Czy rama od uaza typ"klasyczny" lub furgon pasuje

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Waldemar
 
 
Posty: 269
Rejestracja: sob lut 01, 2003 1:17 am

Czy rama od uaza typ"klasyczny" lub furgon pasuje

Post autor: Waldemar » śr lut 12, 2003 2:28 pm

Witam w moim gazie sie rama sypie czy rame od uaza furon lub "klasyka"(bo mam takie na oku) da sie podpasowac do gaza? Czym sie rózni ram od furgona i "klasyka".
Waldemar. 8) 8)
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr lut 12, 2003 8:18 pm

zwykły uaz tak
ogórek uaz nie bo rama jest radykalnie inna
#noichuj

Awatar użytkownika
chermol
Posty: 1107
Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: chermol » śr lut 12, 2003 11:18 pm

czesław&jarząbek pisze:zwykły uaz tak
ogórek uaz nie bo rama jest radykalnie inna
a jaka :)5

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » czw lut 13, 2003 8:48 am

Kiedyś miałem okazje widzieć taka rame od ogórka i poza mocowaniem przekładni kierowniczej to innych różnic nie widziałem :)5
reszta ramy wyglądała na taką samą jak ze zwykłego uaza :-?
Czesio czym się jeszcze mogą różnnić :)5
Gazy 69

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw lut 13, 2003 9:48 am

jest grubsza szersza inaczej wyprofilowana i ma zupełnie inne resory, a no i silnik w innym miejscu troche jest mocowany-cofnięty jest i obniżony troche. tak przynajmniej było w ogórze 1990 którego zakatowalim i rozebralim. amen.
#noichuj

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw lut 13, 2003 10:11 am

czesław&jarząbek pisze:zwykły uaz tak
tak bez większych kombinacji typu palnik, duży bosch i migomat ?
pytam poważnie, bo za 2-3 sezony będe musiał też zmienić rame :o

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw lut 13, 2003 10:13 am

troche trza podziałać, ale dramatu nima
#noichuj

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw lut 13, 2003 10:23 am

rozumiem :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw lut 13, 2003 10:33 am

i najlepiej naszukac rame powyżej 88 albo 89 bo wahliwe wieszaki resora ma już za mostem a nie przed
#noichuj

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » czw lut 13, 2003 10:45 am

a to może być bo tego co ja widziałem to był gdzięś kole 80 rocznika
Gazy 69

Awatar użytkownika
Jagoda
Posty: 328
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja:

Post autor: Jagoda » pn lut 17, 2003 10:13 am

Przede wszystkim napisz, co masz na myśli mówiąc "klasyczny" UAZ - 469B, 69, 69A, czy 452 (A, M, D, ...), mniemam, że chodzi Ci o 469B.
Tak na marginesie UAZ 452 (blaszanka, ogórek, stonka, misio, furgon itp.) jest wcześniejszą konstrukcją niż UAZ 469B bo z seryjna produkcja ruszyła w 65r, a 469B dopiero w 72.

No dopbra tyle tytułem wstępu, natomiast co do konkretów, to sprawy mają się tak:
- Rama od GAZ-a 69 (69A) jest ramą podłużnicową o profilach zamkniętych, nitowanych, wygiętą w kształt kołyski, o rozstawie osi 2300mm, z silnikiem umieszczonym z przodu i zawieszeniem na półeliptycznych resorach z wieszakami.
- Rama od UAZ-a 469B jest ramą podłużnicową o profilach zamkniętych, spawanych, wygiętą w kształt kołyski, o rozstawie osi 2380mm, z silnikiem umieszczonym z przodu i zawieszeniem na półeliptycznych resorach z wieszakami.
RÓŻNICE: większy rozstaw osi (nieznacznie), inne mocowanie budy i mechanizmów, zwłaszcza reduktora i silnika, inne mocowanie baków, inne resory (musiałbyś mieć zawieszenie od UAZ-a), ale generalnie mniej roboty niż jak byś chciał zaadoptować ramę od 452.
- Rama od UAZ-a 452 jest ramą podłużnicową o profilach zamkniętych, spawanych, prostą, o rozstawie osi 2300mm, z silnikem umieszczonym centralnie i miejscem kierowcy obok (prawie przed) silnika.
RÓŻNICE: RAMA PROSTA, dłuższa niż od GAZ-a, inne mocowanie budy i mechanizmów, zwłaszcza reduktora, silnika, układ kierowniczy inny, kierowca siedzi w zasadzie przed silnikiem, inne mocowanie baków, inne resory, brak wieszaków i sworzni, resor siedzi w gumie (musiałbyś mieć zawieszenie od UAZ-a), generalnie już lepiej byłoby wyrzeźbić sobie samemu nową z kształtowników, niż tą przerabiać.
- Rama od ARO MSC461 (muscel) jest ramą podłużnicową o profilach zamkniętych, spawanych, prostą, o rozstawie osi 2300mm, z silnikiem umieszczonym z przodu i zawieszeniem na półeliptycznych resorach z wieszakami.
RÓŻNICE: RAMA PROSTA, inne mocowanie budy i mechanizmów, zwłaszcza silnika, brak reduktora, gruszka w przednim moście jest po lewej, a nie po prawej stronie, inne mocowanie baków, inne resory (musiałbyś mieć zawieszenie od ARO), generalnie mniej roboty niż jak byś chciał zaadoptować ramę od 452, ale więcej niż od 469B.
W razie jak by co, to 601-34-87-25

Awatar użytkownika
Waldemar
 
 
Posty: 269
Rejestracja: sob lut 01, 2003 1:17 am

Post autor: Waldemar » śr lut 19, 2003 12:37 am

dziekuje za wszystkie oooooooooodpowiedzi szczególenie za ostatnia bardzo wyczepujaca za fachowe podejscie dziekuje
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość