silnik S 21

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
wladimir.r
Posty: 386
Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: wladimir.r » wt wrz 11, 2007 11:14 pm

Zastanawiałem się nad taśmą akrylową do hydrauliki. Wykręcić, wyczyścić, owinąć i wkręcić. Tylko wciąż mnie ten wąż intryguje bo on elastyczny jest i na drgania bardziej odporny.

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » wt wrz 11, 2007 11:15 pm

Jeżeli pasuje, to wąż byłby lepszy. Montuj i zdawaj relację.
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

Awatar użytkownika
wladimir.r
Posty: 386
Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: wladimir.r » wt wrz 11, 2007 11:18 pm

zaq pisze:Jeżeli pasuje, to wąż byłby lepszy. Montuj i zdawaj relację.
Łatwo powiedzieć. Nie chcę w ciemno kupować. Poczekam może ktoś już widział coś takiego.

Zadałem yntelygentne pytanie sprzedającemu. Może mnie oświeci.

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » wt wrz 11, 2007 11:45 pm

wladimir.r pisze:(...)
Tutaj trzeba uważać na nagrzewnicę która na tym etapie pęka po tym jak ktoś za mocno przygrzmocił w blachę grodziową.
(...)
Na tym etapie to wszystko trzeba zdemontować, nagrzewnicę, cięgła od ssania i gazu też.
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
wladimir.r
Posty: 386
Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: wladimir.r » śr wrz 12, 2007 7:11 am

JA'JACEK pisze:
wladimir.r pisze:(...)
Tutaj trzeba uważać na nagrzewnicę która na tym etapie pęka po tym jak ktoś za mocno przygrzmocił w blachę grodziową.
(...)
Na tym etapie to wszystko trzeba zdemontować, nagrzewnicę, cięgła od ssania i gazu też.
Jak u mnie wkładali widać nie zdjęli. Ap ropo węża dostałem odpowiedź:
Jest to przewód doprowadzający lub odprowadzający do bocznikowego filtra oleju. Zarówno M20 jak i S21.

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » śr wrz 12, 2007 6:35 pm

HAndy pisze:Witam
Co trzeba zmienić w GAZie żeby włożyc silnik Żuka ? Czy trzeba naruszyć blachy?
Tak to mniej więcej powinno wyglądać..... -> Obrazek
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
HAndy
 
 
Posty: 294
Rejestracja: czw lip 27, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: HAndy » śr wrz 12, 2007 7:39 pm

Jeszcze raz dziekuję , po waszych odpowiedziach przeglądnąłem pod tym kątem GAZy wystawione na aukcjach internetowych, znalazłem podobnie wyglądające rozwiązania.
zielony UAZ 469(sprzedany),GAZ 69M,GAZ 69M prawie oryginał(GAZ-69/rsM1)

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » śr wrz 12, 2007 10:06 pm

JA'JACEK pisze:
HAndy pisze:Witam
Co trzeba zmienić w GAZie żeby włożyc silnik Żuka ? Czy trzeba naruszyć blachy?
Tak to mniej więcej powinno wyglądać..... -> Obrazek
Strasznie sklepane :o Ja mam tylko lekko wyprofilowaną przegrodę małym młotkiem.
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

Awatar użytkownika
wladimir.r
Posty: 386
Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: wladimir.r » śr wrz 12, 2007 10:52 pm

zaq pisze:
JA'JACEK pisze:
HAndy pisze:Witam
Co trzeba zmienić w GAZie żeby włożyc silnik Żuka ? Czy trzeba naruszyć blachy?
Tak to mniej więcej powinno wyglądać..... ->
Strasznie sklepane :o Ja mam tylko lekko wyprofilowaną przegrodę małym młotkiem.
Toż to wszystko ręczna robota. Zależna od siły i finezji majstra. Nie ma co porównywać.

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pt wrz 14, 2007 7:21 am

ale w tym przypadku do tej finezyjnej roboty ktoś użył dużego młota z solidnym przyłożeniem siły :)21
Gazy 69

Awatar użytkownika
Kuba68
 
 
Posty: 236
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 1:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kuba68 » pt wrz 14, 2007 5:02 pm

Witam,
ja mam w swoim S-21 i jak pamiętam, to niczego mi nie sklepano, wszystko proste... ale pojade jutro do mojej miłości drugiej młodości i obaczę, bo zgłupiałem po tym co zobaczyłem i zrobie foty dla pewności
Pozdrowienia
K-68
"za nasze czołgi w Waszyngtonie!"
Jak by co, to leżę pod nim... czasami nawet na nim

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » pt wrz 14, 2007 8:19 pm

Darek pisze:ale w tym przypadku do tej finezyjnej roboty ktoś użył dużego młota z solidnym przyłożeniem siły :)21
Eeeee... bez przesady, w rzeczywistości to wklepanie wcale nie wygląda tak makabrycznie jak
na zdjęciu, brud i kontrastowe światło flesza trochę zniekształca prawdziwy obraz.
Młotek pewnie był solidny, w końcu wyklepanie takiej powierzchni dosyć grubej blachy,
na dodatek na zimno, to chyba wymaga nie subtelnego narzędzia i dużo siły.
W końcu trzeba uzyskać wystarczającą przestrzeń do swobodnego manewrowania silnikiem.
Ale skoro Wam się nie podoba jestem ciekaw jak to u Was wygląda.
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
Kuba68
 
 
Posty: 236
Rejestracja: wt kwie 17, 2007 1:44 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Kuba68 » sob wrz 15, 2007 10:54 pm

Witam,
byłem i sobie swoje obejrzalem...ja mam też lekko podklepane, ale wygląda dobrze
K-68
Jak by co, to leżę pod nim... czasami nawet na nim

Awatar użytkownika
HAndy
 
 
Posty: 294
Rejestracja: czw lip 27, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: HAndy » pt paź 05, 2007 10:35 am

Czy do swoich żuczków lejecie 95 z jakimś dodatkiem? Jeżeli tak to proszę o blizsze informacje co dolać i w jakiej proporcji?
zielony UAZ 469(sprzedany),GAZ 69M,GAZ 69M prawie oryginał(GAZ-69/rsM1)

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » pt paź 05, 2007 11:23 am

Jeżeli jest na starych zaworach to lejemy benzynę (naj tańszą:)21) i dodajemy
szuwaks który możesz dostać na każdej stacji w proporcji 1/10.
Czyli jedna działka szuwaksu na 10 l. Paliwa,
Ten dodatek jest sprzedawany w porcjach na 50 l.
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » pt paź 05, 2007 11:29 am

Ten dodatek nazywa się :
Unikat+
dodatek potasowy do benzyny bezołowiowej

Made in ORLEN
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
faust 12
 
 
Posty: 253
Rejestracja: pn lut 27, 2006 3:54 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: faust 12 » pt paź 05, 2007 11:34 am

Polemizowałbym tu z określeniem szuwaks. Lepsze uwazam, że jest zajzajer :)21
Nic nie będzie już takie jak dawniej. Kupiłem Gaza...
GAZ 69M 1974 (?)
RR 300 Tdi
Grupa D!

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » pt paź 05, 2007 11:59 am

Tak, czy inaczej, pić się tego nie da...... :)21
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
HAndy
 
 
Posty: 294
Rejestracja: czw lip 27, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: HAndy » pt paź 05, 2007 12:39 pm

Jak poznać czy zawory stare, czy muszę pytać poprzedniego właściciela ?
A co się stanie jeżeli doleję tego szuwaksu (Unikat+) a zawory nie będą stare?
zielony UAZ 469(sprzedany),GAZ 69M,GAZ 69M prawie oryginał(GAZ-69/rsM1)

Awatar użytkownika
Janek 44
Posty: 2385
Rejestracja: śr lut 21, 2007 8:43 pm
Lokalizacja: Podlasie.

Post autor: Janek 44 » pt paź 05, 2007 3:02 pm

http://allegro.pl/item243176580_przewod ... a_zuk.html
Cie choroba, taki głupi byłem kupując podobny przewód po całe 2(dwa)złote za 1m. Mogłem nie ruszać się z domciu i zamówić na aledrogo.
"..i spojrzał Pan na pracę naszą i był zadowolony,na wieść o zarobkach-usiadł zapłakał.."

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » pt paź 05, 2007 5:41 pm

HAndy pisze:Jak poznać czy zawory stare, czy muszę pytać poprzedniego właściciela ?
A co się stanie jeżeli doleję tego szuwaksu (Unikat+) a zawory nie będą stare?
Jak poznać ? Nie wiem, bo wiem że mam stare.....:)21
Nic się nie stanie..... ten zajzajer zapobiega wypalaniu zaworów i gniazd.
Dowiedz się kiedy miał wymianę.
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
Rafał D
Posty: 672
Rejestracja: wt maja 31, 2005 8:37 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Rafał D » pt paź 05, 2007 7:26 pm

HAndy pisze:Jak poznać czy zawory stare, czy muszę pytać poprzedniego właściciela ?
A co się stanie jeżeli doleję tego szuwaksu (Unikat+) a zawory nie będą stare?
Nic. Gdybyś miał katalizator to może on by to odczuł, choć nie koniecznie - było coś takiego jak benzyna "uniwersalna". Teoretycznie jest możliwe, że ktoś wymienił gniazda zaworowe przy okazji remontu głowicy. Ja jednak leję ten dodatek i nie wnikam w przeszłość pojazdu.
W starych paliwach były związki ołowiu, które osadziały się na gniazdach zaworowych i zabezpieczały przed wypaleniem i wybiciem. Potem zmieniono materiały i takie zabezpieczenie nie było już konieczne. Podobny, do bezołowiowej wpływ na zużywanie się gniazd zaworowych w starych głowicach ma gaz ale tu nie dolejesz dodatku....
Ostatnio zmieniony pt paź 05, 2007 8:28 pm przez Rafał D, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
HAndy
 
 
Posty: 294
Rejestracja: czw lip 27, 2006 9:23 pm
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: HAndy » pt paź 05, 2007 7:42 pm

Jutro jadę po Gaza.Dziękuję za info teraz już wiem o co chodzi.
Pozdrawiam
zielony UAZ 469(sprzedany),GAZ 69M,GAZ 69M prawie oryginał(GAZ-69/rsM1)

Awatar użytkownika
wladimir.r
Posty: 386
Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: wladimir.r » śr lis 28, 2007 9:02 pm

Jak S-21 to pytanie mam. Co do regulacji silnika. Czy na zimę trzeba coś przestawiać. Konkretnie chodzi o zapłon i gaźnik. Jak odpalałem w cieplejsze dni silnik chodził jak pszczółka a przy temperaturze około zera chodzi nierówno, zrzucę ssanie to gaśnie (nawet jak zacznie łapać temperaturę). Popiarduje w wydech (takie prychanie). Jak podkręcę obroty do 1500 (około) to w miarę rozsądnie zaczyna pracować a tak kiszka. W czym dłubnąć żeby i zimą ładnie chodził??

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » śr lis 28, 2007 9:16 pm

wladimir.r pisze:Jak S-21 to pytanie mam. Co do regulacji silnika. Czy na zimę trzeba coś przestawiać. Konkretnie chodzi o zapłon i gaźnik. Jak odpalałem w cieplejsze dni silnik chodził jak pszczółka a przy temperaturze około zera chodzi nierówno, zrzucę ssanie to gaśnie (nawet jak zacznie łapać temperaturę). Popiarduje w wydech (takie prychanie). Jak podkręcę obroty do 1500 (około) to w miarę rozsądnie zaczyna pracować a tak kiszka. W czym dłubnąć żeby i zimą ładnie chodził??
Niech zgadnę... nie dogrzewa się, co? Dlatego nie przestaje gruźliczyć, jak jest zimno, nawet, jak pochodzi.

Cała tajemnica bierze się z za małej średnicowo dziurki (kanału) małego obiegu wody w bloku i głowicy, który zabity rdzawym mułem powoduje, że ciśnienie wytwarzane przez pompę wodną, nie znajdując ujścia przez ten kanałek, podnosi termostat i wymusza obieg przez chłodnicę, nawet, kiedy jest całkiem zbędny. Dla wyczyszczenia rzeczonego kanałka niezbędne jest zdjęcie pompy wodnej i - niestety - głowicy. Od pompy wchodzimy najlepiej wiertłem fi 10 (manualnie), od powierzchni górnej - pionowo w dół w części pionowej kanału. Zabieg styknie na klika lat.

Poza tym - motor ma chodzić na tych samych nastawach cały rok.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość