Skrzynia MB do 3.0

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Skrzynia MB do 3.0

Post autor: goralski » wt sty 04, 2005 11:59 am

Mam pytanie,mamy skrzynie od 2.0 Mb ze 115
wsadzoną do 3.0 MB i jest problem:pod stromszą
góre sprzęgło chyba się ślizga,silnik normalnie się
zbiera a samochód jedzie wolniej.Więc:pasuje sprzęgło
od tego 2.0 do 3.0?Jak nie to jakie najlepiej wstawić?? ??
Szczęsliwego Nowego Roku!! thx
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » wt sty 04, 2005 2:52 pm

no najlepiej to by było od 300 jak byś wstawił sprzęgło :)21
Gazy 69

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » wt sty 04, 2005 3:47 pm

no tak,ale grubość i średnica tego od 2.0 może byc za mała?
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » wt sty 04, 2005 4:50 pm

300 ma tarczę sprzęgła większą niż 200, ale jeżeli masz silnik 300 to koło zamachowe też powinno być większe.

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » wt sty 04, 2005 7:55 pm

a tak z ciekawosci.. mam w uazie 3.0d MB ale na sprzęgle żuka mam do niego skrzynie uazowską w pełni zsynchronizowaną, co by się stało gdybym wymienił zestaw na oryginał skrzynie i sprzęgło z owego dieselka ze 123 ?? no oprócz tego że musiałbym jakoś reduktor przerabiać..
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » wt sty 04, 2005 8:21 pm

reduktora nawet nie trzeba ruszac,skróć tylko wałek
i wstaw flansze gumową,w gaziku to wystarczy,w
UAZie to nie za bardzo wiem ale znajoma ma 3.0
i nie przesuwał nic...
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » wt sty 04, 2005 8:27 pm

pilmar pisze:300 ma tarczę sprzęgła większą niż 200, ale jeżeli masz silnik 300 to koło zamachowe też powinno być większe.
ale koła zamachowe są raczej te same,a tarcza sprzegla moze byc grubsza?a moze to kwestia regulacji?
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » wt sty 04, 2005 8:30 pm

a jakie roznice ?? wieksza predkosc max ?? lepsze sprzeglo ?? ...narazie rozwazania teoretyczne bo mam nowe.. co mi to da a co strace ??
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » wt sty 04, 2005 9:03 pm

ciezko stwierdzic bo u nas była od poczatku skrzynia
z merca,ale lepiej zeby ta twoja skrzynia która wsadzisz
to 5!!
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr sty 05, 2005 2:28 am

wiadomo ze najlepiej bylo jak juz tu bylo na poczatku powiedziane ze najlepiej bedzie to wspoldzialalo z oryginalna skrzynia :wink:
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » śr sty 05, 2005 5:37 pm

MOC(ny), to wiem.. ale ponieważ mam uazówke to nie wiem czy opłacałoby się zmieniać.. i sie zastanawiałem nad jakimś porównaniem bo np. pomiedzy 2 a 3 mam dziure mocy.. albo sam fakt ze dosc ciezko biegi wchodza.. lub to ze na 4 na wyzszych (rozbujanych) obrotach wyciaga okolo 110 (wiecej nie potrzebuje nie jestem samobójcą..) ale jak te dane sie zmienia ?? bedzie dluzsza "jedynka" ?? mniejsze przełożenia ?? płynniej ?? jak będzie ?? :)21
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » śr sty 05, 2005 7:24 pm

to zalezy jakaą masz tą skrzynie:4 czy 5.No i to raczej mamnual?
wejdź na http://mercedes115.republika.pl/ ,Dane i tam są napisane
przełożenia,ale jak to sie ma do Żuka to sam sobie musisz porównać
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » czw sty 06, 2005 2:06 am

w takim razie zaloz skrzynie od 2.4 D i powinno byc ok 8)
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » czw sty 06, 2005 6:35 pm

a w 2.4 byla 5?bo te czworki to sa za wolne
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » czw sty 06, 2005 6:39 pm

4 jest idealna ile ty chcesz tym gazem jezdzic a poza tym jak dasz wieksze kapcie to na 5 kazda jeszcze niewidoczna gorke bedzie ten silniczek odczowal 8)
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » czw sty 06, 2005 8:14 pm

no tak czyli z 4 to tylko zyskujesz na sprzegle bo przelozenia w porownaniu z uazowskimi sa srednio o 0,2 mniejsze a wsteczny to juz szkoda gadać.. czyli jednym słowem pomimo niedogodnosci chyba mi sie nie oplaca bo predkosci wystarczajace(przynajmniej na 4..) bo ja tym autkiem praktycznie tylko w teren 8)
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pt sty 07, 2005 8:03 am

Kubas masz dobrze to nie rób lepiej bo sam dojdzeisz do wniosku że nie warto kombinować jak jest dobrze :)21
Gazy 69

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pt sty 07, 2005 9:38 am

To ja tak tylko dodam od siebie coś.
A wiec skrzynie od osobówek 123 czy 115 to samo tylko ta od 115 ma garbata obudowę . Jeżeli chodzi o ślizgające się sprzęgło to trzeba tylko koło zamachowe + docisk od 300D posiada większą średnice . Na kole musisz odszukać numer początek zaczyna sie od 617...... dla 300D 616.. dla 240D i 615... dla 200D. Ale podejrzewam że masz problem z tarczą chyba że kupiłeś nie kompletny silnik i założyłeś mniejsze. A co do kwestii przełożeń to różnica miedzy przełożeniami skrzyni MB123 a uazową jest taka ze 3 bieg jest tylko szybszy w przypadku MB123. A można również zastosować skrzynię z busa MB 207 lub G to mamy bardzo wolna jedynkę i 2.3 troszkę wolniejsze. Ja jednak bym wolał skrzynię z osobówki bo tak jak w G na 1 + reduktor koła to sie prawie nie kręcą.

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » pt sty 07, 2005 2:21 pm

Darek pisze:Kubas masz dobrze to nie rób lepiej bo sam dojdzeisz do wniosku że nie warto kombinować jak jest dobrze :)21
masz 100% racji :)21

ale pytałem się bo część osób mi polecało zamiane.. i rzeczywiście po sprawdzeniu danych nie opłaca się no chyba że żukowskie sprzęgło będzie miało problemy... aczkolwiek dzieki za przypomnienie o istnieniu czegoś takiego jak "zdrowy" rozsądek :D :)2
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » pt sty 07, 2005 2:36 pm

Artur pisze: ...Jeżeli chodzi o ślizgające się sprzęgło to trzeba tylko koło zamachowe + docisk od 300D..
sprawa wyglada tak ze silnik jest 300D wraz z kołem zamachowym i dociskiem ale ze względu na sposob mocowania tarczy na wałku sprzęgłą zapodana jest tarcza żukowska (uaz sie nie mieści a merc nie pasuje :D ).. tarcza się ślizgała bo się spaliła.. sama :)21 .. a na nówce chodzi OK :)2
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pt sty 07, 2005 2:49 pm

Kubas nie ma problemu jeśli posiadasz za dużo kasy przy następnym spotkaniu bedzeisz fundatorem nagórd :)21
Gazy 69

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » pt sty 07, 2005 3:18 pm

mhmn przecież napisałem że teoretycznie :)21 z ciekawosci roznic :)21

a co do fundowania nagród to najpierw musze sobie zafundować lusterka i wycieraczki.. :wink: może na MWB cos fajnego będzie..

o nagrodach można pomyśleć ale o konkursie też zarazem by trzeba..
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » pt sty 07, 2005 7:21 pm

kubas pisze:
Artur pisze: ...Jeżeli chodzi o ślizgające się sprzęgło to trzeba tylko koło zamachowe + docisk od 300D..
sprawa wyglada tak ze silnik jest 300D wraz z kołem zamachowym i dociskiem ale ze względu na sposob mocowania tarczy na wałku sprzęgłą zapodana jest tarcza żukowska (uaz sie nie mieści a merc nie pasuje :D ).. tarcza się ślizgała bo się spaliła.. sama :)21 .. a na nówce chodzi OK :)2
to raczej chodzilo o to moje sprzegło
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » sob sty 08, 2005 12:40 am

gural19 pisze: to raczej chodzilo o to moje sprzegło
:oops: coś ostatnio nie kontaktuje :oops: sorry...

grunt to sprawdzic wszystko po kolei od pedału.. :)2
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » śr lut 02, 2005 2:57 pm

juz chyba wiem czemu sie slizga...jest szansa ze to sznur łojowy puszcza lej na tarcze sprzegla...jest taka opcja?
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości