69A z Ustki zmartwychwstanie

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
cornmencita
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: sob wrz 07, 2013 6:48 pm

69A z Ustki zmartwychwstanie

Post autor: cornmencita » pn gru 08, 2014 6:47 am

Witam wszystkich!
Po trzech latach bilans jest taki że:

-zamontowana sa przednie fotele uazowskie (poddalem sie szukając Gazowskich)
-wyspawana, zapodkladowana i pomalowana poliuretanem jest karoseria.
-wypiaskowane i podspawane sa ramki - nadstawki drzwi. Male okienka.
-zamontowana jest silnik Gaz 21 (+osprzęt w miarę możliwości nowy),
-zamontowana sa hamulce tarczowe tylne poldonos - vitara.
-zamontowana sa hamulce tarczowe przednie gazela,
-wypiaskowana i pomalowana epoksydem jest rama.
-wspawane sa mocowania pod amory teleskopowe.
-zamontowana jest sprzeglo ze sloneczkiem nowe,
-wymienione lozyska i uszczelniacze w mostach.
-jest oryginalna plandeka i markiza-stelarz,
-zamontowana jest skrzynia 3biegowa,
-zwrotnice są na łożyskach tocznych.
-zamontowana jest glowica gaz 24,
-są felgi 16'' originalne Gaz..

Pozdrawiam i liczę na słowa wsparcia, bo byl niejeden kryzys po drodze.

Pozdrawiam,
Rafal z Ustki

Detal ramy po piaskowaniu- żadnej dziurki: (tyle ze to juz druga rama...ta co "dostalem"z autem okazala sie obspawana wydmuszka)

Obrazek
Ostatnio zmieniony śr cze 15, 2016 9:07 pm przez cornmencita, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
krism
Posty: 393
Rejestracja: ndz paź 23, 2005 3:10 pm
Lokalizacja: rybnik
Kontaktowanie:

Re: 69A z Ustki zmartwychwstanie

Post autor: krism » wt gru 09, 2014 7:46 pm

akurat ja przerabiam temat odwrotnie daje m 20 zamiast jednostki uaza. silnik jest przesuniety na blaszkach o 8,5 cm do tylu (wal do reduktora orginalny) ale sciana ogniowa wgieta na 5 cm do srodka - chlodnicemial zukowa ktora zastepuje orginalem.
Ja preferuje orginal bo 1 tak lubie, 2 gaziki zaczynaja byc ciekawe kolekcionersko a to zwieksza znacznie ich wartosc.

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Re: 69A z Ustki zmartwychwstanie

Post autor: piotr759 » wt gru 09, 2014 8:28 pm

Ja w swoim gazie miałem silnik od Wołgi 24. I całą masę patentów z tym związanych. Ściana grodziowa była tylko nieznacznie uszkodzona (najbardziej dostała blacha nad obudową sprzęgła), oczywiście wywalona była też "buła" na rozrusznik. Przerobione były pokrywy skrzyni i reduktora, sam reduktor był podniesiony wyżej na jakiś profilach. Do tego miałem skrócony lewarek od biegów i dźwignię ręcznego :)16 Chłodnicę miałem z Uaza i tez tam jakaś rzeźba była, bo maska miała wyciętą blachę do której mocuje się tą filcową uszczelkę. Miałem też radyjko Safari - 5, fotele z Autosana, tapicerkę z dykty, trzepak na zderzaku z "halogenami" i "pałąki bezpieczeństwa"... i wycięty schowek na lutlampę jeszcze.
Skoro poświęciłeś już tyle czasu na remont, szkoda babrać się w jakieś Uazowe zmoty. Zwłaszcza, że kompletny napęd możesz załatwić tu na forum za dobre pieniądze :)2
Gaz 69M (E) 1972r.

Awatar użytkownika
marzenka
Posty: 529
Rejestracja: czw mar 12, 2009 11:52 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 69A z Ustki zmartwychwstanie

Post autor: marzenka » śr gru 10, 2014 9:05 am

Typowe auto końcówki lat 80 . Ją miałem jeszcze skrzynie biegów z reduktorem od uaza , i przełożenia w mostach od Warszawy :-)

Awatar użytkownika
cornmencita
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: sob wrz 07, 2013 6:48 pm

Re: 69A z Ustki zmartwychwstanie

Post autor: cornmencita » śr gru 10, 2014 1:55 pm

Witam Wszystkich i dziekuje za odpowiedzi.

U mnie co prawda siedzial 300d jak przygarnąłem Gza, wiec sciana byla w tragicznym stanie- srodkowa cześć cała jest wyczarowana i cofnięta w tył..Starałem sie to odtworzyć na ile sie dało do stanu ori.

Dobrze więc. Posłucham rad i wstawie silnik originalny.

Dolniaka nie mam i musze sie rozejrzeć.

Żeby Mirek ze sławna chciał sprzedać swoje 2.4 to by bylo super.

Od czego zacząć zabawe z dolniakiem? Ja by ktoś miał w garażu jakiegoś gruza do "oddania" - prosze o kontakt na priv.

Dziekuje i pozdwiam,
Rafal

Rama po piaskowaniu:

Obrazek
Ostatnio zmieniony pt gru 12, 2014 6:19 am przez cornmencita, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Re: 69A z Ustki zmartwychwstanie

Post autor: piotr759 » śr gru 10, 2014 2:19 pm

Skontaktuj się z Rafałem z naszego forum - nick rafał29.
Gaz 69M (E) 1972r.

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Re: 69A z Ustki zmartwychwstanie

Post autor: piotr759 » śr gru 10, 2014 2:23 pm

cornmencita pisze:Żeby Mirek ze sławna chciał...
Taaa - Mirek ze Sławna poprosił mnie kiedyś o zdjęcie paru aukcji z allegro, którymi był żywo zainteresowany. Tylko jakoś później zapomniało mu się te części odebrać...
Gaz 69M (E) 1972r.

krys80
Posty: 676
Rejestracja: czw wrz 29, 2011 2:26 am

Re: 69A z Ustki zmartwychwstanie

Post autor: krys80 » czw gru 11, 2014 12:04 am

Mozna tez i na ten zerknac jesli gosc jeszcze go ma:

http://olx.pl/oferta/gaz-69-silnik-2400 ... 6f3fb536f5

Link na youtube jest i mozna zerknac jak silnik chodzi. Wiadomo ze pare elementów to ma nie orginalnych....ale jaki silnik ma przed renowacja wszystko koszerne - zawsze wiecej lub mniej pierdulek przez lata sie do silnika przyczepic musi.

Oprócz kolegi Rafala, to na allegro ten sprzedawca o niku berbor trudni sie rozbiorem gazików:

http://allegro.pl/listing/user/listing.php?us_id=338551

Tez moze cos miec. Tylko u niego to dobrze trzeba by samemu ocenic, bo jak dla mnie to 70 procent tego co sprzedaje jest w jakosci szrotu, ale czasem trafiaja mu sie rzeczy w zajebistym stanie - choc raczej rzadziej niz czesciej :P .

Awatar użytkownika
cornmencita
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: sob wrz 07, 2013 6:48 pm

Re: 69A z Ustki zmartwychwstanie

Post autor: cornmencita » czw gru 11, 2014 7:07 am

:)2 i to jest wsparcie jakiego potrzebowałem!

Nie mam sie za bardzo czym pochwalic, Giez sie sklada, jak zacznie nabierac kolorów to coś wstawie do popatrzenia, albo do pośmiania sie- jak dla kogo :lol:

Wlaśnie kończyłem wycinać ucha do kturych sie przykręca stelarz plandeki. Mialem to wycięte i wlasnie to odtwarzam i musze wspawać.
Ile mają wysokości od powierzchni burty do środka otworu?Zrobiłem 30mm otwór 10mm. Dobrze kombinuję?-

Pozdrawiam,
Rafal
Ustka
Ostatnio zmieniony pt gru 12, 2014 7:20 am przez cornmencita, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
mayer2
Posty: 399
Rejestracja: śr mar 11, 2009 1:23 pm
Lokalizacja: przemysl

Re: 69A z Ustki zmartwychwstanie

Post autor: mayer2 » czw gru 11, 2014 7:35 pm

a niemsz kolego jakiegos kumpla co ci zazdrosci gaziora?chetnie swojego sprzedam.sory ze niebardzo w temacie.pozdro.milej roboty i cieplego garazu.

Awatar użytkownika
toruńskigazik
 
 
Posty: 133
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 9:01 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: 69A z Ustki zmartwychwstanie

Post autor: toruńskigazik » czw gru 11, 2014 7:52 pm

Popieram opinię przedmówców. Wkładając masę pracy, pasji i kasy w remont warto doprowadzić Gaza do stanu oryginału. Efektem takich działań będzie posiadanie pięknego, cieszącego oko klasyka, którego wartość rynkowa dość szybko rośnie. Auto zabytkowe jest nie najlepszą bazą do budowy rasowej terenówki. Zmoty na bazie Gaza 69 posiadają jakąkolwiek wartość jedynie dla ich twórców. Podczas próby sprzedaży takiego auta na portalu aukcyjnym lista modyfikacji które sprzedający wymienia jako plusy, przez potencjalnych nabywców odczytywana jest często jako skala nieodwracalnych zniszczeń. Nie o to chodzi że to jest jedyna i słuszna droga bo każdy wydaje swoją kasę tak jak lubi jednak moja opinia jest taka że jak ktoś chce się w terenie wyszaleć to lepiej jest jakąś Vitarę kupić bo taniej, bardziej komfortowo i bezawaryjnie.
Liczy się tylko frajda !!!!!!!
Był Gaz 69

Awatar użytkownika
cornmencita
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: sob wrz 07, 2013 6:48 pm

Re: 69A z Ustki zmartwychwstanie

Post autor: cornmencita » śr kwie 29, 2015 9:06 am

Więc mały raporcik dla zainteresowanych.

Silnik jak widać na focie ustawiony glowica na okrągły kolektor.
Niestety serwo od primery.
Niestety pompka wysprzęglika od frontery.
Niestety sciana wygląda jak wygląda.
Łapy od silnika widać.
Gażnik od poldasa.
Silnik odpalony uszczelniony https://youtu.be/M8SToKx4TEk
Skrzynia Gaz.
Sprzęgło uaz słoneczko, wysprzęglik uaz.

Filtr oleju przeniesiony widać na 2focie bo kolidował z poduszką. Poszedł na gródz tam gdzie powinien byc dokładnego oczyszczania.
na drugiej focie jeszcze z kwadratowym kolektorem.

Trzecia fota-Montarz głowicy na okrągły kolektor wymaga zamontowania szpilek o długości 140mm od strony kolektorów i można wtedy przejść na gwinty M12 zamiast M11 oryginalnych. Praktycznie gwintownik zbiera sam syf.. Warto wszystkie szpilki zamienić na M12 nawet te krutsze. Ja nie wymieniłem i mi dwie z tych krutszych wylazły już przy 20Nm.
Troche informacji znalazłem na : https://www.drive2.ru/l/2673169/
Do wielu rzeczy doszliśmy na miejscu gdyż : " Gaz uczy pokory"

Przy montażu głowicy zwracać uwagę na prawidłowe ustawienie kanału olejowego na smarowanie klawiatury-uszczelka ma słabe (brak) prowadzenie i można ją żle ustawić i przekryć kanał olejowy.

Sprawdzić na papier jak pokrywają sie kanały chłodzenia i komory lasek popychaczy. Na focie widać gdzie ołówkiem zaznaczyłem miejsca gdzie uszczelka nie była "podparta" materiałem bloku. Napawywałem 5mm materiału w głowicy. Sprawdzić "światło" kanałów chłodzenia. Trzeba liznąć dremelkiem gdzie niegdzie.

Fota ostatnia- tak wyszła konserwa. 6470 SikaGard. Na blache podkład reakcyjny na podkład eposyd, na eposyd konserwa. Spawy po podkładzie a przed epoksydzie spoinowane poliuretanem. Profile zalane woskiem.



Obrazek

Obrazek


Obrazek


Obrazek



Obrazek



Obrazek

Awatar użytkownika
cornmencita
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: sob wrz 07, 2013 6:48 pm

Re: 69A z Ustki zmartwychwstanie

Post autor: cornmencita » śr kwie 29, 2015 10:34 am

Witam Grono.

W pierwszym poście gdy byłem na etapie decyzji jaki silnik montowac do Gruza, pytałem jak bedzie"leżał" silnik Uaza w Gaziku. Dostałem różne informacje większość dość ogólnikowe na zasadzie - podobno/coś tam-jakośtam.

Silnik Uaza po zamontowaniu na łapach wyciętych jak te ze strony https://www.drive2.ru/l/2673169/
leży ładnie po środku.
Obrazek Obrazek

Tylna podpora z poduszką bez żadnych cudów oryginalna od Gaza 69. Przednie poduszki UAZ- trzeba wiercić w originalnych łapach ramy otwory- mniejsze zło.

Wał pośredni nie jest przełamany ani zadługi/krutki. Nie ma potrzeby unosić reduktora.

Jedna uwaga:
U mnie w Gazie był silnik 300d więc gródż jest cofnięta w tył o 3cm a sam tunel szerszy po obu stronach i wyższy w przedniej części o 5cm.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek Obrazek
Ostatnio zmieniony ndz cze 28, 2015 12:30 pm przez cornmencita, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
cornmencita
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: sob wrz 07, 2013 6:48 pm

Re: 69A z Ustki zmartwychwstanie

Post autor: cornmencita » ndz cze 28, 2015 11:53 am

Witam po przerwie,
widze że życia brak na forum, wszyscy grzebią lub śmigają sprzętami.
Kilka fotek z mojej odbudowy GAza:

-Moje dorabiane haczyki do plandeki, bedą przyrkręcane na śrubki M4 z stożkowym łbem i nacięciem na płaski śrubokręt a w blasze nitonakrętki:

Obrazek

-Oczka po cynkowaniu i proszkowaniu:

Obrazek

Awatar użytkownika
cornmencita
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: sob wrz 07, 2013 6:48 pm

Re: 69A z Ustki zmartwychwstanie

Post autor: cornmencita » ndz cze 28, 2015 11:56 am

Witam,
fotek ciąg dalszy.

Naprawa przetłoczenia na desce rozdzielczej; na focie widać stan przed i po. Z drugiej strony było podobnie:

Obrazek

Awatar użytkownika
cornmencita
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: sob wrz 07, 2013 6:48 pm

Re: 69A z Ustki zmartwychwstanie

Post autor: cornmencita » ndz cze 28, 2015 12:01 pm

Witam,

Poniżej fotki jak połączyłem oryginalny pręt od pedału gazu z gażnikiem z wykożystaniem linki gazu od samuraja chyba, gażnik żukowski 34S2B:

Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
cornmencita
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: sob wrz 07, 2013 6:48 pm

Re: 69A z Ustki zmartwychwstanie

Post autor: cornmencita » ndz cze 28, 2015 12:06 pm

Witam,
Niby blacharka skończona, by sie chciało kolor położyć ale ciekawośćwzięła góre i otwożyłem tylne rogi:

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
cornmencita
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: sob wrz 07, 2013 6:48 pm

Re: 69A z Ustki zmartwychwstanie

Post autor: cornmencita » ndz cze 28, 2015 12:13 pm

Siemacie!

Miałem problem aby znależć zdrowy przedni zderzak do Gaziora. Dysponowałem przednim zmasakrowanym zderzakiem od uaza z którego odciąłem rogi które będą wspawane do dorobionego na wymiar profila. Po zalaniu spawem i szlifowaniu nie będzie widać przejścia. Pytanie: origonalny zderzak od Gaza jest prosty czy lekko "przełamany" na środku? Mogę go chlastnąć po środku i lekko załamać/ zrobić lekki łuk:


Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
cornmencita
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: sob wrz 07, 2013 6:48 pm

Re: 69A z Ustki zmartwychwstanie

Post autor: cornmencita » ndz cze 28, 2015 12:17 pm

Pies sie już poddał i zrozumiał że warsztat GAZ- owy jest jego drugim domem. Z żoną będzie troche trudniej, hahaha!

Obrazek

Awatar użytkownika
cornmencita
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: sob wrz 07, 2013 6:48 pm

Re: 69A z Ustki zmartwychwstanie

Post autor: cornmencita » ndz cze 28, 2015 12:47 pm

Znacie jakiegoś dobrego tynkarza?
Podkład epoksydowy reaktywny - czarny- spowodował że szpachla sie odparzyła.. Człowiek sie uczy całe życie. Trzeba było dać warstwę izolacyjną na reaktywny, lub zastosować inny podkład epoksydowy np ten siwy co jest pomaowana rama. Ten czarny reaktywny jest lekko smołowaty jakb (schnie trzy- cztery dni) i szpachla sie od niego odpaża.

Tak nie wolno - szpachla na reaktywny epoksyd:

Obrazek

a tu już szpachla położona jak się należy:


Obrazek

Awatar użytkownika
toruńskigazik
 
 
Posty: 133
Rejestracja: śr wrz 09, 2009 9:01 pm
Lokalizacja: Toruń

Re: 69A z Ustki zmartwychwstanie

Post autor: toruńskigazik » wt cze 30, 2015 8:41 pm

cornmencita pisze:Znacie jakiegoś dobrego tynkarza?
Podkład epoksydowy reaktywny - czarny- spowodował że szpachla sie odparzyła.. Człowiek sie uczy całe życie. Trzeba było dać warstwę izolacyjną na reaktywny, lub zastosować inny podkład epoksydowy np ten siwy co jest pomaowana rama. Ten czarny reaktywny jest lekko smołowaty jakb (schnie trzy- cztery dni) i szpachla sie od niego odpaża.

Tak nie wolno - szpachla na reaktywny epoksyd:

Obrazek

a tu już szpachla położona jak się należy:


Obrazek
Podkład reaktywny to sobie raczej odpuść, to ciężki temat. Natomiast epoksyd jak najbardziej. Pomalowane farbą nitro bez podkładu, na słabo oczyszczoną powierzchnię, potem intensywnie eksploatowane w różnych warunkach wytrzymało ponad 40 lat. Teraz pomalowane epoksydem na wypiaskowany materiał, jakiś poliuretan na to, wytrzyma 100 lat. Tylko pamiętaj przed przygotowaniem do lakierowania zalać podkładem akrylowym wypełniającym. Dobry epoksyd jak zaschnie jest twardy jak skała i ciężko go obrabiać. Na lokalne przecierki przygotuj sobie epoksyd 1K w sprayu. Można nim też zapsikać przecierki powstałe podczas szlifowania szpachlówki.
Powodzenia przy remoncie, kawał dobrej roboty do tej pory wykonałeś !!!!!!!!!!!!!!!!!
Liczy się tylko frajda !!!!!!!
Był Gaz 69

Awatar użytkownika
cornmencita
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: sob wrz 07, 2013 6:48 pm

Re: 69A z Ustki zmartwychwstanie

Post autor: cornmencita » pt wrz 18, 2015 10:48 pm

Witam szanowna Loze Szydercow.

Gaz "objezdzony" zapraszam do pozytywnej krytyki jak juz ktos musi, hahaha.
Kanapa z tylu jest na sztuke. To samo zewnetrzne lusterka.
Zderzak przedni dorabiany.
Brakuje elementow - beda domontowane.
Tylna tablica rejestracyjna na sztuke,
Pozdrawiam,
Raf

Obrazek Obrazek Obrazek
Obrazek Obrazek ObrazekObrazek
Ostatnio zmieniony czw sty 14, 2016 12:37 am przez cornmencita, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
cornmencita
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 77
Rejestracja: sob wrz 07, 2013 6:48 pm

Re: 69A z Ustki zmartwychwstanie

Post autor: cornmencita » czw sty 14, 2016 12:05 am

Ostatnie fotki:
ObrazekObrazekObrazekObrazek ObrazekObrazekObrazek ObrazekObrazekObrazek ObrazekObrazekObrazekObrazek

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Re: 69A z Ustki zmartwychwstanie

Post autor: piotr759 » czw sty 14, 2016 12:37 pm

Dobra robota - najbardziej spodobało mi się wybrnięcie z tematu płaskich tylnych błotników (burt) - :)2
Gaz 69M (E) 1972r.

ub40
Posty: 580
Rejestracja: ndz lip 18, 2004 11:51 pm
Lokalizacja: Krakow

Re: 69A z Ustki zmartwychwstanie

Post autor: ub40 » czw sty 14, 2016 11:28 pm

...."gazior"...prima :)2
UniformBravo40
Volvo 855 tdi

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość