Rama Uaz ??

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Rama Uaz ??

Post autor: JaFuzz » ndz lut 12, 2006 9:43 am

Witam!
Czy ktos z Was uskuteczniał juz taką przeróbke? Wstawiam silnik, 2,3 merc na wtrysku:
Obrazek
i tak sobie wykombinowałem coby nie bawić się znowu w łatanie i tak papierowej ramki gazika i motanie czegos co i tak bedzie sie klasyfikowało do wymiany za nastepnym razem, tylko wmajstrować sobie ten cały układ od nowa w rame Uaza (reduktor tez bedzie uazowy - juz zamkniety), przy okazji trafiłem mosty od Muscela, wiec dopełniłoby to fajnnego kompletu napedowego... jak wielkie problemy napotkam przy stawianiu na to wszystko budy gazika... wiem ze ramy sie różnia, pytanie tylko jak bardzo i czy jest to do przeskoczenia? może ma ktos jakieś foty takiego rozwiazania?
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Dziku86
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 28
Rejestracja: pt lut 10, 2006 7:35 pm
Lokalizacja: Warszawa-Wesoła

Post autor: Dziku86 » ndz lut 12, 2006 9:52 am

Jestem to stosunkowo nowy, ale jakby Ci to powiedzieć...SZUKAJ!!!
Tego typu tematów było już chyba ze cztery, tylko trzeba szukać..
pozdr Dziku
Byle do wiosny... potem remoncik(gaz 69 brata) tylko kasy brak

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » ndz lut 12, 2006 10:12 am

Dziku86 pisze:Jestem to stosunkowo nowy, ale jakby Ci to powiedzieć...SZUKAJ!!!
Tego typu tematów było już chyba ze cztery, tylko trzeba szukać..
pozdr Dziku
że były to wiem.... ale tylko jedna konkretna.... wypowiedź Jagody na temat... doboru ramy.... ja szukam rozwiązań... i fotek jak to jest zrobione... po co mysleć nad czymś co już ktoś wymyślił i przerobił... czasem trzeba iść na łatwiznę... a nie zawsze przecierać szlaki...
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » ndz lut 12, 2006 11:29 am

kurna, jak sobie przypomnę to powiem, bo widziałem coś takiego na własne oczy, ale właściciel mi z głowy uleciał... na rykowisku to było ze dwa trzy lata temu

Awatar użytkownika
Mih
Posty: 447
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:41 am
Lokalizacja: janow

Post autor: Mih » ndz lut 12, 2006 11:47 am

przygotowuje rame uaza do nadwozia gaza komandorki, silnik 2,3v6 ford, skrzynia biegow chyba scorpio(bo jeszcze tylko skrzyni brak) red gaz 69, mosty patrol k160, wspomaganie kier patrol k160, przod i tyl resory jednakowej dlugosci, na razie rama czeka na piaskowanie.
ERA...ERO disco..ROSJA&JAPONIA RZADZI

Awatar użytkownika
Jarek_
 
 
Posty: 296
Rejestracja: ndz sie 29, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki/ Wojcieszyn

Post autor: Jarek_ » ndz lut 12, 2006 12:24 pm

zagadaj do misiek.s
on ma takie cos,
napewno nic nie przespawywal przy ramie ( prawie pasuje bez problemu)

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » ndz lut 12, 2006 12:31 pm

Mih pisze:przygotowuje rame uaza do nadwozia gaza komandorki, silnik 2,3v6 ford, skrzynia biegow chyba scorpio(bo jeszcze tylko skrzyni brak) red gaz 69, mosty patrol k160, wspomaganie kier patrol k160, przod i tyl resory jednakowej dlugosci, na razie rama czeka na piaskowanie.
nie lepiej bylo wstawic jakis mocniejszy reduktor- z gazowskim moga byc problemy :wink: chociaz 2,3 to jeszcze nie taka duza moc - moze strzyma :)2
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

lester461
 
 
Posty: 160
Rejestracja: śr gru 21, 2005 11:04 pm
Lokalizacja: okolice Oleśnicy

Post autor: lester461 » ndz lut 12, 2006 12:40 pm

chcesz wstawić mosty muscela , wiec moze kupic za grosze całego rumuna i nie bawić sie z budka gazikową ?
był muscel MB2000- uaz Mb2600 jest-muscel perkins traktor w szybkim wydaniu :) i doszła vitara 8v

Awatar użytkownika
Mih
Posty: 447
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:41 am
Lokalizacja: janow

Post autor: Mih » ndz lut 12, 2006 1:31 pm

Bart03 pisze:
Mih pisze:przygotowuje rame uaza do nadwozia gaza komandorki, silnik 2,3v6 ford, skrzynia biegow chyba scorpio(bo jeszcze tylko skrzyni brak) red gaz 69, mosty patrol k160, wspomaganie kier patrol k160, przod i tyl resory jednakowej dlugosci, na razie rama czeka na piaskowanie.
nie lepiej bylo wstawic jakis mocniejszy reduktor- z gazowskim moga byc problemy :wink: chociaz 2,3 to jeszcze nie taka duza moc - moze strzyma :)2
wiem ze najmocniejszy nie jest, ale jest wolny, a jaki red wolniejszy??? a motor 2,3 zblizone parametry do wolgi, powinno dac rade, zrezygnowalem z mechanika, warn 9000 da rade, i opony beda max 33, gazik do zwyklej codzinnej jazdy,
zakladalem juz koledze 2,3 do gaza jezdzi ponad rok i bez bolu,
ERA...ERO disco..ROSJA&JAPONIA RZADZI

Awatar użytkownika
Mieszko
 
 
Posty: 182
Rejestracja: sob lut 05, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Mieszko » ndz lut 12, 2006 2:19 pm

ale most Muscela (przedni) ma gruche po lewej stronie z reduktorem UAZa moze byc to nie wykonalne :D
UAZ 469, Vitara 1.6, Mercedes "beczka"

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » ndz lut 12, 2006 2:39 pm

Mieszko pisze:ale most Muscela (przedni) ma gruche po lewej stronie z reduktorem UAZa moze byc to nie wykonalne :D
Ale zawsze można obrócić most :)2
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
Mieszko
 
 
Posty: 182
Rejestracja: sob lut 05, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: Świdnica

Post autor: Mieszko » ndz lut 12, 2006 2:53 pm

kacperekk pisze:
Mieszko pisze:ale most Muscela (przedni) ma gruche po lewej stronie z reduktorem UAZa moze byc to nie wykonalne :D
Ale zawsze można obrócić most :)2
.....komu by sie chcialo :D :)2
UAZ 469, Vitara 1.6, Mercedes "beczka"

Awatar użytkownika
kacperekk
 
 
Posty: 877
Rejestracja: sob maja 29, 2004 8:14 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: kacperekk » ndz lut 12, 2006 3:00 pm

Mieszko pisze:
kacperekk pisze:
Mieszko pisze:ale most Muscela (przedni) ma gruche po lewej stronie z reduktorem UAZa moze byc to nie wykonalne :D
Ale zawsze można obrócić most :)2
.....komu by sie chcialo :D :)2
No tak, trzeba się pobrudzić :wink:
Poduszkowiec master :)21
http://www.gdansk4x4.pl

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz lut 12, 2006 3:25 pm

Obrócenie mostu-banał.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » ndz lut 12, 2006 5:31 pm

vandall1 pisze:Obrócenie mostu-banał.
i tego sie bedę trzymał.... a jak z przełozeniami?
z tego co wiem to maja one przełozenie 5,2
martwi mnie kwestia moich hebelków tarczowych z przodu :( znowu trzeba je bedzie przemotac?... czy piasty uazowe podejdą? czy znowu cała zabawa od podstaw ?? czemu w wynalazku piasty były odlewane? nie dało rady uazowych zaadoptować?
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » ndz lut 12, 2006 5:34 pm

Mih pisze:przygotowuje rame uaza do nadwozia gaza komandorki, silnik 2,3v6 ford, skrzynia biegow chyba scorpio(bo jeszcze tylko skrzyni brak) red gaz 69, mosty patrol k160, wspomaganie kier patrol k160, przod i tyl resory jednakowej dlugosci, na razie rama czeka na piaskowanie.
a jak kwestie długości ram i ewentualnego rozstawu mostów? wielki różnice?
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
Mih
Posty: 447
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:41 am
Lokalizacja: janow

Post autor: Mih » ndz lut 12, 2006 5:46 pm

o ile dobrze pamietam uaz ma o 8cm wiekszy rozstaw osi, ja co prawda przespawywalem przednie mocowania resorow ale nie rozstaw pozostal taki sam, po prostu przednie kola nie beda mi trafialy w blotniki troche,
ERA...ERO disco..ROSJA&JAPONIA RZADZI

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » ndz lut 12, 2006 6:05 pm

Z przełożeniami też kein problem.Typowe uazowskie to 5.125.Muscel ma 5.142 /sa tez inne/.Czasem nawet stosuje sie tył musc/przód uaz,to też chodzi na miękkim,wszak na 100 obrotów jest to róznica 2 obr.Ale tego nie polecam i optuję za oboma z muscela.
Z tego co kojarzę-tarcze kotwiczne hamulców różnią się ilością otworów mocujących-tu mozesz mieć drobny kłopot.
Piasty z grubsza te same-róznią się na pewno średnicą na której "łapie" półoś-równiez średnica podziałowa śrub zabierających półosie jest inna.
Piast uazowych bym nie pchał do tych mostów-właśnie z powodu jw-trza wówczas pieprzyć się z wpasowaniem w nie owych półosi,itepe itede.Lepiej z lekka przemotać hamulce,bo reszta wymiarów raczej identico jest.
Temat sprzegiełek zdaje się nie jest prosty-my jeżdzimy cały czas na cztery,bo mamy red z miedzyosiowym.Ew wymiana kapselków.
Na mostach będziesz miał szersze podstawki pod resory/60/w porównaniu do gazikowskich-inny jest tez system mocowania resoru /cybanty za most/
Piasty u nas były odlewane z uwagi na chęć odsadzenia kół/lepsza zwrotność/ i wyeliminowanie ciężkich dystansów.
Sorry za nieznalezienie tego wałka-szablonu :oops: Znajdzie się pewnie dopiero latem :)20 Musisz go sam zmotać:z jednej strony trójnik na merca,a z drugiej flansza na reduktor.Całość jak pamiętam miała koło 150mmdługosci :roll:
Rama:porównaj rozstawy osi,nie pamietam ale są chyba jednakowe-2480/?/
W razie problemów mozemy przekonsultować na miejscu.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » ndz lut 12, 2006 6:31 pm

vandall1 pisze: Temat sprzegiełek zdaje się nie jest prosty-my jeżdzimy cały czas na cztery,bo mamy red z miedzyosiowym. Ew wymiana kapselków.
hmmm.... tak sie zastanawiam jak to bedzie z automtami nowego typu, które mam, one przeca nie potrzebują gwintu nacietego wewnątrz półosi uazowej, może uda sie odpowiednio je przemotac tak aby wieloklin kapselka muszczela wmajstrowac w sprzęgło uazowe...
vandall1 pisze: Sorry za nieznalezienie tego wałka-szablonu :oops: Znajdzie się pewnie dopiero latem :)20 Musisz go sam zmotać:z jednej strony trójnik na merca,a z drugiej flansza na reduktor.Całość jak pamiętam miała koło 150mmdługosci :roll:
Spokojnie, to nie problem, jakby sie na wiosne nie znalazł to zapraszam do mnie po mój.... hehehe

ps. Jak z ramą??
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
p69k
Posty: 376
Rejestracja: pn lis 15, 2004 10:09 pm
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: p69k » ndz lut 12, 2006 6:36 pm

JaFuzz pisze:
Mih pisze:przygotowuje rame uaza do nadwozia gaza komandorki, silnik 2,3v6 ford, skrzynia biegow chyba scorpio(bo jeszcze tylko skrzyni brak) red gaz 69, mosty patrol k160, wspomaganie kier patrol k160, przod i tyl resory jednakowej dlugosci, na razie rama czeka na piaskowanie.
a jak kwestie długości ram i ewentualnego rozstawu mostów? wielki różnice?
rozstaw jest inny , ja skracałem rame o 6 cm, a zawieszenie tylnego mostu przestawiłem o 12 cm zeby pasowało w nadkola , ale ramy nie skracaj , przestaw tylko tylny most
to ja
67,69, m-72, bmw r35,willys

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » ndz lut 12, 2006 7:01 pm

p69k pisze: rozstaw jest inny , ja skracałem rame o 6 cm, a zawieszenie tylnego mostu przestawiłem o 12 cm zeby pasowało w nadkola , ale ramy nie skracaj , przestaw tylko tylny most
a jak kwestia odległości budy od ramy? trza walić jakies dystanse vel budylifcik? czy leży z grubsza sensownie? maszli jakies fotki dokumentacyjne twojej pracy?
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
p69k
Posty: 376
Rejestracja: pn lis 15, 2004 10:09 pm
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: p69k » ndz lut 12, 2006 7:05 pm

jak poszukam to coś znajde , na pw
to ja
67,69, m-72, bmw r35,willys

Awatar użytkownika
JaFuzz
Posty: 378
Rejestracja: czw maja 27, 2004 6:46 am
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: JaFuzz » ndz lut 12, 2006 7:11 pm

p69k pisze:jak poszukam to coś znajde , na pw
czekam z niecierpliwoscia :)21
P2, M10, K175, 69M
Remont Miska

Awatar użytkownika
Mih
Posty: 447
Rejestracja: wt maja 03, 2005 11:41 am
Lokalizacja: janow

Post autor: Mih » ndz lut 12, 2006 7:43 pm

nawet jeden najmniejszy uchwyt mocujacy nadwozie-podwozie w uazie i gazie nie pasuje, rama ma nawet inny ksztalt inne przgiecia itp
ERA...ERO disco..ROSJA&JAPONIA RZADZI

Awatar użytkownika
p69k
Posty: 376
Rejestracja: pn lis 15, 2004 10:09 pm
Lokalizacja: Myślenice

Post autor: p69k » ndz lut 12, 2006 7:58 pm

pewno że tak ale jak sie chce to sie da.
to ja
67,69, m-72, bmw r35,willys

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości