Hamulce - mały problem

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
korba
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: wt lut 15, 2005 12:50 am
Lokalizacja: Piaseczno k/Wafki

Post autor: korba » czw maja 05, 2005 10:14 pm

Pompę dałem nową (o ile pamiętam to ok 90zł na giełdzie) a serwo z jakiegoś wraku Nysy na szrocie za browara.
Problem jest z lekką przeróbką mocowań od 125p ale dało się.
Pompa od fiata jest za słaba...
Jak chcesz podeślę fotki co z tego wyszło :lol:
GAZ 69M już prawie oryginał...

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » czw maja 05, 2005 10:18 pm

korba pisze:Jak chcesz podeślę fotki co z tego wyszło :lol:
mozesz podeslac.. ja co prawda do uaza to potrzebuje ale kazda podpowiedz sie przyda
Obrazek

Awatar użytkownika
korba
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 45
Rejestracja: wt lut 15, 2005 12:50 am
Lokalizacja: Piaseczno k/Wafki

Post autor: korba » czw maja 05, 2005 10:31 pm

Zrobione :)2
GAZ 69M już prawie oryginał...

nefar
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 54
Rejestracja: wt lut 15, 2005 10:41 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: nefar » czw maja 05, 2005 11:20 pm

Ja też poproszę fotki:)
Gaz, Gaz, jeszcze raz gaz.

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » pt maja 06, 2005 4:48 pm

wiking pisze:
Mateusz Woj pisze:Wojskowe kuchnie polowe mają identyczne pompy hamulcowe, cylinderki i szczęki (te starsze oczywiście) Już kilka ogołociłem z układów hamulcowych :D i mam na zapas.
:D Mateusz !! Gdzie Qrde blade stoją te kuchnie które to ogołociłeś ?? :o bo ja Qrcze pieczone szukam kuchni polowej i nie mogę znależć !! :wink:
Te kuchenki stoją u mnie w mieście na złomie, włąściciel skupuje z woja Stary 66, Ziły, kuchnie, agregaty i takie inne ciekawe rzeczy. Za kuchnie w dobrym stanie chciał chyba 700zl, też sie zastanawiam nad kupnem takiej kuchni :D
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » sob maja 07, 2005 10:47 am

wupasek pisze: od czego serwo?
wszystko nowe czy uzywki?
ile Cie to kosztowalo?
serwo razem z pompą żuk(komplet), robisz nowe otwory w grodzi kabiny, rozwiercasz i gwintujesz wykręcane "redukcje"pompy zukowskiej pod przewody uaza.W pedale hamulca uaza(podwieszany) inaczej przyspawywujesz ramie działające na pompe.. było to już opisywane..
żadna inna wydajność pompy... mi działa dobrze już dwa lata

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » sob maja 07, 2005 10:57 am

pilmar pisze:serwo razem z pompą żuk(komplet), robisz nowe otwory w grodzi kabiny, rozwiercasz i gwintujesz wykręcane "redukcje"pompy zukowskiej pod przewody uaza.W pedale hamulca uaza(podwieszany) inaczej przyspawywujesz ramie działające na pompe.. było to już opisywane..
żadna inna wydajność pompy... mi działa dobrze już dwa lata
no pikne dzieki za opis ale mam juz zamontowana pompe zukowska wiec czesc komplikacji odpada :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
SZKLARZYK
 
 
Posty: 210
Rejestracja: wt lis 23, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Kamionka k.W-wy

Post autor: SZKLARZYK » ndz maja 27, 2007 3:36 pm

Witam.

Mam pytanie co do szczęk do gaza , poniewaz skonczyły mi sie i chciałem zapodac z uaza,ale sprzedawca nie umiał mi zagwarantowac,ze beda pasowac.

Dlatego zwracam sie do Rady plemiennej z zapytaniem,czy szczeki uaza podejda do gazika.
Powiem,ze układ nie był motany.

Pozdrawaim
Gaz 69 2,1 1970;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;

Awatar użytkownika
wiking
Posty: 775
Rejestracja: sob paź 30, 2004 4:54 pm
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Post autor: wiking » ndz maja 27, 2007 4:59 pm

SZKLARZYK pisze:Witam.

Mam pytanie co do szczęk do gaza , poniewaz skonczyły mi sie i chciałem zapodac z uaza,ale sprzedawca nie umiał mi zagwarantowac,ze beda pasowac.

Dlatego zwracam sie do Rady plemiennej z zapytaniem,czy szczeki uaza podejda do gazika.
Powiem,ze układ nie był motany.

Pozdrawaim
:o No to Bracie zmień sobie sprzedawcę,albowiem mosty UAZa i GAZa od 70roku są takie same. :roll:
ostatni wiking w RzeczpospolitejObrazek

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » wt maja 29, 2007 12:01 pm

w w starszych mostach gaza to szczeki są takie jak w tylnym uazowym bo maja jeden cylinderek :)
Gazy 69

Awatar użytkownika
SZKLARZYK
 
 
Posty: 210
Rejestracja: wt lis 23, 2004 11:22 am
Lokalizacja: Kamionka k.W-wy

Post autor: SZKLARZYK » wt maja 29, 2007 2:21 pm

bardzo dziekuje za pomoc.
szczeki juz jada :)2

A mosty to mam chyba z przed 1970,poniewaz felgi uazowe na przedni most mi nie wchodza-wadzą o wasy.

Pozdro
Gaz 69 2,1 1970;
Gaz 12 "ZIM"1955 ;
Dodge WC63 1944;
Żuk 4x4 V8 1992;

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » wt maja 29, 2007 5:39 pm

bo masz zwrotnice gazowskie
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Dziku2
Posty: 342
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Dziku2 » sob lip 07, 2007 8:05 pm

odświeżam temat. Mam problem z heblami w Gazie. Szczęki nowe, wyregulowane na dole i na mimośrodach, płyn nowy, odpowietrzone wszystko. Jak depnę po hamulcu to blokują się 3 koła, a czwarte za żadne skarby nie ma ochoty się zblokować. Jak podniosłem koło i zacząłem kręcić to ewidentnie haczy w jednym miejscu bęben. Mam podejrzenie, że piasta może być delikatnie skrzywiona, ale czy może to mieć wpływ na zacinanie się bębna? Jeśli nie piasta co co może być nie tak? Będę dźwięczny za pomysły.

Awatar użytkownika
wladimir.r
Posty: 386
Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: wladimir.r » sob lip 07, 2007 8:24 pm

A cylinderki masz ruchawe?? Ja musiałem jeden młotkiem ożywić, tak się gupek zapiekł.

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » sob lip 07, 2007 8:31 pm

Jak haczy w jednym miejscu to raczej bęben do toczenia.
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
Dziku2
Posty: 342
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Dziku2 » ndz lip 08, 2007 12:45 am

cylinderki ruchawe, po przeglądzie, na 3 czy 4 bębnach było to samo i w tym samym miejscu haczyło(znaczyłem kredą na piaście), przekładałem też bębny na szpilkach w różne położenia i dalej w tym samym miejscu, także to raczej nie wina bębna, aczkolwiek dla świętego spokoju i wyeliminowania jednej z przyczyn postaram się w przyszłym tygodniu go przetoczyć. Jakieś inne pomysły?? Bo mi się wszystkie pokończyli... :-?

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » pn lip 09, 2007 8:04 pm

Dobrze jest układ odpowietrzony? Przewód hamulcowy nie jest zagięty?
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

Awatar użytkownika
Dziku2
Posty: 342
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Dziku2 » pn lip 09, 2007 8:10 pm

w tym tygodniu spróbuję jeszcze odpowietrzyć i sprawdzić czy nic nie jest pozaginane...

Awatar użytkownika
wladimir.r
Posty: 386
Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: wladimir.r » pn lip 09, 2007 9:44 pm

A się podepnę bo mnie jedno pytanie gnębi. Jak na przedzie macie cylinderki hamulcowe?? Z lewej i prawej strony?? Czy na górze i na dole??

Awatar użytkownika
Dziku2
Posty: 342
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Dziku2 » pn lip 09, 2007 10:14 pm

ja mam tak samo jak z tyłu, czyli po jednym cylinderku u góry na koło. Heh.. . Nie jestem już nowy... :lol:

Awatar użytkownika
wladimir.r
Posty: 386
Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: wladimir.r » pn lip 09, 2007 10:33 pm

U mnie są dwa na przedzie. Po lewej i po prawej. Tylko jak zaleje płynem ten co wypycha do góry to za chiny ludowe go nie odpowietrzę (odpowietrznik w tej samej chwili zostanie zalany). Teraz nie wiem czy to jakaś samoróbka dziwna jest czy oryginał.

koolor
 
 
Posty: 113
Rejestracja: pn sty 08, 2007 6:59 pm
Lokalizacja: Warszawa Lublin
Kontaktowanie:

Post autor: koolor » pn lip 09, 2007 10:47 pm

Ja mam z tyłu po jednym dwustronnym a z przodu po dwa pojedyńcze na jedno koło , z góry i z dołu po jednym , poszukam fotki
http://www.gaz69.pl
MIĄŻSZ - słuchajcie tego zespołu , wygraliśmy tegoroczną FAME 2010

Awatar użytkownika
wladimir.r
Posty: 386
Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: wladimir.r » pn lip 09, 2007 11:03 pm

koolor pisze:Ja mam z tyłu po jednym dwustronnym a z przodu po dwa pojedyńcze na jedno koło , z góry i z dołu po jednym , poszukam fotki
Dzięki za zdjęcie ale to jeszcze nie jest chyba optymalne rozwiązanie. Tylko pewnie układ otworów na śruby na nic innego nie pozwala.

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » pn lip 09, 2007 11:03 pm

wladimir.r pisze:U mnie są dwa na przedzie. Po lewej i po prawej. Tylko jak zaleje płynem ten co wypycha do góry to za chiny ludowe go nie odpowietrzę (odpowietrznik w tej samej chwili zostanie zalany). Teraz nie wiem czy to jakaś samoróbka dziwna jest czy oryginał.
Masz obróconą tarczę kotwiczą względem zwrotnicy. Cylinderki powinny być w górnej i dolnej części, ale nie dokładnie na górze i na dole. Od osi pionowej oś przechodząca przez oba cylinderki lewego koła powinna być odchylona o jakieś 10-15 stopni w lewo patrząc od lewej strony gazika.

Nie wiem jak masz podłączone przewody elastyczne skoro cylinderki masz w poziomie, oryginalne są na to za krótkie.

Nie za bardzo rozumiem też, co masz na myśli, że odpowietrznik zostanie zalany.
"Leśny potwór."

Awatar użytkownika
wladimir.r
Posty: 386
Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: wladimir.r » pn lip 09, 2007 11:24 pm

Już tłumaczę mój wywód. Mając wspomniany cylinderek ustawiony w pionie tak jak na rysunku (ładniej nie potrafię :-? ) no nie da rady go odpowietrzyć. Kropa po prawej to wlot a po lewej to odpowietrznik. Zawsze zostanie kupa powietrza. U mnie ewidentnie ktoś zakombinował bez głowy.
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości