Andoria do gazika

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

beztroski
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt maja 11, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: mazury

Post autor: beztroski » sob lip 14, 2007 9:57 pm

Piter69A pisze:Andoria 4CT90 to dobry motor. Jeżdżę na nim 5 lat i nie miałem żadnych problemów. Co prawda silnik jest prawie nowy(jak kupiłem to miał 10tys.km.) i zrobiłem na nim też ok 10tys. Mocy mu nie brakuje (98KM) i jak trzeba to nie ma problemów z 34" nawet bez reduktora. Mam go ze skrzynią i reduktorem UAZa połączone obudową sprzęgła z żuka Diesela.
Były dwa typy tej obudowy: stary na łapę (pchana)sterowaną mechanicznie jak w GAZiku i nowy na inną łapę(ciągniętą) sterowaną linką. Nowszy typ jest lepszy bo można go przerobić na typową łapę i jest wtedy uniwersalna. Miałem najpierw rozwiązanie z łapą pchaną (hydraulicznie-siłownik i pompa z Wołgi, pedały wiszące z Wołgi), potem ciągniętą linką (pedały wiszące z Ducato), teraz (sprawdza się najlepiej) pedały wiszące z MB123 i siłownik hydrauliczny z Wołgi.
Mocowanie silnika (mam ramę z UAZa) zostało przy ramie oryginalne, łapy przy silniku zostały skrócone i dopasowane pod względem kąta do wsporników w ramie. Poduszki ze śrubą na przelot(nie wyrwie silnika przy skokach). Z UAZa były za twarde i teraz są z jelcza(pasują idealnie). Tylne wsporniki pod reduktor zostały przesunięte ok 50mm do przodu. Mocowanie z tyłu na takich samych poduszkach jak silnik. Do ramy GAZika można dospawać właśnie 4 łapy od ramy UAZa. Rozwiązanie niezawodne. Przy mocniejszym silniku i dużych kołach Reduktor z UAZa jest lepszym rozwiązaniem. Nie sypie się, można włączać 4x4 w czasie jazdy, cały zespół jest lżejszy i brak wałka łączącego skrzynię i reduktor.
pozdrawiam,
Piotr

http://foto4x4.pl/galeria/image.php?twg ... ka_036.jpg

Nie chcę się czepiać Piter, ale próbowałeś już kiedyś załączyć 4x4 przy UAZ-owej skrzyni w trakcie jazdy?
Prowadziłem beztroskie życie, ale kupiłem gza.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » sob lip 14, 2007 10:10 pm

beztroski pisze:[


Nie chcę się czepiać Piter, ale próbowałeś już kiedyś załączyć 4x4 przy UAZ-owej skrzyni w trakcie jazdy?
Jak się taczy to nie problem :wink:
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » pn lip 16, 2007 11:24 am

A pewnie, że załączam w czasie jazdy (wolnej) 4x4. Bez najmniejszego problemu i bezgłośnie można włączyć lub wyłączyć napęd przedniego mostu :)2
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
siberia
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 29
Rejestracja: ndz kwie 08, 2007 12:15 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: siberia » śr sie 29, 2007 8:50 pm

To jeśli w ogóle montować Andorię to którą?
4C90 ADCR?
czy inne wersje 4C90 ??
(http://pl.wikipedia.org/wiki/4C90)

ja siedze z żukiem s-21... rozglądam sie za czymś...

(pomijam fakt, że nie znam kosztów takiego szaleństwa ) :roll:

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » czw sie 30, 2007 8:06 am

Silnik ADCR to nowość i wątpie żeby był łatwy do dostania. W tabelce nie ma wszystkich wersji. W czasie produkcji wprowadzali wieli zmian. W 4CT90 były dwa rodzaje turbin, pompa rzędowa i rozdzielaczowa. Nowsze wersje (od 1999r) miały mniejsze turbiny GARET i moc była 96 KM. Ja mam właśnie taki silnik (pompa rzędowa) i jestem zadowolony. Może jak się trafi zamontuję intercooler i nowszych wersji. Za doby silnik trzeba dać ok. 2,5-5 tys, zależy jakiego sprzedającego trafisz. Mój 6 lat temu kosztował 4,5 tys (przebieg 9tys.km!!).
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

smuggi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pt sie 03, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: smuggi » śr lut 27, 2008 11:12 pm

Temat troche zalatuje staroscia ale pozwole sobie wznowic :P
Czy motal ktos do Gaza silnik i skrzynie z Honkera (Andoria TD) ??
Chodzi mi glownie o to czy na dlugosc wejdzie skrzynia 5-cio biegowa TS5-21 (bo zdaje sie takie byly montowane) bez zbednego przesuwania reduktora, ani tym podobnych modyfikacji ??

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » śr lut 27, 2008 11:19 pm

smuggi pisze:Temat troche zalatuje staroscia ale pozwole sobie wznowic :P
Czy motal ktos do Gaza silnik i skrzynie z Honkera (Andoria TD) ??
Chodzi mi glownie o to czy na dlugosc wejdzie skrzynia 5-cio biegowa TS5-21 (bo zdaje sie takie byly montowane) bez zbednego przesuwania reduktora, ani tym podobnych modyfikacji ??
No problem fabrycznie montowane jeszcze przed produkcją 4C90 w polsce :)20
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » czw lut 28, 2008 12:27 am

klucz13 pisze:(...)
No problem fabrycznie montowane jeszcze przed produkcją 4C90 w polsce :)20
U Ciebie to chyba jeszcze sylwester trwa....:)21
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

smuggi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pt sie 03, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: smuggi » czw wrz 04, 2008 8:59 am

Mam pytanie do tych co posiadaja w Gazie silnik Andoria/Andoria TD. Motam wlasnie TD do mojego Gaziora i wstepnie przypasowalem silnik do ramy i wyszlo mi tak:

Obrazek

Jest spora odleglosc miedzy fabrycznymi lapami od silnika a mocowaniami w ramie i wydaje mi sie ze ten silnik tak dosc wysoko jest. Przeszkoda w obnizeniu jest kolo paska klinowego, ktore haczy o przednia belke. Cofnac tez nie mozna silnika bo miska wali wtedy o most, i tu 3 pytania:
1. Czy cieliscie rame by silnik byl troche nizej czy tak jak jest bedzie dobrze?
2. Czy mozna kupic jakies inne lapy do silnika? Gdzies wyczytalem, ze sa lapy do fabrycznej Andorii w UAZ'ie? W sumie moge tez sam zrobic tylko interesuje mnie czy one tez sa takie dlugie.
3. Silnik wychodzi pod gorke, tez tak macie?
GAZ 69 w proszku :P

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » czw wrz 04, 2008 10:05 am

Silnik wychodzi pod gorke ale sie zupelnie tym nie przejmuj.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » czw wrz 04, 2008 10:19 am

Najważniejsze to miskę olejową z Żuka zamontować i zrobić małe podcięcie na wypustkę przedniego mostu (chyba, że masz most starszego typu bez wypustki) albo przerobić tą miskę co masz. Mi przerabiali w zakładzie spawania głowic ale każdy kto umie dobrze spawać aluminiu ci to zrobi. Wraz z miską oczywiście trzeba przełożyć z Żuka smok albo przerobić ten co jest.
Silnik będzie wtedy normalnie poziomo :wink: :)2
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

smuggi
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 49
Rejestracja: pt sie 03, 2007 2:09 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: smuggi » czw wrz 04, 2008 11:52 am

Tak sobie przed chwila zobaczylem zdjecia miski z zuka, to mierzac na oko wychodzi ze trzeba grodz troche zmodyfikowac, zeby silnik dac caly bardziej do tylu, mam racje?
GAZ 69 w proszku :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość