Malowanie ramy, mostów i bebechów innych

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Malowanie ramy, mostów i bebechów innych

Post autor: JaFuzz » pn sty 31, 2005 8:31 am

Witam, szukam i szukam ale znalezc w poprzednich postach nie mogę: jakim rodzajem farby pomalować ramę, mosty... i np skrzynię, reduktor ?? chlorokauczuk? czy jest może jakaś bardziejsza :lol: farba do malowania tego typu rzeczy ? :roll:
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn sty 31, 2005 9:42 am

Chlorokauczuk nadaje się do malowania płotów, zresztą podobnie jak ham coś tam

Jak chcesz porządnie pomalować to zdabaj o właściwe przygotowanie - piaskowanie a jeżeli nie to wyczyść tarczami, papierem - nigdy szczotką - maluj
Polecam wyroby które ma firma Alkor na terenie gdańskich targów. Jeżeli piaskujesz to kup 4 l Sigmacover primer i na to następnie TCN lub Sigma TCP Glassflace. Zresztą doradzą ci -pytaj o Wojteka Borowskiego.
Powodzenia
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

KrzysztofM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: czw gru 30, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Post autor: KrzysztofM » pn sty 31, 2005 9:54 am

Wszystko zależy od przygotowania powierzchni. Ja robiłem w ten sposób: po piaskowaniu malowałem podkładem pouretanowyn można też akrylowym, bardo dobrze czyma sie na wypiaskowanych elementach. Póżniej miajsca narażne na obicia lub całoś malowałem barenkiem i wszystko póżniej zwykłym lakerem renowacyjnym 2 warstwy, można akrylem ale szkoda kasy , tego nie widać a całe zabiegi maja zapobiec korozji, środek ramy zakonserwowałem środkami do przekroi zamkniętych i zrobiłem otwory które umozliwiaja wypłynięcie z ramy tego co tam się dostanie w czasie jazdy po błocie lub długim staniu w jakimś bajorku. W przypadku innego sposobu oczyszczenia powierzchni stosował bym podkłady które wchodza w reakcję z rdzą i nie spowodyją nam odciągniecia od powierzchni pozostałości starego lakieru i tu bym widział chlorokałczuki. Najlepsz to są farby okretowe ale ich cena - nie ma sensu w końcu używając samochodu w terenie nie unikniemy mechanicznych uszkodzeń powierzni lakerowanych mostów ,resorów czy ramy. To tyle ,pierwsza metode sprawdziłem samochód ma juz 3 lata po tych zabiegach i sie trzyma -50% asfalt(SÓŁ-to jest morderca) - 50% teren

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » pn sty 31, 2005 12:56 pm

A dlaczego nie mozna szczotką czyścić? Ja robiłem szczotką na kontówie, potem podkład a potem hamerite, ale sie to nie trzyma...
Rosyjska myśl techniczna rules!

KrzysztofM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: czw gru 30, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Post autor: KrzysztofM » pn sty 31, 2005 1:09 pm

hemerite jest na rdzę ale nie podaja że przeciwko rdzy , a każde zabiegi zwiazane z malowaniem żelaza maja na celu zabezpieczenie antykorozyjne , jezeli powierzchnie mamy odpowiednio przygotowaną odtłuszczona i pomalowaną porządnym podkładem i lakierem. Tak nawiasem mówiąć w reklamie nie pokazali jak ten Harley wygląda po miesiacu z tego co przypuszczam zczerwieniał ze wstydu.

KrzysztofM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: czw gru 30, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Post autor: KrzysztofM » pn sty 31, 2005 1:19 pm

Aha a odnosnie tej kątówki z szczotka uważam , że robi każdy jak potrafi, jakie ma srodki i mozliwości techniczne, tylko tka jak pisałem w zaleznosci od jakości oczyszczenia metalu musimy zastosowac inne podkłady i druga sprawa to czy chcemy osagnąć krótkotrwały efekt wizualny jak ten Harleyowiec w reklamie ,czy metal prawidlowo zabezpieczony antykorozyjnie. Jako podkład wchodzący w reakcje z rdzą napewno nie miałem na myśli żadnych farb typu dwa w jednym ,raczej jakies podklady typu unikor, podklady chlorokałczukowe raczej nie starajmy sie ich rozcięczać zbytni bo wtedy sa nic nie warte, to jest moja opinia i niemusi sie nikt z nia zgadzać

bst
Posty: 431
Rejestracja: wt gru 03, 2002 4:42 pm
Lokalizacja: Parole/Warszawa

Post autor: bst » pn sty 31, 2005 1:23 pm

Tomb pisze:A dlaczego nie mozna szczotką czyścić? Ja robiłem szczotką na kontówie, potem podkład a potem hamerite, ale sie to nie trzyma...
Bo podobno szczotka 'zaciera' rdze metalem - tak oczyszczona powierzchnia wyglada na zdrowa a pod mikroskopijna warstawa metalu sa dalej osrodki rdzy.

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » pn sty 31, 2005 1:27 pm

chodzi tylko o to, ze przedemną troche czyszczenia i malowania i zastanawaim sie czy czyscić szczota na kontówce czy może listkiem...

a hamerajta nigdy juz nie uzyje. Dajmy na to, ze robie kontówką ze szczotą, potem pendzlem i denaturatem i jaki na to podkład i farbe - chodzi o to zeby nie byla droga i sama nie odpadała.
Rosyjska myśl techniczna rules!

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » pn sty 31, 2005 1:30 pm

|bst| pisze:
Tomb pisze:A dlaczego nie mozna szczotką czyścić? Ja robiłem szczotką na kontówie, potem podkład a potem hamerite, ale sie to nie trzyma...
Bo podobno szczotka 'zaciera' rdze metalem - tak oczyszczona powierzchnia wyglada na zdrowa a pod mikroskopijna warstawa metalu sa dalej osrodki rdzy.
to ma sens, ale z drugiej strony słyszałem, że kiedys nie kładło sie podkładu na zupełnie czysty metal. Może technologia sie zmieniła, ale starzy ludzie twierdzą, że kiedys swieżutki metal pozostawiało sie aby troszke "dojrzał", bo wtedy dłużej farba trzyma - jakaś reakcja z rdzą ...
Rosyjska myśl techniczna rules!

KrzysztofM
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 37
Rejestracja: czw gru 30, 2004 2:49 pm
Lokalizacja: Ogrodzieniec

Post autor: KrzysztofM » pn sty 31, 2005 1:38 pm

Kolega dobrze słyszal , rozchodzi się o to żeby zmatować powierzchnie ona jest równa tylko musi byc zmatowana drobnym papierem , takie zmatowienie uzyskuje sie automatycznie przy piaskowaniu, matując tworzy się mikroskopijne pory w które wchodzi podkład i bardzo dobrze się trzyma

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » pn sty 31, 2005 2:51 pm

i właśnie dlatego zawsze po czyszczeniu szczotką-obrotką :)21 zawsze poprawiałem papierkiem ściernym pare razy coby gładkie nie było..

tylko zastanawia mnie to zacieranie rdzy... ?? czyli co papierkiem szlifować ??
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » pn sty 31, 2005 5:04 pm

Pomaluj rame Bidgumem...potem jeszcze nie raz bedziesz klął na czym świat stoi :D Jak troche płynu ci wycieknie to to gówno ciągle sie rozpuszcza i nie chce zaschnąć...i tak juz 2 lata... :oops:
a rame moze barankiem spróbuj jakimś,niech koledzy na forum doradzą.
Ja przed bidgumem przestrzegam !! !!
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
Jarek_
 
 
Posty: 296
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/ Wojcieszyn

Post autor: Jarek_ » pn sty 31, 2005 8:12 pm

ja ostatnio malowalem rame jako podklad poszedl unikor a na wierzch chlorokauczuk i jest :)2 a rama byla piaskowana

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pn sty 31, 2005 9:08 pm

Jezeli już to nie Bidgum a BIT- GUM :)
a po drugie to chyba malowałes przeterminowanym towarem
Ze znajomym malowalismy spód w jego aucie dwa lata temu i jak na razie ładnie sie trzyma i nic nie rozpuszcza
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » pn sty 31, 2005 9:38 pm

to już prostuję :) rama nie jest do zdarcia całej farby bo to juz robił Banan i całkiem dobrze mu to wyszło ... :) niestety w niktórych obitych miejscach zaczeła się ruda wcinać ... ja chce je po prostu wyczyścić :)21 już wiem że papierkiem nie szczotą... tylko problem w tym ża nie wiadomo co imć ŻółtyPlamiasty tam położył... no i seledynowy kolorek mi nie styka :lol:
zmatowię więc ramę papierkiem ściernym... miejsca wyczyszczone do gołegonierdzawego pomaluję Epinoxem... moim zdaniem jedna z fajniejszych farb antykorozyjnych :) ale nadal nie wiem co na wierzch :wink:

@Zbowid?? na terenie jakich Targów gdańskich ??
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn sty 31, 2005 9:54 pm

Ano w gdańsku jest coś takiego jak teren na którym odbywaja sie Targi Gdańskie ( różne). Ostatnio byłem na budowlanych 8)

I tam w jednym z pomieszczeń jest dość duża firma Alkor. Sprzedaja rózne farby ale znaja się na rzeczy - jezeli nie to powiedz to cos im ukręcę :lol: :lol: :lol:

Epinox to dobry wybór. Najlepiej coś co ma pigmenty antykorozyjne ( fosforan cynku, cynk i inne ).

A dla kolegów wyjaśnię tylko, że zasada "przyczepności" farby do podłoza opiera się na dwóch zasadach

kohezji - wzajemne oddziaływanie cząstek polimerów( farba)
adhezji - oddziaływanie podłoże - farba.

Jezeli ta druga zasada jest kiepsko rozwiązana - np malowanie lustra gdzie chropowatośc i jej wyznacznik Rz sa bardzo małe - czyli mała adhezji - czyli siły kohezji nie zapewnią dużej trwałości.

Najlepiej kiedy obie zasady są w miare równo wykorzystane - farba "trzyma sie" siłami adhezji najlepiej na równo chropowatym podłozu - czyli tam gdzie parametr Rz jest w granicach 35-50 mikrometrów. Niektóre farby wymagaja większej chropowatości nawet rzędu Rz=75-100 mikrometrów.

Macie pytanie walcie śmiało 8)
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » pn sty 31, 2005 9:54 pm

rama była wypiaskowana, odtłuszczona, trzy razy minia i dwa razy farba...albo odwrotnie...ale puszki nie znalazłem a sklep w którym kupowałem już nie istnieje...pamiętam tylko kolor - turkusowy średni i że niby specjalna do ram/podwozi i na bank była to polska produkcja...i chlorokauczukowa to nie była na 99%...

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » wt lut 01, 2005 8:37 pm

banan pisze:rama była wypiaskowana, odtłuszczona, trzy razy minia i dwa razy farba...albo odwrotnie...ale puszki nie znalazłem a sklep w którym kupowałem już nie istnieje...pamiętam tylko kolor - turkusowy średni i że niby specjalna do ram/podwozi i na bank była to polska produkcja...i chlorokauczukowa to nie była na 99%...
Kuna... szkoda że nie lokalizujesz puszki... teraz będę musiał testy przeprowadzać czy się nie zetnie :( ale co tam....
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt lut 01, 2005 9:03 pm

co to...co to jest...kto to zrobił ?? :o
czemu tniesz gazika :)16 :)16 :)16

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » wt lut 01, 2005 9:10 pm

gri74 pisze:Jezeli już to nie Bidgum a BIT- GUM :)
a po drugie to chyba malowałes przeterminowanym towarem
Ze znajomym malowalismy spód w jego aucie dwa lata temu i jak na razie ładnie sie trzyma i nic nie rozpuszcza
Do nazwy to masz racje...ale spróbuj cały czas dostarczać
na powierzchnie olej i płyn hamulcowy...nigdy nie zastygnie!!
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
kubas
 
 
Posty: 875
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 11:46 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: kubas » wt lut 01, 2005 10:15 pm

banan pisze:...i na bank była to polska produkcja...
a czy to nie był POLRUST albo Komplexor ?? z tym że ten 1szy to chyba czarny.. ale polskie :)21
też szukam wiadomości jakichś konkretnych bo będe chyba blaszkę robił (progi itp.) i nie wiem w co sie wpakować.. jakieś rady ??
przyczajony Uaz, ukryty mercedes :)21
GG 141-99-54

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt lut 01, 2005 10:48 pm

nie...te nazwy nie...a o porady to do Zbowida...on jest expert od tego tematu...i chyba gdzieś jest temat o zabezpieczaniu antykorozyjnym...

Awatar użytkownika
MOC
Posty: 1878
Rejestracja: pn lip 07, 2003 3:11 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: MOC » śr lut 02, 2005 8:02 am

chlorokauczukowa ciemna zielen taka jak czolgi maluja po piaskowaniu, trzyma jak diabel soltysa....
:)21
MOC&OFFROAD-GOOD IDEA :)21
CHYBA UAZ V8 6.2
PREZES KLUBU NOCNYCH KASZTANIARZY 4x4 :)13

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » śr lut 02, 2005 8:17 am

banan pisze:co to...co to jest...kto to zrobił ?? :o
czemu tniesz gazika :)16 :)16 :)16
hehehe nie rycz mały nie rycz...
muszem bo mlaskanie mi spać nie daje:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

a przy okazji wspomaganie i amorki się przydadzą :)21
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » śr lut 02, 2005 8:19 am

MOC pisze:chlorokauczukowa ciemna zielen taka jak czolgi maluja po piaskowaniu, trzyma jak diabel soltysa....
:)21
też tak pierwej myślałem... ale już mam ustalony plan:
podkład epinox... tyż się 3ma jak cholera.. a na wierzch poliwinyl.... dość miętki... coby go byleco nie odbiło...
a że uwalić się można przy malowaniu jednym i drugim to juz dodatkowy bonusik :wink:
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości