kolo zamachowe

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
Jarek_
 
 
Posty: 296
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/ Wojcieszyn

kolo zamachowe

Post autor: Jarek_ » czw lut 02, 2006 7:58 pm

pytanko dla obeznanych w temacie ,
czy uda mi sie wyjac kolo zamachowe z GAZa (silnik S21 zukieta)
bez wyciagania silnika i odkrecania obudowy sprzegla (tak jakos do dolu) ??

Awatar użytkownika
Mih
Posty: 447
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:41 am
Lokalizacja: janow

Post autor: Mih » czw lut 02, 2006 8:37 pm

trzeba wyciagnac skrzynie biegow, i odsunac troche obudowe sprzegla, bo inaczej nie zdejmiesz kola zam.
ERA...ERO disco..ROSJA&JAPONIA RZADZI

Awatar użytkownika
Thomson
 
 
Posty: 280
Rejestracja: pt gru 02, 2005 11:07 am
Lokalizacja: Wronki
Kontaktowanie:

Post autor: Thomson » czw lut 02, 2006 9:28 pm

Mih dobrze mowi :)2 ale troche sie przy tym narobisz :D
Gaz 69 A, 69 M, 67b, jeep wyllis MB 42r
gg. 7185505

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » czw lut 02, 2006 9:40 pm

No niestety kontrukcja tego jest taka, że aby to wszystko rozłożyć to trzeba wiedzieć jak maniplować kołem i obudową :wink: Nie wiem dlaczego oni to tak zrobili... pewnie chceli nam utrudnić życie :wink:

Nie sądze żeby udąło Ci sie to zrobć bez wyciągania silnika :roll:
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » pt lut 03, 2006 9:25 am

Należy
1. Wywalić skrzynię biegów
2.Wywalić sprzęgło
3. Odkręcić rozrusznik
4. Odkręcić cztery nakrętki mocujące zamach do wału korbowego
5. Wygrzebać gdzieś kawałek czegoś długiego co jest na tyle twarde, że mozna w to młotem naparzać, ale równocześnie nie zamieni szpilek w grzybki
6. Naparzać młotkiem, aż szpilki wysuną się w stronę silnika i nieco postękując i obtłukując sobie ręce można już zamach wyłuskać.

Od razu mowię, że zamontowanie go na miejsce przy pomocy odwrócenia w/w czynności jest znacznie bardziej upierdliwe, ale całkowicie wykonalne. :)21

P.S. 2 Dla wszystkich, którzy zapragną zakrzyknąć, że w ten sposób się to ni chu chu nie uda zamieszczam informację, że sam to robiłem wielokrotnie w taki właśnie sposób.

P.S. A w jakim celu zdejmujesz koło?

Awatar użytkownika
Mih
Posty: 447
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:41 am
Lokalizacja: janow

Post autor: Mih » pt lut 03, 2006 10:53 am

Student pisze:Należy
1. Wywalić skrzynię biegów
2.Wywalić sprzęgło
3. Odkręcić rozrusznik
4. Odkręcić cztery nakrętki mocujące zamach do wału korbowego
5. Wygrzebać gdzieś kawałek czegoś długiego co jest na tyle twarde, że mozna w to młotem naparzać, ale równocześnie nie zamieni szpilek w grzybki
6. Naparzać młotkiem, aż szpilki wysuną się w stronę silnika i nieco postękując i obtłukując sobie ręce można już zamach wyłuskać.

Od razu mowię, że zamontowanie go na miejsce przy pomocy odwrócenia w/w czynności jest znacznie bardziej upierdliwe, ale całkowicie wykonalne. :)21

P.S. 2 Dla wszystkich, którzy zapragną zakrzyknąć, że w ten sposób się to ni chu chu nie uda zamieszczam informację, że sam to robiłem wielokrotnie w taki właśnie sposób.

P.S. A w jakim celu zdejmujesz koło?
potwierdzam jest to jak najbardziej wykonalne
ERA...ERO disco..ROSJA&JAPONIA RZADZI

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » pt lut 03, 2006 10:57 am

:)21 no... tylko po co? mniej męczące jest wywalenie motoru na stół i zrobienie przy nim wszystkiego co akuratnie jest potrzebne :)21 ale do tego to doszedłem po długich męczarniach...

Awatar użytkownika
Mih
Posty: 447
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:41 am
Lokalizacja: janow

Post autor: Mih » pt lut 03, 2006 2:42 pm

Student pisze::)21 no... tylko po co? mniej męczące jest wywalenie motoru na stół i zrobienie przy nim wszystkiego co akuratnie jest potrzebne :)21 ale do tego to doszedłem po długich męczarniach...
ale jesli np. potrzebujesz wymienic wieniec na kole zamochaowym to nie musisz przeciez wyciagac motoru, wystraczy wymontowac kolo
ERA...ERO disco..ROSJA&JAPONIA RZADZI

Awatar użytkownika
Jarek_
 
 
Posty: 296
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/ Wojcieszyn

Post autor: Jarek_ » pt lut 03, 2006 6:36 pm

Mih pisze:
Student pisze::)21 no... tylko po co? mniej męczące jest wywalenie motoru na stół i zrobienie przy nim wszystkiego co akuratnie jest potrzebne :)21 ale do tego to doszedłem po długich męczarniach...
ale jesli np. potrzebujesz wymienic wieniec na kole zamochaowym to nie musisz przeciez wyciagac motoru, wystraczy wymontowac kolo
dokladnie wieniec musze wymienic :( :)3

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » pt lut 03, 2006 10:55 pm

Student pisze: (...) P.S. 2 Dla wszystkich, którzy zapragną zakrzyknąć, że w ten sposób się to ni chu chu nie uda zamieszczam informację, że sam to robiłem wielokrotnie w taki właśnie sposób. (...)
Da się jak najbardziej... robiłem to dwa razy tylko że dosyć dawno, jakieś dziesięć lat temu
i pewne szczegóły tej operacji uleciały z mej pamięci. Ale jedno pamiętam,... robota wredna.
Na pewno prościej (wbrew pozorom) jest robić to mając silnik „na kolanach „ czyli na stole.
Ja tak właśnie robiłem a i tak palce miałem pokiereszowane.
Jeżeli garaż masz nie ogrzewany to przy minusowych temperaturach z poobijanymi paluchami
będzie to niezapomniane przeżycie... :)2
Pamiętam też że dodatkowy krótki wałek z wielowpustem był mi bardzo przydatny przy pasowaniu.

Popraw mnie Student jeśli się mylę bo pamięć nie ta, ale zamach z dociskiem przy montażu to
chyba razem z obudową się zakładało czy jakoś tak....?
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
wiking
Posty: 775
Rejestracja: sob paź 30, 2004 4:54 pm
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski

Post autor: wiking » pt lut 03, 2006 11:16 pm

JA'JACEK pisze:.
Jeżeli garaż masz nie ogrzewany to przy minusowych temperaturach z poobijanymi paluchami
będzie to niezapomniane przeżycie... :)2

:o to se Qrde kup kozę(taki piecyk) :roll: !! :lol: :lol: :lol:
ostatni wiking w RzeczpospolitejObrazek

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » sob lut 04, 2006 1:10 am

wiking pisze:
JA'JACEK pisze:.
Jeżeli garaż masz nie ogrzewany to przy minusowych temperaturach z poobijanymi paluchami
będzie to niezapomniane przeżycie... :)2

:o to se Qrde kup kozę(taki piecyk) :roll: !! :lol: :lol: :lol:
Niektórzy potrafią się rozgrzać też przy kozie która nie jest piecykiem, tylko żywa :)25 a raczej z kozą :)21
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
Jarek_
 
 
Posty: 296
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/ Wojcieszyn

Post autor: Jarek_ » sob lut 04, 2006 4:34 pm

juz wyjete, :)2
trzeba bylo jednak obudowe sprzegla odkrecic i odsunac 3mm,
jakby byly troche krotsze szpilki w wale, to by wyszlo bez ruszania dzwonu,

garaz ( stodola u tescia :) ) nie jest ogrzewany ,ale deszcz i snieg na glowe nie leci, palce cale, a kozy nie mam i nie mialo mnie co grzac :wink:

Awatar użytkownika
Przemekslaw
 
 
Posty: 2886
Rejestracja: czw maja 19, 2005 6:58 pm
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontaktowanie:

Post autor: Przemekslaw » sob lut 04, 2006 8:56 pm

Grzała cie chęc wymiany i smigania.... może jeszcze jakies 0,5l 8) 8)
XJ 2.1 TD :)21

MudMasters 4x4
Przygoda 4x4

ogur
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: pt lis 07, 2003 7:26 pm
Lokalizacja: witnica

koło zamachowe

Post autor: ogur » ndz lut 05, 2006 11:14 am

jakiś miesiąc temu przerabiałem tą operacje wkładając toczygnojka w miejsce dolniaka .Z dolniaka bez problemu zdjąłem zamach bez ruszanaia dzwona,w gurnym trzeba było sporo poluzować śruby dzwona aby założyć zamach.dzwon zakładałem od dolnego ze względu na sterowanie spszęgła.w dolnym chyba szpilki od zamachu były krótsze niż w górnym.
gaz69 59r.samiec 90r 1,3 gażnik lpg 4,16 2"31/10,5/15

Dziku86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: pt lut 10, 2006 7:35 pm
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła

Post autor: Dziku86 » ndz lut 12, 2006 10:09 pm

Oki to wszystko tylko pamiętaj żeby zamach założyc taj jak był wcześniej.
Bo jeśli obrócisz to całe wyważenie sioe pójdzie je**ć, a wtedy już niedużo dorozwalenia silnika.
Kumpel tak kanta załatwił, przy 3,7 tyś. obr. mu wał blokiem wyszedł. Tak prawie przy samej głowicy. A wszystko to przy 100km/h.
Pozdro Dziku
Byle do wiosny... potem remoncik(gaz 69 brata) tylko kasy brak

Awatar użytkownika
Mateusz Woj
Posty: 329
Rejestracja: ndz maja 30, 2004 7:56 pm
Lokalizacja: Września/Poznań

Post autor: Mateusz Woj » ndz lut 12, 2006 10:56 pm

z tego co wiem to zamachu nie da sie inaczej założyć ponieważ szpilki i otwory w zamachu pasują tylko w jednym położeniu.
Tylko oryginał się liczy. Gaz 69M 1970r.
Nissan Patrol Gr Y60 1992r lift 4"
gg 8708171

Dziku86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: pt lut 10, 2006 7:35 pm
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła

Post autor: Dziku86 » pn lut 13, 2006 7:38 am

No chyba że tak..
jas nie pamietam jak jest w s-21.
ostatni rozbierałem kanta to miałcztry szpilki i było rybka jak założysz, to samo skoda od 100s do felicji.
Pozdro Dziku
Byle do wiosny... potem remoncik(gaz 69 brata) tylko kasy brak

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości