Strona 1 z 4

szperacz

: śr sie 31, 2005 7:16 am
autor: Darek
mam pytanie czy można jeszcze gdzies kupic orginalną żarówke do szperacza ??
jeśli tak to gdzie ??
dzieki za podpowiedzi

: śr sie 31, 2005 7:48 am
autor: Jerry
A nie lepiej przerobic na halogenowa ?

: śr sie 31, 2005 10:10 am
autor: JA'JACEK
Mam ten sam problem...
Jak do tąd brałem zwykłą z płaskim kołnierzem ale dwuwłóknową i
zlutowywałem styki...... i już.
Ale te też już się wyczerpały i zastanawiam się co dalej.
Halogen się nie nadaje bo kołnierz do oryginalnej oprawy nie pasuje,
a przerobić nie ma jak.
Dla tego wszelkie pomysły mile widziane :)2

: śr sie 31, 2005 10:14 am
autor: JA'JACEK
Jerry pisze:A nie lepiej przerobic na halogenowa ?
No niby jak....musiał byś wymienić cały wkład, a nowych nie soczewkowanych z nowym
typem oprawki nie dostaniesz.

: śr sie 31, 2005 10:23 am
autor: Darek
przelutowywałem już pare żarówek halogenowych H4 i wchodziły do szperacza ale to jak sie po wyjebach jeżdzi to szybko puszczają te lutu i taka żarówka krótko żyje, a poza tym trudno jest ustawić żeby ładny punkt był :)3

: śr sie 31, 2005 11:15 am
autor: JA'JACEK
Darek pisze: przelutowywałem już pare żarówek halogenowych H4 i wchodziły do szperacza ale to jak sie po wyjebach jeżdzi to szybko puszczają te lutu i taka żarówka krótko żyje, a poza tym trudno jest ustawić żeby ładny punkt był :)3


Darku.......jakim cudem ?
Obrazek

Przecież żarówki (H4) z kołnierzem nie wsadzisz w oryginalną oprawę i nie zamkniesz
tym kapslem ze stykami

: śr sie 31, 2005 11:22 am
autor: Jerry
JA'JACEK pisze:
Jerry pisze:A nie lepiej przerobic na halogenowa ?
No niby jak....musiał byś wymienić cały wkład, a nowych nie soczewkowanych z nowym
typem oprawki nie dostaniesz.
Ja mialem przerobione na zarowka h3.
Wklad byl boschowski.
Mysle ze jak poszukasz to na bank dopasujesz od czegos.
Zacznij od strony wesemu tam masz rysunki techniczne.

: śr sie 31, 2005 11:44 am
autor: Darek
JA'JACEK pisze:
Darku.......jakim cudem ?

Przecież żarówki (H4) z kołnierzem nie wsadzisz w oryginalną oprawę i nie zamkniesz
tym kapslem ze stykami
ano da się z tym że typowa H4 to jest inna niż tu pokzałeś bo ma 3 wystjace takie pazurki na kołnierzu i kołnierz jest inny i jego obcinałemdo rozmiaru otworu w oprawie szperaca z tym żeby ogniskowa była w miare to musiałem go przesunąc tak aby żarniki były jak najgłębiej w lampie. Styki troszke trzeba skrucić i wygiąć do środka te boczne a środkowego całkiem obciąć i świeci ale krótko :)3

zarówki do szperacza

: śr sie 31, 2005 12:09 pm
autor: terenowiec69
witam
jak by ktoś chciał to mam taką żarówkę do gaza do szperacza,ze dwie sztuki sie walaja,ale z reflektora,dwuwłoknową,mozna zlutować,mogę odstapić
gg 7703870
:)2

: śr sie 31, 2005 12:15 pm
autor: Darek
to ja chce chciaż jedną :)21

: śr sie 31, 2005 12:32 pm
autor: JA'JACEK
„ No jak tak, jak nie.”
Ta żarówka też ma trzy, tylko nie widać, a poza tym nie ma to
żadnego znaczenia bo kołnierz to standard.
Darku ale jeżeli nawet zmasakrujesz żarówkę szlifierką
to i tak korpus (nie licząc styków) jest za wysoki i nie
zamkniesz oprawki (kapslem) z przewodami.

Obrazek

: śr sie 31, 2005 1:56 pm
autor: Darek
Jacek żarówka H4 ma orginalnie inny kołnierz niż tą co Ty demonstrujesz, to jest podróbka żeby halogenową żarówke można było włożyc do zwykłego wkładu co z koleji nei jest zgodne z przepisami :)21
a tak wygląda orginalna żarówka H4
Obrazek
mam w domu taką przerobioną, tylko że już się przepaliła zrobiej jej zdjęcie i Ci przyśle bo napewno się zamyka :)21

: śr sie 31, 2005 2:50 pm
autor: maksz
ja mam inne rozwiazanie u siebie. wymienilem wkład na taki od duzego fiata (pasuje bez motania) a nie mam zadnego problemu z zarowkami....

: śr sie 31, 2005 4:08 pm
autor: JA'JACEK
Darek pisze:Jacek żarówka H4 ma orginalnie inny kołnierz niż tą co Ty demonstrujesz, to jest podróbka ...[ciach]
:o :o :o A....hm... Obrazek
Darek pisze:[ciach]...zdjęcie i Ci przyśle bo napewno się zamyka :)21
Bardzo proszę.

: śr sie 31, 2005 4:11 pm
autor: JA'JACEK
maksz pisze:ja mam inne rozwiazanie u siebie. wymienilem wkład na taki od duzego fiata (pasuje bez motania) a nie mam zadnego problemu z zarowkami....
No bardzo pięknie makszu ale szperacz nie jest i raczej nie powinien być soczewkowany
lecz gładki.

: śr sie 31, 2005 6:06 pm
autor: Jerry
Nie znam sie na optyce ale wydaje mi sie ze szperacz powinien raczej jak sama nazwa wskazuje miec swiatlo skupione czy moze sie myle ??

: śr sie 31, 2005 6:40 pm
autor: Bart03
Jerry pisze:Nie znam sie na optyce ale wydaje mi sie ze szperacz powinien raczej jak sama nazwa wskazuje miec swiatlo skupione czy moze sie myle ??
nie mylisz sie i dlatego powinien miec gladkie szklo

: śr sie 31, 2005 7:04 pm
autor: JA'JACEK
Jerry pisze:Nie znam sie na optyce ale wydaje mi sie ze szperacz powinien raczej jak sama nazwa wskazuje miec swiatlo skupione czy moze sie myle ??
Ha ! Nie mylisz się.
ALE ! Oryginalny szperacz w GAZie i nie tylko w nim, bo też
każdy inny, oraz reflektory dalekosiężne mają szkło gładkie.
Skupienie jest osiągane lustrem.
ALE ! No właśnie, nie dotyczy to na przykład reflektorów estradowych.
Ponieważ potrzebny jest tam potężny strumień światła przy bardzo małych
gabarytach obudowy stosuje się soczewki Fresnela .
Wszystkie reflektory ( te tradycyjne ) samochodowe posiadają w strukturze szkła całą
kombinację tych soczewek, dla tego jest niemożliwością uzyskanie skupienia.
Obecnie w najnowszych modelach aut soczewki Fresnela zastępuje się kombinacją luster i to one decydują o polu oświetlenia.

: śr sie 31, 2005 8:00 pm
autor: Jerry
No to dlaczego nie mozna zastosowac np wkladu do duzego fiata ??

: śr sie 31, 2005 8:33 pm
autor: JA'JACEK
JA'JACEK pisze: (...) Wszystkie reflektory ( te tradycyjne ) samochodowe posiadają w strukturze szkła całą
kombinację tych soczewek, dla tego jest niemożliwością uzyskanie skupienia. (...)
Czytaj uważnie... :wink:

zarówka szperacz

: śr sie 31, 2005 8:54 pm
autor: terenowiec69
DAREK -jak chcesz taką żarówkę dwuwłóknową to daj znać
gg 7703870

: śr sie 31, 2005 8:59 pm
autor: JA'JACEK
Darek pisze:to ja chce chciaż jedną :)21
No przecież pisał że chce...........

: czw wrz 01, 2005 7:05 am
autor: Darek
JAJAcek nie zrobiłem zdjęć bo juz nie mam tej żarówki :oops:
sam odbłyśnik jak by wziął od fiata a szkło zostało to oryginalne to może i to by było dobrze, chyba poeksperymentuje :)21
A jak już JaJacek pisał to chce ale czemu ona jest 2 włóknowa ??
terenowiec oryginalna do szperacza ma jedno włókno.

: czw wrz 01, 2005 8:58 am
autor: JA'JACEK
Darek pisze: A jak już JaJacek pisał to chce ale czemu ona jest 2 włóknowa ??
terenowiec oryginalna do szperacza ma jedno włókno.
Bo to pewnie jest żarówka od świateł przednich starego typu wkładu.
Mnie się pokończyły jednowłóknowe i teraz też mam w szperaczu
dwuwłóknową, trzeba tylko połączyć lutem (delikatnie) końcówki.

Darku a jak połączysz lustro lampy ze szkłem ?

: czw wrz 01, 2005 9:23 am
autor: Darek
w bardzo prosty sposób :)21
tymi drucikami sprężystymi co trzymaja odbłyśmnik, ewentualnie można jeszcze szkło skleić z odblaskiem silikonem.
Jak już zmotam to podam do wiadmości co mi wyszło.