Remontować żuk-a czy nowego???

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw paź 09, 2003 2:33 pm

nie chodzi mi o krzywy wał czy nieosiowy blok....poprostu wał po szlifie (porządnym a nie profilaktycznie za mocno zjechany) położony na nowe panewki ściska niektóre panewki - na małej powieżchni ale ściska - oczywiście na upartego da się wał obrócić i będzie chodził - ale lepiej go zdjąć i w miejscach ściśnięcia troszke skrobakiem zebrać panewke...wtedy wszystko się kręci jak należy...
zresztą w autach zachodnich też się to zdarza - rzadko ale się zdaża...

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » czw paź 09, 2003 2:52 pm

SebastianS pisze:
jerry30 pisze:Oczywiscie ze tak. Tylko zmieniac trza czesto a nie raz na 10-15 tys.
Lepiej gorszy i czesto niz lepszy i rzadko.
Poza tym konstrukcja silnika jest z czasow kiedy o syntetykach jeszcze nie bylo slychac.
:o :o :o

Sorry, ale to bzdura. Co z tego, że wtedy nie było syntetyków? A teraz są i są lepsze niż mineralny. Jedyny problem to taki, że żuka nie uszczelnisz dobrze i zawsze masz straty na wyciekach - więc tylko kwestia, czy Cię stać na dolewki droższego oleju. A współczynnik tarcia w każdych warunkach pracy jest lepszy dla syntetyków i półsyntetyków, niż dla mineralnych. W każdym silniku.

A wcześniejsza wymiana ma sens tylko, jak silnik siorbnie wodę, szczególnie z jakims syfem, albo jeździsz non stop w pyle. Choć ten drugi przypadek w sumie woła głównie o filtry, nie oliwę

Taaak ?? A to ciekawe ? Zalej s-21 syntetykiem to zobaczysz co sie bedzie dzialo. Syntetyk rozpusci caly syf co trzyma silnik w kupie.
Poza tym zmiana oleju po kazdym pozadnym jezdzeniu jest chyba oczywista wiec ja osobiscie za syntetyk dziekuje.
Kazdy robi jak chce...
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » czw paź 09, 2003 5:33 pm

A skąd w silniku ma być syf do rozpuszczania? Przeca mówimy o remontowanym silniku, nie? A jak od początku jeździsz na porządnym oleju, żaden syf się nie osadzi. To zresztą dotyczy już w zasadzie nawet zwykłego mineralnego lotosa - silnik jest po nim czysty. Tylko gorszy poślizg.

Ale masz rację, że jak ktoś popyca na jakimś syfiatym oleju, to jest już na niego skazany do najbliższej kapy.... Bo inaczej będzie jak mówisz.

Awatar użytkownika
baranarti
 
 
Posty: 116
Rejestracja: śr wrz 15, 2004 8:15 am
Lokalizacja: Warszawa & Puszcza Białowieska

Post autor: baranarti » pt sie 25, 2006 7:59 am

Panowie,
czy ma ktos instrukcje do Żuka i jest w stanie mi powiedziec ile wchodzi oleju do silnika gornozaworowego.
GAZ 69M, 1971r

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pt sie 25, 2006 10:20 am

Jesli masz suchy silnik (np po remoncie), to do pełnego stanu gdzieś 5.2l Wlej 5 i będzie ok. I tak szybko wycieknie :)21

Awatar użytkownika
baranarti
 
 
Posty: 116
Rejestracja: śr wrz 15, 2004 8:15 am
Lokalizacja: Warszawa & Puszcza Białowieska

Post autor: baranarti » pt sie 25, 2006 10:43 am

mam zalany silnik i dzisiaj chcem wymienic olej
dodam, ze miska olejowa jest wyprofilowana zeby nie ocierac o most - takze pewnie wejdzie jeszcze mniej (nie widac na niej zadnych spawow, to pewnie jest od oryginalnego dolniaka 2120)
GAZ 69M, 1971r

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » pt sie 25, 2006 11:23 am

baranarti pisze:Panowie,
czy ma ktos instrukcje do Żuka i jest w stanie mi powiedziec ile wchodzi oleju do silnika gornozaworowego.
Sprawdź poziom oleju bagnetem, jeżeli jest między “I” a “II” to znaczy że jest pełen.
A teraz jak spuścisz olej, (pamiętaj żeby na gorącym silniku) to zobaczysz ile potrzebujesz.
Uwaga ! Nowym olejem zalewaj po wystudzeniu silnika.
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
baranarti
 
 
Posty: 116
Rejestracja: śr wrz 15, 2004 8:15 am
Lokalizacja: Warszawa & Puszcza Białowieska

Post autor: baranarti » pt sie 25, 2006 11:36 am

jade do warsztatu - oni maja duza beczke z olejem takze wyniesie mnie to taniej niz robilbym sam.
ale chcialbym wiedziec ile maja nalac - bo jak przeleja to i tak bede musial zaplacic za ten olej
GAZ 69M, 1971r

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » pt sie 25, 2006 12:23 pm

Wez 6 L i bedziesz mial na dolewke.
Niech wleja 5 a reszte w butle i juz.
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » pt sie 25, 2006 12:26 pm

Jerry pisze:Wez 6 L i bedziesz mial na dolewke.
Niech wleja 5 a reszte w butle i juz.
Jerry ma rację.
5,5 L wchodzi fabrycznie, kształt miski nie ma znaczenia.
Zapamiętaj co Ci wleją i nie daj się namówić na syntetyk.
Bez względu jakie pierdoły będą Ci opowiadać, lej mineralny.

Silnik masz stary, przed remontem, nie znasz go zupełnie.
Syntetyk wyrzyga Ci po 1000 km.
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » pt sie 25, 2006 12:31 pm

baranarti pisze: (...) wyniesie mnie to taniej niz robilbym sam.
(...)
Wątpię...... :wink:
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
baranarti
 
 
Posty: 116
Rejestracja: śr wrz 15, 2004 8:15 am
Lokalizacja: Warszawa & Puszcza Białowieska

Post autor: baranarti » pt sie 25, 2006 12:56 pm

JA'JACEK pisze:
Jerry pisze:Wez 6 L i bedziesz mial na dolewke.
Niech wleja 5 a reszte w butle i juz.
Jerry ma rację.
5,5 L wchodzi fabrycznie, kształt miski nie ma znaczenia.
Zapamiętaj co Ci wleją i nie daj się namówić na syntetyk.
Bez względu jakie pierdoły będą Ci opowiadać, lej mineralny.

Silnik masz stary, przed remontem, nie znasz go zupełnie.
Syntetyk wyrzyga Ci po 1000 km.
fabryczny silnik ma chlodnice oleju, S-21 nie ma - takze pewnie wejdzie mniej
GAZ 69M, 1971r

Awatar użytkownika
baranarti
 
 
Posty: 116
Rejestracja: śr wrz 15, 2004 8:15 am
Lokalizacja: Warszawa & Puszcza Białowieska

Post autor: baranarti » pt sie 25, 2006 12:58 pm

JA'JACEK pisze:
baranarti pisze: (...) wyniesie mnie to taniej niz robilbym sam.
(...)
Wątpię...... :wink:
w supermarkecie najtansze 5L mineralnego kosztuje okolo 50pln
jak bede po wymianie to dam znac ile kosztuje wymina w Hajnówce (podlaskie)
GAZ 69M, 1971r

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » pt sie 25, 2006 1:27 pm

baranarti pisze: (...)

fabryczny silnik ma chlodnice oleju, S-21 nie ma - takze pewnie wejdzie mniej
A co ma piernik do wiatraka....?
Chłodnica jest poza silnikiem.
Ja mam S21 + chłodnice oleju i wszystko gra i buczy.
W chłodnicę wchodzi najwyżej szklanka oleju.
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
baranarti
 
 
Posty: 116
Rejestracja: śr wrz 15, 2004 8:15 am
Lokalizacja: Warszawa & Puszcza Białowieska

Post autor: baranarti » pt sie 25, 2006 1:49 pm

JA'JACEK pisze:
baranarti pisze: (...)

fabryczny silnik ma chlodnice oleju, S-21 nie ma - takze pewnie wejdzie mniej
A co ma piernik do wiatraka....?
Chłodnica jest poza silnikiem.
Ja mam S21 + chłodnice oleju i wszystko gra i buczy.
W chłodnicę wchodzi najwyżej szklanka oleju.
jak szkalnka oleju :o - to zwracam honor
GAZ 69M, 1971r

Awatar użytkownika
baranarti
 
 
Posty: 116
Rejestracja: śr wrz 15, 2004 8:15 am
Lokalizacja: Warszawa & Puszcza Białowieska

Post autor: baranarti » pn sie 28, 2006 8:05 am

baranarti pisze:
JA'JACEK pisze:
baranarti pisze: (...) wyniesie mnie to taniej niz robilbym sam.
(...)
Wątpię...... :wink:
w supermarkecie najtansze 5L mineralnego kosztuje okolo 50pln
jak bede po wymianie to dam znac ile kosztuje wymina w Hajnówce (podlaskie)
no i jestem po wyminach plynow
jako ze olej z beczki mieli tylko firmowy - BP
wzielem tanszy z banki
koszty:
lotos mineralny 5L + Hipol 5L + filtr oleju + robocizna = 119pln

zastanawia mnie tylko fakt, ze oleju weszlo tylko okolo 3,5L a hipolu ok. 4L
powinno chyb abyc oleju okolo 5L i hipolu zgodnie z instrukcja ok. 3,3L
GAZ 69M, 1971r

Awatar użytkownika
maksz
Posty: 408
Rejestracja: wt maja 11, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: maksz » pn sie 28, 2006 10:01 pm

spoko
ja tez sie teraz zdziwilem jak czytałem o tych 5,5 litrach
mi wchodzi 3,5l (z chlodnica oleju)

hipolu na skrzynie, reduktor i oba mosty: niewiele ponad 3 litry

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość