
Silnik do rajdowego gaza ;-)
Moderator: Student
Swego czasu u mojego kumpla stał UAZ z silnikiem od ZIŁ-a (v8, 5500ccm), bydle się zmieściło tak, że nawet było miejsce na chłodnicę i trochę po bokach. Wszystko było OK i praca fajna i moc i moment i nawet to, że jak się na jedynie lub dwójce wdepnęło, to skubany dęba stawał i o mało co się nie nakrywał, ale do czasu, a dokładnie do czasu trzeciego takiego zrywu, kiedy to most poszedł w piz.. . Po wymianie mostu i uważnej jeździe tylko reduktor ze skrzynią się rozleciał, a potem nowemu już właścicielowi półosie się poukręcały. Tak więc reasumując w zasadzie wszystko co było za sprzęgłem (bo sprzęgło było od ZIŁ-a) - cały układ przeniesienia napędu poszedł w drzazgi. Kolega, który swego czasu bardzo dużo jeździł w RMPST i miał jakieś tam osiągnięcia, mówił, że do UAZ-ów wkładali silniki od URAL-i (też V8, tylko pojemność ponad 6l i trochę nowsza konstrukcja, większa moc i moment), ale skrzynki, reduktory i mosty od GAZ-ów 66 lub 63 i dopiero to miało rację bytu.
W razie jak by co, to 601-34-87-25
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Jagoda pisze:do UAZ-ów wkładali silniki od URAL-i (też V8, tylko pojemność ponad 6l i trochę nowsza konstrukcja, większa moc i moment), ale skrzynki, reduktory i mosty od GAZ-ów 66 lub 63 i dopiero to miało rację bytu.

czytaj czasem to co piszesz...
#noichuj
To nie lepiej kupić sobie całego gaza 63 lub 66?. Cenowo są podobne a w gazie66 silnik 4,5 litra, potem można metodą metaloplastyki nałożyć na niego nadwozie od gaza 69 i wyniku powyższych działań otrzymujemy gaza62 [czyli bolida wielkości dodge].Zdjęcia takiego prototypu są w sieci-kto chętny obejżeć to niech sobie poszuka.Do takiego ustrojstwa to bolszy silnik można wstawić, ale lepiej do gaza66 bo mocniejsze mosty od gaza 63. Tylko jest mały problem [dla niektórych]-prawko katC trzeba mieć.
Pozdrowionka Andrzej M.
Pozdrowionka Andrzej M.
Tak jak napisałem, o silniku Urala w UAZie tylko słyszałem, natomiast ZIŁ-a sam osobiście widziałem i działo się to co napisałem (tak w ogóle, to jeżeli ktoś widział wyjęty silnik z ZIŁ-a, to czy nie zaskoczyła go jego wielkość, on naprawdę nie jest gigantyczny, tylko z wierzchu wydaje się szeroki). Mosty do UAZ-ów najczęściej wkładali od GAZ-ów 63 gdyż mają one mniejszy rozstaw kół niż 66. A jakie wzmocnienia ramy i co powycinali w blacharce, aby to weszło, to nie wiem.
W razie jak by co, to 601-34-87-25
Widze, ze wszyscy sie nabijaja z Koyota to sprobuje byc mily i nie zlosliwy 
Gazik, czego bys przy nim nie robil ZAWSZE bedzie tylko gazikiem. Moim zdaniem nie ma sensu robienie zmoty z ktora bedziesz mial tylko problemy. Chermol jezdzil na zwyklym zuku, tyle, ze wyremonotowanym porzadnie, zrobiony byl zarowno dol (panewki, cylindry, nowe tloki, pierscienie itd...) jak i gora (glowica, gniazda zaworow, prowadnice zaworowe, itd...) oraz gaznik - tez bez cudow, po prostu starannie wymyty, zlozony i wyregulowany. I jakos na takim zwyklym zuku niezle mu szlo zarowno w glebokim blocie jak i na OS-ach. Najpierw mial zwykle ruskie opony na zwyklych UAZowskich felgach, pozniej dopiero 31x10,5" na Magelsach. A to wszystko na zwyklych mostach (tyle, ze z nowymi lozyskami).
Dopiero pozniej, majac juz jaka-taka technike jazdy zmienil mosty na Patrola, opony na 33x12,5" i silnik na UAZo-Wolge. Dlaczego taki a nie 300 konny potwor? Dlatego, ze nie byla to zmota. Blok UAZa, glowica i walek rozrzadu od Wolgi. Silnik zostal zrobiony bardzo porzadnie - szlif walu, nowe tuleje cylindrow, nowe tloki z pierscieniami, osiowosc walu, skasowane owalizacje gdzie byly, sprawdzone ew. "prostowane" korbowody, nowe panewki, wyrownana glowica, przefrezowane i dotarte gniazda zaworow, nowe uszczelnienia, gaznik doprowadzony do porzadku i wiele, wiele innych rzeczy ale przede wszystkim STARANNIE I CZYSTO ZLOZONY. I ten silnik jakos jezdzil i nic sie nie dzialo, a moc i moment byly w zupelnosci wystarczajaca, nic sie nie ukrecalo, nie wybuchalo. Samochod po prostu jezdzil w terenie a chyba o to chodzi.
Nie kombinuj wiec, tylko uruchom to co masz, pojedz w TEREN (to tam gdzi duzo blota, piachu, wody ;-> ) a nie na www.4x4.... i SAM bedziesz wiedzial czy brakuje Ci duzych kol, czy mocy silnika czy... dobrego kierowcy...
Kuba

Gazik, czego bys przy nim nie robil ZAWSZE bedzie tylko gazikiem. Moim zdaniem nie ma sensu robienie zmoty z ktora bedziesz mial tylko problemy. Chermol jezdzil na zwyklym zuku, tyle, ze wyremonotowanym porzadnie, zrobiony byl zarowno dol (panewki, cylindry, nowe tloki, pierscienie itd...) jak i gora (glowica, gniazda zaworow, prowadnice zaworowe, itd...) oraz gaznik - tez bez cudow, po prostu starannie wymyty, zlozony i wyregulowany. I jakos na takim zwyklym zuku niezle mu szlo zarowno w glebokim blocie jak i na OS-ach. Najpierw mial zwykle ruskie opony na zwyklych UAZowskich felgach, pozniej dopiero 31x10,5" na Magelsach. A to wszystko na zwyklych mostach (tyle, ze z nowymi lozyskami).
Dopiero pozniej, majac juz jaka-taka technike jazdy zmienil mosty na Patrola, opony na 33x12,5" i silnik na UAZo-Wolge. Dlaczego taki a nie 300 konny potwor? Dlatego, ze nie byla to zmota. Blok UAZa, glowica i walek rozrzadu od Wolgi. Silnik zostal zrobiony bardzo porzadnie - szlif walu, nowe tuleje cylindrow, nowe tloki z pierscieniami, osiowosc walu, skasowane owalizacje gdzie byly, sprawdzone ew. "prostowane" korbowody, nowe panewki, wyrownana glowica, przefrezowane i dotarte gniazda zaworow, nowe uszczelnienia, gaznik doprowadzony do porzadku i wiele, wiele innych rzeczy ale przede wszystkim STARANNIE I CZYSTO ZLOZONY. I ten silnik jakos jezdzil i nic sie nie dzialo, a moc i moment byly w zupelnosci wystarczajaca, nic sie nie ukrecalo, nie wybuchalo. Samochod po prostu jezdzil w terenie a chyba o to chodzi.
Nie kombinuj wiec, tylko uruchom to co masz, pojedz w TEREN (to tam gdzi duzo blota, piachu, wody ;-> ) a nie na www.4x4.... i SAM bedziesz wiedzial czy brakuje Ci duzych kol, czy mocy silnika czy... dobrego kierowcy...
Kuba
kuba nie dokońca się z tobą zgodze - nie nabijam sie z kojota tylko z jego niezdecydowania - ja kupujac Gza wiedziałem co i jak chce przerobić
no.....moze w 80% wiedziałem - po tem doszło "zycie"
on nie wie sam czego chce i do puki nie ubłoci sie po pachy
nie bedzie wiedziałał nic i ciągle zasypywał bedzie forum pytaniami "co lepsze"
jakie wyjscie - zrobic zbiórke , pojechac w teren , nauczyć sie jeżdzić
- ja tak zrobiłem i nie jest żle ........
przyjamniej wiem czego nie chce w Gazie.
no.....moze w 80% wiedziałem - po tem doszło "zycie"

on nie wie sam czego chce i do puki nie ubłoci sie po pachy

jakie wyjscie - zrobic zbiórke , pojechac w teren , nauczyć sie jeżdzić
- ja tak zrobiłem i nie jest żle ........


no widzicie jedynie Kuba i Qvinto cos madrego napisali dalo sie
?
Qvinto mnie nawet rozszyfrowal Sam nie wiem czego chce
!!
tzn, chce miec auto terenowe coby nieodstawalo od innych dzielnoscia w terenie, aby bylo tanie i latwe w naprawie
moze i mam male doswiadczenie w blocie tzn mam b.duze jako motocyklista poprzednio mialem Honde cross 500 i 65 KM
! chyba za tym tesknie + kostki i mozna bylo orac w ogrodku 
gazika wybralem bo jest zajebisty i z tego co widze da sie nim nawet niezle scigac ale jestem niecirpliwy nie chce mi sie zbierac przez kilka lat doswiadczenia w zmotach silnikowych, opon itp.
po to jest forum niektorzy juz dostali nauczke za zmoty i wole ich sie zapytac co i jak niz experymentowac
tak wiec poszukuje:
1. opon takich tylko na np. rajdy na codzien moge i dojazd moge miec ruski
2. silnika
z tego co widze ZUK, Wolga, Uazwolga - merce chyba odpadaja za wolne a inne
ogolnie reszta ok KUBA zadbal o klatke, amorki, fotele i wiele innych - dzieki
tak wiec pomozecie
??? - prosze o odp na te 2 pyt

Qvinto mnie nawet rozszyfrowal Sam nie wiem czego chce

tzn, chce miec auto terenowe coby nieodstawalo od innych dzielnoscia w terenie, aby bylo tanie i latwe w naprawie
moze i mam male doswiadczenie w blocie tzn mam b.duze jako motocyklista poprzednio mialem Honde cross 500 i 65 KM


gazika wybralem bo jest zajebisty i z tego co widze da sie nim nawet niezle scigac ale jestem niecirpliwy nie chce mi sie zbierac przez kilka lat doswiadczenia w zmotach silnikowych, opon itp.
po to jest forum niektorzy juz dostali nauczke za zmoty i wole ich sie zapytac co i jak niz experymentowac
tak wiec poszukuje:
1. opon takich tylko na np. rajdy na codzien moge i dojazd moge miec ruski
2. silnika
z tego co widze ZUK, Wolga, Uazwolga - merce chyba odpadaja za wolne a inne

ogolnie reszta ok KUBA zadbal o klatke, amorki, fotele i wiele innych - dzieki
tak wiec pomozecie

GAZ69>Terrano3.0>3xVitara>SAMURAI>TOY LJ70>JEEP TJ,XJ,WJ>2xJIMNY>2xGVII2,7+TJ
Jesli wyobrazasz sobie ze bedzisz mial gazika na codzien i na szybkosciowe rajdy to sie grubo mylisz. Albo rybka albo pipka. Znam przypadki kiedy silniki w rajdowkach remontowano co roku, podobnie elementy przeniesienia napedu. Natomiast przy jezdzie normalnej (nie na czas) wszystko wytrzymuje nawet 10 razy dluzej.Koyot pisze:1. opon takich tylko na np. rajdy na codzien moge i dojazd moge miec ruski
2. silnika
z tego co widze ZUK, Wolga, Uazwolga - merce chyba odpadaja za wolne a inne
No chyba ze masz kopalnie pieniedzy wtedy nie stanowi to zadnego problemu

po to jest forum niektorzy juz dostali nauczke za zmoty i wole ich sie zapytac co i jak niz experymentowac
Chodzi o to że każdy gazik jest w jakiś sposób indywidualnością ( to chyba dla tego że ruscy mają dosyć dziwne pojęcie o normach jakościowych i innych tego typu bzdurach
) i musisz SWOIM polatać żeby wiedzieć czego mu brakuje. Zauważ również że każdy swoje auto terenowe robi w indywidulny sposób - naprawde ciężko jest znaleźć dwie podobne do siebie terenówki. Po prostu wszystko zależy od tego jak jeździsz i do tego musisz dostosować wszystkie patenty. Nie ma idealnej recepty na wyposażenie auta terenowego. Przerobienie auta do stanu kiedy będzie można go już tylko "samem" nazwać nie pozwoli Ci przeskoczyć pewnych stopni wtajemniczenia w tą całą zabawę.
Chodzi o to że każdy gazik jest w jakiś sposób indywidualnością ( to chyba dla tego że ruscy mają dosyć dziwne pojęcie o normach jakościowych i innych tego typu bzdurach

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość