Strona 1 z 2

chłodnica oleju

: śr maja 21, 2003 7:54 am
autor: bilans
zdobyłem chłodnice oleju i mam dylemat ...... jak ją założyć w gaziku przed czy za chłodnicą wody i jak ją włonczyć w obieg oleju

: śr maja 21, 2003 8:14 am
autor: macieksza
nie znam sie na gazach ale w pajacu jest przed chłodnicą :)6

: śr maja 21, 2003 8:17 am
autor: banan
przed chłodnice - jak masz oryginalną wodną to są tam uchwyty do przykręcenia olejowej........jak włączyć - jaki silnik masz?

: śr maja 21, 2003 8:18 am
autor: macieksza
żuka ma

: śr maja 21, 2003 8:19 am
autor: kpeugeot
w uazie jest przed chłodnicą

Re: chłodnica oleju

: śr maja 21, 2003 8:19 am
autor: Mikołaj
bilans pisze:zdobyłem chłodnice oleju i mam dylemat ...... jak ją założyć w gaziku przed czy za chłodnicą wody i jak ją włonczyć w obieg oleju
Najlepiej to dać ją osobno z wentylatorem. Powód?
Kiedy potrzebne ci jest dodatkowe chłodzenie silnika? Kiedy jedziesz asfaltem 70-80 km/h, czy kiedy katujesz w terenie, 15 km/h w blocie itp.
Wtedy zapinasz wentylator i masz zchłodzoną oliwę do silnika.
Przetestowane.

: śr maja 21, 2003 8:21 am
autor: macieksza
bilans nie katuje w błocie gaza :)6 służy za pomnikokwietnik w ogródku :)21

: śr maja 21, 2003 8:23 am
autor: Mikołaj
To mu chłodnica oliwy nie potrzebna :)21

: śr maja 21, 2003 8:29 am
autor: banan
do żuka nie zakładałem - podpasować jakąś podstawe filtra z wyjściem na chłodnice lub dorobić króciec w miejsce czujnika oleju (tylko z niezadużą dziurą bo ciśnienie będzie za małe) a powrót do miski....
student ostatnio zakładał do żuka - spytaj się go...

: śr maja 21, 2003 8:33 am
autor: Mikołaj
A powiedzcie mi na chu.... w żuku chłodnica oleju??? :o

: śr maja 21, 2003 8:36 am
autor: banan
noo......ja narazie sobie nie zakładam z tym , że będe na dobrym oleju jeździł bo silnik mam po kapitalce......a silników mam z 8 sztuk także nie boje się o konsekwencje :)21

odp

: śr maja 21, 2003 9:04 am
autor: bilans
Mikołaj pisze:A powiedzcie mi na chu.... w żuku chłodnica oleju??? :o
a po 15 kilo w błocie nadal będzie zbędna ?

: śr maja 21, 2003 9:30 am
autor: Mikołaj
Miałem chłodnicę oleju ale w trzylitrowym dieslu z turbiną. Nie było miejsca na nią więc ją wyrzuciłem. I było gites, chciaż silnik na pewno na tym cierpiał. Ale to był turbodiesel!!! a nie benzyna odprężona jak żuk.
W życiu bym nie zakładał chłodnicy oliwy do żuka.

: śr maja 21, 2003 10:15 am
autor: qwinto
Ja bym nie wpadł na pomysła żeby ją usuwać.

Re: chłodnica oleju

: śr maja 21, 2003 10:55 am
autor: Student
Mikołaj pisze:
bilans pisze:zdobyłem chłodnice oleju i mam dylemat ...... jak ją założyć w gaziku przed czy za chłodnicą wody i jak ją włonczyć w obieg oleju
Najlepiej to dać ją osobno z wentylatorem. Powód?
Kiedy potrzebne ci jest dodatkowe chłodzenie silnika? Kiedy jedziesz asfaltem 70-80 km/h, czy kiedy katujesz w terenie, 15 km/h w blocie itp.
Wtedy zapinasz wentylator i masz zchłodzoną oliwę do silnika.
Przetestowane.
Taaa... :o A kranik do jej zamykania to pewnie wywaliłeś bo auto by za ciężkie było. :o

Ludzie nie wyważajcie otwartych dzrzwi. Najpierw jeden z drugim w amoku przeróbek wszystkie graty powywala, a potem pojawiają się problemy... :)21 :)21 :)21

: śr maja 21, 2003 1:08 pm
autor: Mikołaj
Kranik do zamykania czego???

: śr maja 21, 2003 2:03 pm
autor: Student
Kranik do zamykania bezsensownego obiegu oleju przez chłodnicę, kiedy jest ona niepotrzebna tzn. : Przy podstawie filtra oleju skąd powinien wychodzić przewód, którym olej jest tłoczony do chłodnicy ,a na w/w przewodzie znajdowac sie powinien kranik do zamykania tego zwiększonego obiegu. Wtedy nie trzeba burzyć myśli konstrukcyjnej fabryki i demontować chłodnicy oleju z miejsca jej przeznaczonego - tzn. gaz , uaz przed chłodnicą wody i dokładac do niej elektrycznych wiatraków. Po prostu jak nie chcesz chłodzic oleju to zakręcasz zawór i już sie nie chłodzi, a poza tym nie musi płynąć przez cały czas większym obiegiem, co znacznie wpływa na ciśnienie pompowanego oleju. ufff... spociłem się chyba se odkręce kranik.... z piwem . :)21 :)21 :)21

: pn maja 26, 2003 7:34 am
autor: Darek
ten z piwem to najlepszy kranik :)21 :)2 :)2 :)2

: czw cze 05, 2003 9:32 pm
autor: CLIMBER
przez 4 lata nie miałem wzuku chłodnicy oleju i jakos nie narzekałem specjalnie na jje brak. Moze nie wiem co straciłem:)

: pt cze 06, 2003 6:13 pm
autor: Mikołaj
No... cztery lata stracone :)21

: wt cze 10, 2003 1:00 pm
autor: CLIMBER
moze jednak nie jest tak żle :D

: wt cze 10, 2003 2:13 pm
autor: Waldemar
czy sie silnik grzeje to zależy od sprawnosci silnika, i układu chłodzenia jak bedziesz miał silniczek na padnieciu (bede dmuchał przez tłoki do oleju) to Ci sie przyda chłodzenie zobaczysz!!! To zależy od wielu czynników kumpel ma silnik merce benzynke w gazie i mu sie non stop grzeje i ciagle z tym walczy jakies chłodnice dokłada i itp.... A ja mam taki sam silnik i u mnie spoko!!

: śr cze 11, 2003 6:15 am
autor: Mikołaj
Ciekawa teoria..... :lol: :lol: :lol:
Wytłumacz mi to dokładniej dlaczego tak jest....

: śr cze 11, 2003 7:33 am
autor: czesław&jarząbek
Mikołaj pisze:Ciekawa teoria..... :lol: :lol: :lol:
Wytłumacz mi to dokładniej dlaczego tak jest....
podręcznik fizyki z podstawówki i sam pochytasz... :)21

: śr cze 11, 2003 7:58 am
autor: Darek
wniosek prosty nie mogą byc takie same te silniki bo jeden się grzeje a drugi nie :)20 :)20 :)20