Hamulce - mały problem
Moderator: Student
- wladimir.r
- Posty: 386
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Te tablice mam. W żaden sposób nie rozwiewają moich wątpliwości bo mam dwa cylinderki pojedyncze (o czym wcześniej wspomniałem). Dzięki za dobre chęci.JA'JACEK pisze:To dla wszystkich targanych wątpliwościami -> http://www.gaz69.ru/gallery/displayimag ... 297&pos=12

Akurat tablica, którą zalinkował Ja'Jacek dotyczy starszej wersji z dwutłoczkowymi cylinderkami na przednich kołach i faktycznie nic nie rozwiewa.wladimir.r pisze:Te tablice mam. W żaden sposób nie rozwiewają moich wątpliwości bo mam dwa cylinderki pojedyncze (o czym wcześniej wspomniałem). Dzięki za dobre chęci.JA'JACEK pisze:To dla wszystkich targanych wątpliwościami -> http://www.gaz69.ru/gallery/displayimag ... 297&pos=12

Musisz obrócić tarczę kotwiczą razem z cylinderkami. Dokładnie tak jak napisałem w poprzednim poście.
I masz rację, w tej pozycji nie odpowietrzysz. Ktoś kiepsko zakombinował.
Powtarzam pytanie: jak masz założony przewody elastyczne dochodzące z ramy do kół?
"Leśny potwór."
- wladimir.r
- Posty: 386
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
Kolejne pytanie odnośnie hamulcy. W hamulcach z jednym cylinderkiem (takie jak na rysunku) ile powinno być sprężyn ściągających?? 1 czy 2?? Wiem, że tu widać jedną, ale u mnie założone były dwie i jestem trochę zdezorientowany...
Rysunek:

A żeby nie zaczynać nowego tematu. Wie ktoś co oznacza symbol KI lub K1 w numerze łożyska piasty?? cały numer to 127509 KI lub K1. Produkcja GPZ.
I jak to jest z tymi łożyskami, w piaście są obydwa takie same, czy zewnętrzne jest inne, a wew. inne?? W katalogu mam dwa różne (różnią się średnicą i wysokością), czy po którymś roku były stosowane dwa jednakowe??
Rysunek:

A żeby nie zaczynać nowego tematu. Wie ktoś co oznacza symbol KI lub K1 w numerze łożyska piasty?? cały numer to 127509 KI lub K1. Produkcja GPZ.
I jak to jest z tymi łożyskami, w piaście są obydwa takie same, czy zewnętrzne jest inne, a wew. inne?? W katalogu mam dwa różne (różnią się średnicą i wysokością), czy po którymś roku były stosowane dwa jednakowe??
- Jakub_AK77
- Posty: 524
- Rejestracja: sob sie 05, 2006 7:03 pm
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontaktowanie:
W związku z odbudową komandorki, jestem w temacie,zarówno łożysk jak i hamulców (oprócz prowadzenia metalowych przewodów hamulcowych w okolicach kolumny kierowniczej
)
ad. cylinderków
zasadniczo w gazie były jednakowe cylinderki , zarówno przód jak i tył ( tak jak na tablicy poglądowej powyżej), jednak w końcowej fazie produkcji były stosowane cylinderki uazowe ( dwie połówki przód )
ad. łożysk
łożyska przód i tył różnią się średnicą zewnętrzną ( jedno 69-3103010 drugie 69-3103015 ), ale widziałem założone jednakowe ( te zewnętrzne)
łożyska w gazie przed 56 rokiem były inne , w katalogach nie podają wymiarów ani oznaczeń,ale jak kogoś interesuje, to mogę pomierzyć, bo mam taka jedną kompletną piastę )


ad. cylinderków
zasadniczo w gazie były jednakowe cylinderki , zarówno przód jak i tył ( tak jak na tablicy poglądowej powyżej), jednak w końcowej fazie produkcji były stosowane cylinderki uazowe ( dwie połówki przód )
ad. łożysk
łożyska przód i tył różnią się średnicą zewnętrzną ( jedno 69-3103010 drugie 69-3103015 ), ale widziałem założone jednakowe ( te zewnętrzne)
łożyska w gazie przed 56 rokiem były inne , w katalogach nie podają wymiarów ani oznaczeń,ale jak kogoś interesuje, to mogę pomierzyć, bo mam taka jedną kompletną piastę )

LJ 70
w uzupełnieniu wypowiedzi
- polecam zwrócić uwagę na wymiary łozysk piasty przedniej, gdyż łozysko wewnętrzne da się kupić w każdym sklepie , natomiast łozysko zewnętrzne musi być w wersji z pomniejszonym koszem gdyż nie wejdzie w piastę od zewnątrz.
- polecam zwrócić uwagę na wymiary łozysk piasty przedniej, gdyż łozysko wewnętrzne da się kupić w każdym sklepie , natomiast łozysko zewnętrzne musi być w wersji z pomniejszonym koszem gdyż nie wejdzie w piastę od zewnątrz.
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl
www.szary-racing.pl
Można włożyć najpierw kosz wraz ze stożkami i bieżnią wewnętrzną, a potem bieżnię zewnętrzną, prawda?szary pisze:w uzupełnieniu wypowiedzi
- polecam zwrócić uwagę na wymiary łozysk piasty przedniej, gdyż łozysko wewnętrzne da się kupić w każdym sklepie , natomiast łozysko zewnętrzne musi być w wersji z pomniejszonym koszem gdyż nie wejdzie w piastę od zewnątrz.
Chociaż w okolicach Poznania mamy te z mniejszym koszem.

"Leśny potwór."
- wladimir.r
- Posty: 386
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
A jak to powinno być w prawym kole?? Odchylony w lewo czy prawo??Bubu pisze:Masz obróconą tarczę kotwiczą względem zwrotnicy. Cylinderki powinny być w górnej i dolnej części, ale nie dokładnie na górze i na dole. Od osi pionowej oś przechodząca przez oba cylinderki lewego koła powinna być odchylona o jakieś 10-15 stopni w lewo patrząc od lewej strony gazika.wladimir.r pisze:U mnie są dwa na przedzie. Po lewej i po prawej. Tylko jak zaleje płynem ten co wypycha do góry to za chiny ludowe go nie odpowietrzę (odpowietrznik w tej samej chwili zostanie zalany). Teraz nie wiem czy to jakaś samoróbka dziwna jest czy oryginał.
Nie wiem jak masz podłączone przewody elastyczne skoro cylinderki masz w poziomie, oryginalne są na to za krótkie.
Nie za bardzo rozumiem też, co masz na myśli, że odpowietrznik zostanie zalany.
powinno być do przodu samochodu czyli siedząc przed szczękami to przy prawym kole to w prawo a z drugiej strony analogicznie tak samo czyli będzie w lewa przesunięte.
Ale według mnie to rozwiązanie jest też do kitu bo w dolnym cylinderku dostaje się woda i powoduje ze cylinderku w środku zaczyna korodować
Ale według mnie to rozwiązanie jest też do kitu bo w dolnym cylinderku dostaje się woda i powoduje ze cylinderku w środku zaczyna korodować

Gazy 69
- wladimir.r
- Posty: 386
- Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
- Lokalizacja: Toruń
- Kontaktowanie:
A jest jakieś optymalne rozwiązanie w tej technologi??Darek pisze:powinno być do przodu samochodu czyli siedząc przed szczękami to przy prawym kole to w prawo a z drugiej strony analogicznie tak samo czyli będzie w lewa przesunięte.
Ale według mnie to rozwiązanie jest też do kitu bo w dolnym cylinderku dostaje się woda i powoduje ze cylinderku w środku zaczyna korodować
raczej nie ma innej możliwości ustawić cylinderki. W miare dobre jest to stare rozwiązanie gdzie jest tak samo jak z tyłu(woda nie stoi w cylinderku) z tym że skuteczność tych hebli jest mniejsza. Jedyne rozwiązanie gdzie jest dobrze to zmotać tarczowe heble ale to już nie oryginał będzie.wladimir.r pisze: A jest jakieś optymalne rozwiązanie w tej technologi??
Gazy 69
W wersji z podwójnymi cylinderkami tarcze kotwiczne po przemyśleniu można zamontować tylko w jednej pozycji. Zdarzają się oczywiście fachowcy co zamontują je źle i z hamulców robią się zwalniacze
tzn. szczęki mają się rozpierać zgodnie z kierunkiem obrotu koła (w prawo). Dlatego też zastosowali pod koniec produkcji wersję z dwoma cylinderkami w przedniej osi bo obie szczęki mogą działać w układzie "samowzmacniajacym".
Łożyska piast faktycznie w starych wersjach były inne (mniejsze), piasty te nie są gładkie tylko mają 4 karby (jak Willys). W typowych piastach powinny być dwa jednakowe łożyska (te nietypowe). Zwykle jednak trafia się, ze jedno jest właściwe a drugie zwykłe polskie w standardowym wymiarze. Te oryginalne mają inne (wyższe) parametry nośności i obciażenia. Do kupienia bez problemu ok. 32zł (tańsze o kilka zł od tych zwykłych
).

Łożyska piast faktycznie w starych wersjach były inne (mniejsze), piasty te nie są gładkie tylko mają 4 karby (jak Willys). W typowych piastach powinny być dwa jednakowe łożyska (te nietypowe). Zwykle jednak trafia się, ze jedno jest właściwe a drugie zwykłe polskie w standardowym wymiarze. Te oryginalne mają inne (wyższe) parametry nośności i obciażenia. Do kupienia bez problemu ok. 32zł (tańsze o kilka zł od tych zwykłych

Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
Ano mam takie piasty, szt.2. Są w oryginalnym przednim moście z mojej komandorki (1959r). Może trzecia by się też znalazła
A po co ci takie, do swojej komandorki chcesz wmontować
Podobno masz dostęp do części w rozsądnych cenach?? Potrzebuję sworznie na łożyskach do mostu UAZ-owego 



Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości