Strona 1 z 2
Rama Uaz ??
: ndz lut 12, 2006 9:43 am
autor: JaFuzz
Witam!
Czy ktos z Was uskuteczniał juz taką przeróbke? Wstawiam silnik, 2,3 merc na wtrysku:

i tak sobie wykombinowałem coby nie bawić się znowu w łatanie i tak papierowej ramki gazika i motanie czegos co i tak bedzie sie klasyfikowało do wymiany za nastepnym razem, tylko wmajstrować sobie ten cały układ od nowa w rame Uaza (reduktor tez bedzie uazowy - juz zamkniety), przy okazji trafiłem mosty od Muscela, wiec dopełniłoby to fajnnego kompletu napedowego... jak wielkie problemy napotkam przy stawianiu na to wszystko budy gazika... wiem ze ramy sie różnia, pytanie tylko jak bardzo i czy jest to do przeskoczenia? może ma ktos jakieś foty takiego rozwiazania?
: ndz lut 12, 2006 9:52 am
autor: Dziku86
Jestem to stosunkowo nowy, ale jakby Ci to powiedzieć...SZUKAJ!!!
Tego typu tematów było już chyba ze cztery, tylko trzeba szukać..
pozdr Dziku
: ndz lut 12, 2006 10:12 am
autor: JaFuzz
Dziku86 pisze:Jestem to stosunkowo nowy, ale jakby Ci to powiedzieć...SZUKAJ!!!
Tego typu tematów było już chyba ze cztery, tylko trzeba szukać..
pozdr Dziku
że były to wiem.... ale tylko jedna konkretna.... wypowiedź Jagody na temat... doboru ramy.... ja szukam rozwiązań... i fotek jak to jest zrobione... po co mysleć nad czymś co już ktoś wymyślił i przerobił... czasem trzeba iść na łatwiznę... a nie zawsze przecierać szlaki...
: ndz lut 12, 2006 11:29 am
autor: Student
kurna, jak sobie przypomnę to powiem, bo widziałem coś takiego na własne oczy, ale właściciel mi z głowy uleciał... na rykowisku to było ze dwa trzy lata temu
: ndz lut 12, 2006 11:47 am
autor: Mih
przygotowuje rame uaza do nadwozia gaza komandorki, silnik 2,3v6 ford, skrzynia biegow chyba scorpio(bo jeszcze tylko skrzyni brak) red gaz 69, mosty patrol k160, wspomaganie kier patrol k160, przod i tyl resory jednakowej dlugosci, na razie rama czeka na piaskowanie.
: ndz lut 12, 2006 12:24 pm
autor: Jarek_
zagadaj do misiek.s
on ma takie cos,
napewno nic nie przespawywal przy ramie ( prawie pasuje bez problemu)
: ndz lut 12, 2006 12:31 pm
autor: Bart03
Mih pisze:przygotowuje rame uaza do nadwozia gaza komandorki, silnik 2,3v6 ford, skrzynia biegow chyba scorpio(bo jeszcze tylko skrzyni brak) red gaz 69, mosty patrol k160, wspomaganie kier patrol k160, przod i tyl resory jednakowej dlugosci, na razie rama czeka na piaskowanie.
nie lepiej bylo wstawic jakis mocniejszy reduktor- z gazowskim moga byc problemy

chociaz 2,3 to jeszcze nie taka duza moc - moze strzyma

: ndz lut 12, 2006 12:40 pm
autor: lester461
chcesz wstawić mosty muscela , wiec moze kupic za grosze całego rumuna i nie bawić sie z budka gazikową ?
: ndz lut 12, 2006 1:31 pm
autor: Mih
Bart03 pisze:Mih pisze:przygotowuje rame uaza do nadwozia gaza komandorki, silnik 2,3v6 ford, skrzynia biegow chyba scorpio(bo jeszcze tylko skrzyni brak) red gaz 69, mosty patrol k160, wspomaganie kier patrol k160, przod i tyl resory jednakowej dlugosci, na razie rama czeka na piaskowanie.
nie lepiej bylo wstawic jakis mocniejszy reduktor- z gazowskim moga byc problemy

chociaz 2,3 to jeszcze nie taka duza moc - moze strzyma

wiem ze najmocniejszy nie jest, ale jest wolny, a jaki red wolniejszy??? a motor 2,3 zblizone parametry do wolgi, powinno dac rade, zrezygnowalem z mechanika, warn 9000 da rade, i opony beda max 33, gazik do zwyklej codzinnej jazdy,
zakladalem juz koledze 2,3 do gaza jezdzi ponad rok i bez bolu,
: ndz lut 12, 2006 2:19 pm
autor: Mieszko
ale most Muscela (przedni) ma gruche po lewej stronie z reduktorem UAZa moze byc to nie wykonalne

: ndz lut 12, 2006 2:39 pm
autor: kacperekk
Mieszko pisze:ale most Muscela (przedni) ma gruche po lewej stronie z reduktorem UAZa moze byc to nie wykonalne

Ale zawsze można obrócić most

: ndz lut 12, 2006 2:53 pm
autor: Mieszko
kacperekk pisze:Mieszko pisze:ale most Muscela (przedni) ma gruche po lewej stronie z reduktorem UAZa moze byc to nie wykonalne

Ale zawsze można obrócić most

.....komu by sie chcialo

: ndz lut 12, 2006 3:00 pm
autor: kacperekk
Mieszko pisze:kacperekk pisze:Mieszko pisze:ale most Muscela (przedni) ma gruche po lewej stronie z reduktorem UAZa moze byc to nie wykonalne

Ale zawsze można obrócić most

.....komu by sie chcialo

No tak, trzeba się pobrudzić

: ndz lut 12, 2006 3:25 pm
autor: vandall1
Obrócenie mostu-banał.
: ndz lut 12, 2006 5:31 pm
autor: JaFuzz
vandall1 pisze:Obrócenie mostu-banał.
i tego sie bedę trzymał.... a jak z przełozeniami?
z tego co wiem to maja one przełozenie 5,2
martwi mnie kwestia moich hebelków tarczowych z przodu

znowu trzeba je bedzie przemotac?... czy piasty uazowe podejdą? czy znowu cała zabawa od podstaw

czemu w wynalazku piasty były odlewane? nie dało rady uazowych zaadoptować?
: ndz lut 12, 2006 5:34 pm
autor: JaFuzz
Mih pisze:przygotowuje rame uaza do nadwozia gaza komandorki, silnik 2,3v6 ford, skrzynia biegow chyba scorpio(bo jeszcze tylko skrzyni brak) red gaz 69, mosty patrol k160, wspomaganie kier patrol k160, przod i tyl resory jednakowej dlugosci, na razie rama czeka na piaskowanie.
a jak kwestie długości ram i ewentualnego rozstawu mostów? wielki różnice?
: ndz lut 12, 2006 5:46 pm
autor: Mih
o ile dobrze pamietam uaz ma o 8cm wiekszy rozstaw osi, ja co prawda przespawywalem przednie mocowania resorow ale nie rozstaw pozostal taki sam, po prostu przednie kola nie beda mi trafialy w blotniki troche,
: ndz lut 12, 2006 6:05 pm
autor: vandall1
Z przełożeniami też kein problem.Typowe uazowskie to 5.125.Muscel ma 5.142 /sa tez inne/.Czasem nawet stosuje sie tył musc/przód uaz,to też chodzi na miękkim,wszak na 100 obrotów jest to róznica 2 obr.Ale tego nie polecam i optuję za oboma z muscela.
Z tego co kojarzę-tarcze kotwiczne hamulców różnią się ilością otworów mocujących-tu mozesz mieć drobny kłopot.
Piasty z grubsza te same-róznią się na pewno średnicą na której "łapie" półoś-równiez średnica podziałowa śrub zabierających półosie jest inna.
Piast uazowych bym nie pchał do tych mostów-właśnie z powodu jw-trza wówczas pieprzyć się z wpasowaniem w nie owych półosi,itepe itede.Lepiej z lekka przemotać hamulce,bo reszta wymiarów raczej identico jest.
Temat sprzegiełek zdaje się nie jest prosty-my jeżdzimy cały czas na cztery,bo mamy red z miedzyosiowym.Ew wymiana kapselków.
Na mostach będziesz miał szersze podstawki pod resory/60/w porównaniu do gazikowskich-inny jest tez system mocowania resoru /cybanty za most/
Piasty u nas były odlewane z uwagi na chęć odsadzenia kół/lepsza zwrotność/ i wyeliminowanie ciężkich dystansów.
Sorry za nieznalezienie tego wałka-szablonu

Znajdzie się pewnie dopiero latem

Musisz go sam zmotać:z jednej strony trójnik na merca,a z drugiej flansza na reduktor.Całość jak pamiętam miała koło 150mmdługosci
Rama:porównaj rozstawy osi,nie pamietam ale są chyba jednakowe-2480/?/
W razie problemów mozemy przekonsultować na miejscu.
: ndz lut 12, 2006 6:31 pm
autor: JaFuzz
vandall1 pisze:
Temat sprzegiełek zdaje się nie jest prosty-my jeżdzimy cały czas na cztery,bo mamy red z miedzyosiowym. Ew wymiana kapselków.
hmmm.... tak sie zastanawiam jak to bedzie z automtami nowego typu, które mam, one przeca nie potrzebują gwintu nacietego wewnątrz półosi uazowej, może uda sie odpowiednio je przemotac tak aby wieloklin kapselka muszczela wmajstrowac w sprzęgło uazowe...
vandall1 pisze:
Sorry za nieznalezienie tego wałka-szablonu

Znajdzie się pewnie dopiero latem

Musisz go sam zmotać:z jednej strony trójnik na merca,a z drugiej flansza na reduktor.Całość jak pamiętam miała koło 150mmdługosci
Spokojnie, to nie problem, jakby sie na wiosne nie znalazł to zapraszam do mnie po mój.... hehehe
ps. Jak z ramą??
: ndz lut 12, 2006 6:36 pm
autor: p69k
JaFuzz pisze:Mih pisze:przygotowuje rame uaza do nadwozia gaza komandorki, silnik 2,3v6 ford, skrzynia biegow chyba scorpio(bo jeszcze tylko skrzyni brak) red gaz 69, mosty patrol k160, wspomaganie kier patrol k160, przod i tyl resory jednakowej dlugosci, na razie rama czeka na piaskowanie.
a jak kwestie długości ram i ewentualnego rozstawu mostów? wielki różnice?
rozstaw jest inny , ja skracałem rame o 6 cm, a zawieszenie tylnego mostu przestawiłem o 12 cm zeby pasowało w nadkola , ale ramy nie skracaj , przestaw tylko tylny most
: ndz lut 12, 2006 7:01 pm
autor: JaFuzz
p69k pisze:
rozstaw jest inny , ja skracałem rame o 6 cm, a zawieszenie tylnego mostu przestawiłem o 12 cm zeby pasowało w nadkola , ale ramy nie skracaj , przestaw tylko tylny most
a jak kwestia odległości budy od ramy? trza walić jakies dystanse vel budylifcik? czy leży z grubsza sensownie? maszli jakies fotki dokumentacyjne twojej pracy?
: ndz lut 12, 2006 7:05 pm
autor: p69k
jak poszukam to coś znajde , na pw
: ndz lut 12, 2006 7:11 pm
autor: JaFuzz
p69k pisze:jak poszukam to coś znajde , na pw
czekam z niecierpliwoscia

: ndz lut 12, 2006 7:43 pm
autor: Mih
nawet jeden najmniejszy uchwyt mocujacy nadwozie-podwozie w uazie i gazie nie pasuje, rama ma nawet inny ksztalt inne przgiecia itp
: ndz lut 12, 2006 7:58 pm
autor: p69k
pewno że tak ale jak sie chce to sie da.