Strona 1 z 2
wiatrak elektryczny
: ndz sty 16, 2005 9:08 pm
autor: zaq
Przymierzam sie do założenia wiatraka elektrycznego. Zastanawiam się od czego przypasować chłodnicę i wiatrak, żeby robiło to z Żukowskim silnikiem. Jeśli ktoś ma u siebie cos takiego i posiada fotki, to tez chetnie obejrze

pozdrawiam
: pn sty 17, 2005 12:38 am
autor: Dragunov
poszukaj - bylo na forum na pewno bo sam to "odgrzewalek" kilka razy

: pn sty 17, 2005 2:14 pm
autor: Student
Najlepiej jest zostawić tą chłodnicę co jest i zapodać odprzodkowy wiatrak od citroena BX - szybkoobrotowy, z płaskim silnikiem... sprawdzone działa bardzo dobrze.
: pn sty 17, 2005 5:52 pm
autor: ---Ryba---
Mi w wiatraku już dwa razy łożyska umarły. Chyba mam jakiś felerny.
: pn sty 17, 2005 5:55 pm
autor: Student
Bo one wody nie lubią...
Re: wiatrak elektryczny
: pn sty 17, 2005 6:38 pm
autor: pol
zaq pisze:Przymierzam sie do za³o¿enia wiatraka elektrycznego. Zastanawiam siê od czego przypasowaæ ch³odnicê i wiatrak, ¿eby robi³o to z ¯ukowskim silnikiem. Je¶li kto¶ ma u siebie cos takiego i posiada fotki, to tez chetnie obejrze

pozdrawiam
od BMW od klimy, 3 biegi, na najszybszym chlodzi silnik do 60 stopni.
Ladie pasuje na chlodnice gazikowa z przodu, i miesci sie w nosku
: pn sty 17, 2005 6:52 pm
autor: luk
A jak sie te biegi zmienia.... trzeba mieć specjalny termostat czy co??
: pn sty 17, 2005 7:02 pm
autor: MOC
pewnie jakis przelacznik trojpozycyjny badz potencjomter

: pn sty 17, 2005 7:22 pm
autor: pol
MOC pisze:pewnie jakis przelacznik trojpozycyjny badz potencjomter

no wlasnie

: pn sty 17, 2005 7:37 pm
autor: Mag69
Ja mam z z klimy z MB 124, same zalety-szybki (wydajny),płaski i łatwy
w demontzu (przydatne przy wymianie szczotek lub łozysk)

: pn sty 17, 2005 9:00 pm
autor: sawis
Ale czy sam ten wiatrak elektryczny wystarczy??
Pytam - bo mam właśnie mały problem silnik mi się grzeje (S-21 - tylko ciut podkręcony + oryginalna chłodnica żuka).
Pytanie teraz czy wyp.......oryginalny wiatrak i załozyć tylko elektryczny?? I czy to wystarczy??
: pn sty 17, 2005 9:44 pm
autor: Mag69
sawis pisze:Ale czy sam ten wiatrak elektryczny wystarczy??
Pytam - bo mam właśnie mały problem silnik mi się grzeje (S-21 - tylko ciut podkręcony + oryginalna chłodnica żuka).
Pytanie teraz czy wyp.......oryginalny wiatrak i załozyć tylko elektryczny?? I czy to wystarczy??
moze nie wystarczyć, za mała pojemność chłodnicy
ale na gazo pochodnych powinno wystarczyc,
ja mam z avi - wys. i szer. tak jak w zuku a gr tak o 3cm wieksza

: pn sty 17, 2005 10:24 pm
autor: pol
sawis pisze:Ale czy sam ten wiatrak elektryczny wystarczy??
Pytam - bo mam w³a¶nie ma³y problem silnik mi siê grzeje (S-21 - tylko ciut podkrêcony + oryginalna ch³odnica ¿uka).
Pytanie teraz czy wyp.......oryginalny wiatrak i za³ozyæ tylko elektryczny?? I czy to wystarczy??
na dolniaku i woldze od BMW u mnie wystarczal w zupelnosci
: pn sty 17, 2005 10:35 pm
autor: Jerry
Sawis w S21 wywalenie termostatu problem rozwiazuje.
: wt sty 18, 2005 1:47 pm
autor: sawis
Dzięki jerry30 - własnie mam to uczynić i przetestować w najbliższej przyszłości.
: wt sty 18, 2005 1:48 pm
autor: sawis
A sam "jakiś" wiatrak elektryczny dał by rade wychłodzić S-21?
Próbował Ktoś?
: wt sty 18, 2005 1:51 pm
autor: Student
Jeszcze niekiedy co bardziej ambitni modzili z pustą obudową termostatu - znaczy obniżali ją, coby rura do chłodnicy taka zagięta nie była - ponoć przepływ lepszy, ale ja nigdy nie stosowałem więc nie wiem jak to jest w praktyce wykonane...
: wt sty 18, 2005 1:53 pm
autor: Student
sawis pisze:A sam "jakiś" wiatrak elektryczny dał by rade wychłodzić S-21?
Próbował Ktoś?
Ta... próbowałem... takim od pomyloneza... ale w tedy byłem młody i głupi, i na szczęście miałem na pace ten sześciołopatowy od dolniaka bo mógłbym najwyżej za garkuchnię robić...
: wt sty 18, 2005 1:59 pm
autor: sawis
Tia - od poloneza tez już kiedyś motalem - z mizernym skutkiem....
: wt sty 18, 2005 2:07 pm
autor: Student
Generalnie dobrze spisywał się ten od cytryny, ale był używany tylko jako pomocniczy... teraz przy fordzie, zostałem skazany na elektryczny wentylator jako opcję podstawową i jedyną... no zobaczymy, ale też i chłodnica inna nieco...
: wt sty 18, 2005 2:37 pm
autor: tiger
Ja w S-21 miałem wiatrak ten na pompie chlodnice od Gaza nie od zuka boo za mala i oprucz tego jeszcze elektryczny wiatrak przed chlodnica ale tego bardzo rzadko uzywalem bo nie chcial sie grzac nawet z termostatem
: śr sty 19, 2005 12:01 am
autor: zaq
Student pisze:sawis pisze:A sam "jakiś" wiatrak elektryczny dał by rade wychłodzić S-21?
Próbował Ktoś?
Ta... próbowałem... takim od pomyloneza... ale w tedy byłem młody i głupi, i na szczęście miałem na pace ten sześciołopatowy od dolniaka bo mógłbym najwyżej za garkuchnię robić...
No właśnie ja kombinuje żeby wywalić ten wiatrak na pompie i założyć tylko elektryczny. Chłodnice mam gazowską.
: śr sty 19, 2005 12:03 am
autor: Jarek_
a moze ktos wie jaki wlacznik wentylatora (tumperatura zalaczenia)wlutowac do chlodnicy zeby wiatrak elektryczny sam sie wlacza przy okrelonej temperaturze.
Albo jaka powinna byc optymalna temperatura S21
: śr sty 19, 2005 9:05 am
autor: Student
Optymalna to chyba taka jak w każdym innym - znaczy okolice 90 topni... u mnie zawsze stało na 80 - znaczy wskazówka idealnie w pionie... a czujnik mozna wlutować od pomyloneza - najłatwiej dostępny jest. A chłodnica gazowska dobra jest, bo duża. Tyle ,że u mnie nie do zastosowania, bo się nie pomieszczę ze wszystkim.
: śr sty 19, 2005 2:21 pm
autor: Darek
ja mam meśka warzywniaka i wentyltor od pasata a termowyłącznik od fiata ritmo na gazowej chłodnicy i jeszcze nigdy go nie przegrzałem. z Tym że nie mam go z przodu a za chłodnicą