chłodnica oleju

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

chłodnica oleju

Post autor: bilans » śr maja 21, 2003 7:54 am

zdobyłem chłodnice oleju i mam dylemat ...... jak ją założyć w gaziku przed czy za chłodnicą wody i jak ją włonczyć w obieg oleju
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

macieksza
Posty: 478
Rejestracja: czw maja 02, 2002 1:00 am

Post autor: macieksza » śr maja 21, 2003 8:14 am

nie znam sie na gazach ale w pajacu jest przed chłodnicą :)6

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr maja 21, 2003 8:17 am

przed chłodnice - jak masz oryginalną wodną to są tam uchwyty do przykręcenia olejowej........jak włączyć - jaki silnik masz?

macieksza
Posty: 478
Rejestracja: czw maja 02, 2002 1:00 am

Post autor: macieksza » śr maja 21, 2003 8:18 am

żuka ma

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » śr maja 21, 2003 8:19 am

w uazie jest przed chłodnicą
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Re: chłodnica oleju

Post autor: Mikołaj » śr maja 21, 2003 8:19 am

bilans pisze:zdobyłem chłodnice oleju i mam dylemat ...... jak ją założyć w gaziku przed czy za chłodnicą wody i jak ją włonczyć w obieg oleju
Najlepiej to dać ją osobno z wentylatorem. Powód?
Kiedy potrzebne ci jest dodatkowe chłodzenie silnika? Kiedy jedziesz asfaltem 70-80 km/h, czy kiedy katujesz w terenie, 15 km/h w blocie itp.
Wtedy zapinasz wentylator i masz zchłodzoną oliwę do silnika.
Przetestowane.
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

macieksza
Posty: 478
Rejestracja: czw maja 02, 2002 1:00 am

Post autor: macieksza » śr maja 21, 2003 8:21 am

bilans nie katuje w błocie gaza :)6 służy za pomnikokwietnik w ogródku :)21

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » śr maja 21, 2003 8:23 am

To mu chłodnica oliwy nie potrzebna :)21
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr maja 21, 2003 8:29 am

do żuka nie zakładałem - podpasować jakąś podstawe filtra z wyjściem na chłodnice lub dorobić króciec w miejsce czujnika oleju (tylko z niezadużą dziurą bo ciśnienie będzie za małe) a powrót do miski....
student ostatnio zakładał do żuka - spytaj się go...

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » śr maja 21, 2003 8:33 am

A powiedzcie mi na chu.... w żuku chłodnica oleju??? :o
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr maja 21, 2003 8:36 am

noo......ja narazie sobie nie zakładam z tym , że będe na dobrym oleju jeździł bo silnik mam po kapitalce......a silników mam z 8 sztuk także nie boje się o konsekwencje :)21

Awatar użytkownika
bilans
Posty: 1972
Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
Kontaktowanie:

odp

Post autor: bilans » śr maja 21, 2003 9:04 am

Mikołaj pisze:A powiedzcie mi na chu.... w żuku chłodnica oleju??? :o
a po 15 kilo w błocie nadal będzie zbędna ?
wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » śr maja 21, 2003 9:30 am

Miałem chłodnicę oleju ale w trzylitrowym dieslu z turbiną. Nie było miejsca na nią więc ją wyrzuciłem. I było gites, chciaż silnik na pewno na tym cierpiał. Ale to był turbodiesel!!! a nie benzyna odprężona jak żuk.
W życiu bym nie zakładał chłodnicy oliwy do żuka.
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
qwinto
Posty: 701
Rejestracja: ndz sie 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wa-wka
Kontaktowanie:

Post autor: qwinto » śr maja 21, 2003 10:15 am

Ja bym nie wpadł na pomysła żeby ją usuwać.

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Re: chłodnica oleju

Post autor: Student » śr maja 21, 2003 10:55 am

Mikołaj pisze:
bilans pisze:zdobyłem chłodnice oleju i mam dylemat ...... jak ją założyć w gaziku przed czy za chłodnicą wody i jak ją włonczyć w obieg oleju
Najlepiej to dać ją osobno z wentylatorem. Powód?
Kiedy potrzebne ci jest dodatkowe chłodzenie silnika? Kiedy jedziesz asfaltem 70-80 km/h, czy kiedy katujesz w terenie, 15 km/h w blocie itp.
Wtedy zapinasz wentylator i masz zchłodzoną oliwę do silnika.
Przetestowane.
Taaa... :o A kranik do jej zamykania to pewnie wywaliłeś bo auto by za ciężkie było. :o

Ludzie nie wyważajcie otwartych dzrzwi. Najpierw jeden z drugim w amoku przeróbek wszystkie graty powywala, a potem pojawiają się problemy... :)21 :)21 :)21

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » śr maja 21, 2003 1:08 pm

Kranik do zamykania czego???
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » śr maja 21, 2003 2:03 pm

Kranik do zamykania bezsensownego obiegu oleju przez chłodnicę, kiedy jest ona niepotrzebna tzn. : Przy podstawie filtra oleju skąd powinien wychodzić przewód, którym olej jest tłoczony do chłodnicy ,a na w/w przewodzie znajdowac sie powinien kranik do zamykania tego zwiększonego obiegu. Wtedy nie trzeba burzyć myśli konstrukcyjnej fabryki i demontować chłodnicy oleju z miejsca jej przeznaczonego - tzn. gaz , uaz przed chłodnicą wody i dokładac do niej elektrycznych wiatraków. Po prostu jak nie chcesz chłodzic oleju to zakręcasz zawór i już sie nie chłodzi, a poza tym nie musi płynąć przez cały czas większym obiegiem, co znacznie wpływa na ciśnienie pompowanego oleju. ufff... spociłem się chyba se odkręce kranik.... z piwem . :)21 :)21 :)21

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pn maja 26, 2003 7:34 am

ten z piwem to najlepszy kranik :)21 :)2 :)2 :)2
Gazy 69

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » czw cze 05, 2003 9:32 pm

przez 4 lata nie miałem wzuku chłodnicy oleju i jakos nie narzekałem specjalnie na jje brak. Moze nie wiem co straciłem:)

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » pt cze 06, 2003 6:13 pm

No... cztery lata stracone :)21
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » wt cze 10, 2003 1:00 pm

moze jednak nie jest tak żle :D

Awatar użytkownika
Waldemar
 
 
Posty: 269
Rejestracja: sob lut 01, 2003 1:17 am

Post autor: Waldemar » wt cze 10, 2003 2:13 pm

czy sie silnik grzeje to zależy od sprawnosci silnika, i układu chłodzenia jak bedziesz miał silniczek na padnieciu (bede dmuchał przez tłoki do oleju) to Ci sie przyda chłodzenie zobaczysz!!! To zależy od wielu czynników kumpel ma silnik merce benzynke w gazie i mu sie non stop grzeje i ciagle z tym walczy jakies chłodnice dokłada i itp.... A ja mam taki sam silnik i u mnie spoko!!
Gaz 69 M 1960 - pół wieku i jeszcze jeździ.

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » śr cze 11, 2003 6:15 am

Ciekawa teoria..... :lol: :lol: :lol:
Wytłumacz mi to dokładniej dlaczego tak jest....
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » śr cze 11, 2003 7:33 am

Mikołaj pisze:Ciekawa teoria..... :lol: :lol: :lol:
Wytłumacz mi to dokładniej dlaczego tak jest....
podręcznik fizyki z podstawówki i sam pochytasz... :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » śr cze 11, 2003 7:58 am

wniosek prosty nie mogą byc takie same te silniki bo jeden się grzeje a drugi nie :)20 :)20 :)20
Gazy 69

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość