Czy warto kupic mustala ?

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » śr kwie 20, 2005 2:58 pm

nikt tu nie powiedzial, że muscel gorszy od gaza, więc nie wiem o co ci chodziii...

Awatar użytkownika
Mazur
 
 
Posty: 827
Rejestracja: pt sty 28, 2005 8:46 pm
Lokalizacja: TULCE / POZNAŃ

Re: Czy warto kupic mustala ?

Post autor: Mazur » śr kwie 20, 2005 3:30 pm

darek.z pisze:cz warto kupic mustala ?. Jest z dislem od ursusa i tanio. Ale one nie mają reduktora. Czy napędy wytrzymują ? czy pasuje cuś od gaza? . Z góry dzięki :lol:
przerabiełem swego czasu gaza z perkinsem
zdecydowanie odradzam (ciężki, wibracje itd)
poszukaj lepiej gaziora z żukaczem
muscel :cięższy, bardziej awaryjny, brak reduktora -ogólnie gorszy :)3
(no chyba że kupujesz za 1500zł bo wtedy to nie masz alternatywy :wink: )
biuro@partner4x4.pl 600-017290
...a wódka nie ma smakować ma sponiewierać

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr kwie 20, 2005 3:31 pm

suzus pisze: francuski silnik
taa?
a w którym miejscu on jest taki francuski?
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » śr kwie 20, 2005 3:51 pm

czesław&jarząbek pisze:
suzus pisze: francuski silnik
taa?
a w którym miejscu on jest taki francuski?
:)21
Ma rację w pewnym stopniu, Muscele M461 sprzedawane na zachodzie miały diesle Peugeota 2.1D. :wink:
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr kwie 20, 2005 3:54 pm

taa?
muscele miały diesle i były sprzedawane na zachodzie?
#noichuj

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » śr kwie 20, 2005 3:55 pm

no ejże ma silnik na licencji francuskiej, w czym rzecz ?

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr kwie 20, 2005 3:57 pm

taa?
który?
#noichuj

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » śr kwie 20, 2005 3:58 pm

czesław&jarząbek pisze:taa?
muscele miały diesle i były sprzedawane na zachodzie?
Siure 8) (pod marką ARO) - druga połowa lat 70-ych, młody człowieku :wink:
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr kwie 20, 2005 4:00 pm

zu-tec pisze:
czesław&jarząbek pisze:taa?
muscele miały diesle i były sprzedawane na zachodzie?
Siure 8) (pod marką ARO) - druga połowa lat 70-ych, młody człowieku :wink:
młody człowieku...pod marką aro to były sprzedawane aro serii 200 i serii 10...druga połowa lat siedemdziesiątych...była montownia aro w portugalii i tam faktycznie wkładali diesle puziota
do aro
a nie do muscela
#noichuj

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » śr kwie 20, 2005 4:06 pm

czesław&jarząbek pisze:
zu-tec pisze:
czesław&jarząbek pisze:taa?
muscele miały diesle i były sprzedawane na zachodzie?
Siure 8) (pod marką ARO) - druga połowa lat 70-ych, młody człowieku :wink:
młody człowieku...pod marką aro to były sprzedawane aro serii 200 i serii 10...druga połowa lat siedemdziesiątych...była montownia aro w portugalii i tam faktycznie wkładali diesle puziota
do aro
a nie do muscela
Seria 200 i 10 to wówczas w planach może były :)21
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » śr kwie 20, 2005 4:07 pm

silnik muscel "inspirowany" francuskim savien'em ????

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr kwie 20, 2005 4:08 pm

zapewniam cie że jesteś w mylnym błędzie
200 weszła do produkcji w pierwszej połowie lat 70tych, 10 pod koniec dekady
od początku lat osiemdziesiątych 10 były eksportowane gdzie sie dało
#noichuj

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr kwie 20, 2005 4:09 pm

Bury pisze:silnik muscel "inspirowany" francuskim savien'em ????
raczej wołgą gaz 21 i to w linii prostej
#noichuj

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » śr kwie 20, 2005 4:12 pm

czesław&jarząbek pisze: (...)od początku lat osiemdziesiątych 10 były eksportowane gdzie sie dało
Tak jest... resztę szczegółów sprawdzę....jak znajdę okulary :)21 ...i zapodam :wink:
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » śr kwie 20, 2005 4:12 pm

no proszę... w sumie pierwsze słysze, ale ja nie jestm żadnym specem w tym temacie w sumie - może masz rację.

Ale z tego co wiem to silnik ma rodowód francuski.;-)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr kwie 20, 2005 4:13 pm

Bury pisze:Ale z tego co wiem to silnik ma rodowód francuski.;-)
...w daci...i w aro 10
#noichuj

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » śr kwie 20, 2005 4:16 pm

to napewno, ale odowłując się do tej stornki : www.muscel.prv.pl (gaz69 i Muscel) to jet inaczej

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » śr kwie 20, 2005 4:18 pm

czyli, że w muscelu jest taki silnik ? http://www.kanjidic.com/Gaz21/Gazette/G ... ngine2.jpg

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr kwie 20, 2005 6:16 pm

w muscelu jest silnik zeliwny, głowica o ile pamiętam też...a to na zdjęciu chyba jest alu, nie?
#noichuj

lupus
Posty: 649
Rejestracja: wt lip 20, 2004 12:53 pm

Post autor: lupus » śr kwie 20, 2005 6:25 pm

Przestańcie się kłócić bo serv się zapcha :lol:

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » śr kwie 20, 2005 6:33 pm

to jest silnik gaz 21 :D

Awatar użytkownika
tomekuaz
 
 
Posty: 173
Rejestracja: pn maja 24, 2004 6:04 pm
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomekuaz » śr kwie 20, 2005 7:31 pm

W muscelu M-461 był silnik reno, bardzo fajny. Zresztą wilku niech się wypowie on jeździł do niedawna orginałem.
UAZ M30 3,5l
WJ 2,7 CRD

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » śr kwie 20, 2005 7:54 pm

No....okulary znazłem... :wink: ..a zatem proszszsz..:
ARO M461 z silnikiem Peugeot Indenor 2112 ccm 62 KM, 12.3 mkg;
w wersji 6-osob (2+4 fejs tu fejs) z opończą i kołem zapasowym na wewn. sciance tylnej klapy kosztował w 1976 r we Francji 32 520 franiów z watem. W opcji była 3-tonowa wyciągarka elektryczna za 7 200 franiów.
Dla porównania Toyka BJ 40 kosztowała 40 500.
Over :)

P.S. Portaro do serii 200 korzystało a silników Daihatsu Diesel 2.5 litra turbo i wolnossący oraz benzynowych Volvo.... curfa, na co mi przyszło na stare lata - grzebać w prehistorii rumuńskej motoryzacji.. :roll:
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
STAS
 
 
Posty: 1384
Rejestracja: pt maja 14, 2004 6:52 pm
Lokalizacja: Olsztyn
Kontaktowanie:

Post autor: STAS » śr kwie 20, 2005 8:07 pm

Ja jeżdżę orginałem, z wałem i tłokami pochodzącymi z silnika Wilka, więc się wypowiem.
Silnik jest na licencji saviena z gaźnikiem vebera, a to porównanie z silnikiem wołgi, to mnie mało ze stołka na podłogę nie powaliło (ze śmiechu oczywiście). Na gaźniku jest napis MADE IN ITALY. Może został zamieszczony przypadkowo... Silnik jest bardzo dobry, atomowy i uważam że mało awaryjny jak się go odpowiednio używa. Stary to silnik, co jakiś czas głowicę trza dokręcić, sznur wymienić co by nie ciekł ale jeździ i się nie zatrzymuje.
A to że muscel jest bardziej awaryjny, to niech mnie kolega jeden z drugim nie rozśmiesza. O silniku już się wypowiedziałem, jak ktoś mi powie że dolniak gaza jest mniej awaryjny, to będzie w głębokim błędzie. Z resztą gazów z takim silnikiem to na palcach jednej ręki policzyć z resztą tak jak musceli z orginałem. Idźmy dalej. Sprzęgło nie jest na linkę tylko hydrauliczne więc plus i na pewno mniejsza awaryjność. Skrzynia biegów. Synchronizowana, oprócz jedynki. Skrzynia atomowa, nie wiem co tam ma się zepsuć, może synchronizatory. Dalej, skrzynia rozdzielcza. Bez reduktora. Słyszałem że gość wsadził tak duży silnik, że skrzynia rozdzielcza mu się połąmała. Aluminiowa obudowa oczywiście. Ale nie ma tam co się zepsuć, nawet jak olej wycieknie to będzie się kręciła bo nie ma reduktora, jest prosta jak cep. Mosty inspirowane mostami landrovera(informacja nie pewna więc się nie będę kłócił), tak się przyglądałem i faktycznie coś w tym jest. Półosie grube, dyferencjały solidne. Dyfer jest dobry, świadczy o tym fakt że był dalej montowany w nowych arach.
Jako użytkownik muscela wypowiedziałem się i mam nadzieję rozwiałęm trochę wontpliwości. Jak coś mogę opisać go jeeeeszcze dokłądniej.

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr kwie 20, 2005 8:57 pm

zu-tec pisze:No....okulary znazłem... :wink: ..a zatem proszszsz..:
ARO M461 z silnikiem Peugeot Indenor 2112 ccm 62 KM, 12.3 mkg;
w wersji 6-osob (2+4 fejs tu fejs) z opończą i kołem zapasowym na wewn. sciance tylnej klapy kosztował w 1976 r we Francji 32 520 franiów z watem. W opcji była 3-tonowa wyciągarka elektryczna za 7 200 franiów.
Dla porównania Toyka BJ 40 kosztowała 40 500.
Over :)

P.S. Portaro do serii 200 korzystało a silników Daihatsu Diesel 2.5 litra turbo i wolnossący oraz benzynowych Volvo.... curfa, na co mi przyszło na stare lata - grzebać w prehistorii rumuńskej motoryzacji.. :roll:

:o
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość