diesel w 66

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » ndz mar 06, 2005 1:45 pm

Tomb: ale mysmy juz ustalili ze kolega sie pomylil z tym francuskim dieslem - on myslal ze gadamy o gazie 69....
Daj sobie spokoj z takim silnikiem. To smieszne jest....
domator

PS. 99% francuzkich dostawczakow i wogole samochodow made in france ma naped na przod. Skad wezmiesz normalna skrzynie???????

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » ndz mar 06, 2005 1:52 pm

domator pisze:Tomb: ale mysmy juz ustalili ze kolega sie pomylil z tym francuskim dieslem - on myslal ze gadamy o gazie 69....
Daj sobie spokoj z takim silnikiem. To smieszne jest....
domator
Wcale śmieszne nie jest... popatrz na dostawcze dafy, iveco czy nawet fiat ducatto... wszędzie 2.5 diesel, czasem turbo diesel...
Jak ktoś chce mieć pake załadunkową i drewno wozić to nie ma co o tym myśleć. Mój w tej chwili waży ok 2,6 tony, a po wszystkim bedzie ważył 2,9 maxymalnie...( a z takim małym silnikiem jeszcze sporo mniej) i nic w nim poza kierowcą i pilotem wożone nie bedzie.
Żeby rekreacyjnie pojeździć w terenie osiągi wystarczą, nie wiem jak z wytrzymałością.
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » ndz mar 06, 2005 1:54 pm

Peguot 505 ma naped na przód?

Inna rzecz, że od biedy takie iveco czy daf mogło by starczyć... one sie dość często pojawiają i nie są kosmicznie drogie...
Chodzi oczywiscie o 2,5.
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » ndz mar 06, 2005 1:54 pm

BĄKU pisze:Za grosze kupicie silnik z Tatry i mocz będzie z wami w terenie, a nie jakieś tam purchawki z merca. 8)
Jest różne podejście do tematu :) Gdybym ja chiał tym szaleć w terenie to bym nie myślał o dieslu tylko szukał wielkiem, chamskiej mocnej benzyny co bym na niej przekroczył wszelkie prędkości kosmiczne :) Natomiast mi potrzebna fura do codziennej jazdy, dlatego moim głównym kryterium jest ekonomiczność i stawaiam na niewielkiego diesla. Może nie wjadę tym wszędzie ale przynajmniej nie zabnkrutuje :wink: Od razu mówię że zagazowanie mnie nie interesuje bo nie stać mnie na taknowanie 25 czy 30 l gazu na 100km ;) A tak kilkanaście literków ropy, szczególnie jak można jądostać za ~ 2zł to mnie już urządza :) Niestety taka Tatra nie pali kilkanaście literków ropy :)

Wogóle to mi się wydaje że stąd się bierze odwieczna kłótnia o to co lepsze, diesel czy benzyna. Kłócą się ludzie którzy czego innego oczekują po samochodzie. Tak jak mówie, interesuje mnie codzienna eksploatacja, jakbym chiał latać w terenie to bym nawet o dieslu nie pomyślał :)
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » ndz mar 06, 2005 2:07 pm

kacperekk: Dobrze gadasz. Dokladnie tak jest jak piszesz. Na miejsu Tomba bym wzial V8 z Chevroleta o najwiekszej osiagalnej mocy i juz. Albo wogole jezdzil na oryginale, ktory nie jest zly.
Ale do jazdy "normalnej" to trzeba diesla i to z taka skrzynia zeby te 90 km/h polecial.
Ja mam na codzien kangura dci co mi pali 5 litrow ropy i jest super. A do upalania mam i benzyne i diesla ale za to duzego (6,2 TD :-)))
A do gza trzeba wstawiac diesla od merca - taka moja koncepcja...
domator

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » ndz mar 06, 2005 2:13 pm

Dzięki prostym obliczeniom, doszedłem do następujących wniosków :D :
-jeśli założymy silnik merola 3,8 diesel (turbo lub turbo z intercoolerem) o maksymalnych obrotach 2800, majac koła o promieniu 0,5metra ( a takie są standardowe w gazie 66) to musimy założyć koła o promieniu 0,607 metra aby uzyskać taką samą Vmax jak w oryginale (który miał 3400obrotów). Czyli zakładamy koła z oponami 1400/20", (promień 0,608m) i wszystko gra... ale czy napewno? Czy silnik sobie z takimi kołami poradzi? Czy uda sie dostosować felge? (głębokość obsadzenia i otwory mocujące? - nie wiem... ale pewno spróbuje... O ile uda mi sie dostać 3,8 turbo (bez turbo nie ma co bo zasłaby bedzie, a że z intercoolerem dostane to nie licze zabardzo...)
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » ndz mar 06, 2005 2:23 pm

domator pisze:kacperekk: Dobrze gadasz. Dokladnie tak jest jak piszesz. Na miejsu Tomba bym wzial V8 z Chevroleta o najwiekszej osiagalnej mocy i juz. Albo wogole jezdzil na oryginale, ktory nie jest zly.
Ale do jazdy "normalnej" to trzeba diesla i to z taka skrzynia zeby te 90 km/h polecial.
Ja mam na codzien kangura dci co mi pali 5 litrow ropy i jest super. A do upalania mam i benzyne i diesla ale za to duzego (6,2 TD :-)))
A do gza trzeba wstawiac diesla od merca - taka moja koncepcja...
domator
Łatwo mówić - najmocniejszy Chevrolet... a pomyślałeś że niepotrzebna moc w wysokich obrotach jedyne co przyniesie to zużycie elementów o i le nie wybuch - i to możliwe że samego silnika? O tym, że diesel jest na wode odporny, a bezyna nie (Chevrolet o dużych mocach.. hmn pewno komputer...), o bezbieczeństwie? Wytrzymałości? Ciekawi mnie też jak ja wychłodze takiego Chevroleta w gazie66? Masa silnika? Hahaha - amerykanie nie wiedzą co to aluminium... Zużycie paliwa?
Przyznam, że myślałem o tym, żeby założyć benzyne. V6 od forda explorera - bo był niedaleko mnie nie za ogromne pieniądze i o wiele mocniejszy od oryginała... ale to nie jest jak dla mnie dobry pomysł.
Ciężarówki - o ile nie na syberi - domagaja sie diesla :D !

I wkońcu, same cyferki niewiele znaczą. Oglądałem wczoraj porgram o jakich takich porshe - silniki dwulitrowe moment koło 400, moc tez koło tego, ciekawe jak to pociągnie ciężarówke...

inna, rzecz, że mimo, że mam silnik w gazie wzasadzie jak nowy, to jakoś w te dane z fabryki mi sie nie chce wieżyc... 290nM? A 5,7 litrowy diesel mercedesa tylko 315???
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » ndz mar 06, 2005 2:24 pm

domator pisze:kacperekk: Dobrze gadasz. Dokladnie tak jest jak piszesz. Na miejsu Tomba bym wzial V8 z Chevroleta o najwiekszej osiagalnej mocy i juz. Albo wogole jezdzil na oryginale, ktory nie jest zly.
Ale do jazdy "normalnej" to trzeba diesla i to z taka skrzynia zeby te 90 km/h polecial.
Ja mam na codzien kangura dci co mi pali 5 litrow ropy i jest super. A do upalania mam i benzyne i diesla ale za to duzego (6,2 TD :-)))
A do gza trzeba wstawiac diesla od merca - taka moja koncepcja...
domator
a co masz za diesla 6,2 i w jakim samochodzie?
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » ndz mar 06, 2005 3:42 pm

chevrolet blazer m1009 V8 6200 TD
To zreszta bylby idealny silnik do Gaza gdyby nie to ze nawet w stanach nie jest popularny a co dopiero tutaj :-(
Uwierz mi - amerykanie wiedza co to aluminium ale maja te wiedze gleboko w dupie. Po prostu robia swoje V8 od lat bo to najlepszy silnik na swiecie (nie do wszystkiego oczywiscie ale naprawde do wielu zastosowan....)

bodek1
Posty: 426
Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka

Post autor: bodek1 » ndz mar 06, 2005 4:25 pm

Być może jak kiedyś się spotkamy to posłuchasz mojego gulgota V 8 - tylko 5,9 benzynka :)2 250 KM , 500Nm moment :)2
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » ndz mar 06, 2005 4:36 pm

No i git. Niech zyje amerykanskie V8 !! !!

domator

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » ndz mar 06, 2005 5:24 pm

domator pisze:chevrolet blazer m1009 V8 6200 TD
To zreszta bylby idealny silnik do Gaza gdyby nie to ze nawet w stanach nie jest popularny a co dopiero tutaj :-(
Uwierz mi - amerykanie wiedza co to aluminium ale maja te wiedze gleboko w dupie. Po prostu robia swoje V8 od lat bo to najlepszy silnik na swiecie (nie do wszystkiego oczywiscie ale naprawde do wielu zastosowan....)
Chinczycy też wiedzą co to aluminium, chodzi o to, że mimo, że aluminium na blok silnika jest lepsze, amerykanie bardzo, żadko ich używają... gdybym mógł "wyprodukować" od nowa silnik do terenowej ciężarówki, byłby to aluminiowy v8 diesel... ale tyko pomażyć sobie moge o czymś takim...
Jeżeli jeszcze moge wiedzieć to w czym to 6,2 masz?
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » ndz mar 06, 2005 5:29 pm

A czy nie da się do takiego w miarę dostępnego i taniego silnika 3.0 od beczki dopasować turbosprężarkę?
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » ndz mar 06, 2005 5:35 pm

Właśnie, jedni mówią, że można dokładać sprężarke inni, że nie... ja wiem jedno, że silnik z turbo ma inny kształt komory spalania i inne ustawienia, więc jak dołożysz turbo to napewno nie bedziesz miał takiego osiągu jak teoretycznie ten sam silnik który opuscił fabryke z turbiną.
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » ndz mar 06, 2005 5:36 pm

Nie, absolutnie.
Silnik OM617 i OM617A maja wspolna nazwe, mocowania i wielkosc.
Reszta jest praktycznie inna.

domator

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » ndz mar 06, 2005 5:38 pm

Jak na mój chłopski rozum to wystarczy tylko połaczyć sprężarkę z kolektorem dolotowym i ustawić pompę żeby dawała odpowiednią ilość paliwa do powietrza w cylindrach, a po co jeszcze zmieniać kształt komory?
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » ndz mar 06, 2005 5:42 pm

Jak masz turbo to w cylindrze jest większe ciśnienie po zakończeniu suwu napełniania. Domyślam sie, że kształt komory jest porostu optymalnie dobrany do wyższego ciśnienia przy rozpoczęciu sówu pracy...
Jest tak- jak masz silnik z turbem mocno zużyty, to osiągi masz słabsze niż ten sam silnik bez turbo - z czegoś to musi wynikać...
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » ndz mar 06, 2005 5:46 pm

Panowie, przeczytajcie sobie watek http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=10614 i przestancie chrzanic glupoty o dokladnaiu turbo do wolnossacego silnika :-)

domator

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » ndz mar 06, 2005 6:02 pm

Na temat chrzanienia, to niech pan domator sie zastanowi, zanim zacznie nieznanych mu słów używać. Diesel bez trubiny to jeszcze nie diesel wolnossący...!

Ja nie neguje tu że silnik 300D to nie to samo co 300turbodiesel. Piszemy wyraźnie o dołożeniu turbiny do 300D, a czy to będzie turbina od 300turboD, od andorii czy innego samochodu to zupełnie inna sprawa...
Ostatnio zmieniony ndz mar 06, 2005 6:05 pm przez Tomb, łącznie zmieniany 1 raz.
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » ndz mar 06, 2005 6:05 pm

OK. Temat byl fajny ale ja juz wymiekam... Ziew...
Szkoda ze jak zwykle nie udalo sie ustalic jaki sensowny diesel pasuje do gaza 66. Jakby ktos mial jakies pomysly to ja jestem otwarty na dyskusje. Natomiast rozmowa o dokladniu turbiny do silnika wolnossacego to inny temat...
domator

malibu
 
 
Posty: 212
Rejestracja: czw paź 03, 2002 2:47 pm

silnik do g-za 66

Post autor: malibu » ndz mar 06, 2005 6:07 pm

Widzę że temat dalej aktualny, ja jak wcześniej napisałem wsadziłem OM 314 85KM. Jak liczyłem przełożenia ?- tak trochę z sufitu ale dedukowałem tak jeśli dobrze pamiętam iloraz albo iloczyn - nie chce mi się dzisiaj zastanawiać - średnicy kół w mercedesie i przełożenia w moście jest taki sam jak przełożenie w moście Gaza66 (dużo większe 1/7) i sednica kół. Więc wydedukowałem że powinien Gaz jeździć mniej więcej z taką prędkością jak Mercedes 608D. NIe wiem z jaką prędkością MB jeździ ale myślę że koło 90 km/h to powinien iść.

Awatar użytkownika
domator
 
 
Posty: 844
Rejestracja: sob lut 22, 2003 4:31 pm
Kontaktowanie:

Post autor: domator » ndz mar 06, 2005 6:36 pm

Moze i dobrze policzyles ale niewziales pod uwage jak te silniki pracuja... Na innych obrotach...
Aby uzyskac 90 km/h musisz miec na ostatnim biegu 3060 obr/min. OM314 sie tak nie kreci :-( Znam ten silnik mam go w lawecie w mercu 608 i on pracuje dobrze do 2.000 obr. To naprawde WOLNO-obrotowy silnik...
A przy 2.000 obr masz 58 km/h. Dlategoo uwazam ze Twoj gaz bedzie jezdzil 70 km / h max. Nie wiem do czego go potrzebujesz bo do np. ostrego off-roadu to az za duzo. Ale jesli myslisz np. o podrozowaniu to troche malo...
domator

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » ndz mar 06, 2005 7:45 pm

Malibu, obawiam sie, że Domator ma racje i możesz mieć z osiągnięciem osiemdziesiątki trudności na standardowych oponach...
Ja i tak, pewno załaduje taki silnik jak masz, chyba że wersje z turbiną znajde (niestety to 136 koni które podałeś ma wersja z turbo i intercoolerem, z samym turbo ma chyba 105 albo 110).
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
Rhodos
Posty: 306
Rejestracja: pn cze 02, 2003 9:53 pm
Lokalizacja: N 52°59' E 22°15' :)

Post autor: Rhodos » pn mar 07, 2005 1:39 pm

a moze silnik od avi was zainteresuje
bo jak mozna kupic cały samochd za 3k zł
http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=44055756
Forek narazie... :)21

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » pn mar 07, 2005 3:17 pm

Rhodos pisze:a moze silnik od avi was zainteresuje
bo jak mozna kupic cały samochd za 3k zł
http://aukcjewp.wp.pl/show_item.php?item=44055756
No właśnie żeby wskrzesić temat, co myślicie o tego typu silnikach? Przypominam że nie chodzi o rajdowanie tylko w miarę ekonomiczną jazdę (11l/100km w ciężarówce z tego co pisze koleś od aukcji)
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości