GAZ 69...A,B,C...X,Y,Z??? - wóz łączności
Moderator: Student
GAZ 69...A,B,C...X,Y,Z??? - wóz łączności
Witam. Poszukuję szanowni koledzy jakichś szczegółowych informacji na temat Gaziorków, które służyły w naszym LWP jako wozy łączności. Takie które miały dorabianą HARD TOP budę z aluminium, stałe metalowe nadstawki drzwi (a wnich małe szybki) i tylnie drzwi z taką śmieszną kratą. Całość budy od środka wyłożona sklejką i parę innych śmiesznych patentów. Przekopałem już trochę witryn ale w żadnej z nich nie ma wzmianki o tym TYPIE. Czy to tak do nas "przyjeżdżało" czy u nas nasępowała modyfikacja? Parę już takich sztuk widziałem i sam takiego składam i wartało by coś więcej o nim wiedzieć. Sprawę jeszcze zaciekawia że mój egzemplarz wyszedł z fabryki w Uljanowsku (czyli 1955-1972) o czym świadczą tłoczenia liter na masce, a podzespoły mają znaki Gazowskie. Więc jak? Pomożecie?:)
AdamJ-no "Tobie Ojczyzno" =832=
ooo, znalazłem gdzieś w poprzednich postach stronkę ZAQa (www.gaz69.neostrada.pl) i o to właśnie mi chodziło, takiego TYPKA właśnie posiadam, tylko kurteczka jakieś bliższe o nim informacje...
AdamJ-no "Tobie Ojczyzno" =832=
Do nas przychodziły normalne GAZ-y 69 i 69M, i dopiero WZMoty przerabiały je na blaszanki (Łódź, Wrocław i Poznań).
Oznaczenia GAZ na podzespołach mają wszystkie GAZ-y, gdyż jest to oznaczenie katalogowe, a to gdzie były zmontowane, nie ma znaczenia i tak w większości podzespoły były produkowane gdzie indziej niż Ulianowsk.
Oznaczenia GAZ na podzespołach mają wszystkie GAZ-y, gdyż jest to oznaczenie katalogowe, a to gdzie były zmontowane, nie ma znaczenia i tak w większości podzespoły były produkowane gdzie indziej niż Ulianowsk.
W razie jak by co, to 601-34-87-25
Ta dobrze mówi, budy z aluninium robili u nas, a póżniej ładowali standartowe radjostacje, takie jakie były na wyposażeniu LWP.Jagoda pisze:Do nas przychodziły normalne GAZ-y 69 i 69M, i dopiero WZMoty przerabiały je na blaszanki (Łódź, Wrocław i Poznań).
Oznaczenia GAZ na podzespołach mają wszystkie GAZ-y, gdyż jest to oznaczenie katalogowe, a to gdzie były zmontowane, nie ma znaczenia i tak w większości podzespoły były produkowane gdzie indziej niż Ulianowsk.
No tak z początku to myślałem coby się tej budy pozbyć, bo klimatu mieć nie będzie i wiatru we włosach nie poczuję (chyba że sobie przednią szybę podniosę, lub łepetynę przez to małe coś w drzwiach wystawię:)), ale jednak w zimie to trochę pizgać może pod plandeczką. I znowu pomysł żeby ściąć budę jak go zatargałem w końcu spod niemieckiej granicy do domu to mi biedaczek do garażu nie chciał wjechać bo o jakie 10cm za wysoki jest
, ale pomyślałem a co mi tam niewielie ICH już jest na drogach a i tej wersji to też nie za wiele więc zostaje jaki jest (tylko gdzie ja go trzymać będę ?) a i z kobitą za miasto na 3 dni wyskoczyć można bez namiotu :> no nic. Może koledzy dysponują jakimiś fotkami "wyposażonego" w środku takiego maleństwa? bo mnie to sama sklejka i parę kabli spod niej sterczących zostało
Aha, może to dziwne pytanie, ale specjalistą jeszcze nie jestem, więc proszę o wyjaśnienie zasadniczej różnicy pomiędzy 69 i 96M.


AdamJ-no "Tobie Ojczyzno" =832=
Po pierwsze ludzie, nie niszczcie hardtopów, bo jak wszyscy zaczną niszczyć te aluminiowe budy, to w końcu h..a zostanie, z naszych gazików radjostacji, i jak to zwykle bywa, polak mądry po szkodzie zacznie się gorączkowe szukanie jakiś tam ocalałych egzemplarzy, a póki co, to jeszcze śmiga tego trochę i naprawdę niewarto niszczyć tych wspaniałych maszyn,. Bo fajnie jest mieć w swojej kolekcji 3-4 ładne gaziki i każdy innyadamj-no pisze:... więc proszę o wyjaśnienie zasadniczej różnicy pomiędzy 69 i 96M.

Jak chcecie czuć wiatr we włosach, to se zapodajcie zwykłego gazika z plandeką bo tych ci u nas dostatek.
A propos różnicy 69m to wersja dwudrzwiowa, a 69am wersja 4 drzwiowa, zwana również komandorką lub co mi się bardziej podoba sztabówką, pozdro.
Coś mi się w pamięci kołacze, że się różnią silnikiem. 69 i 69A mają silnik M-20 (2,2 litra dolniak) - prawie taki sam jak z Pobiedy, a 69M i AM mają silnik cokolwiek ulepszony (poj. zwiekszona do 2,5 l. - też dolniak). I nie ręczę za ścisłość, ale chyba w ostatnich seriach most przedni taki jak potem w UAZ-ie (tzn, ze sprzęgiełkami półosi a nie z deklem na stałe).
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Marek (Argus)
W-160 3,3TD + Czapajew
W-160 3,3TD + Czapajew
obojętne czy to bedzie 69 czy 69a to te z m sa po prostu modenrnizowane i maja drobne zmiany techniczne między innymi takie jak zmiana mostów na takie jaka miały pierwsze uazy (4 satelity) a przedni jak Marek pisał.
CO do Solników to 69a wszystkie fabrycznie były z silnikami 2,4 dolniakami, a te 2.2 to pakowali do ławkowców w ramach oszczędności chyba
CO do Solników to 69a wszystkie fabrycznie były z silnikami 2,4 dolniakami, a te 2.2 to pakowali do ławkowców w ramach oszczędności chyba

Gazy 69
Re: GAZ 69...A,B,C...X,Y,Z??? - wóz łączności
Słyszałem że były też wiezniarki z hardtopem aluminiowym .
Gaz 69
- Jakub_AK77
- Posty: 524
- Rejestracja: sob sie 05, 2006 7:03 pm
- Lokalizacja: Bełchatów
- Kontaktowanie:
Re: GAZ 69...A,B,C...X,Y,Z??? - wóz łączności
Aleź odkopał temat.andrzejj pisze:Słyszałem że były też wiezniarki z hardtopem aluminiowym .
A tak w ogóle, dzień dobry na forum.
Pzdr
GAZ nadjechał, teraz kupa roboty. No ale mam czego chciałem. GAZ 69M 1971.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość