Silnik do rajdowego gaza ;-)

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
qwinto
Posty: 701
Rejestracja: ndz sie 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wa-wka
Kontaktowanie:

Post autor: qwinto » pt lis 29, 2002 8:53 am

no to poprosze silvera o pomoc - taką mała :)21 ehehehehehehe robaczku

Awatar użytkownika
Jagoda
Posty: 328
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja:

Post autor: Jagoda » pt lis 29, 2002 9:31 am

Swego czasu u mojego kumpla stał UAZ z silnikiem od ZIŁ-a (v8, 5500ccm), bydle się zmieściło tak, że nawet było miejsce na chłodnicę i trochę po bokach. Wszystko było OK i praca fajna i moc i moment i nawet to, że jak się na jedynie lub dwójce wdepnęło, to skubany dęba stawał i o mało co się nie nakrywał, ale do czasu, a dokładnie do czasu trzeciego takiego zrywu, kiedy to most poszedł w piz.. . Po wymianie mostu i uważnej jeździe tylko reduktor ze skrzynią się rozleciał, a potem nowemu już właścicielowi półosie się poukręcały. Tak więc reasumując w zasadzie wszystko co było za sprzęgłem (bo sprzęgło było od ZIŁ-a) - cały układ przeniesienia napędu poszedł w drzazgi. Kolega, który swego czasu bardzo dużo jeździł w RMPST i miał jakieś tam osiągnięcia, mówił, że do UAZ-ów wkładali silniki od URAL-i (też V8, tylko pojemność ponad 6l i trochę nowsza konstrukcja, większa moc i moment), ale skrzynki, reduktory i mosty od GAZ-ów 66 lub 63 i dopiero to miało rację bytu.
W razie jak by co, to 601-34-87-25

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » pt lis 29, 2002 9:39 am

Jagoda pisze:do UAZ-ów wkładali silniki od URAL-i (też V8, tylko pojemność ponad 6l i trochę nowsza konstrukcja, większa moc i moment), ale skrzynki, reduktory i mosty od GAZ-ów 66 lub 63 i dopiero to miało rację bytu.
:o widziałeś ty kiedy chłopie silnik z urala? albo most z 63/66? a widziałeś kiedy rame z uaza która to przyjmie?
czytaj czasem to co piszesz...
#noichuj

Awatar użytkownika
ANDRZEJ M
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: pn sie 19, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wrocław

Post autor: ANDRZEJ M » pt lis 29, 2002 1:42 pm

To nie lepiej kupić sobie całego gaza 63 lub 66?. Cenowo są podobne a w gazie66 silnik 4,5 litra, potem można metodą metaloplastyki nałożyć na niego nadwozie od gaza 69 i wyniku powyższych działań otrzymujemy gaza62 [czyli bolida wielkości dodge].Zdjęcia takiego prototypu są w sieci-kto chętny obejżeć to niech sobie poszuka.Do takiego ustrojstwa to bolszy silnik można wstawić, ale lepiej do gaza66 bo mocniejsze mosty od gaza 63. Tylko jest mały problem [dla niektórych]-prawko katC trzeba mieć.
Pozdrowionka Andrzej M.

Awatar użytkownika
qwinto
Posty: 701
Rejestracja: ndz sie 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wa-wka
Kontaktowanie:

Post autor: qwinto » sob lis 30, 2002 4:35 am

witam
to co napisałeś jagoda ..............
budzi we mnie ciekawosć , ułańską odwage ,fascynacje ale powiem ci ze i odrobine nieufności .. :)21
jak im sie to do cholery udało spakowac w tak małym aucie ???

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » sob lis 30, 2002 8:44 am

Koyotowi proponuję najlepszy samochód terenowy świata i probelem będziemy mieli z głowy: maluch + 4osoby w środku. :)21

Awatar użytkownika
krzyś
 
 
Posty: 1327
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzyś » sob lis 30, 2002 9:24 am

hmm wiecie , jeżdziłem uralem i to nie raz i nie raz przy nim grzebałem ale za żadne iliści piwka nie jestem wstanie se wyobrazić tego silnika w uazie .

ktoś sie chyba nacpał i bredzi. (bez obrazy jagoda)
Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.

Awatar użytkownika
qwinto
Posty: 701
Rejestracja: ndz sie 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wa-wka
Kontaktowanie:

Post autor: qwinto » sob lis 30, 2002 4:41 pm

krisi poczekaj ...moze jest ....ja w woju pomykałem uralem i cięzko mi sobie wyobrazic ten zestaw w uazie ale bywając na kilku rajdach doszedłem do wniosku ze wielu zeczy jeszcze nie widziałem
"som zeczy które nie sniły sie nawet fizjologom" :)21

Awatar użytkownika
Jagoda
Posty: 328
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja:

Post autor: Jagoda » pn gru 02, 2002 9:19 am

Tak jak napisałem, o silniku Urala w UAZie tylko słyszałem, natomiast ZIŁ-a sam osobiście widziałem i działo się to co napisałem (tak w ogóle, to jeżeli ktoś widział wyjęty silnik z ZIŁ-a, to czy nie zaskoczyła go jego wielkość, on naprawdę nie jest gigantyczny, tylko z wierzchu wydaje się szeroki). Mosty do UAZ-ów najczęściej wkładali od GAZ-ów 63 gdyż mają one mniejszy rozstaw kół niż 66. A jakie wzmocnienia ramy i co powycinali w blacharce, aby to weszło, to nie wiem.
W razie jak by co, to 601-34-87-25

Kuba
Posty: 227
Rejestracja: śr lip 31, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: Kuba » pn gru 02, 2002 1:54 pm

Widze, ze wszyscy sie nabijaja z Koyota to sprobuje byc mily i nie zlosliwy ;-)

Gazik, czego bys przy nim nie robil ZAWSZE bedzie tylko gazikiem. Moim zdaniem nie ma sensu robienie zmoty z ktora bedziesz mial tylko problemy. Chermol jezdzil na zwyklym zuku, tyle, ze wyremonotowanym porzadnie, zrobiony byl zarowno dol (panewki, cylindry, nowe tloki, pierscienie itd...) jak i gora (glowica, gniazda zaworow, prowadnice zaworowe, itd...) oraz gaznik - tez bez cudow, po prostu starannie wymyty, zlozony i wyregulowany. I jakos na takim zwyklym zuku niezle mu szlo zarowno w glebokim blocie jak i na OS-ach. Najpierw mial zwykle ruskie opony na zwyklych UAZowskich felgach, pozniej dopiero 31x10,5" na Magelsach. A to wszystko na zwyklych mostach (tyle, ze z nowymi lozyskami).

Dopiero pozniej, majac juz jaka-taka technike jazdy zmienil mosty na Patrola, opony na 33x12,5" i silnik na UAZo-Wolge. Dlaczego taki a nie 300 konny potwor? Dlatego, ze nie byla to zmota. Blok UAZa, glowica i walek rozrzadu od Wolgi. Silnik zostal zrobiony bardzo porzadnie - szlif walu, nowe tuleje cylindrow, nowe tloki z pierscieniami, osiowosc walu, skasowane owalizacje gdzie byly, sprawdzone ew. "prostowane" korbowody, nowe panewki, wyrownana glowica, przefrezowane i dotarte gniazda zaworow, nowe uszczelnienia, gaznik doprowadzony do porzadku i wiele, wiele innych rzeczy ale przede wszystkim STARANNIE I CZYSTO ZLOZONY. I ten silnik jakos jezdzil i nic sie nie dzialo, a moc i moment byly w zupelnosci wystarczajaca, nic sie nie ukrecalo, nie wybuchalo. Samochod po prostu jezdzil w terenie a chyba o to chodzi.

Nie kombinuj wiec, tylko uruchom to co masz, pojedz w TEREN (to tam gdzi duzo blota, piachu, wody ;-> ) a nie na www.4x4.... i SAM bedziesz wiedzial czy brakuje Ci duzych kol, czy mocy silnika czy... dobrego kierowcy...

Kuba

Awatar użytkownika
qwinto
Posty: 701
Rejestracja: ndz sie 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wa-wka
Kontaktowanie:

Post autor: qwinto » pn gru 02, 2002 3:07 pm

kuba nie dokońca się z tobą zgodze - nie nabijam sie z kojota tylko z jego niezdecydowania - ja kupujac Gza wiedziałem co i jak chce przerobić
no.....moze w 80% wiedziałem - po tem doszło "zycie" :)21
on nie wie sam czego chce i do puki nie ubłoci sie po pachy :)21 nie bedzie wiedziałał nic i ciągle zasypywał bedzie forum pytaniami "co lepsze"
jakie wyjscie - zrobic zbiórke , pojechac w teren , nauczyć sie jeżdzić
- ja tak zrobiłem i nie jest żle ........ :)21 :)2 przyjamniej wiem czego nie chce w Gazie.

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » wt gru 03, 2002 12:15 am

Kfintas, a czego nie chcesz w Gazie :)5 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
qwinto
Posty: 701
Rejestracja: ndz sie 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wa-wka
Kontaktowanie:

Post autor: qwinto » wt gru 03, 2002 7:13 am

oj wiele :)21 - jodeł , dizla , fi-hi/hi-end , automatu ,braku awaryjności
......... itd ...itd .......moze jescze zeby tak duzo nie palił ...... :)23 :)21

Awatar użytkownika
Koyot
Posty: 717
Rejestracja: pt kwie 12, 2002 1:00 am

Post autor: Koyot » wt gru 03, 2002 9:36 am

no widzicie jedynie Kuba i Qvinto cos madrego napisali dalo sie ???

Qvinto mnie nawet rozszyfrowal Sam nie wiem czego chce !!!!

tzn, chce miec auto terenowe coby nieodstawalo od innych dzielnoscia w terenie, aby bylo tanie i latwe w naprawie

moze i mam male doswiadczenie w blocie tzn mam b.duze jako motocyklista poprzednio mialem Honde cross 500 i 65 KM !!! chyba za tym tesknie + kostki i mozna bylo orac w ogrodku ;-)

gazika wybralem bo jest zajebisty i z tego co widze da sie nim nawet niezle scigac ale jestem niecirpliwy nie chce mi sie zbierac przez kilka lat doswiadczenia w zmotach silnikowych, opon itp.

po to jest forum niektorzy juz dostali nauczke za zmoty i wole ich sie zapytac co i jak niz experymentowac

tak wiec poszukuje:

1. opon takich tylko na np. rajdy na codzien moge i dojazd moge miec ruski

2. silnika
z tego co widze ZUK, Wolga, Uazwolga - merce chyba odpadaja za wolne a inne ??

ogolnie reszta ok KUBA zadbal o klatke, amorki, fotele i wiele innych - dzieki

tak wiec pomozecie ????? - prosze o odp na te 2 pyt
GAZ69>Terrano3.0>3xVitara>SAMURAI>TOY LJ70>JEEP TJ,XJ,WJ>2xJIMNY>2xGVII2,7+TJ

Awatar użytkownika
qwinto
Posty: 701
Rejestracja: ndz sie 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wa-wka
Kontaktowanie:

Post autor: qwinto » wt gru 03, 2002 9:46 am

.............. koyot .................... litości ............. :)21 ........ wiesz co czytajac inne topiki mozna wiele wywnioskowac - nawet wszystko ......
jak masz dylemat weś kase w kieszeń pojedz do maćka s. albo zbyszka
i powiedz ma być super ......... gwarantuje bedzie super

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » wt gru 03, 2002 5:19 pm

Koyot pisze:1. opon takich tylko na np. rajdy na codzien moge i dojazd moge miec ruski

2. silnika
z tego co widze ZUK, Wolga, Uazwolga - merce chyba odpadaja za wolne a inne ??
Jesli wyobrazasz sobie ze bedzisz mial gazika na codzien i na szybkosciowe rajdy to sie grubo mylisz. Albo rybka albo pipka. Znam przypadki kiedy silniki w rajdowkach remontowano co roku, podobnie elementy przeniesienia napedu. Natomiast przy jezdzie normalnej (nie na czas) wszystko wytrzymuje nawet 10 razy dluzej.

No chyba ze masz kopalnie pieniedzy wtedy nie stanowi to zadnego problemu :)21

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » wt gru 03, 2002 10:25 pm

po to jest forum niektorzy juz dostali nauczke za zmoty i wole ich sie zapytac co i jak niz experymentowac

Chodzi o to że każdy gazik jest w jakiś sposób indywidualnością ( to chyba dla tego że ruscy mają dosyć dziwne pojęcie o normach jakościowych i innych tego typu bzdurach :)21 ) i musisz SWOIM polatać żeby wiedzieć czego mu brakuje. Zauważ również że każdy swoje auto terenowe robi w indywidulny sposób - naprawde ciężko jest znaleźć dwie podobne do siebie terenówki. Po prostu wszystko zależy od tego jak jeździsz i do tego musisz dostosować wszystkie patenty. Nie ma idealnej recepty na wyposażenie auta terenowego. Przerobienie auta do stanu kiedy będzie można go już tylko "samem" nazwać nie pozwoli Ci przeskoczyć pewnych stopni wtajemniczenia w tą całą zabawę.

Tunczyk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: wt paź 01, 2002 10:19 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tunczyk » ndz gru 22, 2002 12:52 pm

Koyot ja to bym zaczął nie od wymiany silnika ale od wymiany ramy
Gaz69 & KS - Piaseczno i okolice

Awatar użytkownika
qwinto
Posty: 701
Rejestracja: ndz sie 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wa-wka
Kontaktowanie:

Post autor: qwinto » ndz gru 22, 2002 3:21 pm

ja bym zaczoł od tego co sie chce -tak naprawde ,,,potem kalkulacja kosztów ...i do dzieła :)21

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » ndz gru 22, 2002 3:28 pm

ja bym najpierw pojezdził i zabrał sie od rzeczy twoim zdanie najpotrzebniejszych

Tunczyk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: wt paź 01, 2002 10:19 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tunczyk » ndz gru 22, 2002 5:39 pm

Najpotrzebniejsza jest właśnie rama. Ta obecna to już długo nie pociągnie, a jak pociągnie to strach jeździć żeby się nie przełamała w pół ( z tego co widziałem jak oglądałem gazika Koyota)
Gaz69 & KS - Piaseczno i okolice

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » pn gru 23, 2002 2:04 pm

Tunczyk pisze:Najpotrzebniejsza jest właśnie rama. Ta obecna to już długo nie pociągnie, a jak pociągnie to strach jeździć żeby się nie przełamała w pół ( z tego co widziałem jak oglądałem gazika Koyota)

w takim wypadku naprawa ramy jest sprawa najwazniejszą na tym sie trzyma całe auto :)6 :)6 :)6 :)6 :)6 :)6

Tunczyk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: wt paź 01, 2002 10:19 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Tunczyk » pn gru 23, 2002 6:10 pm

ClIMBER. Naprawa raczej nie wchodzi w grę. Ta rama już za dużo razy była naprawiana. Najrozsądniejsze będzie poszukać jakiejś nowszej bez takiej ilości łat spawów itp.
Gaz69 & KS - Piaseczno i okolice

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pn gru 23, 2002 6:16 pm

no to już wiesz koyot od czego zacząć "przygotowanie do sportu"... :)21 :)21

Awatar użytkownika
L80
Posty: 646
Rejestracja: pn gru 23, 2002 5:55 pm
Lokalizacja: Mlawa

Post autor: L80 » wt gru 24, 2002 2:48 pm

silnik nie musi mieć dużo mocy powiecmy do 100KM [bezpieczna:mosty,wały itp]a żeby autko dobże jeździło trzeba wywalić każdy zbędny kilogram po czym założyć 35/12,5/15 i przestanie być łatwy do wtopienia ja założyłem poloneza 1,6 ze skrzynio

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość