Gaz 69 na springach.

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » ndz gru 25, 2005 12:11 pm

a ja lubię nowe w starym opakowaniu ale faktycznie jak się męczyć to już z Np. Patrolowymi mostami efekt jest odpowiedni Na rajdzie w Chełmie takim Gazikiem wykasował gość wszystkich płynęło to coś niesamowicie jak przyklejone do ziemi Nawet niewtajemniczeni pytali co on się tak ładnie prowadzi ?

Awatar użytkownika
Michał...G
 
 
Posty: 918
Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Michał...G » śr gru 28, 2005 6:18 pm

no i tylny i przedni panhard musi być po tej samej stronie kotwiczony do ramy - czyli po LEWEJ (chyba że masz gazika z anglii . )[/quote]


Ale jak mają patrole gr chyba sa kotwiczone tak ze tył jest z prawej a przód z lewej. Chyba ze sie myle. I jest wszystko ok.
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » czw gru 29, 2005 8:02 pm

Dzieki ci borman za konkretna odpowiedz. Przerobie to w najblizszym czasie. Czytalem duzo o sprezynach ale tego nigdzie nie znalazlem. Ale kat wyprzedzenia zwrotnicy trez jest zrypany.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » czw gru 29, 2005 9:55 pm

tiger pisze:Dzieki ci borman za konkretna odpowiedz. Przerobie to w najblizszym czasie. Czytalem duzo o sprezynach ale tego nigdzie nie znalazlem. Ale kat wyprzedzenia zwrotnicy trez jest zrypany.
....ażeby poprawić kąt (bez przespawywania uchwytów )to najprosciej jest podgiąć te pie..one wachacze - jeżeli to wystarczy . (ale pewnie nie wystarczy )........zresztą ,,rzuciłem tylko okiem na foto ''- mogę się nieznać .

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » czw gru 29, 2005 9:59 pm

Michał...G pisze:no i tylny i przedni panhard musi być po tej samej stronie kotwiczony do ramy - czyli po LEWEJ (chyba że masz gazika z anglii . )

Ale jak mają patrole gr chyba sa kotwiczone tak ze tył jest z prawej a przód z lewej. Chyba ze sie myle. I jest wszystko ok.[/quote]

... ?!?!- a naprzykład R.Rover nie ma wcale panharda na tyle - nie widzisz różnicy ?.... a jeżdził ty kiedy np. nivą - hę ?

Awatar użytkownika
Michał...G
 
 
Posty: 918
Rejestracja: pt paź 28, 2005 4:39 pm
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Michał...G » czw gru 29, 2005 10:15 pm

Ja??? Owszem jezdzę niwką.
gg7764250
Honker 2,9Tdi
LR Discovery 300TDi

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » pn sty 02, 2006 9:24 pm

Nie no z tergo co patrzylem to kat jest troche sporo spierniczony. W weekend przerobimy mocowania przy moscie i panharda damy zeby byl dobrze.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » pn sty 02, 2006 11:03 pm

borman pisze: ... ?!?!- a naprzykład R.Rover nie ma wcale panharda na tyle - nie widzisz różnicy ?.... a jeżdził ty kiedy np. nivą - hę ?
przecie niva ma panharda :)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » wt sty 03, 2006 12:49 am

Bart03 pisze:
borman pisze: ... ?!?!- a naprzykład R.Rover nie ma wcale panharda na tyle - nie widzisz różnicy ?.... a jeżdził ty kiedy np. nivą - hę ?
przecie niva ma panharda :)
No to co ?? Wszystko można przerobić...
RR z tyłu mają tzw sierżanta, który niby ma stbilizować pracę mostu. Jednak trzeba pamiętac , że sierżant współpracuje z drążkami pływającymi, jesli aplikujemy do tyłu radiusy to różnica w długości sierżanata i radiusów podczas skoku mostu doprowadzi do wyrywania słabszego elementu. U mnie w Gaziku wyrywało mocownia sierżanta przy ramie a ponieważ rama jest dwuwarstwowa to wyszła z tego maksymalna ch,ujnia. Dlatego przy przeróbce na sprężyny od razu trza motac panharda z tyłu. Najważniejszy jest według mnie kąt pochylenia panharda a to z której strony jest mocowany to juz inasza inszość. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
Toroo
 
 
Posty: 2636
Rejestracja: czw sty 13, 2005 9:43 am
Lokalizacja: Łask
Kontaktowanie:

Post autor: Toroo » wt sty 03, 2006 12:55 am

BĄKU tu tak ładnie konstruktywnie się wypowiadasz :)2 a w LR toczysz batalię
o niesłuszności marki :wink:
Uraz do maszyn czy do ludzi ??

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » wt sty 03, 2006 1:14 am

Toroo pisze:BĄKU tu tak ładnie konstruktywnie się wypowiadasz :)2 a w LR toczysz batalię
o niesłuszności marki :wink:
Uraz do maszyn czy do ludzi ??
Ja tam nie rozumie jednej sprzecznosci - Fantastyczni Ludzie w tak poj.ebanych autach. A jeśli mowa o tych LR to uważam, że mają zajebiste zawieszenie i tylko to w nich można cenić. W końcu zaczynali jako fabryka maszyn rolniczych i pewnie tak powinno zostać, aczkolwiek yamaha z fabryki fortepianów ewaluowała w całkiem przyjaznym kierunku 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » wt sty 03, 2006 1:20 am

BĄKU pisze:
Bart03 pisze:
borman pisze: ... ?!?!- a naprzykład R.Rover nie ma wcale panharda na tyle - nie widzisz różnicy ?.... a jeżdził ty kiedy np. nivą - hę ?
przecie niva ma panharda :)
No to co ?? Wszystko można przerobić...
RR z tyłu mają tzw sierżanta, który niby ma stbilizować pracę mostu. Jednak trzeba pamiętac , że sierżant współpracuje z drążkami pływającymi, jesli aplikujemy do tyłu radiusy to różnica w długości sierżanata i radiusów podczas skoku mostu doprowadzi do wyrywania słabszego elementu. U mnie w Gaziku wyrywało mocownia sierżanta przy ramie a ponieważ rama jest dwuwarstwowa to wyszła z tego maksymalna ch,ujnia. Dlatego przy przeróbce na sprężyny od razu trza motac panharda z tyłu. Najważniejszy jest według mnie kąt pochylenia panharda a to z której strony jest mocowany to juz inasza inszość. 8)
Niekoniecznie panharda. Równie dobrze możesz użyć sierżanta skonfigurowanego z drążkami mocowanymi do mostu w jednym punkcie - czyli umożliwiającymi kompensację długości drążków i panharda przy skoku mostu poprzez jego delikatny obrót wokół osi kół - identycznie jak jest to zrobione właśnie w RR

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » wt sty 03, 2006 1:30 am

SebastianS pisze:
BĄKU pisze:
Bart03 pisze: przecie niva ma panharda :)
No to co ?? Wszystko można przerobić...
RR z tyłu mają tzw sierżanta, który niby ma stbilizować pracę mostu. Jednak trzeba pamiętac , że sierżant współpracuje z drążkami pływającymi, jesli aplikujemy do tyłu radiusy to różnica w długości sierżanata i radiusów podczas skoku mostu doprowadzi do wyrywania słabszego elementu. U mnie w Gaziku wyrywało mocownia sierżanta przy ramie a ponieważ rama jest dwuwarstwowa to wyszła z tego maksymalna ch,ujnia. Dlatego przy przeróbce na sprężyny od razu trza motac panharda z tyłu. Najważniejszy jest według mnie kąt pochylenia panharda a to z której strony jest mocowany to juz inasza inszość. 8)
Niekoniecznie panharda. Równie dobrze możesz użyć sierżanta skonfigurowanego z drążkami mocowanymi do mostu w jednym punkcie - czyli umożliwiającymi kompensację długości drążków i panharda przy skoku mostu poprzez jego delikatny obrót wokół osi kół - identycznie jak jest to zrobione właśnie w RR
Z mojej wypowiedzi jasno wynika, że jest to właśnie w RR zastosowane, notomiast przy przekładce do Gaza tylny most przy ociązeniu miał tendencje do smoskrętu. W teorii nawet kumasz bazę.... 8) :)2
Inne profilowanie ramy i inne kąty mocowań drążków 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » wt sty 03, 2006 10:07 am

Taaa... w praktyce zeby ocenic to musiałbyś podbić kiedyś, daleko nie masz (na razie). Fazi się kiedyś wybierał, zgadajcie sie i zapraszam. Tylko wiesz, za miesiąc jak dobrze pójdzie - się wyprowadzam zlekka... jakieś 60 km w strone Poznania.

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » wt sty 03, 2006 10:11 am

Ja akurat z tylem problemow nie mam ale z przodu jestem pewien ze najwiekszym problemem jest kat wyprzedzenia. Ale skoro bede musial juz to rozbierac to zmienie tez mocowania panharda na odwrot.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt sty 03, 2006 10:22 am

nie masz problemow bo masz kute wahacze GR-a mocowane w 2 punktach na moscie

kat wyprzedzenia zwrotnicy ma duzy wplyw w mostach Patrolowych - np w uazie juz az tak strasznie nie jest, tym bardziej ze przy takim kacie twoich wahaczy most o tyle sie obrocil ze napewno bedzie go starsznie noscic po czarnym

Panharda daj pod malym katem bo inaczej przy pracy calego mostu -gora dol- bedziewyjezdzal na boki
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
borman
Posty: 656
Rejestracja: sob maja 24, 2003 9:37 am
Lokalizacja: sanok

Post autor: borman » wt sty 03, 2006 12:34 pm

czy tu ktoś mowił o ,,kątach pochylenia swoznia zwrotnicy''..... w tylnym moście ?.........a niby dlaczego w patrolu ma znaczenie a w uazie nie ?
...........a odnosnie nivy i aut z niezależnym przodem (drążkowachaczowce i spręzynowce )- jeden kij z której strony ma tylnego panharda (i tak zarzuca dupą na dziurach i tak ).

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » wt sty 03, 2006 12:58 pm

Wiadomo ze bedzie dupa rzucac bo panhard prz dobiciu sie nie skraca.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » wt sty 03, 2006 2:04 pm

tiger pisze:Wiadomo ze bedzie dupa rzucac bo panhard prz dobiciu sie nie skraca.
To może zastosować teleskopowy? :)20

A tak serio - to jest na to patent - podwójny panhard, każda połówka mocowana z jednej strony do ramy a pośrodku do mostu, za pomocą orczyka - zero wyjeżdżania mostu spod auta, zero zarzucania na dojebach - vide bowler wildcat

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » wt sty 03, 2006 2:20 pm

Jakos sobie nie wyobrazam jak to moze dzialac.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt sty 03, 2006 3:33 pm

borman pisze:czy tu ktoś mowił o ,,kątach pochylenia swoznia zwrotnicy''..... w tylnym moście ?.........a niby dlaczego w patrolu ma znaczenie a w uazie nie ?
:o zwrotnice i sworznie w tylnym moscie ??
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » wt sty 03, 2006 3:40 pm

Bart03 pisze: :o zwrotnice i sworznie w tylnym moscie ??
W ruskim sprzęcie wszystko jest możliwe http://www.uazbuka.ru/video/fin.mpg :)21
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt sty 03, 2006 3:43 pm

:lol: dobre :)2
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » wt sty 03, 2006 3:48 pm

Zdaje sie ze ten gosc z poltuska tez takie cos zmotal. W sumie nawet ladnie to wyglada i podobno dobrze robi.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt sty 03, 2006 4:03 pm

ja widzialem takie "cos" zrobione w honkerze na I Masakrze :lol: kurde wszyscy przeklinali bo zablokowal trase - on w prawo a kolo w druga i w koncu wdupcyl sie miedzy drzewa 8)
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości