Post
autor: Jagoda » pn lut 17, 2003 10:13 am
Przede wszystkim napisz, co masz na myśli mówiąc "klasyczny" UAZ - 469B, 69, 69A, czy 452 (A, M, D, ...), mniemam, że chodzi Ci o 469B.
Tak na marginesie UAZ 452 (blaszanka, ogórek, stonka, misio, furgon itp.) jest wcześniejszą konstrukcją niż UAZ 469B bo z seryjna produkcja ruszyła w 65r, a 469B dopiero w 72.
No dopbra tyle tytułem wstępu, natomiast co do konkretów, to sprawy mają się tak:
- Rama od GAZ-a 69 (69A) jest ramą podłużnicową o profilach zamkniętych, nitowanych, wygiętą w kształt kołyski, o rozstawie osi 2300mm, z silnikiem umieszczonym z przodu i zawieszeniem na półeliptycznych resorach z wieszakami.
- Rama od UAZ-a 469B jest ramą podłużnicową o profilach zamkniętych, spawanych, wygiętą w kształt kołyski, o rozstawie osi 2380mm, z silnikiem umieszczonym z przodu i zawieszeniem na półeliptycznych resorach z wieszakami.
RÓŻNICE: większy rozstaw osi (nieznacznie), inne mocowanie budy i mechanizmów, zwłaszcza reduktora i silnika, inne mocowanie baków, inne resory (musiałbyś mieć zawieszenie od UAZ-a), ale generalnie mniej roboty niż jak byś chciał zaadoptować ramę od 452.
- Rama od UAZ-a 452 jest ramą podłużnicową o profilach zamkniętych, spawanych, prostą, o rozstawie osi 2300mm, z silnikem umieszczonym centralnie i miejscem kierowcy obok (prawie przed) silnika.
RÓŻNICE: RAMA PROSTA, dłuższa niż od GAZ-a, inne mocowanie budy i mechanizmów, zwłaszcza reduktora, silnika, układ kierowniczy inny, kierowca siedzi w zasadzie przed silnikiem, inne mocowanie baków, inne resory, brak wieszaków i sworzni, resor siedzi w gumie (musiałbyś mieć zawieszenie od UAZ-a), generalnie już lepiej byłoby wyrzeźbić sobie samemu nową z kształtowników, niż tą przerabiać.
- Rama od ARO MSC461 (muscel) jest ramą podłużnicową o profilach zamkniętych, spawanych, prostą, o rozstawie osi 2300mm, z silnikiem umieszczonym z przodu i zawieszeniem na półeliptycznych resorach z wieszakami.
RÓŻNICE: RAMA PROSTA, inne mocowanie budy i mechanizmów, zwłaszcza silnika, brak reduktora, gruszka w przednim moście jest po lewej, a nie po prawej stronie, inne mocowanie baków, inne resory (musiałbyś mieć zawieszenie od ARO), generalnie mniej roboty niż jak byś chciał zaadoptować ramę od 452, ale więcej niż od 469B.
W razie jak by co, to 601-34-87-25