Strona 1 z 1

Przewody hamulcowe

: czw lis 17, 2005 7:18 pm
autor: drwal
Witam, właśnie zakładam serwo do gazika i muszę założyć nowy przewód hamulcowy. Czy stanie się coś strasznego jak zamiast przewodu 6mm dam 5mm?? Będzie to przewód od popmpy do tylnego mostu, więc najdłuższy. Całą resztę mam normalną.

: czw lis 17, 2005 8:27 pm
autor: Gazon
W zasadzie to powinny byc rownej srednicy , mowisz z pompy do tylnego mostu , a od trojnika prawe lewe kolo powinny byc tez 5 mm i nie powinno byc problemow.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon

: czw lis 17, 2005 9:14 pm
autor: luk
Jesli dasz mniejszą średnice na tak długim przewodzie to w efekcie w sekcji tylnej ciesnienie będzie rosnąć szybciej niż w sekcji przedniej, bo na obie sekcje tłoczona jest taka sama ilość płynu (przynajmniej w pompie od żuka), w rezultacie koła tylne będą ci hamować troche lepiej w stosunku do przednich niż gdyby były takie same średnice, a jak wiadomo dąży sie żeby było odwrotnie. Jak chcesz to dam ci namiar na firme w pruszkowie, jesli będzie ci sie chciało jechać to dorobią ci każdy przewód na miejscu.

: czw lis 17, 2005 9:33 pm
autor: drwal
Do Pruszkowa to bardzo nie chce mi sie jechać. A tu gdzieś w okilicach Legionowa, Wawa - Białołęka, alebo Praga??
Wie ktoś coś??
Bo skoro tak może być, to musze się powaznie nad tym zastanowić. Wcześniej miałem właśnie taki problem, że tył blokował, a przód nie. Nie chciałbym tego powtarzać.
Może w książce telefonicznej poszukam.

: czw lis 17, 2005 9:40 pm
autor: luk
drwal pisze:Do Pruszkowa to bardzo nie chce mi sie jechać. A tu gdzieś w okilicach Legionowa, Wawa - Białołęka, alebo Praga??
Wie ktoś coś??
Bo skoro tak może być, to musze się powaznie nad tym zastanowić. Wcześniej miałem właśnie taki problem, że tył blokował, a przód nie. Nie chciałbym tego powtarzać.
Może w książce telefonicznej poszukam.
Bez korektora siły hamowania, zawsze tak bedzie bo podczas hamowania na przednich kołach jest dużo większy nacisk ( no chyba że masz 500kg na pace), dlatego tylne koła wcześniej sie blokują, ale cienki przewód tylko pogorszy sprawę.

: czw lis 17, 2005 9:48 pm
autor: drwal
a od czego taki korektor można zaadoptować??
czy to się wogule da bez większego problemu, bo już mam dosyć remontu

: czw lis 17, 2005 10:18 pm
autor: luk
drwal pisze:a od czego taki korektor można zaadoptować??
czy to się wogule da bez większego problemu, bo już mam dosyć remontu
To nie jest takie proste, są różne rodzaje korektorów, taki najprostrzy i do chyba jedyny jaki sie da do gaza zaaplikować to poprostu tłoczek o różnych średnicach z dwóch stron co redukuje ciśnienie. Dopasować, no muszi dać sie wkręcić przewody(rzadko który samochód ma tak dużą średnice) i i oczywiście przekładnia takiego korektora powinna być odpowiednia. Tyle teori, bo taka zabawa w gazie nie ma sensu !! Jeśli masz pompe dwu obwodową z serwem, sprawne tłoczki, czyste i wyregulowane szczęki to gaz hamuje naprawde bardzo przyzwoicie !! żeby hamulce równiej łapały możesz z tyłu zostawic troche większy odstep z tyłu pomiędzy szczeką a bębnem! A jak łapią hamulce to najprościej sprawdzić: jedziesz tak z 30 na gruntowym podłozu i hamulec w podłoge, jak ci zarzuca na którąś strone albo ślady na ziemi nie są takiej samej długości to regulujesz odpowiednie koło.

: czw lis 17, 2005 10:41 pm
autor: Marci
kup rurke miedzianą z metra 6mm i załórz stare koncówki i pózniej rórke podgrzej nad gazem i ją rozklep do sztorzka jak w orginale ja w swoim uazie sam zrobiłem całą instalacje hamulcową i jest ok

: czw lis 17, 2005 11:12 pm
autor: drwal
To z korektorem sobie daruję.
Wszystko mam nowe oprócz bębnów. Jeszcze nie jeździłem, bo dopiero resory do mnie wróciły, ale może niedługo.
Też myślałem o kupnie rurki, tylko gdzie mam tego szukać?? W sklepach z instalacją CO, czy nie jest to takie proste?? Bo w necie szukałem, ale tylko oferty producentów znalazłem :(

Ponawiam jeszcze prośbę o te warsztaty, jakby ktoś coś kiedyś wiedział??

: czw lis 17, 2005 11:51 pm
autor: Didymos
Zajżyj do warsztatu autogazu, napewno będą mieli miedź 6mm :wink:

: pt lis 18, 2005 12:02 am
autor: vandall1
luk pisze:Jesli dasz mniejszą średnice na tak długim przewodzie to w efekcie w sekcji tylnej ciesnienie będzie rosnąć szybciej niż w sekcji przedniej, bo na obie sekcje tłoczona jest taka sama ilość płynu (przynajmniej w pompie od żuka), w rezultacie koła tylne będą ci hamować troche lepiej w stosunku do przednich niż gdyby były takie same średnice, a jak wiadomo dąży sie żeby było odwrotnie.
Co Ty pitolisz chłopie...
Zmniejszenie średnicy przewodu zwiększy tylko prędkość przepływu cieczy i wzrosną opory jej przepływu.
Zróznicowanie sił hamowania mozna uzyskać tylko zmianą średnicy tłoczka hamulcowego,czyli zmianą konstrukcyjną.
Korektor służy do upuszczania ciśnienia z tylnych hamulców w momencie kiedy dupa sie podnosi i maleje nacisk tylnych kół na podłoże /zapobiega blokowaniu/.
Odpowiedz sobie na pytanie:Jak dusisz pedał to ciśnienie w całym układzie ham jest jednakowe,czy nie?
Otóz jest,bo zalezy ono tylko od siły duszenia i przekroju tłoka "duszonego" w pompie hamulcowej.
A przekrój przewodów nie ma tu nic do rzeczy.
To prawo Pascala bodaj :)23

: pt lis 18, 2005 7:36 am
autor: klon
Panie i Panowie do waszych rozważań chę dopisać co mi sie stało w samochodzie: wężyk, który jest pod ramą od rurki do mostu tylnego przytkał się i koła tylnie blokowały, że po mieście nie musiałem dusic na hamulec by się zatrzymac bebny grzały się wymieniłem okładziny całe tłoczki i to samo ale nie pomyślałem ze płyn płynie wolniej przez wąż gdy go wymieniłem od razu furka ma lepsze hamulce, może ktoś miał taki przypadek :)2

: pt lis 18, 2005 10:03 am
autor: Marci
podjedz do sklepu gdzie sprzedają alu sróby itd w łodzi jest kilka takich sklepów a ceny rórki są niewielkie :)2

: pt lis 18, 2005 1:55 pm
autor: drwal
Pytałem w warsztatach to odsyłają od jednego miejsca w drugie. Kupiłem przewód 6mm w warsztacie, gdzie zakładają gaz, ale późiej się przyjżałem, że ścianka jest grubsza i pewnie wyjdzie to tak jakbym kupił 5mm.
O zgrozo !! :evil:
Jeszcze mam tu spory sklepik ze śrubkami to może tam zobaczę.

: pt lis 18, 2005 6:12 pm
autor: Gazon
Zmniejszenie średnicy przewodu zwiększy tylko prędkość przepływu cieczy i wzrosną opory jej przepływu.
Zróznicowanie sił hamowania mozna uzyskać tylko zmianą średnicy tłoczka hamulcowego,czyli zmianą konstrukcyjną.
Korektor służy do upuszczania ciśnienia z tylnych hamulców w momencie kiedy dupa sie podnosi i maleje nacisk tylnych kół na podłoże /zapobiega blokowaniu/.
Odpowiedz sobie na pytanie:Jak dusisz pedał to ciśnienie w całym układzie ham jest jednakowe,czy nie?
Otóz jest,bo zalezy ono tylko od siły duszenia i przekroju tłoka "duszonego" w pompie hamulcowej.
A przekrój przewodów nie ma tu nic do rzeczy.
To prawo Pascala bodaj :)23[/quote]

Calkowicie sie z tym zgadzam :)2 :)2
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
ps. dzisiaj u mnie bylo w cieniu 21 oczywiscie w plusie :D

: pt lis 18, 2005 6:26 pm
autor: drwal
Chyba zacznyam rozumieć.
Dobra, założę co mam, najwyżej jak coś będzie nie tak, to kiedyś sobie zmienię.
Dzięki wszystkim za odpowiedzie, pozdrawiam!!

: pt lis 18, 2005 7:31 pm
autor: vandall1
klon pisze:Panie i Panowie do waszych rozważań chę dopisać co mi sie stało w samochodzie: wężyk, który jest pod ramą od rurki do mostu tylnego przytkał się i koła tylnie blokowały, że po mieście nie musiałem dusic na hamulec by się zatrzymac bebny grzały się wymieniłem okładziny całe tłoczki i to samo ale nie pomyślałem ze płyn płynie wolniej przez wąż gdy go wymieniłem od razu furka ma lepsze hamulce, może ktoś miał taki przypadek :)2
Ów wężyk-zwany popularnie elastykiem po prostu Ci "sparchaciał" w środku i na tyle przytkał przepływ,że sprężyny cofajace szczęki nie były w stanie przepchnąć płynu z powrotem do pompy.Stąd ten efekt i następujace pózniej grzanie się hamulców.
Często spotykane przy starych elastykach.
Wymień se też przednie jeśli są stare.

: sob lis 19, 2005 4:04 pm
autor: klon
wężyki już wymieniłem w domu jest ich dostatek tylko mam nowe okładziny i strasznie piszczą a bębny mam przetoczone nawet pompa jest druga wstawiona i nowe gumki do pompy dostałe w sklepie u starszego pana :)2