Hamulce - mały problem

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » wt lip 10, 2007 9:20 am

To dla wszystkich targanych wątpliwościami -> http://www.gaz69.ru/gallery/displayimag ... 297&pos=12
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
wladimir.r
Posty: 386
Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: wladimir.r » wt lip 10, 2007 10:55 am

JA'JACEK pisze:To dla wszystkich targanych wątpliwościami -> http://www.gaz69.ru/gallery/displayimag ... 297&pos=12
Te tablice mam. W żaden sposób nie rozwiewają moich wątpliwości bo mam dwa cylinderki pojedyncze (o czym wcześniej wspomniałem). Dzięki za dobre chęci. :)2

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » wt lip 10, 2007 12:08 pm

wladimir.r pisze:
JA'JACEK pisze:To dla wszystkich targanych wątpliwościami -> http://www.gaz69.ru/gallery/displayimag ... 297&pos=12
Te tablice mam. W żaden sposób nie rozwiewają moich wątpliwości bo mam dwa cylinderki pojedyncze (o czym wcześniej wspomniałem). Dzięki za dobre chęci. :)2
Akurat tablica, którą zalinkował Ja'Jacek dotyczy starszej wersji z dwutłoczkowymi cylinderkami na przednich kołach i faktycznie nic nie rozwiewa. :wink:

Musisz obrócić tarczę kotwiczą razem z cylinderkami. Dokładnie tak jak napisałem w poprzednim poście.
I masz rację, w tej pozycji nie odpowietrzysz. Ktoś kiepsko zakombinował.

Powtarzam pytanie: jak masz założony przewody elastyczne dochodzące z ramy do kół?
"Leśny potwór."

Awatar użytkownika
wladimir.r
Posty: 386
Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: wladimir.r » wt lip 10, 2007 2:24 pm

Te sztywne przewody nie są u mnie zamocowane do ramy. Widocznie komuś nie pasowało to je wyciągnął. Takim sposobem przewody elastyczne sięgają do cylinderków.

Awatar użytkownika
Dziku2
Posty: 342
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Dziku2 » pt lip 13, 2007 8:43 pm

Kolejne pytanie odnośnie hamulcy. W hamulcach z jednym cylinderkiem (takie jak na rysunku) ile powinno być sprężyn ściągających?? 1 czy 2?? Wiem, że tu widać jedną, ale u mnie założone były dwie i jestem trochę zdezorientowany...

Rysunek:
Obrazek

A żeby nie zaczynać nowego tematu. Wie ktoś co oznacza symbol KI lub K1 w numerze łożyska piasty?? cały numer to 127509 KI lub K1. Produkcja GPZ.
I jak to jest z tymi łożyskami, w piaście są obydwa takie same, czy zewnętrzne jest inne, a wew. inne?? W katalogu mam dwa różne (różnią się średnicą i wysokością), czy po którymś roku były stosowane dwa jednakowe??

Awatar użytkownika
Tomek_B
Posty: 376
Rejestracja: wt wrz 13, 2005 1:19 pm
Lokalizacja: Chojnice

Post autor: Tomek_B » pt lip 13, 2007 8:57 pm

JEdna sprężynka wystarczy ale od strony cylinderka. Ta po drugiej stronie niewiele by dała. 8)
GyGy 5479591

Uaz 469 B

Awatar użytkownika
Jakub_AK77
Posty: 524
Rejestracja: sob sie 05, 2006 7:03 pm
Lokalizacja: Bełchatów
Kontaktowanie:

Post autor: Jakub_AK77 » pt lip 13, 2007 9:38 pm

Jedna sprężyna na jedną szczęke. Tak jak jest pokazane na rysunku.

Pzdr
GAZ nadjechał, teraz kupa roboty. No ale mam czego chciałem. GAZ 69M 1971.

Awatar użytkownika
Dziku2
Posty: 342
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Dziku2 » pt lip 13, 2007 10:14 pm

to widocznie coś musiałem mieć namotane...

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » pt lip 13, 2007 10:54 pm

A czy przypadkiem na przód jeden cylinderek podwójny + jedna sprężyna,
a na tył dwa cylinderki pojedyncze + dwie sprężyny... ?
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pt lip 13, 2007 10:58 pm

JA'JACEK pisze:A czy przypadkiem na przód jeden cylinderek podwójny + jedna sprężyna,
a na tył dwa cylinderki pojedyncze + dwie sprężyny... ?
:)24
:o
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » pt lip 13, 2007 11:01 pm

klucz13 pisze:(...)
:)24
:o
:)21
Czego...?
Grzecznie pytam.... :)21
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » pt lip 13, 2007 11:07 pm

JA'JACEK pisze:
klucz13 pisze:(...)
:)24
:o
:)21
Czego...?
Grzecznie pytam.... :)21
Odwrotnie :)14 przód dwa tył jeden cylinderek
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » pt lip 13, 2007 11:12 pm

:oops:
:)20
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
Dziku2
Posty: 342
Rejestracja: pn maja 24, 2004 9:32 pm
Lokalizacja: Zielona Góra

Post autor: Dziku2 » pt lip 13, 2007 11:12 pm

klucz13 pisze: :)24
:o
:)21
prawie jak światła na ulicy... :)21

no jak kto miał pojedyncze cylinderki to dawał 2 sprężyny. U mnie i z przodu i z tyłu są pojedyncze...znowu mnie czeka wycieczka po wszystkich szczękach... :)3
Powie mi ktoś jeszcze coś o tych łożyszeczkach piast??

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » pt lip 13, 2007 11:54 pm

W związku z odbudową komandorki, jestem w temacie,zarówno łożysk jak i hamulców (oprócz prowadzenia metalowych przewodów hamulcowych w okolicach kolumny kierowniczej :lol: )

ad. cylinderków

zasadniczo w gazie były jednakowe cylinderki , zarówno przód jak i tył ( tak jak na tablicy poglądowej powyżej), jednak w końcowej fazie produkcji były stosowane cylinderki uazowe ( dwie połówki przód )

ad. łożysk

łożyska przód i tył różnią się średnicą zewnętrzną ( jedno 69-3103010 drugie 69-3103015 ), ale widziałem założone jednakowe ( te zewnętrzne)

łożyska w gazie przed 56 rokiem były inne , w katalogach nie podają wymiarów ani oznaczeń,ale jak kogoś interesuje, to mogę pomierzyć, bo mam taka jedną kompletną piastę )



:)21
LJ 70

szary
a ja nie chce mieć gwiazdek
Posty: 1935
Rejestracja: ndz sty 25, 2004 1:52 pm

Post autor: szary » sob lip 14, 2007 11:27 am

w uzupełnieniu wypowiedzi
- polecam zwrócić uwagę na wymiary łozysk piasty przedniej, gdyż łozysko wewnętrzne da się kupić w każdym sklepie , natomiast łozysko zewnętrzne musi być w wersji z pomniejszonym koszem gdyż nie wejdzie w piastę od zewnątrz.
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » ndz lip 15, 2007 2:57 am

szary pisze:w uzupełnieniu wypowiedzi
- polecam zwrócić uwagę na wymiary łozysk piasty przedniej, gdyż łozysko wewnętrzne da się kupić w każdym sklepie , natomiast łozysko zewnętrzne musi być w wersji z pomniejszonym koszem gdyż nie wejdzie w piastę od zewnątrz.
Można włożyć najpierw kosz wraz ze stożkami i bieżnią wewnętrzną, a potem bieżnię zewnętrzną, prawda?
Chociaż w okolicach Poznania mamy te z mniejszym koszem. :wink:
"Leśny potwór."

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » ndz lip 15, 2007 10:52 pm

Bubu pisze:....

Można włożyć najpierw kosz wraz ze stożkami i bieżnią wewnętrzną, a potem bieżnię zewnętrzną, prawda?
Chociaż w okolicach Poznania mamy te z mniejszym koszem. :wink:
powtórz jeszcze raz bo nie załapałem, albo najlepiej walnij jakiś szkic ...


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
wladimir.r
Posty: 386
Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: wladimir.r » wt lip 17, 2007 6:17 am

Bubu pisze:
wladimir.r pisze:U mnie są dwa na przedzie. Po lewej i po prawej. Tylko jak zaleje płynem ten co wypycha do góry to za chiny ludowe go nie odpowietrzę (odpowietrznik w tej samej chwili zostanie zalany). Teraz nie wiem czy to jakaś samoróbka dziwna jest czy oryginał.
Masz obróconą tarczę kotwiczą względem zwrotnicy. Cylinderki powinny być w górnej i dolnej części, ale nie dokładnie na górze i na dole. Od osi pionowej oś przechodząca przez oba cylinderki lewego koła powinna być odchylona o jakieś 10-15 stopni w lewo patrząc od lewej strony gazika.

Nie wiem jak masz podłączone przewody elastyczne skoro cylinderki masz w poziomie, oryginalne są na to za krótkie.

Nie za bardzo rozumiem też, co masz na myśli, że odpowietrznik zostanie zalany.
A jak to powinno być w prawym kole?? Odchylony w lewo czy prawo??

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » wt lip 17, 2007 7:34 am

powinno być do przodu samochodu czyli siedząc przed szczękami to przy prawym kole to w prawo a z drugiej strony analogicznie tak samo czyli będzie w lewa przesunięte.
Ale według mnie to rozwiązanie jest też do kitu bo w dolnym cylinderku dostaje się woda i powoduje ze cylinderku w środku zaczyna korodować :(
Gazy 69

Awatar użytkownika
wladimir.r
Posty: 386
Rejestracja: czw lut 23, 2006 11:58 pm
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: wladimir.r » wt lip 17, 2007 10:46 am

Darek pisze:powinno być do przodu samochodu czyli siedząc przed szczękami to przy prawym kole to w prawo a z drugiej strony analogicznie tak samo czyli będzie w lewa przesunięte.
Ale według mnie to rozwiązanie jest też do kitu bo w dolnym cylinderku dostaje się woda i powoduje ze cylinderku w środku zaczyna korodować :(
A jest jakieś optymalne rozwiązanie w tej technologi??

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » wt lip 17, 2007 11:05 am

wladimir.r pisze: A jest jakieś optymalne rozwiązanie w tej technologi??
raczej nie ma innej możliwości ustawić cylinderki. W miare dobre jest to stare rozwiązanie gdzie jest tak samo jak z tyłu(woda nie stoi w cylinderku) z tym że skuteczność tych hebli jest mniejsza. Jedyne rozwiązanie gdzie jest dobrze to zmotać tarczowe heble ale to już nie oryginał będzie.
Gazy 69

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » wt lip 17, 2007 11:46 am

W wersji z podwójnymi cylinderkami tarcze kotwiczne po przemyśleniu można zamontować tylko w jednej pozycji. Zdarzają się oczywiście fachowcy co zamontują je źle i z hamulców robią się zwalniacze :wink: tzn. szczęki mają się rozpierać zgodnie z kierunkiem obrotu koła (w prawo). Dlatego też zastosowali pod koniec produkcji wersję z dwoma cylinderkami w przedniej osi bo obie szczęki mogą działać w układzie "samowzmacniajacym".

Łożyska piast faktycznie w starych wersjach były inne (mniejsze), piasty te nie są gładkie tylko mają 4 karby (jak Willys). W typowych piastach powinny być dwa jednakowe łożyska (te nietypowe). Zwykle jednak trafia się, ze jedno jest właściwe a drugie zwykłe polskie w standardowym wymiarze. Te oryginalne mają inne (wyższe) parametry nośności i obciażenia. Do kupienia bez problemu ok. 32zł (tańsze o kilka zł od tych zwykłych !! ).
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » śr lip 18, 2007 6:40 am

Piter69A pisze:...... piasty te nie są gładkie tylko mają 4 karby (jak Willys)....

Piotrek, a masz takie piasty ??

poszukuję takowych, w ilości 3 szt :lol:


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Piter69A
 
 
Posty: 1233
Rejestracja: czw cze 22, 2006 8:59 pm
Lokalizacja: MUTT Gliwice

Post autor: Piter69A » śr lip 18, 2007 6:51 am

Ano mam takie piasty, szt.2. Są w oryginalnym przednim moście z mojej komandorki (1959r). Może trzecia by się też znalazła :wink: A po co ci takie, do swojej komandorki chcesz wmontować ?? Podobno masz dostęp do części w rozsądnych cenach?? Potrzebuję sworznie na łożyskach do mostu UAZ-owego :)
Land Cruiser HZJ-73
GAZ 69A (2,4TD-nie oryginał)
GAZ 69M (2,4-oryginał)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 9 gości