chłodnica oleju
Moderator: Student
- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
chłodnica oleju
zdobyłem chłodnice oleju i mam dylemat ...... jak ją założyć w gaziku przed czy za chłodnicą wody i jak ją włonczyć w obieg oleju
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
Re: chłodnica oleju
Najlepiej to dać ją osobno z wentylatorem. Powód?bilans pisze:zdobyłem chłodnice oleju i mam dylemat ...... jak ją założyć w gaziku przed czy za chłodnicą wody i jak ją włonczyć w obieg oleju
Kiedy potrzebne ci jest dodatkowe chłodzenie silnika? Kiedy jedziesz asfaltem 70-80 km/h, czy kiedy katujesz w terenie, 15 km/h w blocie itp.
Wtedy zapinasz wentylator i masz zchłodzoną oliwę do silnika.
Przetestowane.
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8

- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
odp
a po 15 kilo w błocie nadal będzie zbędna ?Mikołaj pisze:A powiedzcie mi na chu.... w żuku chłodnica oleju???
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
Miałem chłodnicę oleju ale w trzylitrowym dieslu z turbiną. Nie było miejsca na nią więc ją wyrzuciłem. I było gites, chciaż silnik na pewno na tym cierpiał. Ale to był turbodiesel!!! a nie benzyna odprężona jak żuk.
W życiu bym nie zakładał chłodnicy oliwy do żuka.
W życiu bym nie zakładał chłodnicy oliwy do żuka.
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8

Re: chłodnica oleju
Taaa...Mikołaj pisze:Najlepiej to dać ją osobno z wentylatorem. Powód?bilans pisze:zdobyłem chłodnice oleju i mam dylemat ...... jak ją założyć w gaziku przed czy za chłodnicą wody i jak ją włonczyć w obieg oleju
Kiedy potrzebne ci jest dodatkowe chłodzenie silnika? Kiedy jedziesz asfaltem 70-80 km/h, czy kiedy katujesz w terenie, 15 km/h w blocie itp.
Wtedy zapinasz wentylator i masz zchłodzoną oliwę do silnika.
Przetestowane.


Ludzie nie wyważajcie otwartych dzrzwi. Najpierw jeden z drugim w amoku przeróbek wszystkie graty powywala, a potem pojawiają się problemy...



Kranik do zamykania bezsensownego obiegu oleju przez chłodnicę, kiedy jest ona niepotrzebna tzn. : Przy podstawie filtra oleju skąd powinien wychodzić przewód, którym olej jest tłoczony do chłodnicy ,a na w/w przewodzie znajdowac sie powinien kranik do zamykania tego zwiększonego obiegu. Wtedy nie trzeba burzyć myśli konstrukcyjnej fabryki i demontować chłodnicy oleju z miejsca jej przeznaczonego - tzn. gaz , uaz przed chłodnicą wody i dokładac do niej elektrycznych wiatraków. Po prostu jak nie chcesz chłodzic oleju to zakręcasz zawór i już sie nie chłodzi, a poza tym nie musi płynąć przez cały czas większym obiegiem, co znacznie wpływa na ciśnienie pompowanego oleju. ufff... spociłem się chyba se odkręce kranik.... z piwem .




czy sie silnik grzeje to zależy od sprawnosci silnika, i układu chłodzenia jak bedziesz miał silniczek na padnieciu (bede dmuchał przez tłoki do oleju) to Ci sie przyda chłodzenie zobaczysz!!! To zależy od wielu czynników kumpel ma silnik merce benzynke w gazie i mu sie non stop grzeje i ciagle z tym walczy jakies chłodnice dokłada i itp.... A ja mam taki sam silnik i u mnie spoko!!
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość