Strona 1 z 2

jaki silnik merca

: czw sty 26, 2006 2:03 pm
autor: rafalr
Nie wiem czy temat byl już poruszany(jeśli tak prosze o wytyczne). Zastanawiam sie jaki silnik wstawić do mojego Gazika 69. Man na oku 2,4D lub 2,6(benzynka 6 cyl) obydwa z mercedesa, a samochodzik chce używać przedewszystkim do przeprawówek. jakie jest zużycie (ropy lub benzyny) w danym silniku?

: czw sty 26, 2006 2:05 pm
autor: Bart03
2,4D - słabizna a do tego ciezki jak cholera :)3 W dzisiejszych czasach sa wieksze mozliwisci wiec radzilbym wybrac cos nowszewo, mocniejszego i lzejszego :lol:

: czw sty 26, 2006 2:17 pm
autor: rafalr
a co z 2,6

: czw sty 26, 2006 2:23 pm
autor: BABCIA I
Długi i ciężki. :)3

: czw sty 26, 2006 2:41 pm
autor: piotr759
Nie wiem w jakich pojemnościach występowały diesle w mercedesie MB 100. Plusem tego silnika jest miska olejowa - miskę ma z tyłu i nie rozpieprzysz jej przy pierwszym dobiciu o przedni most...

: czw sty 26, 2006 2:45 pm
autor: Ml_Kruszka18
2.9D .5 garów, końcówka kaczki i sprinter bodajże :P lub 3.0 z beczki :D

: czw sty 26, 2006 2:59 pm
autor: Didymos
Jeśli chodzi o diesla to też obstawiałbym 2,9 od kaczki (OM 602.940) - ojciec ma takiego w busie i wymiata bardzo przyzwoicie, niestety ceny dość wysokie. 3,0 z beczki można kupić dużo taniej - ok. 1,5 kpln, ale ma nieco gorsze parametry.

: czw sty 26, 2006 3:29 pm
autor: grzehoo
mam 2,4D ze starej 240-tki - chyba z lat 70-tych jeszcze, zmontowane to ze skrzynią i napędami od uaza. micha już się kiedyś odbiła od mostu, dlatego silnik teraz w pozycji horyzontalno - pochylonej.. ale dziala już tak parę lat. tylko kapie z miski bo zimeringi zalane cały czas :/

swoje lata ma i skatowania także ale ssie ok 10l na 100 na trasie i wychodzi mu to regularnie. kulać sie tym da 70-80 km/h - prawdobodobnie przez tą dziwną zmotę. na budzie 109-tki ciągnie (ok 2t całość), trochę topornie ale daje radę. jest nieco żywszy od autobusów (Ikarus - ogór) ;)

a tak przy okazji, gdzie w posen można wymienić resory (pióra?) od uaza... regenerować albo nowe wmontować, i jakie są tego orientacjne koszta?

: czw sty 26, 2006 9:38 pm
autor: Wojtek_K
na przeprawy diesel ...

: czw sty 26, 2006 9:48 pm
autor: Bubu
Grzehoo, poszło na priva.

: czw sty 26, 2006 10:22 pm
autor: Bart03
Bubu pisze:Grzehoo, poszło na priva.
a co to taka tajemnica ??

Re: jaki silnik merca

: czw sty 26, 2006 10:42 pm
autor: JaFuzz
rafalr pisze:Nie wiem czy temat byl już poruszany(jeśli tak prosze o wytyczne). Zastanawiam sie jaki silnik wstawić do mojego Gazika 69.
2,6 wielki i ciężki ... 2,4D mówią że słabawy... ja wybrałem 2,3 z klina na szprycy mechanicznej Anno Domini '83 ze krzynką Vtką... mówią że sympatyczny silniczek...uczciwy silnik bez elektroniki, 138 kucyków (z czego pewno kilka sra i kilka się pasie :)21 ) ale i tak wystarczy... do tego reduktorek uazowski bo gazikowego by to zmęczyło.... trza to jeszcze upchać... michę obrócić.. itp, czysta przyjemność... ale co tam... 2 miechy winny starczyć... na razie cieszy oko w warsztacie:

Obrazek

: czw sty 26, 2006 11:53 pm
autor: drwal
Od niedawna jestem szczęśliwym (jak do tej pory) posiadaczem silnika 2,4d z beczki. Jak dla mnie jeździ się dużo przyjemniej niż s-21. Hałas też porównywalny i do przeprawowej jazdy wsam raz. Trochę się trzęsie na wolnych obrotach, rozkręca się to i owo, ale da się wytrzymać.
Ile spala to jeszcze nie sprawdziłem.

: pt sty 27, 2006 12:26 am
autor: grzehoo
daj znac jak sprawdzisz spalanie... i z którego roku na oko ten silnik?

: pt sty 27, 2006 12:32 am
autor: Mroczny
@Jafuzz
83 to nie klin ale beczka (nie W124 ale W123)

: pt sty 27, 2006 1:01 am
autor: drwal
grzehoo pisze:daj znac jak sprawdzisz spalanie... i z którego roku na oko ten silnik?
Silnik jakoś z początku lat 80, dokładnie nie wiem bo na fakturze nie jest napisane. Ale jest chyba w niezłym stanie bo przy -15 stał na dworzu i zapalił. W te duże mrozy nie sprawdzałem.
Spalania niestety nie sprawdzę dokładnie, bo mam bicie na wałku między skrzynią a reduktorem i więcej niż 50 nie pojadę. Ale wlałem za 100zł i zobaczę gdzie na tym zajadę.

Re: jaki silnik merca

: pt sty 27, 2006 1:01 am
autor: vandall1
JaFuzz pisze:... do tego reduktorek uazowski bo gazikowego by to zmęczyło.... trza to jeszcze upchać... michę obrócić.. itp, czysta przyjemność... ale co tam... 2 miechy winny starczyć... na razie cieszy oko w warsztacie:
Michy to raczej nie będziesz musiał przerabiać...
Trochę kiepsko moze być z tą skrzynią,bo 5ka jest chyba dłuższa niż 4ka /choć do końca pewien nie jestem/.
Wałka jeszcze nie namierzyłem,ale pamietam :)2

: pt sty 27, 2006 1:11 am
autor: Bubu
a co to taka tajemnica
nie no...żadna tajemnica, ale jak napiszę taki albo i owaki adres publicznie to przyjda moderatory, albo jacyś inni nadgorliwi użytkownicy forum i zaraz będzie, że reklama, że mam z tym na giełdę wyp..dalać i inne, wiesz...
No. :D

: pt sty 27, 2006 7:56 am
autor: Mikołaj
Ja jeździłem dwa sezony na 3.0TD Z MB 124 w uazie.
147KM, 270 Nm i bardzo sobie go chwalę. Przy tym umiarkowane zapotrzebowanie na gnojówkę :)21
Leży i czeka....

: pt sty 27, 2006 8:19 am
autor: grzehoo
Mikołaj pisze:Ja jeździłem dwa sezony na 3.0TD Z MB 124 w uazie.
147KM, 270 Nm i bardzo sobie go chwalę. Przy tym umiarkowane zapotrzebowanie na gnojówkę :)21
Leży i czeka....
na co czeka? ile żłopał?

: pt sty 27, 2006 9:22 am
autor: Artur
Ja sugerował bym włascicelowi tematu przejechanie się 240tką obadanie osiągów i 260tka jezeli ktoś ma ale na pewno ten 260 to bardziej drogawy do zabawy na benzynie no i nie lubi wody. Jezdzimy se czasem gelą 280 to 20l benzynki to na takie pyrkanie a nie wspomne o powerowaniu tak wiec wybór nalezy do ciebie

: pt sty 27, 2006 12:01 pm
autor: Mikołaj
grzehoo pisze:
na co czeka? ile żłopał?
W terenie umiarkowanie....
3 dniowy rajd ok 50 litrów.
Po czarnym nie jeździł.

: pt sty 27, 2006 1:18 pm
autor: Drako
a wsadzasz inny silnik ?

: pt sty 27, 2006 1:27 pm
autor: Mikołaj
taki trochę większy coby kucyków było więcej.

: pt sty 27, 2006 1:28 pm
autor: Drako
czyli wiem po co ci to bmw :)21