Gdzie Numery?
Moderator: Student
Mam numer tylko szesciocyfrowy,nie znam pochodzenia swojego gaza,kupiłem go w komisie ale moi znajomi maja gazy kupione w wojsku bez napraw blacharskich i maja numery w tym samym miejscu i tez sześciocyfrowe.
Jeśli dowiesz gdzie powinny być numery w 69A daj znać na forum.Właśnie kupiłem takowego i będe robił go na oryginał.
Jeśli dowiesz gdzie powinny być numery w 69A daj znać na forum.Właśnie kupiłem takowego i będe robił go na oryginał.
LJ 70
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
no toJagoda pisze:100% nawet silnik, że już o oponach nie wspomnę.

ja też się nosiłem przez pewien czas z takim zamiarem ale moje nadwozie się nie nadawało do odtworzenia.....niepotrzebnie oryginalnych części nakupowałem i kase utopiłem........
instrukcje moją przejżałem i nie ma wzmianki o tym gdzie są numery nadwozia.....

byłem też sprawdzić w resztkach mojej kasty ten trójkącik z numerami i nie ma tam numerów a jest oryginalny......pewnie taki zwyczaj nabijania w jakimś okręgu był ale z oryginałem nie ma to nic wspólnego.....
Odnośnie tych numerów na trójkąciku, to były one nabijane w Polsce w woju, najczęściej w zakładach remontowych, jażeli tabliczka znamionowa jest WZMot-owska, to numer na 99,99% był tam klepany, a na trójkąciku dlatego, bo był tam łatwy dostęp i nie trzeba było włazić pod autko, ani się wysilać z waleniem w ramę.
Wszystkie ważniejsze części w samochodach radzieckich i polskich (rama, silnik, skrzynia biegów, reduktor, mosty, przekładnia kierownicz - ale nie wszystkie) były numerowane i to nie tylko był bity numer ale i typ.
Na przykład w Warszawie z silnikiem M20 numer silnika, skrzynki i mostu wyglądał tak:
typ * numer *
20 * 123456 *
przy czym numery 6-cio cyfrowe były różne ale 20 pozostało.
Dla silnika S21 te same numery najczęściej wyglądały tak:
typ * numer *
S21 * 123456 *
lub na skrzynce i moście:
typ * numer *
02 * 123456 *
Podobnie było w sprzętach radzieckich silniki, skrzynki i mosty Pobied miały numery identyczne jak nasze Warszawy dolniaki:
typ * numer *
20 * 123456 *
Gazowskie natomiast najczęściej miały numery w postaci:
typ * numer *
69 * 123456 *
lub:
typ * numer *
20 * 123456 *
ewentualnie:
* numer *
* 123456 *
Numery silnika w gazach wyglądały tak:
typ * numer *(rok)
69 * 123456 * 60
69 (B,M,1,2,...) * 123456 * 60
M20 * 123456 * 56 lub
20 * 123456 * 56 - dla silników M20 - 2120ccm
G21 * 123456 * 62 lub
21 * 123456 * 63
450 * 123456 * 69 - dla silników G21 - 2430ccm (oczywiście ruskie G - Г)
Analogiczny sposób numeracji był w GAZ-ach 51, 62, 63, 66, .... UAZ-ach
450, 451, 452, 469B, 3151, ...
Przy czym:
typ:
M20=20=69 - silnik dolny M20 4-cyl - 2130ccm (GAZ 69/69A),
M21G=21=450=69(M) - silnik dolny M21G=UMZ450 4-cyl - 2430ccm (GAZ 69M/AM, UAZ 450 /A /D),
451=451M=451M1=451ME1... - silnik górny UMZ 451 /M / M1/ ME1... 4-cyl - 2445ccm (UAZ 451 /A /D..., UAZ 452 /A /D..., UAZ 469B, ale nie Wołga GAZ 21 bo ona miała silnik ZMZ451)
M52=52 - silnik dolny M52 6-cyl - 3xxx ccm (GAZ 51, GAZ 63, ZIM...)
...
Ramy natomiast w w/w pojazdach prod CCCP miały następującą numerację:
typ * numer * rok
69 * 123456 * 56
I numery te w 99,99% były malowane białą farbą na czarnej, prawej podłużnicy ramy nad tylną osią.
typ:
69 - GAZ 69/69A /M /AM
450 - UAZ 450 /A
450D - UAZ 450D
451 - UAZ 451 /A
451D - UAZ 451D
452 - UAZ 452 /A
452D - UAZ 452D
469B - UAZ 469B
51 - GAZ 51
63 - GAZ 63
...
Wszystkie ważniejsze części w samochodach radzieckich i polskich (rama, silnik, skrzynia biegów, reduktor, mosty, przekładnia kierownicz - ale nie wszystkie) były numerowane i to nie tylko był bity numer ale i typ.
Na przykład w Warszawie z silnikiem M20 numer silnika, skrzynki i mostu wyglądał tak:
typ * numer *
20 * 123456 *
przy czym numery 6-cio cyfrowe były różne ale 20 pozostało.
Dla silnika S21 te same numery najczęściej wyglądały tak:
typ * numer *
S21 * 123456 *
lub na skrzynce i moście:
typ * numer *
02 * 123456 *
Podobnie było w sprzętach radzieckich silniki, skrzynki i mosty Pobied miały numery identyczne jak nasze Warszawy dolniaki:
typ * numer *
20 * 123456 *
Gazowskie natomiast najczęściej miały numery w postaci:
typ * numer *
69 * 123456 *
lub:
typ * numer *
20 * 123456 *
ewentualnie:
* numer *
* 123456 *
Numery silnika w gazach wyglądały tak:
typ * numer *(rok)
69 * 123456 * 60
69 (B,M,1,2,...) * 123456 * 60
M20 * 123456 * 56 lub
20 * 123456 * 56 - dla silników M20 - 2120ccm
G21 * 123456 * 62 lub
21 * 123456 * 63
450 * 123456 * 69 - dla silników G21 - 2430ccm (oczywiście ruskie G - Г)
Analogiczny sposób numeracji był w GAZ-ach 51, 62, 63, 66, .... UAZ-ach
450, 451, 452, 469B, 3151, ...
Przy czym:
typ:
M20=20=69 - silnik dolny M20 4-cyl - 2130ccm (GAZ 69/69A),
M21G=21=450=69(M) - silnik dolny M21G=UMZ450 4-cyl - 2430ccm (GAZ 69M/AM, UAZ 450 /A /D),
451=451M=451M1=451ME1... - silnik górny UMZ 451 /M / M1/ ME1... 4-cyl - 2445ccm (UAZ 451 /A /D..., UAZ 452 /A /D..., UAZ 469B, ale nie Wołga GAZ 21 bo ona miała silnik ZMZ451)
M52=52 - silnik dolny M52 6-cyl - 3xxx ccm (GAZ 51, GAZ 63, ZIM...)
...
Ramy natomiast w w/w pojazdach prod CCCP miały następującą numerację:
typ * numer * rok
69 * 123456 * 56
I numery te w 99,99% były malowane białą farbą na czarnej, prawej podłużnicy ramy nad tylną osią.
typ:
69 - GAZ 69/69A /M /AM
450 - UAZ 450 /A
450D - UAZ 450D
451 - UAZ 451 /A
451D - UAZ 451D
452 - UAZ 452 /A
452D - UAZ 452D
469B - UAZ 469B
51 - GAZ 51
63 - GAZ 63
...
Ostatnio zmieniony pn cze 09, 2003 9:11 am przez Jagoda, łącznie zmieniany 1 raz.
W razie jak by co, to 601-34-87-25
Dzięki Jagoda za bardzo dokładne wyjaśnienie,moze po twoim poście ten nordycki prowokator i jego poplecznicy mocno sie zastanowią co piszą,żaden z nich nic nie wyjaśnił potrafią sie tylko naśmiewać.
Jarząbek czekam na przeprosiny -albo będziesz miał jednego wroga więcej(a propos.masz przyjaciół??)
Jarząbek czekam na przeprosiny -albo będziesz miał jednego wroga więcej(a propos.masz przyjaciół??)
LJ 70
zapomniałeś w walce dokładnie posty czytać......chodziło o numer ORYGINALNYMag69 pisze:Dzięki Jagoda za bardzo dokładne wyjaśnienie,moze po twoim poście ten nordycki prowokator i jego poplecznicy mocno sie zastanowią co piszą,żaden z nich nic nie wyjaśnił potrafią sie tylko naśmiewać.
Jarząbek czekam na przeprosiny -albo będziesz miał jednego wroga więcej(a propos.masz przyjaciół??)

przeczytaj, pomyśl a potem pisz......na zdrowie ci wyjdzie.....i wypraszam sobie poplecznika.......
Dobra Banan ciebie wykluczam jako poplecznika ,ale dajecie sie podpuścic prowokatorowi a forum chyba nie po to jest by sie wysmiewać(co najczęściej robi jarząbek) lecz do wymiany doswiadczeń i porad.Jarząbek jeszcze nikomu nie pomógł jak juz to odpowiada półsłówkami albo odsyła do książek telefonicznych,choć z wcześniejszych postów wynika że się zna i to nieźle.Howk.
LJ 70
Odnośnie tych numerów ramy w GAZ-ie 69/69A to co do tej podłużnicy, to mam 75% pewność, niemniej jednak pozostaje jeszcze te 25% i dlatego chciałem się upewnić, ale widzę, że szanowne gremium ma (bez urazy) nikłe o tym pojęcie. Dlatego właśnie chciałem się dowiedzieć, czy w jakiejkolwiek dostepnej instrukcji do GAZ-a jest wzmianka o numerach.
P.S.
Numery nadwozia w GAZ-ach i UAZ-ach (opócz 450,451, 452 i pochodnych) nie były nadawane, liczyła się tabliczka znamionowa przynitowana do nadwozia z numerem ramy.
P.S.
Numery nadwozia w GAZ-ach i UAZ-ach (opócz 450,451, 452 i pochodnych) nie były nadawane, liczyła się tabliczka znamionowa przynitowana do nadwozia z numerem ramy.
W razie jak by co, to 601-34-87-25
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
widzisz...Mag69 pisze:Dobra Banan ciebie wykluczam jako poplecznika ,ale dajecie sie podpuścic prowokatorowi a forum chyba nie po to jest by sie wysmiewać(co najczęściej robi jarząbek) lecz do wymiany doswiadczeń i porad.Jarząbek jeszcze nikomu nie pomógł jak juz to odpowiada półsłówkami albo odsyła do książek telefonicznych,choć z wcześniejszych postów wynika że się zna i to nieźle.Howk.
gówno wiesz a sie rzucasz...jarząbka dawno na forum nie było

i bądz pewien że o wynikach prześwietlenia opinia publiczna zostanie powiadomiona poprzez to forum
#noichuj
- Misiek Bielsko
-
- Posty: 5195
- Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Kontaktowanie:
dobrze gadaMag69 pisze:Dzięki Jagoda za bardzo dokładne wyjaśnienie,moze po twoim poście ten nordycki prowokator i jego poplecznicy mocno sie zastanowią co piszą,żaden z nich nic nie wyjaśnił potrafią sie tylko naśmiewać.
Jarząbek czekam na przeprosiny -albo będziesz miał jednego wroga więcej(a propos.masz przyjaciół??)




Range Rover Classic Pickup/discovery 3,9
NIE pisać mi PW, mail w profilu.
NIE pisać mi PW, mail w profilu.
owszem jestJagoda pisze:. Dlatego właśnie chciałem się dowiedzieć, czy w jakiejkolwiek dostepnej instrukcji do GAZ-a jest wzmianka o numerach.
.... tylko że ta ksążka jest już zdaje sie niedoosiągnięcia
i nie była to strikte książka tylko dodatek do dokumentacji wojskowej
ale "moze" uda sie takie coś przywieźć
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości