Strona 1 z 1

wymiary naprawcze silnika

: pt lut 24, 2006 3:48 pm
autor: maksz
Witam
potrzebuje pomocy dotyczącej wymiarów czopów wału korbowego dolniaka
chodzi mi o czopy główne jak i o czopy korbowodów
problem mam taki ze wał nominał nóweczka (w wazelinie pergaminie i z plompą) ma mniejsze o ~milimetr średnice czopów korbowodów od wału juz używanego i zastanawiam sie czy przypadkiem nie wychodzily z fabryki nowe wały na np 3-ci szlif...
jakby ktos mial jeszcze jakies info dotyczace tłoków i sworzni
tez mam noweczki ale sa różne. z plamkami z farby w kolorze czerwonym i żółtym. czy to nie sa jakies remontowe? czym sie różnią? które sa które?
potrzebne mi jakies ksiazkowe wymiary
z gory dziekuje za wszelkie info
pozdrawiam

: pt lut 24, 2006 4:00 pm
autor: Student
Tyyy, weź się przejedź do Sulejówka z jaką dobrą kawą i grubym zeszytem na notatki... Zbyszek Ci wszystko powie, a i jeszcze obok niedaleko mój kolega działa co to się w dolnych specjalizuje jak mało kto

vVarsztat@o2.pl
0 889 389 089

To kontakt do Kuby zwanego dalej Qbackiem... powiedz, że ode mnie jesteś jakby co ... może Ci co podpowie.

: śr mar 22, 2006 4:07 pm
autor: seba4x4
Czy ten dolniak miał pojemność 2120, czy 2447 cm3. Są różnice między dolniakami. Ja kiedyś miałem tego większego i był problem z uszczelkami pod głowicę. Sworzeń czerwony - 21,9900...21,9925 mm, sworzeń żółty - 21,9925...21,9950 mm. Wał korbowy - średnica czopów głównych = 64 (+-) 0,0013 mm, czop korbowy = 51,5 (+-) 0,010 mm. Kolory oznaczają grupy selekcyjne. Ważne, aby wszytkie, np sworznie miały ten sam kolor. Te dane są dla silnika o pojemności 2120 cm3. Mały dolniak ma średnicę tłoka 82 mm. Duży 2-2,5 mm więcej

: śr mar 22, 2006 4:12 pm
autor: Student
To był 2.4, ale teraz to będzie hardmadafaka rajdowy s21 i trzy czwarte :)21

: śr mar 22, 2006 4:36 pm
autor: Wojtek_K
gaz 69m
poj. 2,43
śr. cylidrów 88 mm
skok tłoka 100 mm
nominał sworznia tłokowego 22 + 0,005 mm
nadwymiar 22,12 + 0,005 mm
czopy gł. wału korbowego 64 - 0,025
czopy korbowodowe wału korbowego 51,5 - 0,025

: pn mar 27, 2006 1:59 pm
autor: maksz
wielkie dzieki za informacje :)2

: ndz maja 07, 2006 1:38 pm
autor: maksz
mam jeszcze jedno pytanko...
wiem ze tłoki sa kierunkowe.
ale te co mam nie maja zadnej strzałki
czy moze mi ktos podpowiedziec gdzie jest przód tłoka?

: ndz maja 07, 2006 1:44 pm
autor: sanders
a koło sworznia po rusku nie pisze ?? " zawtrak "??( ja się nie znam ale domniemam )

: ndz maja 07, 2006 2:19 pm
autor: vandall1
"Zawtrak"-to chyba śniadanie jest :)20 :)20 :)20
Na uazowych to napisali "pered"z przodu a "nazad"to będzie do tyłu.

: ndz maja 07, 2006 2:27 pm
autor: sanders
:)20 alem zajebał jak łysy grzywką o kant kuli :)20
( będę się śmiał juz do wieczora :)20 :)20 :)20 heheh śniadanie na tłoku hehe :)20 :)20 )
ale jak jest w gaziku ??

: pn maja 08, 2006 1:53 am
autor: niemand
Jesli nie znajdziesz zadnych napisów to :jesli tłoki sa kierunkowe to na 99%otwory mocowania sworznia nie sa na "srodku" tłoka-Os sworznia tłokowego nie pokrywa sie z równoległa do niej osią synetryczna tłoka.Zmierz z której strony jest wiecej a z której mniej i zaznacz na tłoku.Teraz stajesz przed silnikiemi (twarzą do silnika) wał korbowy kreci sie w prawo to wartosc mniejsza jaką zmierzyłes na tłoku ma byc z LEWEJ strony.Jesli stoisz za silnikiem to bedzie sie krecił w lewo i wartosc mniejsza ma byc z Prawej strony.
W razie potrzeby moge nabazgrac jakis rysunek.

: pn maja 08, 2006 3:28 pm
autor: maksz
sworzen jest centralnie na tłoku...
a jezeli nawet ciut jest przesuniety to nie jestem w stanie tego ocenic, mam suwmiarke i różnica jest tak znikoma jak błąd pomiaru...
napisy znalazlem takie:
z lewej strony sworznia: A30 z prawej 62
po drugiej stronie tłoka jest napis "do gory nogami" 20M (troche nieczytelny)

a moze tak mi koledzy podpowiedzą:
trzymając tłok w pionie przód tłoka charakteryzuję sie nacięciem z prawej strony sworznia czy z lewej?

: pn maja 08, 2006 4:16 pm
autor: niemand
Jesli masz mozliwosc to zrób kilka fotek tłoka

: pn maja 08, 2006 9:35 pm
autor: maksz
Obrazek

Obrazek

: pn maja 08, 2006 11:48 pm
autor: Babol
o rany ale wielkie :o

: wt maja 09, 2006 8:25 pm
autor: niemand
o q..a teraz bede musiał chyba jakiegos dolniaka rozebrac :)16 Miałes racje sworzen jest centralnie :)2 .Popytam "starych" mechaników może oni wiedzą. Oglądałem rysunki poglądowe i wg mnie http://www.gaz69.ru/gallery/displayimag ... 297&pos=42
http://www.gaz69.ru/gallery/displayimag ... 297&pos=50
zaprzeczają temu http://www.gaz69.ru/gallery/displayimag ... 297&pos=51 albo to są jakies inne silniki albo ruscy sami nie wiedzą (a mogłem uwazac na lekcjach ruskiego- przynajmniej czytac bym umiał)

: wt maja 09, 2006 11:14 pm
autor: JA'JACEK
maksz pisze:mam jeszcze jedno pytanko... (...)
A próbowałeś pogadać z GAZONEM....? :)4
Prowadzi warsztat....żyje z tego, więc może w czymś Tobie doradzi.

: śr maja 10, 2006 11:33 pm
autor: Babol
albo z Panem Zbyszkiem...

: czw maja 11, 2006 6:58 pm
autor: Gazon
Napisem A30 62 do przodu otwor do oleju w tloku jak stoisz z przodu silnika po lewej stronie.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon

: czw maja 11, 2006 7:32 pm
autor: Babol
no i wszystko jasne :D

: czw maja 11, 2006 10:05 pm
autor: maksz
Gazon pisze:Napisem A30 62 do przodu otwor do oleju w tloku jak stoisz z przodu silnika po lewej stronie.
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon
bardzo dziekuje :)2
i o to chodziło 8)

: pt maja 12, 2006 1:54 pm
autor: SebastianS
o, ciekawy temat mnie umknął.

Dodam więc z zacięcia dydaktycznego, że sworzeń w tych silnikach jest w tłoku centralnie, a zmniejszenie sił gazowych na ściankę cylindra uzyskano przez przesunięcie osi całego wału korbowego od osi cylindrów.

: pt maja 12, 2006 6:24 pm
autor: Gazon
SebastianS pisze:o, ciekawy temat mnie umknął.

Dodam więc z zacięcia dydaktycznego, że sworzeń w tych silnikach jest w tłoku centralnie, a zmniejszenie sił gazowych na ściankę cylindra uzyskano przez przesunięcie osi całego wału korbowego od osi cylindrów.
Przyznam sie bez bicia tego nie wiedzialem hyle czolo za taka wiedze :)2 :)2
Pozdrawiam z Kalkazu
Gazon