diesel w 66
Moderator: Student
diesel w 66
Witam może już był taki temat ale nie znalazłem.
Kumpel w bieszczadach kupił sobie Gza 66 za jakieś śmieszne pieniądze, ale jest własnie problem jakiego diesla tam wsadzić. Widziałem kiedyś przeszczepa z Andorią ale to chyba za słabe, myślałem o 3,3 z Patrola ale silnik nie moze kosztować idiotycznych pieniędzy. Ktoś ma coś takowego albo słyszał??
Kumpel w bieszczadach kupił sobie Gza 66 za jakieś śmieszne pieniądze, ale jest własnie problem jakiego diesla tam wsadzić. Widziałem kiedyś przeszczepa z Andorią ale to chyba za słabe, myślałem o 3,3 z Patrola ale silnik nie moze kosztować idiotycznych pieniędzy. Ktoś ma coś takowego albo słyszał??
Ja tam myśle o Mercedes OM352, najlepiej z tubiną (ma 5,7 litra), albo 3,8 (numeru nie pamietam) ale ten to koniecznie z turbiną i intercoolerem...
A pozatym to bieda jest... albo małe smiecioprzeroby od osobówek, albo wielgachny pożeracz z ciężarówki... żeby było tak coś koło 4-4,5 litra, o przyzwoitych parametrach, to ciężko o silnik.
A pozatym to bieda jest... albo małe smiecioprzeroby od osobówek, albo wielgachny pożeracz z ciężarówki... żeby było tak coś koło 4-4,5 litra, o przyzwoitych parametrach, to ciężko o silnik.

Rosyjska myśl techniczna rules!
Cześć !
Akurat temat ten już przerobiłem na razie teoretycznie bo w lecie 2004 założyłem silnik mercedesa OM314 o mocy tylko 85KM ale stosowany jest do ciężarówek o DMC do 6 T to myślę że jakoś będzie jeździło - ma to być auto wyprawowe razem ze skrzynią piątką oryginalną od MB, całkowita przebudowa budy. Wg moich przliczeń prędkość się nie zmieni, powinna być podobna uwzględniając zupełnie inne średnice kół. Oczywiście ideałem byłby taki sam silnik tylko turbodoładowany ma moc 136KMi pewnie kiedyś na taki zmienię. Ten silnik jest czterocylindrowy, waga taka sama jak V8 Gaza, wstawiając oryginalną skrzynię od MB nawet wałek od skrzyni do reduktora pasuje na długość trzeba tylko zmienić kryze. Silnik stosunkowo łatwo jest zamontować, jedną poprzeczkę na ramie trzeba było usunąć - trzeba zrobić jakieś wzmocnienie, drobnego retuszu wymagała miska olejowa silnika ze względu na olbrzymią gruch mostu przedniego. Temat jest przerobiony teoretycznie gdyż silnik zamocowany, pozostaje go odpalić na razie utknęło mi na hamulcach - chociaż ten silnik ma wbudowaną spreężarkę która może służyć jako sprężarka lub jako pompa podciśnieniowa wykorzystując servo gaza 66. Do zrobienia jest także wspomaganie - pytanie czy oryginalne od Gaza czy wykorzystać inne. Teraz póki cały ten złom stoi i czeka na wiosnę, może na wiosnę go odpalę i zrobię próbną jazdę.
Pozdrawiam malibu
Akurat temat ten już przerobiłem na razie teoretycznie bo w lecie 2004 założyłem silnik mercedesa OM314 o mocy tylko 85KM ale stosowany jest do ciężarówek o DMC do 6 T to myślę że jakoś będzie jeździło - ma to być auto wyprawowe razem ze skrzynią piątką oryginalną od MB, całkowita przebudowa budy. Wg moich przliczeń prędkość się nie zmieni, powinna być podobna uwzględniając zupełnie inne średnice kół. Oczywiście ideałem byłby taki sam silnik tylko turbodoładowany ma moc 136KMi pewnie kiedyś na taki zmienię. Ten silnik jest czterocylindrowy, waga taka sama jak V8 Gaza, wstawiając oryginalną skrzynię od MB nawet wałek od skrzyni do reduktora pasuje na długość trzeba tylko zmienić kryze. Silnik stosunkowo łatwo jest zamontować, jedną poprzeczkę na ramie trzeba było usunąć - trzeba zrobić jakieś wzmocnienie, drobnego retuszu wymagała miska olejowa silnika ze względu na olbrzymią gruch mostu przedniego. Temat jest przerobiony teoretycznie gdyż silnik zamocowany, pozostaje go odpalić na razie utknęło mi na hamulcach - chociaż ten silnik ma wbudowaną spreężarkę która może służyć jako sprężarka lub jako pompa podciśnieniowa wykorzystując servo gaza 66. Do zrobienia jest także wspomaganie - pytanie czy oryginalne od Gaza czy wykorzystać inne. Teraz póki cały ten złom stoi i czeka na wiosnę, może na wiosnę go odpalę i zrobię próbną jazdę.
Pozdrawiam malibu
Jeszcze jedno - myślałem o SW 266 albo od Stara 742 - za długie, olbrzymie silniki musiało by by przerobione mocowanie reduktora a to już pociąga za sobą dalsze kombinacje, idealnie jest aby wsadzić razem silnik sprzegło i skrzynię od jednego zestawu. Za całość zapłaciłem 2,4KPLZ, myślę że można kupic taniej. Ideał to jednak taki sam silnik turbodoładowany - chyba mercedesy 711 lub 811 mają takie, poza tym są oszczędniejsze w zużyciu paliwa. Pozdrawiam. Ewentualnie mogę jakiezdjęcia emailem podesłać.
Czy mozesz przytoczyc jakies wyliczenia?malibu pisze:Cześć !
Akurat temat ten już przerobiłem na razie teoretycznie bo w lecie 2004 założyłem silnik mercedesa OM314 o mocy tylko 85KM ale stosowany jest do ciężarówek o DMC do 6 T to myślę że jakoś będzie jeździło - ma to być auto wyprawowe razem ze skrzynią piątką oryginalną od MB, całkowita przebudowa budy. Wg moich przliczeń prędkość się nie zmieni, powinna być podobna uwzględniając zupełnie inne średnice kół. ....
Pozdrawiam malibu
Bo ja tez liczylem i mi sie totalnie nie zgadza

Dla uproszczenia przyjmijmy ze gaz 66 jezdzi 100 km/h na oryginalmnym silniku i ze taka samo predkosc chcemy uzyskac na nowym.
Aby oryginalney V8 rozpedzil gza do 100 km/h musi miec na walku ze skrzyni 3.406 obr/min.
Poniewaz WSZYSTKIE skrzynie mercedesa do rzedowek maja na ostatnim biegu 1:1 to oznacza koniecznosc ropedzenia naszego nowego OM314 do 3400 obr

No i tu jest problem bo uzyskasz jakies 20%-30% wolniejszy samochod. Trzebaby dac NAPRAWDE duze kola by to zniwelowac...
Jak to liczylws, napisz prosze...
domator
Malibu, ja poprosze o zdjęcia! Zwłaszcza interesuje mnie ta przerobiona miska olejowa - mam plan żeby skrócić wałek do reduktora minimum i silnik wsadzić tak, żeby miska olejowa wypadała za mostem...malibu pisze:Jeszcze jedno - myślałem o SW 266 albo od Stara 742 - za długie, olbrzymie silniki musiało by by przerobione mocowanie reduktora a to już pociąga za sobą dalsze kombinacje, idealnie jest aby wsadzić razem silnik sprzegło i skrzynię od jednego zestawu. Za całość zapłaciłem 2,4KPLZ, myślę że można kupic taniej. Ideał to jednak taki sam silnik turbodoładowany - chyba mercedesy 711 lub 811 mają takie, poza tym są oszczędniejsze w zużyciu paliwa. Pozdrawiam. Ewentualnie mogę jakiezdjęcia emailem podesłać.
A wspomaganie oryginalne ja wymienie na bank... U mnie działa, ale kręcenie w miejsu wcale nie przychodzi łatwo, dopóki silnik chwile nie pochodzi to to wspomaganie wogole nie działa, a pozatym nie jest zbyt szczelne (no i poco wozić ciągle jakiś siłownik i długie przewody które można stracić). Słyszałem, że wkładają przekładnieze wspomaganiem od autosana, ale niewiele wiem na ten temat - to zostawiam sobie na sam koniec.
Rosyjska myśl techniczna rules!
Oj coś mi się tu nie zgadza, looknij na linka:domator pisze:ABSOLUTNIETomb pisze:Domator, jesteś pewien, że nie ma do tych silników skrzyń mercedesa z nadbiegiem???
Nawet 9 biegowa skrzynia (a jest taka) ma przelozenie na ostatnim biegu 1:1
domator
http://www.4x4abc.com/G-Class/transmiss ... riebe.html
Poduszkowiec master 
http://www.gdansk4x4.pl

http://www.gdansk4x4.pl
A jakby tak włożyć 3.0turboD (147 koni prz 4600 i 273nm przy 2400) obroty za wysokie i moment ciut mniejszy niż w oryginale...
Zastanawia mnie czy jest możliwość "poprawienia tego silnika" i niekoniecznie chodzi tu o intercooler... czy w turbo dieslu ma sens szlifowanie dolotu/wylotu? Może coś robić z filtem powietrza?
Głównie chodzi o poprawienie osiągów przy niższych obrotach...
Zastanawia mnie czy jest możliwość "poprawienia tego silnika" i niekoniecznie chodzi tu o intercooler... czy w turbo dieslu ma sens szlifowanie dolotu/wylotu? Może coś robić z filtem powietrza?
Głównie chodzi o poprawienie osiągów przy niższych obrotach...
Rosyjska myśl techniczna rules!
Ale my mowimy o silnikach od malych ciezarowek od 608 do 1217.kacperekk pisze:Oj coś mi się tu nie zgadza, looknij na linka:domator pisze:ABSOLUTNIETomb pisze:Domator, jesteś pewien, że nie ma do tych silników skrzyń mercedesa z nadbiegiem???
Nawet 9 biegowa skrzynia (a jest taka) ma przelozenie na ostatnim biegu 1:1
domator
http://www.4x4abc.com/G-Class/transmiss ... riebe.html
RZedowe diesle 4-lub 6 cyl. Od OM341 do OM366A. Niestety ale one nic wspolnego z G-klasa nie maja i skrzynie zupelnie inne.
TEmat badalem doglebnie. Koncepcja mercedesa byla taka ze robili takie same skrzynie a rozne tylne mosty no i dzieki temu uzyskiwali odpowiednie przelozenia. Tak wiec wszytskie skryznie pasujace do tych silnikow maja na ostatnim biegu 1:1.
Szkoda.
domator
Kierunek dzialania jest niezly. Dane silnika sa inne (jesli myslisz o silniku OM617A z beczki). moc ma 125 KM przy 4.350 obr a moment 250 przy 2400.Tomb pisze:A jakby tak włożyć 3.0turboD (147 koni prz 4600 i 273nm przy 2400) obroty za wysokie i moment ciut mniejszy niż w oryginale...
Zastanawia mnie czy jest możliwość "poprawienia tego silnika" i niekoniecznie chodzi tu o intercooler... czy w turbo dieslu ma sens szlifowanie dolotu/wylotu? Może coś robić z filtem powietrza?
Głównie chodzi o poprawienie osiągów przy niższych obrotach...
Parametry wiec sa podobne do oryginalu i mysle ze to jest dobry strzal. Osiagi przy niskich obrotach beda napewno lepsze niz w orginalnym V8. Jest tylko jedno ale: To jest jednak silnik od osobowki. Obawiam sie ze on dlugo nie pozyje... Bedzie dzialal dobrze - ale krotko

Uwazam ze lpszy bylby jednak silnik z malej ciezarowki merca - nawet ten najmniejszy 85 KM. Tylko ze przeloeznia nie pasuja i dupa - znow w punkcie wyjscia, panie Tomb....
pozdr.
domator
Te dane które podałem są od mercedes 124 - a to chyba nowszy niż beczka (choc przyznam sie, że nigdy sie nie interesowałem wiec moge coś pochlastać).
Właśnie też mnie ta obniżona żywotność gnebi... wydaje mi sie, że kłopot z chłodzeniem może być... a reszta? jak 200 000 wytrzyma to spoko - wyjeżdżenie tego gazem66 to kilka lat... tylko czy szybciej sie nie wybuchnie...
A jak wygląda z obrotami w silniku OM 314 ale z turbo i coolerem? - to jest ten 3,8 litra jak sie nie myle...
I insza beczka - czy do zwykłego 3,8 można turbo dołożyć (móc można tylko z jakim skutkiem)?
Właśnie też mnie ta obniżona żywotność gnebi... wydaje mi sie, że kłopot z chłodzeniem może być... a reszta? jak 200 000 wytrzyma to spoko - wyjeżdżenie tego gazem66 to kilka lat... tylko czy szybciej sie nie wybuchnie...
A jak wygląda z obrotami w silniku OM 314 ale z turbo i coolerem? - to jest ten 3,8 litra jak sie nie myle...
I insza beczka - czy do zwykłego 3,8 można turbo dołożyć (móc można tylko z jakim skutkiem)?
Rosyjska myśl techniczna rules!
-
- Posty: 426
- Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
- Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka
W okolicach Słupska jeździ już kilka lat 66 z silnikiem od Bx -a lub jak kto woli poloneza - 1,9d . Skrzynia polonezoska , wały żuk , mosty oryginalne . Do wielkich szaleństw się nie nadaje , ale na czarnym ponad 100 leci , pali na dotyk , zuzycie paliwa ok. 7-8 ropy . Czego więcej chcieć? Nie ma problemu z kupnem takiego silnika , a i części też.
Lekki teren rewaelacja. 


UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY
Dane silników rolniczych:
MTZ 82, 4-cyl. wolnossący, 4.75L, 81 KM/2200 obr, 310 Nm/1600 obr
Ursus 914, 4-cyl. wolnossący, 4.50L, 76 KM/2200 obr, 280 Nm/1600 obr
Ursus 1014, 4-cyl. turbo, 4.50L, 96 KM/2200 obr, 355 Nm/1600 obr
Oraz:
SW266, 4-cyl. wolnossący, 4.36L, 80 KM/2400 obr, 260 Nm/1600 obr
4CT107, 4-cyl. turbo, 4.36L, 105 KM/2400 obr, 360 Nm/1600 obr
Gaz 66, 4.25L, 115 KM/3200 obr, momentu nie znalazłem ale szacuję na jakieś 250-260 Nm/2200 obr
Tak więc w/w silniki w Gazie sprawdzą się, w terenie ważny jest wysoki moment przy niskich obrotach co zapewnia elastyczność.
Mercedes ładny silnik, tylko cena za silnik w dobrym stanie jest wysoka.
MTZ 82, 4-cyl. wolnossący, 4.75L, 81 KM/2200 obr, 310 Nm/1600 obr
Ursus 914, 4-cyl. wolnossący, 4.50L, 76 KM/2200 obr, 280 Nm/1600 obr
Ursus 1014, 4-cyl. turbo, 4.50L, 96 KM/2200 obr, 355 Nm/1600 obr
Oraz:
SW266, 4-cyl. wolnossący, 4.36L, 80 KM/2400 obr, 260 Nm/1600 obr
4CT107, 4-cyl. turbo, 4.36L, 105 KM/2400 obr, 360 Nm/1600 obr
Gaz 66, 4.25L, 115 KM/3200 obr, momentu nie znalazłem ale szacuję na jakieś 250-260 Nm/2200 obr
Tak więc w/w silniki w Gazie sprawdzą się, w terenie ważny jest wysoki moment przy niskich obrotach co zapewnia elastyczność.
Mercedes ładny silnik, tylko cena za silnik w dobrym stanie jest wysoka.
UAZ 469B 80'
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości