Instalacja elektryczna od A do Z

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
grobas
 
 
Posty: 848
Rejestracja: sob cze 14, 2008 2:19 pm
Lokalizacja: Mazury / Warszawa

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: grobas » sob sty 02, 2016 1:40 pm

Kacper98 pisze:Były jakieś poważne różnice w instalacji?
Nie jestem pewien czy np. brak lub obecność kierunkowskazów można uznać za poważną różnicę, ale tak - różnice były.

PS: poszło na PRV
GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z

Kacper98
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pn lut 17, 2014 8:39 am

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: Kacper98 » sob sty 02, 2016 3:01 pm

http://olx.pl/i2/oferta/instalacja-gaz- ... cb6c3ac9e4

Cena chyba dobra co sądzicie? czy lepiej robić samemu?

Awatar użytkownika
cornmencita
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: sob wrz 07, 2013 6:48 pm

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: cornmencita » pn sty 18, 2016 10:40 pm

Trzy stowy. I duzo i malo. Jesli to ma pasowac faktycznie - plug and play - w co nie wierze, to spoko.
Ale pamietaj ze jeszcze to trzeba poprzepychac, poukladac, poupinac.
Za polozenie instalacji u mnie kolesie krzycza okolo 6 stowek.
Ale tak jak pisze, nie wierze ze wsio bedzie pasic bez przerobek.
Zawsze sie znajdzie zlaczka co nie pasi, kabelek co nie tak idzie.
Kupisz, siano wydasz a potem i tak zrobisz sam.
To moje.
Raf

ppiotr00
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pn sty 09, 2012 8:22 pm

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: ppiotr00 » ndz mar 12, 2017 8:11 pm

Ma ktoś schematy gdzieś zapisane? Linki wygasły, a kupuję na dniach Gaza tzn to co z niego zostało. I Będę próbować ratować. Wszelkie info mile widziane.

Awatar użytkownika
grobas
 
 
Posty: 848
Rejestracja: sob cze 14, 2008 2:19 pm
Lokalizacja: Mazury / Warszawa

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: grobas » ndz mar 12, 2017 9:36 pm

Kacper98 pisze:http://olx.pl/i2/oferta/instalacja-gaz- ... cb6c3ac9e4

Cena chyba dobra co sądzicie? czy lepiej robić samemu?
Robiłem kiedyś samemu przednią wiązkę. Jak masz dużo czasu i chęci i koniecznie chcesz zrobić sam to można...ale ja bym się chyba drugi raz nie porwał :)21
GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z

ppiotr00
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: pn sty 09, 2012 8:22 pm

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: ppiotr00 » pn mar 13, 2017 8:20 pm

Widziałem że można nowe kupić, ale ja sobie spokojnie dam radę. Z pracy mogę wziąć trochę materiału- jak dobrze pójdzie to nawet wszystko. Zresztą większość w Gaziku chcę zrobić sam.

Plany są poważne- piaskowanie ramy, piaskowanie budy. Silnik V6, mosty nie wiem jakie- ale może nawet coś na sprężynie. Taki kundelek mnie interesuje- ale chcę nim czasem pojechać gdzieś dalej. Dlatego chcę większość sam robić- aby znać każdy słaby punkt auta. Koła jakieś większe, przełożenia w mostach wysokie. Może nawet jakaś wyciągarka mechaniczna dla hecy:)

To jak? Ma ktoś gdzieś schematy instalacji której linki wygasły?

Awatar użytkownika
marzenka
Posty: 529
Rejestracja: czw mar 12, 2009 11:52 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: marzenka » pn mar 13, 2017 9:17 pm

https://www.russianmilitarytrucks.com/downloads.htm
Niestety tylko do oryginała , z v6 niema .

Awatar użytkownika
cornmencita
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: sob wrz 07, 2013 6:48 pm

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: cornmencita » śr kwie 19, 2017 8:54 am

" chcę nim czasem pojechać gdzieś dalej. Dlatego chcę większość sam robić- aby znać każdy słaby punkt auta. Koła jakieś większe, przełożenia w mostach wysokie. Może nawet jakaś wyciągarka mechanicznA "

Można wszystko.

Ale powiem Ci szczerze że:

Gaz jest autem genialnym do -

- jazdy po bezdrozach.
-jazdy w ladna/bezdeszczowa/bezwietrzna pogode.
-jazdy po krutkich dystansach.

dlaczego?

-materialowo-szklane nadstawki drzwi skutecznie powoduja ze deszcz i wiatr wnikaja na lokiec/kolano kierownika.
-plandeka - jak luzna - cieknie. Jak napieta - napierda..la po stelażu gdy zblizysz sie do magicznej predkosci 90km/h
-predkosc. mozna jechac 90km/h ale nie jest to jazda bezpieczna ani komfortowa.
-hałas. Akceptowalna predkosc to chyba 60km/h.

Gaz moze byc super fajnym autkiem nawet do jazdy na codzien tyle ze wtedy chyba przestaje byc Gazem.

Dobrą drogą wtedy wydaje sie postawienie Kasty od Gaza na ramie od Toyoty czy innym wynalazku. Zyskujesz - Silnik, hamulce, ukl kierowniczy.
To wszystko co prawda Gaz w oryginale ma...no tak , ma i to by bylo na tyle.

Przejedz sie Gazem z kims tak na dystansie powiedzmy 30 kilometrow po zwyklej asfaltowej drodze gdzie Tiry leca 90km/h a osobowki 120 km/h czyli zwykla gminna droga.

Ostatnio poszedlem w zaparte i jezdzilem Gazem jako autem do codziennej jazdy. Wytrzymalem tydzien. Zrobilem w tydziem okolo 1000 km.

NIe tędy droga niestety. Od Gaza nie można wymagać rzeczy do których nie był skonstruowany!


Pozdr,
Raf

Mój Gaz:
Uazowołga, koła 32" komandorka, heble tarczowe x4 z serwem, zwrotnice na lożyskach, plandeka brezent podgumowany - nie cieknacy (szpary jednakze jak najbardziej)

Awatar użytkownika
Jakub_AK77
Posty: 524
Rejestracja: sob sie 05, 2006 7:03 pm
Lokalizacja: Bełchatów
Kontaktowanie:

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: Jakub_AK77 » czw cze 29, 2017 9:34 pm

W oryginalnej instalacji elektrycznej przewody od przełącznika kierunkowskazów są przykręcane do listwy z pięcioma śrubkami. Pytanie. Gdzie ta listwa była montowana w samochodzie ?

Pzdr
GAZ nadjechał, teraz kupa roboty. No ale mam czego chciałem. GAZ 69M 1971.

Awatar użytkownika
grobas
 
 
Posty: 848
Rejestracja: sob cze 14, 2008 2:19 pm
Lokalizacja: Mazury / Warszawa

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: grobas » czw cze 29, 2017 10:14 pm

Ściana grodziowa, od środka, w okolicach wyjścia kolumny kierowniczej do komory silnika. Szukaj gniazd na śruby pasujących do kostki. Niedaleko też powinien być przerywacz.
GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z

Awatar użytkownika
Jakub_AK77
Posty: 524
Rejestracja: sob sie 05, 2006 7:03 pm
Lokalizacja: Bełchatów
Kontaktowanie:

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: Jakub_AK77 » czw lip 06, 2017 10:17 am

Witam.

W instalacji zaproponowanej przez Luk-a chce zamienić prądnice , na alternator. Tylko już się pogubiłem co i gdzie podłączyć. Czy ktoś mógłby mi wyjaśnić "łopatologicznie", gdzie, który kabelek podłączyć na schemacie Luka-a ? W alternatorze mamy zaciski 67 i 30 , w regulatorze 67 i 15. Wiadomo, że zaciski 67 łączymy razem, ale gdzie podpiąć kable z zacisków 30 i 15 ? Czy z alternatora zacisk 30 podpiąć bezpośrednio pod amperomierz, tak jak jest to w oryginalnej instalacji w żuku, czy można pod bezpiecznik nr 2 tak jak idzie kabel nr 62 ( w instalacji z prądnicą ) ? Kabel od zacisku nr 15 regulatora powinienem wpiąć gdzieś w bezpieczniki, ale gdzie ?

Pzdr
GAZ nadjechał, teraz kupa roboty. No ale mam czego chciałem. GAZ 69M 1971.

Awatar użytkownika
grobas
 
 
Posty: 848
Rejestracja: sob cze 14, 2008 2:19 pm
Lokalizacja: Mazury / Warszawa

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: grobas » czw lip 06, 2017 10:47 am

Jak się numerki nie zgadzają, to pojedź po kabelkach ze schematu, i podłącz po tym jaką funkcję spełniają.
BTW - co to jest schemat luka, bo nie każdy może wiedzieć?
GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z

Awatar użytkownika
Jakub_AK77
Posty: 524
Rejestracja: sob sie 05, 2006 7:03 pm
Lokalizacja: Bełchatów
Kontaktowanie:

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: Jakub_AK77 » czw lip 06, 2017 10:52 am

Schemat luk-a. Czyli schemat instalacji jaki zaproponował kolega luk na początku tego wątku. Tylko, że linki do schematu już nie są aktywne i jak ktoś nie skopiował ich, to nie będzie wiedział o co chodzi.
GAZ nadjechał, teraz kupa roboty. No ale mam czego chciałem. GAZ 69M 1971.

Awatar użytkownika
Commando62
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 58
Rejestracja: śr lip 01, 2015 4:16 pm
Lokalizacja: Świdnica

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: Commando62 » czw lip 06, 2017 7:47 pm

No właśnie szkoda że nie działają, sam stoję przed odtworzeniem instalacji elektrycznej, tak więc schemat byłby wielce przydatny :)2
Per aspera ad astra !

Awatar użytkownika
grobas
 
 
Posty: 848
Rejestracja: sob cze 14, 2008 2:19 pm
Lokalizacja: Mazury / Warszawa

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: grobas » czw lip 06, 2017 8:28 pm

Te schematy o ile pamiętam dobrze, to miały tyle samo wspólnego z GAZikiem, co i smartfon kierowcy w kieszeni :)21 ...w sensie wsadzić można, ale z oryginałem to miało może kable wspólne niektóre :roll:
Zaczniesz motać, coś nie pyknie, i wtedy zaczyna się szukanie co autor miał na myśli :)9

Dokumentacja do oryginała poszła na priv :)21
GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z

Awatar użytkownika
grobas
 
 
Posty: 848
Rejestracja: sob cze 14, 2008 2:19 pm
Lokalizacja: Mazury / Warszawa

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: grobas » ndz lip 23, 2017 10:46 pm

Czy ma ktoś może schemat podłączenia tylnej notki lwpowskiej w przełącznikiem a'la pralka frania?
Pomocny mógłby być tez opis tego co ma się dziać ze światełkami w poszczególnych położeniach tego wielkiego przełącznika.
Miałem, a jak potrzeba to znaleźć nie mogę :)9
Potrzebuje tego do UAZa, ale to powinna być ta sama zasada jak w GAZiku i innych lwpochodach.
Znalazłem tylko od 266 i Honkera narazie, ale schemat umiarkowanie czytelny
266 - http://obrazki.elektroda.pl/5498091400_1325842810.jpg
Honker - http://honkerteam.pl/wp-content/uploads ... HONKER.png
- http://www.electro-info.ugu.pl/download ... nload_id=2
Honker opis (str 36 i 37) - http://honkerteam.pl/wp-content/uploads ... n-2008.pdf
GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z

Janolukasz4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: pn maja 07, 2018 9:42 am

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: Janolukasz4 » ndz cze 24, 2018 10:57 am

grobas pisze:
czw lip 06, 2017 8:28 pm
Te schematy o ile pamiętam dobrze, to miały tyle samo wspólnego z GAZikiem, co i smartfon kierowcy w kieszeni :)21 ...w sensie wsadzić można, ale z oryginałem to miało może kable wspólne niektóre :roll:
Zaczniesz motać, coś nie pyknie, i wtedy zaczyna się szukanie co autor miał na myśli :)9

Dokumentacja do oryginała poszła na priv :)21
Jeżeli można proszę również o podesłanie dokumentacji

Janolukasz4
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: pn maja 07, 2018 9:42 am

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: Janolukasz4 » ndz lip 01, 2018 9:45 am

grobas pisze:
czw lip 06, 2017 8:28 pm
Te schematy o ile pamiętam dobrze, to miały tyle samo wspólnego z GAZikiem, co i smartfon kierowcy w kieszeni :)21 ...w sensie wsadzić można, ale z oryginałem to miało może kable wspólne niektóre :roll:
Zaczniesz motać, coś nie pyknie, i wtedy zaczyna się szukanie co autor miał na myśli :)9

Dokumentacja do oryginała poszła na priv :)21
Mam zablokowane wysyłanie wiadomości prywatnych, proszę podaj maila w prv to się odezwę na maila.

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: Błażej » ndz lip 01, 2018 1:51 pm

Tyle, że dziś, kiedy technika i technologia poszła bardzo do przodu, to można się pokusić o usprawnienie instalacji elektrycznej, by była bardziej niezawodna i odporniejsza na awarie. Całkiem niezłą instalacją, dającą się w dużej mierze zastosować w gazie jest instalacja z dużego fiata. Schematycznie oczywiście, nie mechanicznie. Obwody świateł, kierunkowskazów, sygnalizacji, zasilania silnika w prąd i kontrolek. Zastosowanie przekaźników w obwodzie głównych świateł pozwoli zmniejszyć zużycie przełączników, skróci drogę prądu i poprawi jasność i skuteczność reflektorów.
Uważam, że jeśli ktoś nie robi auta na pełny oryginał, to można popracować nad poprawą fabryki. Zwłaszcza, że w tej chwili są dostępne bardzo fajne podzespoły do stworzenia sprawnej i odpornej instalacji.
Tak na przykład wygląda jedna z robionych przeze mnie skrzynek o wysokim IP. Na zdjęciu proces fabrykacji.
Obrazek
Wszystko przez dławnice, skrzynka zamykana. Wszystko w jednym miejscu.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

Awatar użytkownika
marzenka
Posty: 529
Rejestracja: czw mar 12, 2009 11:52 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: marzenka » ndz lip 01, 2018 2:47 pm

Co wy chcecie poprawiać w tej instalacji od GAZa :)11 Jest prosta jak budowa cepa i to jest jej zaleta .

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: Błażej » ndz lip 01, 2018 6:13 pm

50 letnie elementy elektryczne już często nie chcą poprawnie działać. To raz. Dwa - jeśli chcesz, by podziałały przełączniki, szczególnie ten pod kierownicą, to odciąż go. Trzy - nie widziałem już bardzo długo sprawnego wyłącznika termicznego. Cztery - wszystkie światła na jednym zabezpieczeniu, to sprawa niebezpieczna. W sytuacji awaryjnej, choćby przepaleniu żarówki, kiedy to przepływa znaczny prąd, całe auto traci oświetlenie. Pięć - by poprawić sprawność i jasność reflektorów dobrze skrócić drogę prądu od zasilania do odbiornika i ominąć ile się da styków po drodze. Oryginalna instalacja jest prosta, jak budowa cepa, ale bardzo niedoskonała. Dziś nowoczesne elementy, które można bardzo dobrze ukryć, pozwalają na znaczne jej poprawienie.
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

Awatar użytkownika
grobas
 
 
Posty: 848
Rejestracja: sob cze 14, 2008 2:19 pm
Lokalizacja: Mazury / Warszawa

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: grobas » ndz lip 01, 2018 7:52 pm

Bez obrazy, ale po co się tykasz GAZa...strach pomyśleć jakbyś dostał Forda T w ręce :)21
1. U mnie działa i działało poprawnie (po doprowadzeniu do oryginału). Sypały się patent usprawniające. 50-letnie elementy, bardziej niezawodne niż jednorazowy współczesny badziew z chin.
2. Przełącznik pod kierownicą działa na oryginalne instalacji od ~10lat. Oryginalny przełącznik. Nigdy nie zawiódł.
3. Zapraszam do mnie - zobaczysz sprawne bimetale i w GAZiku i w UAZie. :)21
4. Fakt wszystko na jednym bimetalu...ale jego zasada działania pozwala go przecisnąć i odpalić światła nawet przy zwarciu, w razie awarii.
Rozwiń proszę temat skoku prądu przy przepalonej żarówce...bo do tej pory mnie uczyli że mniej odbiorników=mniejszy prąd / ewentualnie przerwany obwód, czyli z klasycznej elektrotechniki brak przepływu prądu.
5. Jak zmniejszyć ilość styków w obwodzie, wstawiając dodatkowe elementy (przekaźniki ze stykami)?

Generalnie tak, można zrobić super od nowa. Tylko po co?
Oryginał jak jest utrzymany to będzie niezawodny. A jak masz syf w aucie to i przekaźniki nie pomogą.
GAZ-69M: R-125M / RD-115 będzie...
K-750W
Wolf Fu2
RD-115z

Awatar użytkownika
marzenka
Posty: 529
Rejestracja: czw mar 12, 2009 11:52 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: marzenka » ndz lip 01, 2018 8:09 pm

Po 1 .50 letnie elementy elektryczne działają znakomicie pod warunkiem że żaden popapraniec nie zacznie ich modyfikować .
Po 2 . Przełącznik pod kierownica u mnie działa . Jedyny mankament jaki posiada to wytarta gumowa rolka ale to usterka mechaniczna (niestety galanteria gumowa w niektórych przypadkach nie wytrzymuje 50 lat chociaż niektóre elementy gumowe wyprodukowane dawniej są o niebo lepsze )
Po 3 .Co do tego wyłącznika termicznego się nie wypowiadam , jest ,światła działają .
Po 4 . Przepaliło mi się już kilka żarówek . Efektów ubocznych nie było , widocznie dawne biuro konstrukcyjne to przewidziało .
Po 5 .Jak bym chciał poprawić sprawność i jasność reflektorów to bym założył ledy . Też nie widać . Problem w tym że nie mógłbym z tym spać .
Jak za dużo nie kombinujesz to się nic nie dzieje . Zalety , wszystko rozbieralne i wykonane z lepszych materiałów niż dzisiaj (to się chyba nazywa zmowa żarówkowa )
A tak sumując to wszystko , po co kupować GAZa . Przecież jest tak niedoskonały :)21

Awatar użytkownika
marzenka
Posty: 529
Rejestracja: czw mar 12, 2009 11:52 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: marzenka » ndz lip 01, 2018 8:13 pm

Ha ha ha teoria i praktyka . :)21

Błażej
 
 
Posty: 888
Rejestracja: pn sie 28, 2006 9:36 pm
Lokalizacja: Wrocław/Oława i okolice

Re: Instalacja elektryczna od A do Z

Post autor: Błażej » ndz lip 01, 2018 10:14 pm

Tylko kto tu teoretyzuje...
I po co mieć dobrze, skoro można mieć słabo? Co do jakości materiałów, to można się sprzeczać. Po tylu latach wyłączniki/przełączniki są najczęściej zużyte mechanicznie, wypalone, skorodowane. Przewody są też w kiepskim stanie. To, że grubsze z zewnątrz wcale nie świadczy o ich większym przekroju, bo izolacja bywa dużo grubsza. Bo tworzywa na nią były słabsze, niż dzisiaj. Zastanawiałeś się, czemu bezpieczniki płytkowe wyparły z aut baryłkowe? Czy to za dużo teorii?
Nawet nie wiesz, czy jakiekolwiek zabezpieczenie u ciebie działa. Kiedyś może się okaże. Zadziała. Albo nie zadziała. Ale, jak nie zadziała, to da znać sygnałem dymnym. Co do jednego zabezpieczenia na całe oświetlenie, to rozważ prostą sytuację - jadąc po zmroku walisz reflektorem w jakiś konar (czy cokolwiek) tak nieszczęśliwie, że wbija się i miażdży żarówkę. Robi zwarcie. Wszystko zgniecione, bez grzebania nie możesz wymontować. Albo nawet nie musisz w nic przywalać. Wystarczy, że kabelek się przetrze i zrobi zwarcie. Mając jedno zabezpieczenie na światła nastaje ciemność. U ciebie akuratnie za kilka chwil może nastąpić jasność, bo jeśli nie działa nawet termik, to w końcu coś się zapali.

PS. Gdzie zdjęcie, które zamieściłem? Ktoś skasował?
https://www.fotosik.pl/zdjecie/f0923c7300c4ea9d
To, że jesteśmy w dupie, to jasne. Problem w tym, że zaczynamy się w niej urządzać.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości