jaki silnik merca

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

rafalr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: czw lis 10, 2005 10:01 pm

jaki silnik merca

Post autor: rafalr » czw sty 26, 2006 2:03 pm

Nie wiem czy temat byl już poruszany(jeśli tak prosze o wytyczne). Zastanawiam sie jaki silnik wstawić do mojego Gazika 69. Man na oku 2,4D lub 2,6(benzynka 6 cyl) obydwa z mercedesa, a samochodzik chce używać przedewszystkim do przeprawówek. jakie jest zużycie (ropy lub benzyny) w danym silniku?

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw sty 26, 2006 2:05 pm

2,4D - słabizna a do tego ciezki jak cholera :)3 W dzisiejszych czasach sa wieksze mozliwisci wiec radzilbym wybrac cos nowszewo, mocniejszego i lzejszego :lol:
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

rafalr
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: czw lis 10, 2005 10:01 pm

Post autor: rafalr » czw sty 26, 2006 2:17 pm

a co z 2,6

Awatar użytkownika
BABCIA I
 
 
Posty: 1335
Rejestracja: sob cze 21, 2003 11:26 am
Lokalizacja: Kraków

Post autor: BABCIA I » czw sty 26, 2006 2:23 pm

Długi i ciężki. :)3
Jurek tel: (602) 632 093
VW T - 3 Syncro x 2
Suza Viertarka......4x4 !

Awatar użytkownika
piotr759
Posty: 1561
Rejestracja: wt lis 08, 2005 4:06 pm
Lokalizacja: Grzywna

Post autor: piotr759 » czw sty 26, 2006 2:41 pm

Nie wiem w jakich pojemnościach występowały diesle w mercedesie MB 100. Plusem tego silnika jest miska olejowa - miskę ma z tyłu i nie rozpieprzysz jej przy pierwszym dobiciu o przedni most...

Awatar użytkownika
Ml_Kruszka18
Posty: 315
Rejestracja: ndz wrz 11, 2005 9:37 pm
Lokalizacja: Kaszuby

Post autor: Ml_Kruszka18 » czw sty 26, 2006 2:45 pm

2.9D .5 garów, końcówka kaczki i sprinter bodajże :P lub 3.0 z beczki :D
4x4 Full Gass Kaszuby
była 300 Potęga Diesla :) teraz obserwator

Awatar użytkownika
Didymos
Posty: 2164
Rejestracja: sob kwie 24, 2004 3:30 pm
Lokalizacja: Węgrów

Post autor: Didymos » czw sty 26, 2006 2:59 pm

Jeśli chodzi o diesla to też obstawiałbym 2,9 od kaczki (OM 602.940) - ojciec ma takiego w busie i wymiata bardzo przyzwoicie, niestety ceny dość wysokie. 3,0 z beczki można kupić dużo taniej - ok. 1,5 kpln, ale ma nieco gorsze parametry.
SJ416
Tam, gdzie nie ma wolności, nie ma ani praw, ani obowiązków - N. B.

Awatar użytkownika
grzehoo
 
 
Posty: 870
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 1:29 pm

Post autor: grzehoo » czw sty 26, 2006 3:29 pm

mam 2,4D ze starej 240-tki - chyba z lat 70-tych jeszcze, zmontowane to ze skrzynią i napędami od uaza. micha już się kiedyś odbiła od mostu, dlatego silnik teraz w pozycji horyzontalno - pochylonej.. ale dziala już tak parę lat. tylko kapie z miski bo zimeringi zalane cały czas :/

swoje lata ma i skatowania także ale ssie ok 10l na 100 na trasie i wychodzi mu to regularnie. kulać sie tym da 70-80 km/h - prawdobodobnie przez tą dziwną zmotę. na budzie 109-tki ciągnie (ok 2t całość), trochę topornie ale daje radę. jest nieco żywszy od autobusów (Ikarus - ogór) ;)

a tak przy okazji, gdzie w posen można wymienić resory (pióra?) od uaza... regenerować albo nowe wmontować, i jakie są tego orientacjne koszta?
lr-lr-lr-xtz-e350

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » czw sty 26, 2006 9:38 pm

na przeprawy diesel ...
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » czw sty 26, 2006 9:48 pm

Grzehoo, poszło na priva.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » czw sty 26, 2006 10:22 pm

Bubu pisze:Grzehoo, poszło na priva.
a co to taka tajemnica ??
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Re: jaki silnik merca

Post autor: JaFuzz » czw sty 26, 2006 10:42 pm

rafalr pisze:Nie wiem czy temat byl już poruszany(jeśli tak prosze o wytyczne). Zastanawiam sie jaki silnik wstawić do mojego Gazika 69.
2,6 wielki i ciężki ... 2,4D mówią że słabawy... ja wybrałem 2,3 z klina na szprycy mechanicznej Anno Domini '83 ze krzynką Vtką... mówią że sympatyczny silniczek...uczciwy silnik bez elektroniki, 138 kucyków (z czego pewno kilka sra i kilka się pasie :)21 ) ale i tak wystarczy... do tego reduktorek uazowski bo gazikowego by to zmęczyło.... trza to jeszcze upchać... michę obrócić.. itp, czysta przyjemność... ale co tam... 2 miechy winny starczyć... na razie cieszy oko w warsztacie:

Obrazek
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
drwal
Posty: 339
Rejestracja: śr sty 09, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Jabłonna k. Wawy
Kontaktowanie:

Post autor: drwal » czw sty 26, 2006 11:53 pm

Od niedawna jestem szczęśliwym (jak do tej pory) posiadaczem silnika 2,4d z beczki. Jak dla mnie jeździ się dużo przyjemniej niż s-21. Hałas też porównywalny i do przeprawowej jazdy wsam raz. Trochę się trzęsie na wolnych obrotach, rozkręca się to i owo, ale da się wytrzymać.
Ile spala to jeszcze nie sprawdziłem.
Gaz 69M 1968 ; Suzuki Vitra 1993 ; Grand Vitara 2007 ; Nissan Leaf 2014

Awatar użytkownika
grzehoo
 
 
Posty: 870
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 1:29 pm

Post autor: grzehoo » pt sty 27, 2006 12:26 am

daj znac jak sprawdzisz spalanie... i z którego roku na oko ten silnik?
lr-lr-lr-xtz-e350

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: Mroczny » pt sty 27, 2006 12:32 am

@Jafuzz
83 to nie klin ale beczka (nie W124 ale W123)

Awatar użytkownika
drwal
Posty: 339
Rejestracja: śr sty 09, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Jabłonna k. Wawy
Kontaktowanie:

Post autor: drwal » pt sty 27, 2006 1:01 am

grzehoo pisze:daj znac jak sprawdzisz spalanie... i z którego roku na oko ten silnik?
Silnik jakoś z początku lat 80, dokładnie nie wiem bo na fakturze nie jest napisane. Ale jest chyba w niezłym stanie bo przy -15 stał na dworzu i zapalił. W te duże mrozy nie sprawdzałem.
Spalania niestety nie sprawdzę dokładnie, bo mam bicie na wałku między skrzynią a reduktorem i więcej niż 50 nie pojadę. Ale wlałem za 100zł i zobaczę gdzie na tym zajadę.
Gaz 69M 1968 ; Suzuki Vitra 1993 ; Grand Vitara 2007 ; Nissan Leaf 2014

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: jaki silnik merca

Post autor: vandall1 » pt sty 27, 2006 1:01 am

JaFuzz pisze:... do tego reduktorek uazowski bo gazikowego by to zmęczyło.... trza to jeszcze upchać... michę obrócić.. itp, czysta przyjemność... ale co tam... 2 miechy winny starczyć... na razie cieszy oko w warsztacie:
Michy to raczej nie będziesz musiał przerabiać...
Trochę kiepsko moze być z tą skrzynią,bo 5ka jest chyba dłuższa niż 4ka /choć do końca pewien nie jestem/.
Wałka jeszcze nie namierzyłem,ale pamietam :)2
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Bubu
Posty: 403
Rejestracja: sob wrz 25, 2004 10:10 am
Lokalizacja: 4x4wlkp.pl

Post autor: Bubu » pt sty 27, 2006 1:11 am

a co to taka tajemnica
nie no...żadna tajemnica, ale jak napiszę taki albo i owaki adres publicznie to przyjda moderatory, albo jacyś inni nadgorliwi użytkownicy forum i zaraz będzie, że reklama, że mam z tym na giełdę wyp..dalać i inne, wiesz...
No. :D

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » pt sty 27, 2006 7:56 am

Ja jeździłem dwa sezony na 3.0TD Z MB 124 w uazie.
147KM, 270 Nm i bardzo sobie go chwalę. Przy tym umiarkowane zapotrzebowanie na gnojówkę :)21
Leży i czeka....
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
grzehoo
 
 
Posty: 870
Rejestracja: śr wrz 21, 2005 1:29 pm

Post autor: grzehoo » pt sty 27, 2006 8:19 am

Mikołaj pisze:Ja jeździłem dwa sezony na 3.0TD Z MB 124 w uazie.
147KM, 270 Nm i bardzo sobie go chwalę. Przy tym umiarkowane zapotrzebowanie na gnojówkę :)21
Leży i czeka....
na co czeka? ile żłopał?
lr-lr-lr-xtz-e350

Awatar użytkownika
Artur
Posty: 562
Rejestracja: śr lut 19, 2003 11:21 am
Lokalizacja: Piła

Post autor: Artur » pt sty 27, 2006 9:22 am

Ja sugerował bym włascicelowi tematu przejechanie się 240tką obadanie osiągów i 260tka jezeli ktoś ma ale na pewno ten 260 to bardziej drogawy do zabawy na benzynie no i nie lubi wody. Jezdzimy se czasem gelą 280 to 20l benzynki to na takie pyrkanie a nie wspomne o powerowaniu tak wiec wybór nalezy do ciebie

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » pt sty 27, 2006 12:01 pm

grzehoo pisze:
na co czeka? ile żłopał?
W terenie umiarkowanie....
3 dniowy rajd ok 50 litrów.
Po czarnym nie jeździł.
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » pt sty 27, 2006 1:18 pm

a wsadzasz inny silnik ?

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » pt sty 27, 2006 1:27 pm

taki trochę większy coby kucyków było więcej.
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8 :wink:

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Post autor: Drako » pt sty 27, 2006 1:28 pm

czyli wiem po co ci to bmw :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości