korba

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
luk
Posty: 594
Rejestracja: ndz lip 20, 2003 8:19 pm
Lokalizacja: Komorów
Kontaktowanie:

Post autor: luk » pt wrz 24, 2004 2:18 pm

MOC pisze:
Kuszman pisze:Piepszysz pan panie MOC. Jak mi pizdło to tydzien później miałem jeszcze problemy z utrzymaniem piwa. :)21

NIewiem w jaki sposób, ale mimo tego ze sprzęgło kłowe niby powinno to uniemozliwic to i tak korba potrafi czasem wykonac dziwne ruchy.

Niech sie N_G lepiej niebierze za korbe bo go zabije i bedzie na nas.

sam pan panie Kuszman pieprzysz, przy dobrym sprzegle klowym (dobre znaczy nie dotykane przez jakiegos mechanika pomyslowego dobromira) naprawde trzeba byc "szczesciarzem" zeby dostac korba :lol: aczkolwiek nie napisalem ze sie to nie zdarza 8)
Chciał by zauwazyc że to sprzegło dziła na takiej zasadzie że korbą można kęcić silnikiem w prawo, a slinik może zakecić korbą w lewo, a właśnie w lewo się kreci jak sie ma szybki zapłon i za wolno kręci.

Co do NG to jak chce sobie korbą odpalć to niech już zacznie na siłke uczęszczać bo w tym wieku, to jescze zawału z wysiłku dostanie.

Ja ma Gaz-a i żukowski silniczek więc nie weim z czego pausuje: żuk, uaz czy wszystko jedno??

@ MOC jak od uaza pasuje to sie zgłosze bo z warszawy mi najwygodniej bo bywam tam w tygodniu codzinnie
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl

beztroski
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt maja 11, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: mazury

Post autor: beztroski » pt wrz 24, 2004 3:21 pm

Ja mam od żukensa i pasi, a MOC przy korblowaniu musiał w kinola dostać i go oszołom jeszcze nie puścił, że takie żeczy pisze.
Prowadziłem beztroskie życie, ale kupiłem gza.

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » pt wrz 24, 2004 4:00 pm

w kinola to mozesz ty zarobic i to nie tylko korba :lol:
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pt wrz 24, 2004 5:41 pm

Prawdą jest, że jak zapłon za szybki, to korba odbija nieźle. A jak wczesniej pochechłałeś bez skutku rozrusznikiem i masz w kolektorze wydechowym trochę paliwa, po odbiciu potrafi motorek kilkanaście obrotów zrobić w drugą stronę... Mi raz korba w ten sposób zdegradowała oba kolana, bo niedbale się przymierzyłem do odpalenia. Uwierzcie - nie dało się ustać na nogach - klęknąłem, jakbym kości nie miał... Dobrze że silnik już stał, bo przefastrygowałby mi ryja :)

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » pt wrz 24, 2004 6:55 pm

Mam korbe do oddania za 4-pak heinekena. Józefosław k. Warszawy. przed Piasecznem :-)
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » pt wrz 24, 2004 8:14 pm

He he... każdy użytkownik korby powinien przeżyć odbicie w drugą mańkę... super sprawa... mnie rękę w barku sponiewierało kiedyś... tera za to juz żadnej korby nie wpasuję w silnik, wiec mogę swoja za browara oddać w "sprawne" ręce. No! :)21

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: korba

Post autor: pilmar » pt wrz 24, 2004 8:17 pm

pilmar pisze:
luk pisze:Przydała by mi się korba rozruchowa. Do dostania na szrocie bez problemu??? Czy szukać gdzie indziej?? Może ktoś ma i za browca odda :lol: :lol: ??
gdzieś mi się warlała ,ale była od żuka i pasowała do uaza, używałem jej tylko do regulacji zaworów, jak by co, to poszukam
ta jest za darmo... tylko muszę ją znaleźć , ale jest na 100%,
co do palenia z korby, to to mieliśmy w robocie taki sprzęt jak star chyba 29 na benzyniaku(specjalny SH 18) - zimny silnik - palony korba+ ssanie.... tylko dwóch na trzydziestu dało rade... później były nowe akumulatory, a póżniej auto wycofane ..

beztroski
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt maja 11, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: mazury

Post autor: beztroski » sob wrz 25, 2004 10:01 am

MOC pisze:w kinola to mozesz ty zarobic i to nie tylko korba :lol:
Widzisz pan, panie MOC, jak piszesz o "sprzęgle klowym" co to dzięki jego konstrukcji metalowym prętem po ryju nie można dostać, to bierze mnie niemoc. Kły są tak ustawione, że korba po odpaleniu silnika powinna się wypiąć, ale nie w przypadku, gdy odbije w przeciwną stronę. W końcu jeśli Ty możesz kręcić wałem w jedną stronę, to wał może pokręcić Tobą w stronę przeciwną. I jak pisze Sebastian niekiedy z korby niezły szmergielek się robi. Tak więc proponuję abyś zamiast motania cudacznych silników rozpoczął przygodę z motoryzacją od przestudiowania konstrukcji korby. Prostsza jest, to i nie powinno zająć Ci to tyle czasu co remont gazika :lol:
Prowadziłem beztroskie życie, ale kupiłem gza.

beztroski
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt maja 11, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: mazury

Post autor: beztroski » sob wrz 25, 2004 10:09 am

No PILMAR, dopiero po tym SH-18 skumałem jaki to Twój zawód. Babcie u nas w jednostce każdy młody dostawał do odpalenia z korby i było przy tym trochę wrażeń. Ciekawie też odpala się pompe szlamową z silnikiem diesla. Jak odprężnik nie w tym momencie puścisz co trzeba, to nawet tęgiego chłopa korba potrafi o glebe walnąć.
Prowadziłem beztroskie życie, ale kupiłem gza.

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » sob wrz 25, 2004 5:10 pm

beztroski pisze:
MOC pisze:w kinola to mozesz ty zarobic i to nie tylko korba :lol:
Widzisz pan, panie MOC, jak piszesz o "sprzęgle klowym" co to dzięki jego konstrukcji metalowym prętem po ryju nie można dostać, to bierze mnie niemoc. Kły są tak ustawione, że korba po odpaleniu silnika powinna się wypiąć, ale nie w przypadku, gdy odbije w przeciwną stronę. W końcu jeśli Ty możesz kręcić wałem w jedną stronę, to wał może pokręcić Tobą w stronę przeciwną. I jak pisze Sebastian niekiedy z korby niezły szmergielek się robi. Tak więc proponuję abyś zamiast motania cudacznych silników rozpoczął przygodę z motoryzacją od przestudiowania konstrukcji korby. Prostsza jest, to i nie powinno zająć Ci to tyle czasu co remont gazika :lol:
beztroski poczytaj najpierw dokladnie co napisalem a nie piszesz o tym o czym nie masz, nie dosc ze bladego pojecia, to jeszcze nigdy tego nie uzywales, bo tez mi rece opadaja jak czytam co za brednie wypisujesz :lol:
jezeli sprzeglo klowe jest niedotykane przez mechanika wynalazce i umiesz to "cudo"obsugiwac to nic sie nie stanie 8)
a to ze niekiedy komus odbila wynika z powodow w/w , zreszta wyjatki sie zdarzaja :)23 co jednak nie czyni z nich reguly 8)
P.S.
a co do tego jaki silnik i gdzie go montuje to nie twoj zakichany, beztroski interes....

:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » sob wrz 25, 2004 5:41 pm

MOC nie nerwuj sie.
Odbice korby nie zalezy od jakosci sprzegla klowego. Nie wtym rzecz. Jak silnik odbija (np. zawczesny zaplon) to efekt jest taki, ze wla zaczyna sie krecic w przeciwna strone... proste...
Jak wal sie kreci w przeciwna strone to za nic w swiecie sprzeglo klowe korby nie pusci.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » sob wrz 25, 2004 5:49 pm

no wlasnie ksztalt rowkow i kat pod jakim zakleszczne sa bolce korby powoduje to ze przy odbiciu silnika jest ona wyrzucana ze sprzegla i nastepuje jej rozsprzeglenie z silnikiem, dzieje sie to na skutek sily odsrodkowej i uksztaltowanych pod odpowiednim katem prowadnic sprzegla na wale :lol:

wloz korbe i sproboj pokrecic w lewa strone silnikiem zobaczymy na ile ci sie to uda 8)

z tego co sie orientuje to jedynie korba moze zostac zatrzymana w silniku i odbic wowczas gdy jest dociskana do silnika przez niedoswiadczonego delikwenta z sila wieksza od sily odsrodkowej :wink:
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » sob wrz 25, 2004 5:54 pm

MOC!

Wlasnie dobrze gadasz... w lewo korba nie pokrecisz. Za to silink obracajac sie w przeciwna strone niz powinien to robic obraca korba dokladnie tak jak Ty podczas korblowania.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » sob wrz 25, 2004 6:03 pm

aaa co ja was bede przekonywal :lol:
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » sob wrz 25, 2004 6:22 pm

Ja chyba zaczynam kumać co Moc ma na myśli... czy chodzi o to, że po przekroczeniu pewnych obrotów zazębnik korby przestaje łapać się na sztywno z wałem w obie strony (sprzegło odśrodkowe)? Jeśli tak - niestety - żuki, uazy, wołgi itp takiego cuda nie zaposiadywują... Ordynarny zazębnik, który przy odbiciu w drugą stronę napierdala po wszystkim co się znajdzie w polu rażenia...

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob wrz 25, 2004 6:31 pm

No własnie-chyba mowa o róznych rzeczach tu idzie :roll: .
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » sob wrz 25, 2004 6:57 pm

znowu sie nie dogadalismy :oops:

:)23
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » sob wrz 25, 2004 7:12 pm

co gadacie...
Jak o innych rzeczach. Przeciez rozmawiamy o korblowaniu Gaza/Uaza/żuka.
A jak wyglada tam to sprzeglo klowe to chyba wiecie.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » sob wrz 25, 2004 7:36 pm

No taka rogata śrubka-to wiemy,ale MOC daje tu chyba o jakichś ekstra amerykanskich patentach :roll:
Mniejsza z tym-wracając do klasyki:odbić ma prawo.
Ale,ale-nie ma czegoś takiego na jednocylindrowych dizlach z odprężnikiem,gdzie najpierw "buja się"koło zamachowe /kutry np/?
Ostatnio zmieniony sob wrz 25, 2004 7:40 pm przez vandall1, łącznie zmieniany 1 raz.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » sob wrz 25, 2004 7:38 pm

To w hameryce, będąc rednekiem na ranczo się wiejta w pikapie z korby pali?? :-o

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » sob wrz 25, 2004 8:00 pm

co sie w ameryce robi to sie filozofom w glowach nie snilo :o

:)21

co do kroblowania to ma prawo ale nie jest to regula...
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

beztroski
 
 
Posty: 258
Rejestracja: wt maja 11, 2004 8:11 pm
Lokalizacja: mazury

Post autor: beztroski » ndz wrz 26, 2004 9:39 am

MOC, nie miałem zamiaru Ciebie obrażać i tak sie nie nerwuj. I nie obrażaj tak chętnie innych, bo wroga łatwo sobie zrobić ale zdobyć kolege wcale nie. Chwała Tobie jeśli uda Ci sie ten silnik zmotać i będę jednym z pierwszych, który będzie klaskał. Ale wydaje mi się, że raz coś walnołeś i teraz na upartego tkwisz przy swoim, chociaż zrozumiałeś, że nie masz racji. Nie będę Cie przekonywał, czy coś korblowałem, czy nie. Ważne jest, że ja to potrafię, a Ty najwidoczniej nie. I jeśli mowa o korblowaniu żuka, uaza czy gaza, to nie ma możliwości, aby korba się wypieła przy odbiciu.
Prowadziłem beztroskie życie, ale kupiłem gza.

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » ndz wrz 26, 2004 10:11 am

beztroski pisze: [...]
I jeśli mowa o korblowaniu żuka, uaza czy gaza, to nie ma możliwości, aby korba się wypieła przy odbiciu.
AMEN!
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » ndz wrz 26, 2004 3:08 pm

ja sie nie denerwuje ale widocznie moje cisnienie jest w normie a twoje troszku za niskie 8)

co do korblowania to dalej mowisz nie prawde, korba sie wypnie ze sprzegla tak szybko jak ja puscisz :lol:

a co do mojej zmoty to dzieki za slowa otuchy bo juiz powoli psycha mi kleka przy mechanikach i ich robocie :wink:
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » ndz wrz 26, 2004 3:20 pm

MOC przestan pisac bzdury!
Przy odbiciu korba nie ma prawa sie wypiac. To by bylo rownoznaczne z tym, ze nie dalo by sie nia walu zakrecic.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość