
diesel w 66
Moderator: Student
- bieniek123
- jestem tu nowy...
- Posty: 64
- Rejestracja: wt sty 13, 2004 3:22 pm
- Lokalizacja: Słupsk
ka
Co z Tobą
Po jakiego Ci silnik ciężki i wielki jeżeli możesz wsadzić silnik znacznie mniejszy i lżejszy z dobrym kopem . Ten gazior jeździł w imprezach off-roadowych i świetnie sobie radził . I nie jest to taczanka 60 na godzinę
A Ty Moc jak jesteś taki niedowiarek to zapytaj swojego nadwornego mechera Pana P.z Czarnego bo to on tego gaza składał . Miałem w uazie kiedyś 2,4 z T4 i to była kupa!!! Zero zgrania przełożeń . Sam byłem zaskoczony mocą , prędkością tego auta . Popytajcie jak jeżdżą polonezy ta tych silnikach .
Ale załóż sobie 3,3 z patrola jak Ci poprawi to samopoczucie. Tylko nie zapomnij o dołożeniu piór do resorów 
Pytasz o radę jaki ewentualnie silnik do gaziora , a jak życzliwy podsuwa Ci pomysł to nazywasz to zboczeniemkuki469 pisze:nie no 1,9 to juz zboczenie co do andorii to widziałem na własne oczy jak 66 się wdrapywał na górę piachu z tym sinikiem i 20 osobami na pace a ja uazem z wołgą klękłem





- bieniek123
- jestem tu nowy...
- Posty: 64
- Rejestracja: wt sty 13, 2004 3:22 pm
- Lokalizacja: Słupsk
Nie wiem jak pytajacy ale ja jestem ciekawbieniek123 pisze:kaPytasz o radę jaki ewentualnie silnik do gaziora , a jak życzliwy podsuwa Ci pomysł to nazywasz to zboczeniemkuki469 pisze:nie no 1,9 to juz zboczenie co do andorii to widziałem na własne oczy jak 66 się wdrapywał na górę piachu z tym sinikiem i 20 osobami na pace a ja uazem z wołgą klękłemCo z Tobą
Po jakiego Ci silnik ciężki i wielki jeżeli możesz wsadzić silnik znacznie mniejszy i lżejszy z dobrym kopem . Ten gazior jeździł w imprezach off-roadowych i świetnie sobie radził . I nie jest to taczanka 60 na godzinę
A Ty Moc jak jesteś taki niedowiarek to zapytaj swojego nadwornego mechera Pana P.z Czarnego bo to on tego gaza składał . Miałem w uazie kiedyś 2,4 z T4 i to była kupa!!! Zero zgrania przełożeń . Sam byłem zaskoczony mocą , prędkością tego auta . Popytajcie jak jeżdżą polonezy ta tych silnikach .
Ale załóż sobie 3,3 z patrola jak Ci poprawi to samopoczucie. Tylko nie zapomnij o dołożeniu piór do resorów

domator
-
- Posty: 426
- Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
- Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka
Auto jeździ już 3 lata . W tym czasie za wyjątkiem krzyżaków nie zrobiono nic
Przecież to jest komplet od poloneza , a polonezy spoko robią na tych motorach nawet i 300tys. km . Grzanie? Sprzęgło? A co to jest
Zero problemów . W tej chwili jest do zrobienia reduktor bo ciężko załącza przód . Ale to przecież ruski wyrób
oryginalny gaziora





UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY
Francuzy dobre dizle robią, może i najlepsze... mamy bx z 91, z dużym przebiegiem i ciągle poniżej 6 litrów pali. Nigy z nim, żadnych problemów nie było (raz uszczelka). Tyle, że wydaje mi sie za słaby do tego samochodu. Ale jeżeli jest info że takie maleństwo wydala, to może rzeczywicie znaleźć coś troche większego i z turbiną...
Widziałem gaza66 z perkinsem. Nie wiem jak chodzil niestety, ale ktoś na nim jeździł...
Myślałem też o fiacie ducatto 2,5td razem ze skrzynią... ale niestety on chyba ma napęd na przód więc dupa...
Widziałem gaza66 z perkinsem. Nie wiem jak chodzil niestety, ale ktoś na nim jeździł...
Myślałem też o fiacie ducatto 2,5td razem ze skrzynią... ale niestety on chyba ma napęd na przód więc dupa...
Rosyjska myśl techniczna rules!
I napewno mowimy o gazie 66 ? Pytam jednak z pewnym niedowierzaniem bo co innego polonez a co innego ciezarowka o DMC 5.970 kg...bodek1 pisze:Auto jeździ już 3 lata . W tym czasie za wyjątkiem krzyżaków nie zrobiono nic![]()
![]()
Przecież to jest komplet od poloneza , a polonezy spoko robią na tych motorach nawet i 300tys. km . Grzanie? Sprzęgło? A co to jest
Zero problemów . W tej chwili jest do zrobienia reduktor bo ciężko załącza przód . Ale to przecież ruski wyrób
oryginalny gaziora
domator
-
- Posty: 426
- Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
- Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka
Ja pier-olędomator pisze:I napewno mowimy o gazie 66 ? Pytam jednak z pewnym niedowierzaniem bo co innego polonez a co innego ciezarowka o DMC 5.970 kg...bodek1 pisze:Auto jeździ już 3 lata . W tym czasie za wyjątkiem krzyżaków nie zrobiono nic![]()
![]()
Przecież to jest komplet od poloneza , a polonezy spoko robią na tych motorach nawet i 300tys. km . Grzanie? Sprzęgło? A co to jest
Zero problemów . W tej chwili jest do zrobienia reduktor bo ciężko załącza przód . Ale to przecież ruski wyrób
oryginalny gaziora
domator





UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY
no własnie na drugi raz proponuje przeczytać temat!!!!! i jeszcze minimalne przygotowanie merytoryczne do tematu też by się przydałobieniek123 pisze:kaPytasz o radę jaki ewentualnie silnik do gaziora , a jak życzliwy podsuwa Ci pomysł to nazywasz to zboczeniemkuki469 pisze:nie no 1,9 to juz zboczenie co do andorii to widziałem na własne oczy jak 66 się wdrapywał na górę piachu z tym sinikiem i 20 osobami na pace a ja uazem z wołgą klękłemCo z Tobą
Po jakiego Ci silnik ciężki i wielki jeżeli możesz wsadzić silnik znacznie mniejszy i lżejszy z dobrym kopem . Ten gazior jeździł w imprezach off-roadowych i świetnie sobie radził . I nie jest to taczanka 60 na godzinę
A Ty Moc jak jesteś taki niedowiarek to zapytaj swojego nadwornego mechera Pana P.z Czarnego bo to on tego gaza składał . Miałem w uazie kiedyś 2,4 z T4 i to była kupa!!! Zero zgrania przełożeń . Sam byłem zaskoczony mocą , prędkością tego auta . Popytajcie jak jeżdżą polonezy ta tych silnikach .
Ale załóż sobie 3,3 z patrola jak Ci poprawi to
samopoczucie. Tylko nie zapomnij o dołożeniu piór do resorów


-
- Posty: 426
- Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
- Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka
Oj Ty żabciu kumkającakuki469 pisze:dzięki za piękną wypowiedżjednak słowa krytyki były skierowane do
bienka 123
To on w swoim poście mnie skrytykował nie znając tematu rozmowy najwidoczniej, ja wydaje mi skumałem bo napisałem że 1,9 to raczej nie hallo w 66.




UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY
Ja wiem ze nie do mnie. Ale juz zapomnijmy o pomylce kolegi i zanim temat sie skasztani zaproponujemy jakies silniki do gaza 66.
Moge podsumowac dotychczasowe moje ustalenia:
1. Silniki od malych ciezarowek merca sa fajen ale nie ma do nich skrzyni z odpowiednim przelozeniem i w/g mnie taki gaz nie przekroczy 70 km/h (o ile nie mniej)
2. Silnik OM617A 125 KM 5-cyl z MB beczki. Parametry so OK tylko czy wytrzyma? Ile wytrzyma? Jak z grzaniem i sprzeglem?
3. Pomysly silnikow rolniczcyh dla mnie sa bez sensu.
4.
?
domator
Moge podsumowac dotychczasowe moje ustalenia:
1. Silniki od malych ciezarowek merca sa fajen ale nie ma do nich skrzyni z odpowiednim przelozeniem i w/g mnie taki gaz nie przekroczy 70 km/h (o ile nie mniej)
2. Silnik OM617A 125 KM 5-cyl z MB beczki. Parametry so OK tylko czy wytrzyma? Ile wytrzyma? Jak z grzaniem i sprzeglem?
3. Pomysly silnikow rolniczcyh dla mnie sa bez sensu.
4.

domator
dlatego myślimy o 3 litrach z beczki, bo skoro na andorii 2,5 to śmigało to tym bardziej na tym będzie jeździć. Nie wiem jak z podejściem czy dużo przeróbek
taki motor kupi się za grosze a teraz taniej wyjdzie kupić beczke z tym silnikem
bo tak jak pisałem wcześniej mojemu kumplowi to auto jest potrzebne nie do wyścigów tylko żeby po wiosce jeździć, z lasu troche drzewa zwieźdź itp, a w bieszczadzie ropa od ukraińców po 2 zeta to sięopału nie opłaca załatwiać
i teraz pytanie jak to widzicie??


bo tak jak pisałem wcześniej mojemu kumplowi to auto jest potrzebne nie do wyścigów tylko żeby po wiosce jeździć, z lasu troche drzewa zwieźdź itp, a w bieszczadzie ropa od ukraińców po 2 zeta to sięopału nie opłaca załatwiać
i teraz pytanie jak to widzicie??
Domator co to jest za silnik? Beczki to chyba miały najmocniejsze 3.0 turbodiesle o oznaczeniu OM 617 D 30 Adomator pisze:J
2. Silnik OM617A 125 KM 5-cyl z MB beczki. Parametry so OK tylko czy wytrzyma? Ile wytrzyma? Jak z grzaniem i sprzeglem?
domator
Output 121 hp / 89 kW at 4350 /min; since 10.82: 125 hp / 92 kW at 4350 /min
Maximum torque 230 Nm at 2400 /min; since 10.82: 250 Nm at 2400 /min
link: http://macmerc.netium.com.pl/dane/223050DT.HTM
Moim zdaniem silniki od beczki się nie nadają bo są bardzo ciężkie (blok żeliwny), natomiast z tego co mi wiadomo, ale na 100% nie jestem pewien silniki w mercedesie 124 (grubas, bardzo popularne na taxi) miały już blok odlany z aluminium i wogóle to nowsze technologia (lepiej jedzie, mniej pali) i tu właśnie najmocniejszym silnikiem jest ten o którym pisał Tomb: OM 603 D 30 A / 603.960 - rzędowy 6 cylindrowy, dane:
Output 147 hp / 108 kW at 4600 /min
Maximum torque 273 Nm at 2400 /min
Pełen link: http://macmerc.netium.com.pl/dane/230160DT.HTM
Ja osobiście bym się nim zainteresował.
PS. Tak na przyszłość pamiętajmy że w mercedesie TD oznacza diesla kombi, a nie turbodiesla


Poduszkowiec master 
http://www.gdansk4x4.pl

http://www.gdansk4x4.pl
To wlasnie ten silnik ( o ktortym myslalem).kacperekk pisze:Domator co to jest za silnik? Beczki to chyba miały najmocniejsze 3.0 turbodiesle o oznaczeniu OM 617 D 30 Adomator pisze:J
2. Silnik OM617A 125 KM 5-cyl z MB beczki. Parametry so OK tylko czy wytrzyma? Ile wytrzyma? Jak z grzaniem i sprzeglem?
domator
Output 121 hp / 89 kW at 4350 /min; since 10.82: 125 hp / 92 kW at 4350 /min
Maximum torque 230 Nm at 2400 /min; since 10.82: 250 Nm at 2400 /min
Silnik ze 124 jest drozszy, trudniej go znalezc i nie pasuja do niego skrzynie od busow, G-klasy i beczek...
Ze jest zeliwny? No pewnie ze jest ale i tak jest pewnie 2 razy lzejszy od oryginalu V8. Zreszta od 124 blok tez jest zeliwny - moze glowice sa alu - nie jestem nawet tego pewien.
W kazdym razie do gaza 66 to ten z beczki jest az za lekki

domator
A mi się wydaje że właśnie turbodiesla od beczki to trudno naleźć
Nigdy na oczy nie widziałem beczki turbo
No od 124 na pewno droższy, ale na bank mniej pali. A co do skrzyni - obydwa te silniki w oryginale współpracowały tylko z czterobiegowym automatem. Porównanie tych skrzyń:
123 - http://macmerc.netium.com.pl/dane/223050SK.HTM
124 - http://macmerc.netium.com.pl/dane/230160SK.HTM
Ogólnie jest spora różnica na korzyść 124 w przyspieszeniach (14s a 10.9s) i w Vmax (202km/h a 165km/h)
Żeby nie było po co ja to piszę to też będe modyfikował GAZa 66
Ja osobiście myślę o włożeniu skrzyni G1/18 (długa jedynka, nadbieg, skrzynia stosowana w militarnych gelendach). Opis tutaj: http://www.4x4abc.com/G-Class/transmiss ... riebe.html
I jesteś pewny że silnik z beczki da radę z nią spasować a silnik 124 już nie? Oczywiście wogóle to da rade spasować każdy silnik z każdą skrzynią jak się postara człowiek, ale chodzi o nie robienie rzeźby w gównie


123 - http://macmerc.netium.com.pl/dane/223050SK.HTM
124 - http://macmerc.netium.com.pl/dane/230160SK.HTM
Ogólnie jest spora różnica na korzyść 124 w przyspieszeniach (14s a 10.9s) i w Vmax (202km/h a 165km/h)
Żeby nie było po co ja to piszę to też będe modyfikował GAZa 66

I jesteś pewny że silnik z beczki da radę z nią spasować a silnik 124 już nie? Oczywiście wogóle to da rade spasować każdy silnik z każdą skrzynią jak się postara człowiek, ale chodzi o nie robienie rzeźby w gównie

Poduszkowiec master 
http://www.gdansk4x4.pl

http://www.gdansk4x4.pl
@ baku: Mocz napewno bedzie z nami. Ale nam zalezy na mocy wiec szukamy mercedesa 
Skrzynia beczka/bus/G pasuje napewno bo OM617A to z zewnatrz jest taki sam jak OM617 a tego jest przeciez pelno wszedzie. Seryjnie wkladali autoamty bo MB sie wogle boi mocniejszych silnikow z manualna skrzynia.
124 nie pasuje rowniez na pewno. To znaczy pasuje jak kazdy inny z BMW czy VW
Przy okazji - czy ktos wie co oznacza numerek "18" w nazwie skrzyni G1/18 ?
Pelne nazewnictwo merca to na przyklad: G1/18-5/7,19 czyli 5 to 5 biegow, 7,19 to przelozenie na pierwszysm biegu, Gx to numer seri ai zostaje jeszcze to 18. Jest troche zaleznosc ze czym wieksze skrzynie tym ten numer wyzszy. Skrzynie od duzych ciezarowek z silnikami V maja np. 65 i wieksze...
Wiec moze to "wytrzymalosc" ale w jakich jednostkach???
domator

Skrzynia beczka/bus/G pasuje napewno bo OM617A to z zewnatrz jest taki sam jak OM617 a tego jest przeciez pelno wszedzie. Seryjnie wkladali autoamty bo MB sie wogle boi mocniejszych silnikow z manualna skrzynia.
124 nie pasuje rowniez na pewno. To znaczy pasuje jak kazdy inny z BMW czy VW

Przy okazji - czy ktos wie co oznacza numerek "18" w nazwie skrzyni G1/18 ?
Pelne nazewnictwo merca to na przyklad: G1/18-5/7,19 czyli 5 to 5 biegow, 7,19 to przelozenie na pierwszysm biegu, Gx to numer seri ai zostaje jeszcze to 18. Jest troche zaleznosc ze czym wieksze skrzynie tym ten numer wyzszy. Skrzynie od duzych ciezarowek z silnikami V maja np. 65 i wieksze...
Wiec moze to "wytrzymalosc" ale w jakich jednostkach???
domator
I to jest właśnie to o czym myślałem. Nie jestem pewien czy to nie jest 2,4 czy 2,5 turbodiesel którego też wkładali do xm-a.hajdi pisze:jak chcesz od francuza to pomysl nad silnikiem od peugeota 505.ma cos kolo 2.3 pojemnosci i turbine.napewno bedzie lepszy niz poloneza.a przebiegi tez robi ogromne.
Może też był gdzies do dostawczego wkłądany, żeby skrzynie wynaleźć... latać nie będzie napewno, ale boje sie czy chłodzenie i wytrzymałość bedzie...
Ostatnio zmieniony ndz mar 06, 2005 1:47 pm przez Tomb, łącznie zmieniany 1 raz.
Rosyjska myśl techniczna rules!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość