webz.cz/soubory/gaz69/gaz69_schema.jpg
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Poncki
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt lut 20, 2007 8:40 pm
Kontaktowanie:

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: Poncki » pn lip 07, 2014 11:57 pm

Panowie, mam kilka pytań:

Czy po numerach blaszek na przewodach można ustalić od czego one są?

Interesują mnie następujące numery:
58 / 58L znajdujące się koło cewki
68 ta sama lokalizacja
91 - charakterystyczny przełącznik w kabinie koło stacyjki. Posiada dwie pozycje i dodatkowo z obudowy wystają dwa oczka (w innych przełącznikach oczek nie ma)
73 - chyba kontrolka ładowania
19 - chyba coś z regulatorem

Mam jeszcze pytanie po co w stacyjce od Uaza jest pozycja w lewo?

Z góry dzięki za pomoc
Gaz 69M

Poncki
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt lut 20, 2007 8:40 pm
Kontaktowanie:

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: Poncki » pn lip 14, 2014 12:46 pm

Orientuje się ktoś jak to jest z ta instalacją?
Przełącznik o którym pisałem prawdopodobnie jest od dmuchawy.
Na oczkach zamontowana była sprężynka pełniąca role opornika, dzięki czemu powstawały dwa poziomy nawiewu.
Gaz 69M

Awatar użytkownika
grobas
 
 
Posty: 848
Rejestracja: sob cze 14, 2008 2:19 pm
Lokalizacja: Mazury / Warszawa

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: grobas » pn lip 14, 2014 12:57 pm

A ten przełacznik jest na desce (nie pod deską) rozdzielczej bliżej cykorłapki? - jeżeli tak, to powinien być od odmuchawy. Opornik wskazuje, że tak jest. Powienien miec trzy połozenia (wolno-wyłączony-szybko).
Pod deską w okolicach stacyjki powinien też być włącznik oświetlenia wskaźników, ale ten jest dwupołozeniowy.
obok niego powinien tez być bezpiecznik termobimetaliczny (taki przycisk jakby).
Pod deską powinien być jeszcze włącznik lampki pasażera, ale ten jest już w okolicach lampki bardziej, niż stacyjki.

Co do oznaczeń na przewodach, to porównaj oznaczenia na cewce, stacyjce itd. Porównaj tez schematy zinstalacji GAZika i Żuka, bo zakładam, że nie masz "kopanego" rozrusznika i stacyjkę pewnie też z Żukiety.
Ostatnio zmieniony pn lip 14, 2014 1:53 pm przez grobas, łącznie zmieniany 1 raz.
GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z

Poncki
 
 
Posty: 129
Rejestracja: wt lut 20, 2007 8:40 pm
Kontaktowanie:

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: Poncki » pn lip 14, 2014 1:37 pm

U mnie wszystko jest poprzekładane więc układam od nowa :)
Gaz 69M

Kacper98
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pn lut 17, 2014 8:39 am

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: Kacper98 » sob sty 02, 2016 12:48 pm

Pilnie potrzebny schemat intalacji do własnoręcznej produkcji, linki wygasły, z góry dzięki.

Awatar użytkownika
grobas
 
 
Posty: 848
Rejestracja: sob cze 14, 2008 2:19 pm
Lokalizacja: Mazury / Warszawa

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: grobas » sob sty 02, 2016 12:57 pm

Kacper98 pisze:Pilnie potrzebny schemat intalacji do własnoręcznej produkcji, linki wygasły, z góry dzięki.
Rocznik ma jakieś znaczenie, czy wsio rawno?
GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z

Kacper98
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pn lut 17, 2014 8:39 am

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: Kacper98 » sob sty 02, 2016 1:29 pm

Były jakieś poważne różnice w instalacji?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości