diesel w 66

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » ndz mar 06, 2005 2:12 am

mówie czywiście o 4c90!!! żeby jasność była :D

Awatar użytkownika
bieniek123
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: wt sty 13, 2004 3:22 pm
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: bieniek123 » ndz mar 06, 2005 9:01 am

ka
kuki469 pisze:nie no 1,9 to juz zboczenie co do andorii to widziałem na własne oczy jak 66 się wdrapywał na górę piachu z tym sinikiem i 20 osobami na pace a ja uazem z wołgą klękłem :oops:
Pytasz o radę jaki ewentualnie silnik do gaziora , a jak życzliwy podsuwa Ci pomysł to nazywasz to zboczeniem :)3 Co z Tobą ?? Po jakiego Ci silnik ciężki i wielki jeżeli możesz wsadzić silnik znacznie mniejszy i lżejszy z dobrym kopem . Ten gazior jeździł w imprezach off-roadowych i świetnie sobie radził . I nie jest to taczanka 60 na godzinę !! A Ty Moc jak jesteś taki niedowiarek to zapytaj swojego nadwornego mechera Pana P.z Czarnego bo to on tego gaza składał . Miałem w uazie kiedyś 2,4 z T4 i to była kupa!!! Zero zgrania przełożeń . Sam byłem zaskoczony mocą , prędkością tego auta . Popytajcie jak jeżdżą polonezy ta tych silnikach . :)2 Ale załóż sobie 3,3 z patrola jak Ci poprawi to samopoczucie. Tylko nie zapomnij o dołożeniu piór do resorów :D

Awatar użytkownika
bieniek123
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: wt sty 13, 2004 3:22 pm
Lokalizacja: Słupsk

Post autor: bieniek123 » ndz mar 06, 2005 9:04 am

Mozesz faktycznie załozyć od traktorka :)3 To dopiero qarwasz mać świetny wybór :)3 :)3 :)3 :)3 To i skrzynię biegów ze zwolnicami też adoptuj z traktorka :D :D :D

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » ndz mar 06, 2005 9:39 am

bieniek123 pisze:ka
kuki469 pisze:nie no 1,9 to juz zboczenie co do andorii to widziałem na własne oczy jak 66 się wdrapywał na górę piachu z tym sinikiem i 20 osobami na pace a ja uazem z wołgą klękłem :oops:
Pytasz o radę jaki ewentualnie silnik do gaziora , a jak życzliwy podsuwa Ci pomysł to nazywasz to zboczeniem :)3 Co z Tobą ?? Po jakiego Ci silnik ciężki i wielki jeżeli możesz wsadzić silnik znacznie mniejszy i lżejszy z dobrym kopem . Ten gazior jeździł w imprezach off-roadowych i świetnie sobie radził . I nie jest to taczanka 60 na godzinę !! A Ty Moc jak jesteś taki niedowiarek to zapytaj swojego nadwornego mechera Pana P.z Czarnego bo to on tego gaza składał . Miałem w uazie kiedyś 2,4 z T4 i to była kupa!!! Zero zgrania przełożeń . Sam byłem zaskoczony mocą , prędkością tego auta . Popytajcie jak jeżdżą polonezy ta tych silnikach . :)2 Ale załóż sobie 3,3 z patrola jak Ci poprawi to samopoczucie. Tylko nie zapomnij o dołożeniu piór do resorów :D
Nie wiem jak pytajacy ale ja jestem ciekaw :-) jak ten polonez sie sprawowal "na dluzsza mete"? Nie gotowal sie ? A sprzegla nie trzeba bylo wymieniac co 500 km ? Skrzynia tez wytrzymywala?

domator

bodek1
Posty: 426
Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka

Post autor: bodek1 » ndz mar 06, 2005 10:37 am

Auto jeździ już 3 lata . W tym czasie za wyjątkiem krzyżaków nie zrobiono nic :)2 :)2 :)2 Przecież to jest komplet od poloneza , a polonezy spoko robią na tych motorach nawet i 300tys. km . Grzanie? Sprzęgło? A co to jest ?? Zero problemów . W tej chwili jest do zrobienia reduktor bo ciężko załącza przód . Ale to przecież ruski wyrób :D oryginalny gaziora
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » ndz mar 06, 2005 10:48 am

Francuzy dobre dizle robią, może i najlepsze... mamy bx z 91, z dużym przebiegiem i ciągle poniżej 6 litrów pali. Nigy z nim, żadnych problemów nie było (raz uszczelka). Tyle, że wydaje mi sie za słaby do tego samochodu. Ale jeżeli jest info że takie maleństwo wydala, to może rzeczywicie znaleźć coś troche większego i z turbiną...

Widziałem gaza66 z perkinsem. Nie wiem jak chodzil niestety, ale ktoś na nim jeździł...

Myślałem też o fiacie ducatto 2,5td razem ze skrzynią... ale niestety on chyba ma napęd na przód więc dupa...
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » ndz mar 06, 2005 11:09 am

bodek1 pisze:Auto jeździ już 3 lata . W tym czasie za wyjątkiem krzyżaków nie zrobiono nic :)2 :)2 :)2 Przecież to jest komplet od poloneza , a polonezy spoko robią na tych motorach nawet i 300tys. km . Grzanie? Sprzęgło? A co to jest ?? Zero problemów . W tej chwili jest do zrobienia reduktor bo ciężko załącza przód . Ale to przecież ruski wyrób :D oryginalny gaziora
I napewno mowimy o gazie 66 ? Pytam jednak z pewnym niedowierzaniem bo co innego polonez a co innego ciezarowka o DMC 5.970 kg...
domator

hajdi
 
 
Posty: 887
Rejestracja: ndz sie 31, 2003 7:01 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: hajdi » ndz mar 06, 2005 11:11 am

jak chcesz od francuza to pomysl nad silnikiem od peugeota 505.ma cos kolo 2.3 pojemnosci i turbine.napewno bedzie lepszy niz poloneza.a przebiegi tez robi ogromne.

bodek1
Posty: 426
Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka

Post autor: bodek1 » ndz mar 06, 2005 11:22 am

domator pisze:
bodek1 pisze:Auto jeździ już 3 lata . W tym czasie za wyjątkiem krzyżaków nie zrobiono nic :)2 :)2 :)2 Przecież to jest komplet od poloneza , a polonezy spoko robią na tych motorach nawet i 300tys. km . Grzanie? Sprzęgło? A co to jest ?? Zero problemów . W tej chwili jest do zrobienia reduktor bo ciężko załącza przód . Ale to przecież ruski wyrób :D oryginalny gaziora
I napewno mowimy o gazie 66 ? Pytam jednak z pewnym niedowierzaniem bo co innego polonez a co innego ciezarowka o DMC 5.970 kg...
domator
Ja pier-olę !! O qarwasz mać !! Po-ebało mi się całkowicie . Toż mam na mysli gaziora 69 , a pitolę o 66. :)3 Wielkie sorrki :( Ale w 69 to rewelka :)2
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » ndz mar 06, 2005 11:32 am

gaz 69?
No to teraz sie zgadzam ze to mozliwe :P :P :P :P

domator

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » ndz mar 06, 2005 11:36 am

bieniek123 pisze:ka
kuki469 pisze:nie no 1,9 to juz zboczenie co do andorii to widziałem na własne oczy jak 66 się wdrapywał na górę piachu z tym sinikiem i 20 osobami na pace a ja uazem z wołgą klękłem :oops:
Pytasz o radę jaki ewentualnie silnik do gaziora , a jak życzliwy podsuwa Ci pomysł to nazywasz to zboczeniem :)3 Co z Tobą ?? Po jakiego Ci silnik ciężki i wielki jeżeli możesz wsadzić silnik znacznie mniejszy i lżejszy z dobrym kopem . Ten gazior jeździł w imprezach off-roadowych i świetnie sobie radził . I nie jest to taczanka 60 na godzinę !! A Ty Moc jak jesteś taki niedowiarek to zapytaj swojego nadwornego mechera Pana P.z Czarnego bo to on tego gaza składał . Miałem w uazie kiedyś 2,4 z T4 i to była kupa!!! Zero zgrania przełożeń . Sam byłem zaskoczony mocą , prędkością tego auta . Popytajcie jak jeżdżą polonezy ta tych silnikach . :)2 Ale załóż sobie 3,3 z patrola jak Ci poprawi to
samopoczucie. Tylko nie zapomnij o dołożeniu piór do resorów :D
no własnie na drugi raz proponuje przeczytać temat!!!!! i jeszcze minimalne przygotowanie merytoryczne do tematu też by się przydało !! :)3

bodek1
Posty: 426
Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka

Post autor: bodek1 » ndz mar 06, 2005 11:46 am

No fakt , że się pomyliłem i przeprosiłem więc daruj sobie komentarz :)3 Co masz na mysli pisząc przygotowanie merytoryczne??? To nie elaborat z filozofii :)3 Jeżeli natomiast chodzi o wiedzę praktyczną to byś się kolo zdziwił :o
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY

bodek1
Posty: 426
Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka

Post autor: bodek1 » ndz mar 06, 2005 11:49 am

A tak na marginesie to bystroscią umysłu się nie wykazałeś :)3 :)3 :)3 Tylko domator skumał , że może chodzić mi o inne auto :)2 I dla niego duzy plus :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2 :)2
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » ndz mar 06, 2005 11:52 am

no dobra. wszystko jedno. Juz wiemy ze 1.9 z bx sie nie nadaje. Jakie inne sensowne propozycje?
domator

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » ndz mar 06, 2005 11:53 am

dzięki za piękną wypowiedż :)2 jednak słowa krytyki były skierowane do
bienka 123
To on w swoim poście mnie skrytykował nie znając tematu rozmowy najwidoczniej, ja wydaje mi skumałem bo napisałem że 1,9 to raczej nie hallo w 66.

bodek1
Posty: 426
Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka

Post autor: bodek1 » ndz mar 06, 2005 12:18 pm

kuki469 pisze:dzięki za piękną wypowiedż :)2 jednak słowa krytyki były skierowane do
bienka 123
To on w swoim poście mnie skrytykował nie znając tematu rozmowy najwidoczniej, ja wydaje mi skumałem bo napisałem że 1,9 to raczej nie hallo w 66.
Oj Ty żabciu kumkająca :D Tobie tylko tak się wydaje :)2 Ale fakt 1,9 z BX za nic do 66 się nie nadaje :)3 Potwierdzam i nie zaprzeczam :lol:
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » ndz mar 06, 2005 12:20 pm

Ja wiem ze nie do mnie. Ale juz zapomnijmy o pomylce kolegi i zanim temat sie skasztani zaproponujemy jakies silniki do gaza 66.
Moge podsumowac dotychczasowe moje ustalenia:
1. Silniki od malych ciezarowek merca sa fajen ale nie ma do nich skrzyni z odpowiednim przelozeniem i w/g mnie taki gaz nie przekroczy 70 km/h (o ile nie mniej)
2. Silnik OM617A 125 KM 5-cyl z MB beczki. Parametry so OK tylko czy wytrzyma? Ile wytrzyma? Jak z grzaniem i sprzeglem?
3. Pomysly silnikow rolniczcyh dla mnie sa bez sensu.
4. ???
domator

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » ndz mar 06, 2005 12:33 pm

Bodek :)2 :D
a co do tematu
w numerze 1/2000 łofrołdu artkuł o czteroskrętnym uazie , wstawiono 4,0 l i 145 km sześć baniaków z toyoty. Tylko że tam dośc ostro wszystko zmotane było. I co najwazniejszeten silnik napewno nie kosztuje 1500 plnów

Awatar użytkownika
kuki469
Posty: 354
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 10:05 am
Lokalizacja: Sosnowiec/Teleśnica

Post autor: kuki469 » ndz mar 06, 2005 12:41 pm

dlatego myślimy o 3 litrach z beczki, bo skoro na andorii 2,5 to śmigało to tym bardziej na tym będzie jeździć. Nie wiem jak z podejściem czy dużo przeróbek ?? taki motor kupi się za grosze a teraz taniej wyjdzie kupić beczke z tym silnikem :D
bo tak jak pisałem wcześniej mojemu kumplowi to auto jest potrzebne nie do wyścigów tylko żeby po wiosce jeździć, z lasu troche drzewa zwieźdź itp, a w bieszczadzie ropa od ukraińców po 2 zeta to sięopału nie opłaca załatwiać
i teraz pytanie jak to widzicie??

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » ndz mar 06, 2005 12:52 pm

domator pisze:J
2. Silnik OM617A 125 KM 5-cyl z MB beczki. Parametry so OK tylko czy wytrzyma? Ile wytrzyma? Jak z grzaniem i sprzeglem?
domator
Domator co to jest za silnik? Beczki to chyba miały najmocniejsze 3.0 turbodiesle o oznaczeniu OM 617 D 30 A

Output 121 hp / 89 kW at 4350 /min; since 10.82: 125 hp / 92 kW at 4350 /min
Maximum torque 230 Nm at 2400 /min; since 10.82: 250 Nm at 2400 /min

link: http://macmerc.netium.com.pl/dane/223050DT.HTM

Moim zdaniem silniki od beczki się nie nadają bo są bardzo ciężkie (blok żeliwny), natomiast z tego co mi wiadomo, ale na 100% nie jestem pewien silniki w mercedesie 124 (grubas, bardzo popularne na taxi) miały już blok odlany z aluminium i wogóle to nowsze technologia (lepiej jedzie, mniej pali) i tu właśnie najmocniejszym silnikiem jest ten o którym pisał Tomb: OM 603 D 30 A / 603.960 - rzędowy 6 cylindrowy, dane:

Output 147 hp / 108 kW at 4600 /min
Maximum torque 273 Nm at 2400 /min

Pełen link: http://macmerc.netium.com.pl/dane/230160DT.HTM

Ja osobiście bym się nim zainteresował.

PS. Tak na przyszłość pamiętajmy że w mercedesie TD oznacza diesla kombi, a nie turbodiesla :) Np. 300TD oznacza 3.0 diesel kombi , a 300TD turbo dopiero taki sam z turbiną :)
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » ndz mar 06, 2005 1:00 pm

kacperekk pisze:
domator pisze:J
2. Silnik OM617A 125 KM 5-cyl z MB beczki. Parametry so OK tylko czy wytrzyma? Ile wytrzyma? Jak z grzaniem i sprzeglem?
domator
Domator co to jest za silnik? Beczki to chyba miały najmocniejsze 3.0 turbodiesle o oznaczeniu OM 617 D 30 A

Output 121 hp / 89 kW at 4350 /min; since 10.82: 125 hp / 92 kW at 4350 /min
Maximum torque 230 Nm at 2400 /min; since 10.82: 250 Nm at 2400 /min
To wlasnie ten silnik ( o ktortym myslalem).
Silnik ze 124 jest drozszy, trudniej go znalezc i nie pasuja do niego skrzynie od busow, G-klasy i beczek...
Ze jest zeliwny? No pewnie ze jest ale i tak jest pewnie 2 razy lzejszy od oryginalu V8. Zreszta od 124 blok tez jest zeliwny - moze glowice sa alu - nie jestem nawet tego pewien.
W kazdym razie do gaza 66 to ten z beczki jest az za lekki :-)

domator

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » ndz mar 06, 2005 1:17 pm

A mi się wydaje że właśnie turbodiesla od beczki to trudno naleźć :-? Nigdy na oczy nie widziałem beczki turbo :) No od 124 na pewno droższy, ale na bank mniej pali. A co do skrzyni - obydwa te silniki w oryginale współpracowały tylko z czterobiegowym automatem. Porównanie tych skrzyń:

123 - http://macmerc.netium.com.pl/dane/223050SK.HTM

124 - http://macmerc.netium.com.pl/dane/230160SK.HTM

Ogólnie jest spora różnica na korzyść 124 w przyspieszeniach (14s a 10.9s) i w Vmax (202km/h a 165km/h)

Żeby nie było po co ja to piszę to też będe modyfikował GAZa 66 :) Ja osobiście myślę o włożeniu skrzyni G1/18 (długa jedynka, nadbieg, skrzynia stosowana w militarnych gelendach). Opis tutaj: http://www.4x4abc.com/G-Class/transmiss ... riebe.html

I jesteś pewny że silnik z beczki da radę z nią spasować a silnik 124 już nie? Oczywiście wogóle to da rade spasować każdy silnik z każdą skrzynią jak się postara człowiek, ale chodzi o nie robienie rzeźby w gównie :)
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » ndz mar 06, 2005 1:30 pm

Za grosze kupicie silnik z Tatry i mocz będzie z wami w terenie, a nie jakieś tam purchawki z merca. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » ndz mar 06, 2005 1:40 pm

@ baku: Mocz napewno bedzie z nami. Ale nam zalezy na mocy wiec szukamy mercedesa :-)

Skrzynia beczka/bus/G pasuje napewno bo OM617A to z zewnatrz jest taki sam jak OM617 a tego jest przeciez pelno wszedzie. Seryjnie wkladali autoamty bo MB sie wogle boi mocniejszych silnikow z manualna skrzynia.
124 nie pasuje rowniez na pewno. To znaczy pasuje jak kazdy inny z BMW czy VW ;-)
Przy okazji - czy ktos wie co oznacza numerek "18" w nazwie skrzyni G1/18 ?
Pelne nazewnictwo merca to na przyklad: G1/18-5/7,19 czyli 5 to 5 biegow, 7,19 to przelozenie na pierwszysm biegu, Gx to numer seri ai zostaje jeszcze to 18. Jest troche zaleznosc ze czym wieksze skrzynie tym ten numer wyzszy. Skrzynie od duzych ciezarowek z silnikami V maja np. 65 i wieksze...
Wiec moze to "wytrzymalosc" ale w jakich jednostkach???

domator

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » ndz mar 06, 2005 1:40 pm

hajdi pisze:jak chcesz od francuza to pomysl nad silnikiem od peugeota 505.ma cos kolo 2.3 pojemnosci i turbine.napewno bedzie lepszy niz poloneza.a przebiegi tez robi ogromne.
I to jest właśnie to o czym myślałem. Nie jestem pewien czy to nie jest 2,4 czy 2,5 turbodiesel którego też wkładali do xm-a.

Może też był gdzies do dostawczego wkłądany, żeby skrzynie wynaleźć... latać nie będzie napewno, ale boje sie czy chłodzenie i wytrzymałość bedzie...
Ostatnio zmieniony ndz mar 06, 2005 1:47 pm przez Tomb, łącznie zmieniany 1 raz.
Rosyjska myśl techniczna rules!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość