GAZ vs. SUZUKI- czyli trudne początki.

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Fuego_RallyPL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: śr lut 26, 2003 9:32 pm
Lokalizacja: Warszawa

GAZ vs. SUZUKI- czyli trudne początki.

Post autor: Fuego_RallyPL » śr lut 26, 2003 9:54 pm

Na początek witam wszystkich miłośników OFF ROADu. To mój pierwszy post.

Stanąłem przed trudnym wyborem samochodu 4x4. Założeniem jest kupno i stopniowe przebudowywanie pojazdu do rajdów, to jest RMPST. Kupiony samochód ma być eksploatowany coraz bardziej "ekstremalnie" i to raczej w kierunku ścigania się, niż "wygrzebywania z coraz większego błota" :wink: sorry za wyrażenie, ale nie znam jeszcze fachowej terminologii :oops:

Budżet: do 10.000, rocznie 12.000 (razem! nie sumujcie :cry: ). Co miesiąc będę przeznaczał 1000 z mojej firmy na ten sport. Tak na prawdę im mniejszy wkład początkowy tym byłoby lepiej, lecz nie "skreślam" na starcie inwestycji do 10.000, choć z bólem.

I tu pytanie (jakich już kilka znalazłem w archiwum): GAZ 69, UAZ czy Suzuki Samurai? A może jeszcze inne rozwiązanie?

Znalazłem następujące opinie: GAZ to nieustanne dłubanie (czytaj: naprawy)
Suzuka: malutki samochodzik (dodatkowo nie rozróżniam wersji Samuraja: proszę o wskazówki)

Nie chcę rozważać CO JEST LEPSZE, lecz CO W MOJEJ SYTUACJI BĘDZIE LEPSZE?

I na koniec: znalazłem takie cudo jak GAZ 66 ANDORIA (z grubsza wygląda jak Robur). Do rajdów to to się z całą pewnością nie nadaje (gabaryty) ale do ekstremalnego grzebania w błocie czy zakup takiego pojazdu jakikolwiek sens? Za 8000-9000 zł?

Z góry dziękuję za wszelkie porady

Maciek / Fuego
"Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to możliwe" - J.M. Fangio

Awatar użytkownika
Waldemar
 
 
Posty: 269
Rejestracja: sob lut 01, 2003 1:17 am

Post autor: Waldemar » śr lut 26, 2003 10:22 pm

gaza 66 odradzam to jest mała cieżarówka wiec kasy opłaty drogie,prawo jazdy kat C zabierasz do kabiny tylk0 jedna osobe tak mi sie zdaje, i jest to ruskie czyli warsztat musisz miec.A czy jakie auto powinnienies kupic to zależy jaki masz gust jaki teren lubisz,czy znasz sie na mechanice itp...
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr lut 26, 2003 10:53 pm

kup cokolwiek, byle sprawne i wystartuj w klasie MT...po jednym sezonie będziesz wiedział czego chcesz i będziesz miał licencje
#noichuj

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » czw lut 27, 2003 12:24 am

I Gaz i Suzuka nadaje się do katowania, mimo swej awaryności mają stosunkowo niski kosztowo próg dostępu do części, jednak uważam, ze do Gaza 69 możesz wsadzić lepsze silniki i coś tam wywalczyć , moze nie miejsce tylko jakąś satysfację i złudzenia na lepsze miejsca w przyszłośc. Początek bedziesz miał taki jaki będziesz miał i tyle. Potem dojdziesz do wniosku , że mosty to z tego, silnik to taki, buda to taka itp. Oba samochody są na resorach co dykwalifikuje je do "wybitnych osiągnieć" ale zacznij od gaza potem i tak będziesz ewoluował ale przynajmniej będziesz miał początek bezwstydliwy. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » czw lut 27, 2003 5:39 am

BĄKU pisze:Oba samochody są na resorach co dykwalifikuje je do "wybitnych osiągnieć"
.......q....wa następny sprężynowiec :lol: :lol:
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » czw lut 27, 2003 2:27 pm

Marek Glinka pisze:
BĄKU pisze:Oba samochody są na resorach co dykwalifikuje je do "wybitnych osiągnieć"
.......q....wa następny sprężynowiec :lol: :lol:
No przy szybkoscówce to tylko sprężynki mój drogi Mareczku, bedą może Cześki startowały w Łodzi to pojedziemy pooglądać. 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Fuego_RallyPL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: śr lut 26, 2003 9:32 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fuego_RallyPL » czw lut 27, 2003 2:32 pm

czesław&jarząbek pisze:kup cokolwiek, byle sprawne i wystartuj w klasie MT...po jednym sezonie będziesz wiedział czego chcesz i będziesz miał licencje
Licencję już mam, tzw. RII czy jak kto woli w nowej nomenklaturze - krajową. To dopuszcza do startu w RMPST.

Reasumując - patrząc na ograniczenia finansowe kupić GAZa, up..dolić się po pachy, przygotować go w miarę jak najstaranniej, szczęśliwie wystartować, zdobyć co się da i po sezonie zrobić rachunek sumienia, chęci i możliwości :lol:

Czy Suza jest potencjalnie bardziej rozwojowa od UAZa? (w przebudowie)

Do ilu kg udaje się odchudzić Suzę, a do ilu Gaza? (licząc goły samochód bez klatki)

Maciek
"Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to możliwe" - J.M. Fangio

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw lut 27, 2003 2:35 pm

ani suka ani giezopochodne rozwojowe nie są...ale...były samuraje na sprezynach :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » czw lut 27, 2003 3:25 pm

a byly, byly, zdaje sie, ze rocznik 97-98, choc moge sie mylic.
Poza tym jest duzo konwersji na sprezyny w stanach (www.rocky-road.com)...

Awatar użytkownika
Marek Glinka
Posty: 616
Rejestracja: ndz paź 20, 2002 12:45 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Marek Glinka » czw lut 27, 2003 3:40 pm

BĄKU pisze: bedą może Cześki startowały w Łodzi to pojedziemy pooglądać. 8)
......kiedy :)5
....na szybkościówki to Ty lepiej uważaj :)6 Puder na d..... Zośki już położony? :lol: :lol:
Marecki jestem...... :wink:
Toyota Hilux 2,4D to już historia :cry: :cry: :cry:
Chevy Blazer M1009 6,2D też chyba podzieli losy Hila :cry: :cry:

Awatar użytkownika
qwinto
Posty: 701
Rejestracja: ndz sie 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wa-wka
Kontaktowanie:

Post autor: qwinto » czw lut 27, 2003 6:48 pm

witam skoro chcesz startować w remstcie i takie jest kierunek przebudowy - to moim zdaniem ołóż na wrangla.. motor 4,0 na dzieńdobry ok 190kucy - potem pomyslisz o mostach itd.
takie auto miął niedawno do sprzedania p.Andrzejewski - góra wrangl... a reszta .....oj wiele tego tam 8) ale przedewszystkim merc. G
......
ps.
kupa kasy do wydania.. niestety..

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw lut 27, 2003 6:58 pm

kfinto prosze cie...jak nie wiesz to nie chrzań
#noichuj

Fuego_RallyPL
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: śr lut 26, 2003 9:32 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Fuego_RallyPL » czw lut 27, 2003 7:40 pm

czesław&jarząbek pisze:kfinto prosze cie...jak nie wiesz to nie [cenzura]
:)5


...kontynuacja? ...
"Prawdziwego mistrza poznaje się po tym, że wygrywa jadąc najwolniej jak to możliwe" - J.M. Fangio

Awatar użytkownika
qwinto
Posty: 701
Rejestracja: ndz sie 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wa-wka
Kontaktowanie:

Post autor: qwinto » czw lut 27, 2003 8:08 pm

czesław&jarząbek pisze:kfinto prosze cie...jak nie wiesz to nie [cenzura]
hmm.. z tego co było w opisie auta -to mosty krzynka i reduktor były od merca g
... co do motoru nie wiem...
ale zakupując normalnego wrangla silnik 4,0 nie jest zły - moim zdaniem
i całe auto wzorując sie na p.Andrzejewskim można całkiem niezle przygotować do rempstu ...
ps. a czego miał bym nie wiedzieć..?

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw lut 27, 2003 8:12 pm

że żaden normalny wrangler nie został w zeszłym roku przyzwoicie sklasyfikowany bo kazdy wybuchał najdalej po pierwszym oesie
Ostatnio zmieniony czw lut 27, 2003 8:20 pm przez czesław&jarząbek, łącznie zmieniany 1 raz.
#noichuj

Awatar użytkownika
qwinto
Posty: 701
Rejestracja: ndz sie 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wa-wka
Kontaktowanie:

Post autor: qwinto » czw lut 27, 2003 8:13 pm

a jesli chodzi ci czesiu o sugestie co do wrangla [cenzura] wybacz ale każdy moze miec odmienne zdanie.. i [cenzura] wszystko i tak sie rozbija o kase
8) - jak zwykle zresztą

Awatar użytkownika
qwinto
Posty: 701
Rejestracja: ndz sie 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wa-wka
Kontaktowanie:

Post autor: qwinto » czw lut 27, 2003 8:15 pm

czesław&jarząbek pisze:że żaden wrangler nie został w zeszłym roku sklasyfikowany bo kazdy wybuchał najdalej po pierwszym oesie
zara zara - ja mówie o aucie a ty o kosmosie - czytaj wygrywaniu rajdu
dobrze wiesz ze to są lata jazdy a inna sprawa jest przygotowanie własciwe auta..

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw lut 27, 2003 8:17 pm

qwinto pisze:
czesław&jarząbek pisze:kfinto prosze cie...jak nie wiesz to nie [cenzura]
hmm.. z tego co było w opisie auta -to mosty krzynka i reduktor były od merca g
... co do motoru nie wiem...
ale zakupując normalnego wrangla silnik 4,0 nie jest zły - moim zdaniem
i całe auto wzorując sie na p.Andrzejewskim można całkiem niezle przygotować do rempstu ...
ps. a czego miał bym nie wiedzieć..?
kfinto...kawałeczek podłogi pod siedzeniami szyba i dowód...i wielu innych rzeczy tez nie wiesz...więc nie bredz
#noichuj

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw lut 27, 2003 8:19 pm

qwinto pisze:
czesław&jarząbek pisze:że żaden wrangler nie został w zeszłym roku sklasyfikowany bo kazdy wybuchał najdalej po pierwszym oesie
zara zara - ja mówie o aucie a ty o kosmosie - czytaj wygrywaniu rajdu
dobrze wiesz ze to są lata jazdy a inna sprawa jest przygotowanie własciwe auta..
czytaj uważnie...ja mówie nie o wygrywaniu tylko o cieniu szans na ukończenie rajdu...wrongler ich nie daje
#noichuj

Awatar użytkownika
qwinto
Posty: 701
Rejestracja: ndz sie 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wa-wka
Kontaktowanie:

Post autor: qwinto » czw lut 27, 2003 8:19 pm

nie zgodze sie z tobą - opis jaki był zawarty odbiegał od twojego
ale zdaje sie ze znowu kasztanimy temat.. 8)

Awatar użytkownika
qwinto
Posty: 701
Rejestracja: ndz sie 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wa-wka
Kontaktowanie:

Post autor: qwinto » czw lut 27, 2003 8:22 pm

czesław&jarząbek pisze:
qwinto pisze:
czesław&jarząbek pisze:że żaden wrangler nie został w zeszłym roku sklasyfikowany bo kazdy wybuchał najdalej po pierwszym oesie
zara zara - ja mówie o aucie a ty o kosmosie - czytaj wygrywaniu rajdu
dobrze wiesz ze to są lata jazdy a inna sprawa jest przygotowanie własciwe auta..
czytaj uważnie...ja mówie nie o wygrywaniu tylko o cieniu szans na ukończenie rajdu...wrongler ich nie daje
nie bede sie spierał bo i tak racji nie masz ... w zapytaniu zakładającego topic jest pytanie .... udzieliłem odpowiedzi subiektywnej - obiektywnej nie zaryzykuje - od co...

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw lut 27, 2003 8:22 pm

kfinto...a co mnie [cenzura] obchodzi opis? fakty to fakty
#noichuj

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw lut 27, 2003 8:24 pm

qwinto pisze:nie bede sie spierał bo i tak racji nie masz ... w zapytaniu zakładającego topic jest pytanie .... udzieliłem odpowiedzi subiektywnej - obiektywnej nie zaryzykuje - od co...
a przeczytałeś wogóle to na co sie powołujesz? 10kzł kfinto...10kzł...
#noichuj

Awatar użytkownika
qwinto
Posty: 701
Rejestracja: ndz sie 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wa-wka
Kontaktowanie:

Re: GAZ vs. SUZUKI- czyli trudne początki.

Post autor: qwinto » czw lut 27, 2003 8:27 pm

Fuego_RallyPL pisze:Znalazłem następujące opinie: GAZ to nieustanne dłubanie (czytaj: naprawy)
Suzuka: malutki samochodzik (dodatkowo nie rozróżniam wersji Samuraja: proszę o wskazówki)
nie łapie to ty chesz jeździć w RMPST i chcesz nie grzebać - czytaj naprawiać auta -
nie wiem jakie auto temu sprosta
a Gaz czy Uaz to dosyc trwałe i tanie w naprawie pojazdy
a mozliwości ingerencji naprawde dużo..

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » czw lut 27, 2003 8:29 pm

o jezu kfinto...ingerencja jest potrzebna ale w...twoją sapiencje :)21
#noichuj

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości