problem techniczny - pompa paliwa?

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Re: problem techniczny - pompa paliwa?

Post autor: piotr759 » śr lut 26, 2014 2:10 pm

Odświeżę trochę temat.
Jeżeli ktoś szukałby podkładki ebonitowej pod gaźnik jednogardzielowy (która ogranicza możliwość "gotowania się" benzyny w gaźniku) to tu: http://www.auto-gryf.com.pl/ takową można dostać. A przy okazji można porozmawiać z miłą Panią która się na tych uszczelkach zna :)23
Gaz 69M (E) 1972r.

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Re: problem techniczny - pompa paliwa?

Post autor: piotr759 » pt mar 28, 2014 8:50 am

Kolejne pytanie - może ktoś wie co zrobić:

Gaz odpala, jeździ, trąbi, skręca i hamuje. Ale jest jedno ale. Taka np. sytuacja. Dojeżdżam do świateł, wrzucam na luz i silnik za każdym razem gaśnie. Po odpaleniu pyka sobie równiutko i cichutko na wolnych obrotach. jadę dalej i przy następnym skrzyżowaniu powtórka z rozrywki. Takie jazdy zaczęły się od momentu zainstalowania gaźnika k22 zamiast K124. I jeszcze jedno - jak w ostatniej fazie hamowania wyciągnę gałkę ręcznego gazu i przegazuję go tuż przed zatrzymaniem wszystko jest ok. Dodam, że gaźnik jest fabrycznie nowy.
Gaz 69M (E) 1972r.

tytus75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: śr wrz 02, 2009 3:15 am

Re: problem techniczny - pompa paliwa?

Post autor: tytus75 » śr maja 07, 2014 3:25 pm

może ktoś powiedziec czy pod pompkę paliwa żukową trzeba założyc podkładkę tą grubą(ok 5mm) w dolnozaworowym silniku?

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Re: problem techniczny - pompa paliwa?

Post autor: piotr759 » czw maja 08, 2014 6:05 am

tytus75 pisze:może ktoś powiedziec czy pod pompkę paliwa żukową trzeba założyc podkładkę tą grubą(ok 5mm) w dolnozaworowym silniku?
Jeśli masz pompę "żukowską - polską" z dłuższym popychaczem to podkładka jest konieczna. W przeciwnym razie uszkodzisz pompę.
Gaz 69M (E) 1972r.

tytus75
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 65
Rejestracja: śr wrz 02, 2009 3:15 am

Re: problem techniczny - pompa paliwa?

Post autor: tytus75 » czw maja 08, 2014 2:20 pm

dzięki,

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Re: problem techniczny - pompa paliwa?

Post autor: piotr759 » wt maja 20, 2014 6:57 am

Żeby nie zakładać kolejnego wątku - kolejne pytanie techniczne. Jak w waszych gazach wygląda sprawa z temperaturą wody? W swoim Gazie mam nową chłodnicę, pompę wody, termostat. I mam problem z utrzymaniem temperatury wody na właściwym poziomie (80-90stopni). Pomimo jazdy ze stale zamkniętą żaluzja chłodnicy, nie jestem w stanie rozgrzać silnika do temperatury wyższej niż 50- 60 stopni (wg zegara). Temperatura skoczyła mi raz tylko, podczas jazdy w ciężkim jak na Gazika terenie - kopny piasek. Profilaktycznie ostatnio wymieniłem termostat, ale objawy są nadal takie same. Wymienię jeszcze profilaktycznie zegar i czujnik i zobaczę co i jak. Miał (ma) ktoś z was podobny problem?
Gaz 69M (E) 1972r.

Awatar użytkownika
dawidbajorek
 
 
Posty: 920
Rejestracja: pt cze 11, 2010 10:29 am
Lokalizacja: Polska

Re: problem techniczny - pompa paliwa?

Post autor: dawidbajorek » wt maja 20, 2014 7:20 am

Ja raz latem przy temperaturze powietrza grubo powyżej 30 stopni, miałem problem z zimowym płynem. Dodatkowo miałem założony ocieplacz na przód ( otwarty :) ). Zdjąłem ocieplacz problem zniknął...
46....469 :)

Awatar użytkownika
marzenka
Posty: 529
Rejestracja: czw mar 12, 2009 11:52 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: problem techniczny - pompa paliwa?

Post autor: marzenka » wt maja 20, 2014 4:23 pm

U mnie standardowo . Temperatura 22-25 stopni jest O.K. 80-90 na zegarze . Powyżej muszę otwierać wlot nagrzewnicy . Ale jak mnie pamięć nie myli odwieczny problem GAZa , z przodu ukrop z tyłu lodówka .

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Re: problem techniczny - pompa paliwa?

Post autor: piotr759 » ndz paź 12, 2014 9:16 am

Kolejne pytanie - może ktoś z Was tak miał.
Jadąc wczoraj na zlot i po raz kolejny ruszając spod któryś tam świateł, w gaziku zabrakło mocy pod pedałem - zostały tylko wolne obroty, tak jakby nie otwierała się przepustnica. Po kilkukrotnym uderzeniu nogą w pedał "gazu" moc wraca i wszystko niby jest ok - ale po którymś tam zdjęciu nogi z gazu sytuacja się powtarza - znów parę uderzeń w gaz i jedzie normalnie dalej.
Na zlocie, jak silnik wystygł, nie można było ręką ruszyć koziołka od gazu - stał jak zamurowany, ale po jego delikatnym podważeniu śrubokrętem, przepustnica ruszyła i wszystko dalej było ok, oczywiście do czasu. Z racji, że dziś niedziela niespecjalnie chce mi się w gaźniku grzebać, żeby zweryfikować co i jak. Zastanawiam się co może być przyczyną takich ceregieli - zaciera się przepustnica? jej ośka? szwankuje pompką przyśpieszająca lub oszczędzacz? Miał ktoś z Was taki problem? Dodam, ze gaźnik to K22D, który jest prawie nowy - ma może ze 2000 km przebiegu.
Gaz 69M (E) 1972r.

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Re: problem techniczny - pompa paliwa?

Post autor: piotr759 » śr kwie 15, 2015 7:25 pm

Witam w nowym sezonie :D. Gaźnik naprawiony. Powodem awarii było uszkodzenie pompki przyśpieszającej. Śruba regulacyjna pompki samoczynnie się rozkręciła, luźna dzwignia blokowała się gdzie popadnie. Mam też problem ze zbyt intensywnym ładowaniem, zegar wskazuje pełne ładowanie niezależnie od długości jazdy, co skutkuje nagrzewaniem zegara oraz ubytkiem elektrolitu w akumulatorze. Czy ktoś z was regulował prądy w regulatorze napięcia RR 24? Lub czy ktoś z was ma polską instrukcję gdzie opisany jest ten regulator?
No i ostatnie pytanie - naprawiał ktoś z was cieknący zbiornik? :)16
Gaz 69M (E) 1972r.

Awatar użytkownika
rafał29
 
 
Posty: 4849
Rejestracja: śr cze 30, 2004 11:33 am
Lokalizacja: beskidy

Re: problem techniczny - pompa paliwa?

Post autor: rafał29 » śr kwie 15, 2015 8:14 pm

gaźnik zmień na k-124 , dużo to lepiej chodzi a oryginalny dasz na półkę, regulator to jedz na weteran w maju , maja goście nówki sztuki po 30 zl , kupiłem ostatnio jeden na testy i chodzi, maja tego dużo i goście maja zabrać na bazar. Bak spawałem , tzn spawał gość po tradycyjnym przepłukaniu parę razy wodą, wlaniu na maxa, i wygonieniu diabełka, trzyma do tej pory, regulator ja chcesz to ci mogę gratis podesłać używkę, na pewno masz zjeeebany swój i temu jest taki objaw

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Re: problem techniczny - pompa paliwa?

Post autor: piotr759 » śr kwie 15, 2015 8:22 pm

A masz regler ekranowany?
Gaz 69M (E) 1972r.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość