Co dadza dwa amorki na przod ...?

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Tequil
 
 
Posty: 243
Rejestracja: śr lis 12, 2003 11:54 pm
Lokalizacja: Wrocław

Co dadza dwa amorki na przod ...?

Post autor: Tequil » wt maja 31, 2005 11:23 am

Slyszalem ze jesli zamontuje sie dwa amory na przod to wtedy nie bedzie zadnego podskakiwania autka na nierownosciach ---> | | | | | ... u mnie czasami jest tak ze autko podskakuje (dol, gora, dol, gora) a ja wraz z nim na fotelu podskakuje
Czy to da porzadany efekt? zastosowanie dwoch amorkow na przod? :roll:

Resory mam po klepaniu jak i nowe amorki od lublina na przod i tyl
GAZ 69M Rulez

lupus
Posty: 649
Rejestracja: wt lip 20, 2004 12:53 pm

Post autor: lupus » wt maja 31, 2005 12:04 pm

A na co co taki beton, to wtedy bedziesz mial calkiem twarde zawieszenie, a amory to sie zbytnio nienapracuja jak wstawisz jeszcze jakies np. od kamaza :wink:

Awatar użytkownika
Tequil
 
 
Posty: 243
Rejestracja: śr lis 12, 2003 11:54 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tequil » wt maja 31, 2005 12:13 pm

wedlug mnie sie mylisz... juz nie pamietam... gdzie to slyszalem lecz podobno amorki wtedy lepiej robią a twardosc sie nie znacznie moze zwiekszyc... Nie ktorzy montuja pod roznym kątem...
GAZ 69M Rulez

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » wt maja 31, 2005 12:15 pm

Masz przeklepane resory. Sa za twarde, nie wybieraja i amor nie daje rady...

Awatar użytkownika
Tequil
 
 
Posty: 243
Rejestracja: śr lis 12, 2003 11:54 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tequil » wt maja 31, 2005 12:18 pm

Misiek Bielsko pisze:Masz przeklepane resory. Sa za twarde, nie wybieraja i amor nie daje rady...
czyli co mam zrobic? ...resor jest delikatnie wygiety
GAZ 69M Rulez

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » wt maja 31, 2005 12:19 pm

dwa amory są dobre do spręzyn przy resorach bym nie kombinował
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » wt maja 31, 2005 12:21 pm

Hmm... na pewno amory masz sprawne?
Czy tak bylo zawssze, czy teraz sie pojawilo?
Uderz do Szarego - ma jakis sprawdzony patent na gzowe resory.

Awatar użytkownika
Tequil
 
 
Posty: 243
Rejestracja: śr lis 12, 2003 11:54 pm
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Tequil » wt maja 31, 2005 12:25 pm

amorki mam nowki przejechalem na nich okolo 200km po polnych ...
GAZ 69M Rulez

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Re: Co dadza dwa amorki na przod ...?

Post autor: Kojak » wt maja 31, 2005 12:30 pm

Tequil pisze:Slyszalem ze jesli zamontuje sie dwa amory na przod to wtedy nie bedzie zadnego podskakiwania autka na nierownosciach ---> | | | | | ... u mnie czasami jest tak ze autko podskakuje (dol, gora, dol, gora) a ja wraz z nim na fotelu podskakuje
Czy to da porzadany efekt? zastosowanie dwoch amorkow na przod? :roll:

Resory mam po klepaniu jak i nowe amorki od lublina na przod i tyl
Ja jeździłem GIEZ-em na mocno wyklepanych resorach i nie było żadnych problemów. Miałem amory UAZ-owskie (oczywiście pionowe). W nowym GIEZ-ie wyspawałem uchwyty na podwójne UAZ-owskie amory, co ponoć i tak wychodziło lżej jak pojedyńcze starowskie (bo na takich patentach ludzie jeździli...). I rzeczywiście było to tak zrobione że były one lekko pod kątem. Niestety wrażeń z jazdy nie opowiem bo GIEZ-a sprzedałem zanim go ukończyłem. A kupiec sprzedał go kilka dni temu ponownie - następnej osobie...
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » wt maja 31, 2005 1:20 pm

kolega ma w uazie tak zmotane ale nie wiem czy to w jakiś szczególny sposób wpływa na trakcje po wyjebach :wink:
Gazy 69

Awatar użytkownika
goralski
 
 
Posty: 10926
Rejestracja: wt lis 16, 2004 2:44 pm
Lokalizacja: Szklarska Poręba/DDR
Kontaktowanie:

Post autor: goralski » wt maja 31, 2005 3:51 pm

według mnie powinno byc wszystko wyważone,tzn amorki odpowiednie do masy a nie żeby ciężko chodziły...nie od Starów i innych,jak coś to raczej Lublin i podobne masowo do gazorka...wszystko zostało przewidziane pod takie a nie inne masy (łącznie z resorami i ich hamrowaniem).Radze nie przesadzać...
"To, że mam to w dupie nie oznacza, że tego nie rozumiem" H.S

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Co dadza dwa amorki na przod ...?

Post autor: kacperekk » wt maja 31, 2005 4:32 pm

Tequil pisze:Slyszalem ze jesli zamontuje sie dwa amory na przod to wtedy nie bedzie zadnego podskakiwania autka na nierownosciach ---> | | | | |
Monster Garage oglądałeś? :wink:
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » wt maja 31, 2005 9:30 pm

A co do resorow bo nie chce zasmiecac forum i zakladac nowego tematu ma ktos patent na rozginajace sie uszy w resorach// ktos kiedys mowil ze zaspawal ale boje sie ze sie rozcharuje i bedzie pekac odrazu?? jak to z tym spawaniem??
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr cze 01, 2005 1:33 am

Sorry tiger,ale wróce do tematu,otóz:
Układ resor-amortyzator jest układem zwiazanym mającym zamienić impulsy z podłoza na drgania /pojazdu/ o okreslonej czestotliwości/nie pamietam jakiej :oops: /odbierane przez pasażerów jako komfortowe.
Z tego powiazania i braku prostych wzorów wynika konieczność doswiadczalnego doboru parametrów obu tych ustrojstw.W totalnym uproszczeniu:im twardszy resor tym bardziej miękki amortyzator.
Zagadnienie:dwa czy jeden jest wtórne-to cały zespół ma się zachowywać poprawnie /zgodnie z oczekiwaniami/.
Podwójne amortyzatory stosuje się w wyczynie,m in po to aby ułatwić odprowadzenie ciepła przy intensywnej pracy /potrafią tracić skuteczność,nawet wybuchać przy wysokich temperaturach/.
W typowym uazie,eksploatowanym niewyczynowo-jest to zbedna komplikacja-lepiej zastosować jeden,dobrze dobrany.
Ja stwierdziłem:
-żuki:kondon
-oryginały:ok
-barkasy:ok
-małe stary:przytwarde,ale ok
Poszukać i poczytać opinie innych.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » śr cze 01, 2005 11:39 am

tiger pisze:A co do resorow bo nie chce zasmiecac forum i zakladac nowego tematu ma ktos patent na rozginajace sie uszy w resorach// ktos kiedys mowil ze zaspawal ale boje sie ze sie rozcharuje i bedzie pekac odrazu?? jak to z tym spawaniem??
a to ja mam taki patent i to już dawno o tym pisałem, a resorki robia do dziś i nic nie pęka, teraz to tylko musze dać do kowala bo sie juz troche za bardzo proste zrobiły :)21
jak chcesz to zrobie fotki i Ci podeśle
Gazy 69

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » śr cze 01, 2005 11:44 am

vandall1 pisze: Ja stwierdziłem:
-żuki:kondon
-oryginały:ok
-barkasy:ok
-małe stary:przytwarde,ale ok
Poszukać i poczytać opinie innych.
żuki mam i nie bede sie wymondrzał że są najlepsze ale po ramieniówkach które miałem to są super :)2
te pozostałe co wymieniłeś to już sa cenowo mniej korzystne dla przeciętnego przemierzacza bezdroży :)21
Gazy 69

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » śr cze 01, 2005 12:24 pm

Darek pisze:
tiger pisze:A co do resorow bo nie chce zasmiecac forum i zakladac nowego tematu ma ktos patent na rozginajace sie uszy w resorach// ktos kiedys mowil ze zaspawal ale boje sie ze sie rozcharuje i bedzie pekac odrazu?? jak to z tym spawaniem??
a to ja mam taki patent i to już dawno o tym pisałem, a resorki robia do dziś i nic nie pęka, teraz to tylko musze dać do kowala bo sie juz troche za bardzo proste zrobiły :)21
jak chcesz to zrobie fotki i Ci podeśle
ale po spawaniu jak je chlodziles czy czekales az same ostygna??
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » śr cze 01, 2005 12:53 pm

czekałęm jak same ostygną i były spawane taką fajna małą spawareczką co ma elektronicznie sterowanie natężania prąda do spawania tak żę można bardzo precyzyjnie to heftnąć.
mam tak zrobione i od tamtej pory zapomniałem o problemie łamiących sie uszu resora.
Gazy 69

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr cze 01, 2005 11:15 pm

Darek pisze:
te pozostałe co wymieniłeś to już sa cenowo mniej korzystne dla przeciętnego przemierzacza bezdroży :)21
Nie znam aktualnych układów cenowych,bo kiedyś trafiłem na barkasy nowe po 10 zeta netto za sztukę-to kupiłem dwadziescia i laska.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » czw cze 02, 2005 7:20 am

vandall1 pisze: Nie znam aktualnych układów cenowych,bo kiedyś trafiłem na barkasy nowe po 10 zeta netto za sztukę-to kupiłem dwadziescia i laska.
to prawie jak za darmo, przyznaj się gdzie to kupowałeś i ile lat temu :wink:
Gazy 69

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw cze 02, 2005 8:34 pm

Jakieś 5 lat temu,"zalegały"pono.Dzisiaj juz tego sklepu ni ma.../Gdańsk/ Ja tez juz nie jeżdżę oryginalną ruska techniką.Morał z tego tylko taki,ze jak masz okazję,to bierz :)21
Albo kompletnego uaza z papierami za pięć stów...Są czasem strzały!
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość