Płyn hamulcowy

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

MACIEK27
Posty: 2239
Rejestracja: pt sty 18, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: MACIEK27 » czw sie 05, 2004 9:26 pm

misio pisze:DOT-4 jest wporządku najgorszy jest R-3 bo potrafi rozpuścić gumki i później cieknie jak z kaczej dupy :)21
:)2
był patrol - był kojot ... teraz juz tylko emerytura...

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » czw sie 05, 2004 9:28 pm

radegand pisze:no czasem cieknie - ten typ tak ma :wink:
Ciekniecie to efekt wody, czyli jazdy terenowej. Jak sie pojezdzi po wodzie to sie woda dostaje pod kapturki gumowe tloczkow co wywoluje korozje gladzi cylinderkow a to z kolei uszkadza gumki tloczkow i cieknie.
Wyjscia sa trzy: nie jezdzic po wodzie, napchac jakiegos smaru nad tloczki lub wymieniac uszczelki jak tylko pocieknie.

Awatar użytkownika
maksz
Posty: 408
Rejestracja: wt maja 11, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: maksz » pt sie 06, 2004 7:51 am

Adampio pisze:... napchac jakiegos smaru nad tloczki ...
chyba trzeba bedzie sprobowac..
wszystko jedno co?? towot nie rozwali pierścieni uszczelniająco-zgarniajacych tłoczka?
a co jak smar dostanie sie do układu?

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » pt sie 06, 2004 11:35 am

Sa jakies smary do tloczkow hamulcowych (takie male tubki z czyms polprzezroczystym)

radegand
 
 
Posty: 255
Rejestracja: wt kwie 22, 2003 4:11 pm
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: radegand » śr sie 11, 2004 4:09 pm

Adampio pisze:Sa jakies smary do tloczkow hamulcowych (takie male tubki z czyms polprzezroczystym)
ooo a coś więcej na ich temat? jakieś specjalne toto czy pytać po prostu o "smar do tłoczków hamulcowych"? :)
jazdy po wodzie się nie zrzeknę! :lol:

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pn wrz 06, 2004 11:34 am

ja narazie mam spokuj, wymieniłem cały układ hamulcowy na zukoski, wszystko nowe to i szczelne :)21
Ostatnio zmieniony pn wrz 13, 2004 7:28 am przez Darek, łącznie zmieniany 1 raz.
Gazy 69

radegand
 
 
Posty: 255
Rejestracja: wt kwie 22, 2003 4:11 pm
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: radegand » ndz wrz 12, 2004 11:10 pm

tia...a i mi cały płyn hamulcowy cylinderkiem w glebę spier....dzielił :cry:
ale jestem wierny DA-1...ten niepowtarzalny aromat....bogaty bukiet.... :lol:
cylinderki żukowe lepszejsze od gazowo / uazowych czy to i tak tylko kwestia gumek?

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pn wrz 13, 2004 7:49 am

nie wiem które lepsze ale ja zmieniłem ze względu że te żukoskie są samopodstawiające i nie potrzeba już się męczyć w te regulacje :)21
Gazy 69

radegand
 
 
Posty: 255
Rejestracja: wt kwie 22, 2003 4:11 pm
Lokalizacja: Łomianki

Post autor: radegand » śr wrz 15, 2004 10:36 pm

Darek pisze:nie wiem które lepsze ale ja zmieniłem ze względu że te żukoskie są samopodstawiające i nie potrzeba już się męczyć w te regulacje :)21
brzmi zacnie!
a żukowe pasują bez prabliemów czy coś zmotać w systemie trzeba? szczęki na ten przykład?

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » czw wrz 16, 2004 8:04 am

roboty z tym jest dość sporo bo cylinderki nie pasują do tarcz mocujących, szczęki dałem nowe od żuka i przewody hamulcowe pompa z serwem cąłość nowa w sierpniu to robiłem i zeszło mi z tym cały tydzień, ale teraz mam :)2 jak Cie to interesuje to na pw napisze bo może nei wszyscy chcą to czytać :)21
Gazy 69

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » czw wrz 16, 2004 8:42 am

opaopa pisze:...zaczerpnąłem kilku informacji od sprzedawcy, który mi wygłosił zdziebko wykład o płynach hamulcowych. mam nadzieję że powiem wam chociaż 10% tego co on mi.
Płyny hamulowe wszystkie są żrące bo zawierają jakiś tam glukol, kwas glukolowy czy jaktam to się nie nazywa (glu-cośtam). różnica polega na tym że jest różne stężenie tego kwasu. płyn R-3 jest starszy i ma większe stężenie więc jest mniej bezpieczny. DOT-4, DOT-3 itp są nowsze i mają to stężenie zdziebko mniejsze. Co za tym idzie skoro R-3 jest starszy, starsze samochody go akceptują a nowe nie. Więc za moją podpowiedzią sprzedawca powiedział że na przykład do syrenki można wlać w zasadzie wszystko i ona se z tym poradzi, a na przykład do jakiegoś DAEWOO, VW czy innego nowszego autka już tak nie jest bo ma delikatniejszy układ hamulcowy.
wszystkie te gumki w pompach i cylinderkach teoretycznie są odporne na w/w kwas w przeciwieństwie do zwykłej gumy
więc nie ma co kombinować i samemu robić wężyki czy tam jakieś uszczelki.
To tyle co się dowiedziałem od sprzedawcy, ale ja osobiście polecam patent mojego znajomego (on remontuje hydraulikę w wozach strażackich więc się zna) który zabrał swojej żonie z kuchni olej uniwersalny od frytków i wlał go do hamulców. zrobił to dlatego że mu ciekła pompa, a olej ten jest gęstszy. podobno nawet to działało. ciekawe nie?
Wiesz, stary, ja mam propozycję dla Ciebie... Dowiedz się, jakiej substancji ci Twoi znajomi używają do wprowadzania się w taki stan, zakup duży jej zapas i używaj... Świat zrobi się doprawdy piękniejszy :)21

Glu-cośtam... Może glut? Albo glubogryzarka? NIeważne... I tak olej fistaszkowy jest najlepszy - Michael Schumacher używa go w swoim Rubensie Barichello :)21

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » czw wrz 16, 2004 9:55 am

olej roślinny powoduje że wszystkie gumki zaczynaja puchnąć i to na chwile uszczelini a później te gumki rozpuści :)3
Gazy 69

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość