tijuning silnika gaz66

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » pt lut 18, 2005 8:37 pm

marcinsokol pisze:jezeli ten silnik byl rzeczywiscie z 97 roku to zaloj ze nei kupiles calosci

żałuje... niestety nie miałem 4000pln, zeby za całosc zapłacic i przewieźc jeszcze, a z zasady nie pożyczam kasy. Szukam dalej póki co, może coś troche mniejszego... kiedyś sie trafi.
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
ural-radwanice
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr wrz 29, 2004 8:44 pm
Lokalizacja: Radwanice

Post autor: ural-radwanice » pt lut 18, 2005 11:05 pm

Tomb pisze:
Dragunov pisze:a jak dlugo jezdzis oryginalem ze juz ci nie wystarcza?
Tu nie chodzi tylo o moc, co o zmniejszenie zużycia paliwa... a paliwo kosztuje niezaleznie od jak dawna jeździsz.
Aczkolwiek przy lepszych osiągach łatwiej pogodzić sie z utratą szelestów.
Ale nie to jest tutaj tematem.
aby wgaże podnieść moc zmiejszć zużyće paliwa to trza na filter powietrza powieśić przepoconom kufajkę
Tak To Prawda

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » sob lut 19, 2005 11:03 am

ural-radwanice pisze:
Tomb pisze:
Dragunov pisze:a jak dlugo jezdzis oryginalem ze juz ci nie wystarcza?
Tu nie chodzi tylo o moc, co o zmniejszenie zużycia paliwa... a paliwo kosztuje niezaleznie od jak dawna jeździsz.
Aczkolwiek przy lepszych osiągach łatwiej pogodzić sie z utratą szelestów.
Ale nie to jest tutaj tematem.
aby wgaże podnieść moc zmiejszć zużyće paliwa to trza na filter powietrza powieśić przepoconom kufajkę
Masz ten patent w swoim uralu?
Rosyjska myśl techniczna rules!

Big-Unimog
 
 
Posty: 249
Rejestracja: wt wrz 14, 2004 10:15 pm
Lokalizacja: Iława Zabrze

Post autor: Big-Unimog » sob lut 19, 2005 12:34 pm

Tomb pisze:
ural-radwanice pisze:
Tomb pisze: Tu nie chodzi tylo o moc, co o zmniejszenie zużycia paliwa... a paliwo kosztuje niezaleznie od jak dawna jeździsz.
Aczkolwiek przy lepszych osiągach łatwiej pogodzić sie z utratą szelestów.
Ale nie to jest tutaj tematem.
aby wgaże podnieść moc zmiejszć zużyće paliwa to trza na filter powietrza powieśić przepoconom kufajkę
Masz ten patent w swoim uralu?
Ta on bez kuFaji nigdzie sie nie rusza :D bo ta kufaja robi jak CZIP :D
Czesław ! ty wiesz ze jestes O.K

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » sob lut 19, 2005 1:35 pm

No, dobra, to z tą kufają to dowcip czy to coś daje... ?

Wiem, że założenie filtru sportowego o mniejszych oporach, niekoniecznie musi zwiększyć osiągi i sprawność silnika, podobnie jak zmniejszenie oporów wydechu. Silnik powinien pracować z odpowiednimi cisnieniami w dolocie i wylocie... może rzeczwiście zmiana ciśnienia mogło by mu pomóc...
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » sob lut 19, 2005 5:29 pm

A co myślicie o włożeniu do gaza66 silnika od forda explorera v6 4.0l?
Sprzęgło wytrzyma?
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » sob lut 19, 2005 6:15 pm

Myślę że będzie zasłaby.

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » sob lut 19, 2005 6:23 pm

Ma 160 koni i moment 310 Nm przy 2500 obrotów na min.
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
ural-radwanice
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 12
Rejestracja: śr wrz 29, 2004 8:44 pm
Lokalizacja: Radwanice

Post autor: ural-radwanice » ndz lut 20, 2005 3:05 am

Tomb pisze:
ural-radwanice pisze:
Tomb pisze: Tu nie chodzi tylo o moc, co o zmniejszenie zużycia paliwa... a paliwo kosztuje niezaleznie od jak dawna jeździsz.
Aczkolwiek przy lepszych osiągach łatwiej pogodzić sie z utratą szelestów.
Ale nie to jest tutaj tematem.
aby wgaże podnieść moc zmiejszć zużyće paliwa to trza na filter powietrza powieśić przepoconom kufajkę
Masz ten patent w swoim uralu?
kufaja to tylko w śilnikach benzynowych ma zastosowanie
Tak To Prawda

Awatar użytkownika
moralez
    
    
Posty: 2454
Rejestracja: wt lut 11, 2003 5:07 am
Lokalizacja: włocławek

Post autor: moralez » ndz lut 20, 2005 12:53 pm

Tomb pisze:A co myślicie o włożeniu do gaza66 silnika od forda explorera v6 4.0l?
Sprzęgło wytrzyma?
w laziku ktory przytaczales kiedys, byl unimog z buda G i silnikiem v8 5.0 z S klasy, i mieli problemy z temp, przy tym fordzie, bedziesz mial jeszcze wieksze problemy. Szukaj czegos z ciezarowek, BYlo sporo postow "malibu" na ten temat poszukaj, poczytaj, on w koncu wybral jakiegos diesla MB 6 litrowego z 406.
chyba :)21
ZG 5.2 96r.

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » ndz lut 20, 2005 2:50 pm

Przeglądałem te posty... tylko, że wybierać to ja sobie moge... Raczej szukam co jest, a jak coś znajde to sie zastanawiam czy brac, bo jak na odwrót zrobie to sie do śmierci niedoczekam... ( w cenie dopowiedniej..)

Ten ford rzeczywiscie sie grzac może, a do tego jeszcze sprzęgło i skrzynia zadługo pewno nie pożyje... pozatym facet za dużo chce, a ja i tak wolałbym diesla.

Tak sobie myśle, że wpadne w nocy do Bid-U'a z lewarkiem i kluczami i mu po cichaczu silnik odrazu z kółkami zaimam ! :wink: !
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » sob lut 26, 2005 12:37 pm

Tomb, chętnie odpowiem na Twoje pytania.
Silnik gaza wcale nie jest takim głupim tworem, jak niektórzy uważają. Jego spalanie też jest wcale nie takie znowu wielkie, jeśli brać pod uwagę, jakie żelastwo on ciągnie! Przejechałem takim gazem trasę z Gliwic do Gdowa i z powrotem, po drodze zaliczając rajd - i średnie zużycie z całej wyprawy wyszło ok 25l./100, w tym cały dzień upalania w błocie i trasa z prędkością ok. 80-85 km/h !
Gaz 66 z 4.2 l pojemności ma przy st. spr. 6,5 moc 115 KM i moment 290 Nm przy 2000 obr./min. Dla porównania - Dodge Van 5.2 V8 z 1985 roku (gaźnikowy) ma st. spr. 9.0 i moc... 127 KM!!!! I co? Okazuje się że silnik gaza wcale nie jest tak głupio wymyślony - wyciśnięcie większej mocy nie stanowiło dla konstruktora żadnego problemu, o czym świadczy fakt, że nieco większy niż gazowski silnik (praktycznie powiększona kopia) ujrzał świat w dwóch edycjach - słabsza, o nisko położonym wielkim momencie obr. - w BRDM-2 (st. spr. 6,5 5,5l, 140 KM), mocniejsza o momencie przypadającym na o wiele wyższe obroty - w czajce (st. spr. 9,1 5.5l , 190 lub 220 koni /1 lub 2 gaźniki/)

No i teraz konkrety odnośnie silnika z gaza:

Nie ma możliwości założenia głowicy z wołgi - choćby z prostej przyczyny - kanały gazowe w wołdze są wszystkie po jednej stronie, a w gazie ssące od rozwidlenia cylindrów, wydechowe na zewnątrz... Poza tym nie pasują lokalizacje kanałów olejowych, a na koniec - silnik gaza jest dłuższy w sensie odległości pomiędzy osiami cylindrów.
Natomiast - dla silnika gaza 66, jaki posiadam z przeznaczeniem do uaz-a, przewidziałem:

- przeróbkę kolektora ssącego w sposób umożliwający założenie dwóch gaźników z poloneza (ten motor jest beznadziejnie zatkany na tych dwóch śmiesznych gardziołkach)
- usunięcie regulatora obrotów, który dławi silnik przy ok. 3200 obr.
- modyfikację wałka rozrządu, dla zmiany pola czasoprzekroju otwarcia zaworów
- tłoki wołgi (lżejsze, niż oryginał)
- korektę geometrii kanałów gazowych w głowicy
- budowę od podstwa sensownego układu wylotowego, obejmującego rurowy równoodległościowy kolektor wydechowy z każdej strony
- (TU DWIE OPCJE):
a) zmniejszenie objętości komór spalania poprzez naspawanie materiału i obróbkę (planowanie niemalże odpada - cholernie trudna sprawa)
b) Instalację 2 turbosprężarek przy zachowanym stopniu sprężania

Silnik ma następujące zalety, jako materiał do tuningu:

- bardzo sztywny, doskonale odlany blok
- odlewany żeliwny wał korbowy (bardzo twardy, choć wskazane zastosowanie tłumika drgań skrętnych z przodu)
- wielki zapas możliwości z uwagi na liczne kompromisy zmniejszające koszty produkcji seryjnej, po usunięciu których można zyskać wiele, jak w mało którym silniku

Wady silnika:
- dość problematyczne uszczelnienie go (ale się da)
- wysięgnikowe zamocowanie osprzętu, zwłaszcza pompy wspomagania - do przeróbki pod rygorem odpadnięcia
- durny układ olejenia, pompujący w magistralę olej prosto z miski, a filtrujący tylko bocznikowo nadmiar, który nie pójdzie na panewki - szłoby chyba przerobić...
- drgania, koniecznie do usunięcia poprzez precyzyjne wyważenie części ruchomych.

Ogólnie - nawet bez turbin - nie widze większego problemu w uzyskaniu mocy w pobliżu 180-200 KM, bez specjalnej utraty trwałości (pod warunkiem rozsądnego użytkowania, nie mówimy o wyczynie!), jednakże to będzie sporo kosztować... I tu powstaje faktycznie pytanie, czy warto... Dla mnie, maniaka silników iskrowych, ma to (pomijając wszystko inne) dodatkowy sens ambicjonalny, podobnie, jak projekt wołga turbo na pełnym wtrysku, który kiedyś tam ujrzy światło dzienne - choćby po to, żeby Czesław musiał wejść pod stół i odszczekać :)

Tomb - jeśli chcesz dokładniejszych szczegółów - napisz do mnie maila, o ile jego też moderator nie wyłączył :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob lut 26, 2005 12:43 pm

SebastianS pisze:Dla mnie, maniaka silników iskrowych, ma to (pomijając wszystko inne) dodatkowy sens ambicjonalny, podobnie, jak projekt wołga turbo na pełnym wtrysku, który kiedyś tam ujrzy światło dzienne - choćby po to, żeby Czesław musiał wejść pod stół i odszczekać :)
jeszcze nawet nie zacząlem ćwiczyć wchodzenia pod stół...
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » sob lut 26, 2005 12:45 pm

czesław&jarząbek pisze:
SebastianS pisze:Dla mnie, maniaka silników iskrowych, ma to (pomijając wszystko inne) dodatkowy sens ambicjonalny, podobnie, jak projekt wołga turbo na pełnym wtrysku, który kiedyś tam ujrzy światło dzienne - choćby po to, żeby Czesław musiał wejść pod stół i odszczekać :)
jeszcze nawet nie zacząlem ćwiczyć wchodzenia pod stół...
:)21
To zacznij :) Na szprycy już motor widziałeś, tylko turbiny nie miał... Ale to kwestia czasu... i kasy niestety :-? I tak ledwo wyrabiam ostatnio... Yyy...
O której będziesz?

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob lut 26, 2005 12:48 pm

miałeś doładować gaznikowy...
:)21
ze szprycą sie nie liczy
:)21
bede koło 17, pasuje?
#noichuj

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » sob lut 26, 2005 12:54 pm

czesław&jarząbek pisze:miałeś doładować gaznikowy...
:)21
ze szprycą sie nie liczy
:)21
bede koło 17, pasuje?
Przyjeżdżaj jak najszybciej, nie chciałbym za bardzo w noc zapodawać. Ja jestem w chacie non stop. Jak reszta się zechce pofatygować jeszcze dziś, to nas znajdą, albo się po nich wyskoczy.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob lut 26, 2005 12:55 pm

ok
#noichuj

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » sob lut 26, 2005 1:09 pm

Dzieki Seba za konkrety!!!!

Niestety maila nie mam do Ciebie...
Z silnika spróbuje jednak coś wycisnąć - właśnie jak pisałeś ze względów ambicjonalnych, no i pozatym to zawsze V8.

Właśnie sie douczam z "Poprawa ekonomiczności i dynamiki samochodów osobowych" Januły i Szczecińskich.

Jak tylko wyzdrowieje to chcę przyjrzeć sie głowicy. Jeśli będzie zapas od gniazda zaworu to wole splanować.
Pomysł naspawania komory spalania wydaje mi sie kiepski - po pierwsze kłopot z uzyskaniem optymalnego kształtu komory, po drógie różnica w rozszeżalności i przewodnictwie cieplnym naspawanego materiału - mogą mi się pękniecia porobić. Pozatym mam fachowy zakład który bierze za planowanie 180pln.
Nag wymianą gaźnika się zastanowie, choć myślałęm narazie nad usówaniem nierówności kanałów orginalnego.
Cylindrów na wołge z przyczyn finansowych nie wymienie, ale może zdejme troche materiału z główek korbowodów.
No, pozatym szlifowanie i polerka dolotu i wylotu.
Wydech i tak nowy musze zrobić bo stary jest do niczego
Zastanawiam sie jeszcze nad toczeniem kołą zamachowego...
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » sob lut 26, 2005 3:06 pm

Tomb pisze:...mam fachowy zakład który bierze za planowanie 180pln.
O jesuuu.... Usiłują se maszyny zamortyzować w tydzień, jak Boga kocham... Cena z dupy czyli z kosmosu!

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » sob lut 26, 2005 3:09 pm

SebastianS pisze:
Tomb pisze:...mam fachowy zakład który bierze za planowanie 180pln.
O jesuuu.... Usiłują se maszyny zamortyzować w tydzień, jak Boga kocham... Cena z dupy czyli z kosmosu!
Mówisz, że szukać taniej? Ile jest normalna cena?
Prawde mówiąc tyle brali, za robienie krzywej głowicy. A wole sie nastawić na wyższą cene i zapłacic mniej.
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » sob lut 26, 2005 3:29 pm

Tomb pisze:
SebastianS pisze:
Tomb pisze:...mam fachowy zakład który bierze za planowanie 180pln.
O jesuuu.... Usiłują se maszyny zamortyzować w tydzień, jak Boga kocham... Cena z dupy czyli z kosmosu!
Mówisz, że szukać taniej? Ile jest normalna cena?
Prawde mówiąc tyle brali, za robienie krzywej głowicy. A wole sie nastawić na wyższą cene i zapłacic mniej.
80 PLN to jest maksimum w granicach przyzwoitości. (za alu głowicę, a o takich mówimy) Zresztą to i tak kropla w morzu, mówiąc szczerze. Na @ poszedł komplet informacji odnośnie zabaw z silnikiem.

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » sob lut 26, 2005 4:00 pm

SebastianS pisze:
Tomb pisze:
SebastianS pisze: O jesuuu.... Usiłują se maszyny zamortyzować w tydzień, jak Boga kocham... Cena z dupy czyli z kosmosu!
Mówisz, że szukać taniej? Ile jest normalna cena?
Prawde mówiąc tyle brali, za robienie krzywej głowicy. A wole sie nastawić na wyższą cene i zapłacic mniej.
80 PLN to jest maksimum w granicach przyzwoitości. (za alu głowicę, a o takich mówimy) Zresztą to i tak kropla w morzu, mówiąc szczerze. Na @ poszedł komplet informacji odnośnie zabaw z silnikiem.
dzieki za miala
Ostatnio zmieniony ndz lut 27, 2005 3:20 pm przez Tomb, łącznie zmieniany 1 raz.
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » ndz lut 27, 2005 1:57 am

no no czekamyt na ta przebojowa V8 :lol:

@ SEBA
Jak tam blotniki i maska??
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
fruzia
Posty: 354
Rejestracja: wt lis 09, 2004 12:16 am
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: fruzia » ndz lut 27, 2005 9:42 am

MOC pisze:no no czekamyt na ta przebojowa V8 :lol:

@ SEBA
Jak tam blotniki i maska??
:)21
robi się

Awatar użytkownika
SebastianS
 
 
Posty: 1185
Rejestracja: sob wrz 20, 2003 12:14 am
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: SebastianS » pn lut 28, 2005 8:51 am

MOC pisze:no no czekamyt na ta przebojowa V8 :lol:

@ SEBA
Jak tam blotniki i maska??
:)21
Bym Cię prosił o telefon siakiś... właśnie w tej sprawie... 663 082 622
Formy na błotniki są gotowe w zasadzie, dziś mają być wyjmowane modele i robione poprawki... może fotki jakieś zrobię...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość