Przewody hamulcowe
Moderator: Student
Przewody hamulcowe
Witam, właśnie zakładam serwo do gazika i muszę założyć nowy przewód hamulcowy. Czy stanie się coś strasznego jak zamiast przewodu 6mm dam 5mm?? Będzie to przewód od popmpy do tylnego mostu, więc najdłuższy. Całą resztę mam normalną.
Gaz 69M 1968 ; Suzuki Vitra 1993 ; Grand Vitara 2007 ; Nissan Leaf 2014
Jesli dasz mniejszą średnice na tak długim przewodzie to w efekcie w sekcji tylnej ciesnienie będzie rosnąć szybciej niż w sekcji przedniej, bo na obie sekcje tłoczona jest taka sama ilość płynu (przynajmniej w pompie od żuka), w rezultacie koła tylne będą ci hamować troche lepiej w stosunku do przednich niż gdyby były takie same średnice, a jak wiadomo dąży sie żeby było odwrotnie. Jak chcesz to dam ci namiar na firme w pruszkowie, jesli będzie ci sie chciało jechać to dorobią ci każdy przewód na miejscu.
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Do Pruszkowa to bardzo nie chce mi sie jechać. A tu gdzieś w okilicach Legionowa, Wawa - Białołęka, alebo Praga??
Wie ktoś coś??
Bo skoro tak może być, to musze się powaznie nad tym zastanowić. Wcześniej miałem właśnie taki problem, że tył blokował, a przód nie. Nie chciałbym tego powtarzać.
Może w książce telefonicznej poszukam.
Wie ktoś coś??
Bo skoro tak może być, to musze się powaznie nad tym zastanowić. Wcześniej miałem właśnie taki problem, że tył blokował, a przód nie. Nie chciałbym tego powtarzać.
Może w książce telefonicznej poszukam.
Gaz 69M 1968 ; Suzuki Vitra 1993 ; Grand Vitara 2007 ; Nissan Leaf 2014
Bez korektora siły hamowania, zawsze tak bedzie bo podczas hamowania na przednich kołach jest dużo większy nacisk ( no chyba że masz 500kg na pace), dlatego tylne koła wcześniej sie blokują, ale cienki przewód tylko pogorszy sprawę.drwal pisze:Do Pruszkowa to bardzo nie chce mi sie jechać. A tu gdzieś w okilicach Legionowa, Wawa - Białołęka, alebo Praga??
Wie ktoś coś??
Bo skoro tak może być, to musze się powaznie nad tym zastanowić. Wcześniej miałem właśnie taki problem, że tył blokował, a przód nie. Nie chciałbym tego powtarzać.
Może w książce telefonicznej poszukam.
Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
To nie jest takie proste, są różne rodzaje korektorów, taki najprostrzy i do chyba jedyny jaki sie da do gaza zaaplikować to poprostu tłoczek o różnych średnicach z dwóch stron co redukuje ciśnienie. Dopasować, no muszi dać sie wkręcić przewody(rzadko który samochód ma tak dużą średnice) i i oczywiście przekładnia takiego korektora powinna być odpowiednia. Tyle teori, bo taka zabawa w gazie nie ma sensudrwal pisze:a od czego taki korektor można zaadoptować??
czy to się wogule da bez większego problemu, bo już mam dosyć remontu


Choroba Gaz69.
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
Wszelkie wartościowe foty wysyłajcie na @, a znajdą sie tu www.luk.desk.pl
To z korektorem sobie daruję.
Wszystko mam nowe oprócz bębnów. Jeszcze nie jeździłem, bo dopiero resory do mnie wróciły, ale może niedługo.
Też myślałem o kupnie rurki, tylko gdzie mam tego szukać?? W sklepach z instalacją CO, czy nie jest to takie proste?? Bo w necie szukałem, ale tylko oferty producentów znalazłem
Ponawiam jeszcze prośbę o te warsztaty, jakby ktoś coś kiedyś wiedział??
Wszystko mam nowe oprócz bębnów. Jeszcze nie jeździłem, bo dopiero resory do mnie wróciły, ale może niedługo.
Też myślałem o kupnie rurki, tylko gdzie mam tego szukać?? W sklepach z instalacją CO, czy nie jest to takie proste?? Bo w necie szukałem, ale tylko oferty producentów znalazłem

Ponawiam jeszcze prośbę o te warsztaty, jakby ktoś coś kiedyś wiedział??
Gaz 69M 1968 ; Suzuki Vitra 1993 ; Grand Vitara 2007 ; Nissan Leaf 2014
Co Ty pitolisz chłopie...luk pisze:Jesli dasz mniejszą średnice na tak długim przewodzie to w efekcie w sekcji tylnej ciesnienie będzie rosnąć szybciej niż w sekcji przedniej, bo na obie sekcje tłoczona jest taka sama ilość płynu (przynajmniej w pompie od żuka), w rezultacie koła tylne będą ci hamować troche lepiej w stosunku do przednich niż gdyby były takie same średnice, a jak wiadomo dąży sie żeby było odwrotnie.
Zmniejszenie średnicy przewodu zwiększy tylko prędkość przepływu cieczy i wzrosną opory jej przepływu.
Zróznicowanie sił hamowania mozna uzyskać tylko zmianą średnicy tłoczka hamulcowego,czyli zmianą konstrukcyjną.
Korektor służy do upuszczania ciśnienia z tylnych hamulców w momencie kiedy dupa sie podnosi i maleje nacisk tylnych kół na podłoże /zapobiega blokowaniu/.
Odpowiedz sobie na pytanie:Jak dusisz pedał to ciśnienie w całym układzie ham jest jednakowe,czy nie?
Otóz jest,bo zalezy ono tylko od siły duszenia i przekroju tłoka "duszonego" w pompie hamulcowej.
A przekrój przewodów nie ma tu nic do rzeczy.
To prawo Pascala bodaj

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Panie i Panowie do waszych rozważań chę dopisać co mi sie stało w samochodzie: wężyk, który jest pod ramą od rurki do mostu tylnego przytkał się i koła tylnie blokowały, że po mieście nie musiałem dusic na hamulec by się zatrzymac bebny grzały się wymieniłem okładziny całe tłoczki i to samo ale nie pomyślałem ze płyn płynie wolniej przez wąż gdy go wymieniłem od razu furka ma lepsze hamulce, może ktoś miał taki przypadek 

Pytałem w warsztatach to odsyłają od jednego miejsca w drugie. Kupiłem przewód 6mm w warsztacie, gdzie zakładają gaz, ale późiej się przyjżałem, że ścianka jest grubsza i pewnie wyjdzie to tak jakbym kupił 5mm.
O zgrozo
Jeszcze mam tu spory sklepik ze śrubkami to może tam zobaczę.
O zgrozo


Jeszcze mam tu spory sklepik ze śrubkami to może tam zobaczę.
Gaz 69M 1968 ; Suzuki Vitra 1993 ; Grand Vitara 2007 ; Nissan Leaf 2014
Zmniejszenie średnicy przewodu zwiększy tylko prędkość przepływu cieczy i wzrosną opory jej przepływu.
Zróznicowanie sił hamowania mozna uzyskać tylko zmianą średnicy tłoczka hamulcowego,czyli zmianą konstrukcyjną.
Korektor służy do upuszczania ciśnienia z tylnych hamulców w momencie kiedy dupa sie podnosi i maleje nacisk tylnych kół na podłoże /zapobiega blokowaniu/.
Odpowiedz sobie na pytanie:Jak dusisz pedał to ciśnienie w całym układzie ham jest jednakowe,czy nie?
Otóz jest,bo zalezy ono tylko od siły duszenia i przekroju tłoka "duszonego" w pompie hamulcowej.
A przekrój przewodów nie ma tu nic do rzeczy.
To prawo Pascala bodaj
[/quote]
Calkowicie sie z tym zgadzam
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
ps. dzisiaj u mnie bylo w cieniu 21 oczywiscie w plusie
Zróznicowanie sił hamowania mozna uzyskać tylko zmianą średnicy tłoczka hamulcowego,czyli zmianą konstrukcyjną.
Korektor służy do upuszczania ciśnienia z tylnych hamulców w momencie kiedy dupa sie podnosi i maleje nacisk tylnych kół na podłoże /zapobiega blokowaniu/.
Odpowiedz sobie na pytanie:Jak dusisz pedał to ciśnienie w całym układzie ham jest jednakowe,czy nie?
Otóz jest,bo zalezy ono tylko od siły duszenia i przekroju tłoka "duszonego" w pompie hamulcowej.
A przekrój przewodów nie ma tu nic do rzeczy.
To prawo Pascala bodaj

Calkowicie sie z tym zgadzam


Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
ps. dzisiaj u mnie bylo w cieniu 21 oczywiscie w plusie

Gaz 69-57rp, Gaz 69-72rp,UAZ, MB 123,BMW 316,
Ów wężyk-zwany popularnie elastykiem po prostu Ci "sparchaciał" w środku i na tyle przytkał przepływ,że sprężyny cofajace szczęki nie były w stanie przepchnąć płynu z powrotem do pompy.Stąd ten efekt i następujace pózniej grzanie się hamulców.klon pisze:Panie i Panowie do waszych rozważań chę dopisać co mi sie stało w samochodzie: wężyk, który jest pod ramą od rurki do mostu tylnego przytkał się i koła tylnie blokowały, że po mieście nie musiałem dusic na hamulec by się zatrzymac bebny grzały się wymieniłem okładziny całe tłoczki i to samo ale nie pomyślałem ze płyn płynie wolniej przez wąż gdy go wymieniłem od razu furka ma lepsze hamulce, może ktoś miał taki przypadek
Często spotykane przy starych elastykach.
Wymień se też przednie jeśli są stare.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 10 gości