Regulacja zapłonu i luzu zaworów.

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Regulacja zapłonu i luzu zaworów.

Post autor: RudeBoy » wt lip 29, 2003 2:18 am

Musze przeprowadzic pewne regulacje w moim S21 i potrzbuje troszke informacji.
1. Jaki powinien byc prawidłowy odstep miedzy stykami przerywacza?
2. To bardziej skomplikowane. Jak ustawic zaplon nie kozystajac z fachowych urzadzen?
3. Jaki powinny byc luzy popychaczy zaworów?

Dzieki wielki za pomoc.

:)4 I jeszcze jedna kwestia. Jezeli ma ktos jakas dokumentacje do S21 w formie elektronicznej to bylbym wdzieczny za udzielenie jej.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » wt lip 29, 2003 6:47 am

W kwestii ustawienia zapłonu- wkładasz korbę w miejsce do tego przeznaczone :)21 , wykręcasz pierwszą świecę, wkładasz paluch w gniazdo i korbujesz aż ustawisz tłok w pozycji - koniec sprężania. Następnie kręcisz aparatem i ustawiasz palec w pozycji pierwszego cylindra i gotowe. Po odpaleniu wytężasz słuch i delikatnie poruszając aparatem starasz się doprowadzić do jak najrówniejszej pracy silnika.

Koniec.

Testowane - gwarancja poxipolu.

W sytuacjach extremalnych zdarza się, że jakieś powalone drzewo zamontowało pompę oleju odwrotnie i wtedy zapłon będzie trzeba ustawić na czwarty cylinder, ale dla średnio inteligentnego człowieka nie powinno to stanowić bariery nie do pokonania. :)21 :)21 :)21

Luzy zaworowe - 0,20 ssące 0,30 wydechowe.

A po co Ci forma elektroniczna? Przecież zakup książki napraw do żuka jest najprostszym rozwiązaniem. Masa ciekawych informacji, i jeszcze o skrzyni biegów będziesz mógł poczytać, i w ogóle...

pozdrawiam. Powodzenia w tej nierównej walce - ja w przyszłym tygodniu chyba zabiorę się w końcu za wymianę pourywanych tłoków, prostowanie korbowodów i takie tam. Jesień idzie - czas znów wyruszyć w teren :)21 :)21 :)21

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt lip 29, 2003 7:25 am

Student pisze:W kwestii ustawienia zapłonu- wkładasz korbę w miejsce do tego przeznaczone :)21 , wykręcasz pierwszą świecę, wkładasz paluch w gniazdo i korbujesz aż ustawisz tłok w pozycji - koniec sprężania. Następnie kręcisz aparatem i ustawiasz palec w pozycji pierwszego cylindra i gotowe. Po odpaleniu wytężasz słuch i delikatnie poruszając aparatem starasz się doprowadzić do jak najrówniejszej pracy silnika.
:o
nie lepiej wziąść żaróweczke albo miernik i przez dziuple odczytać punkt z koła zamachowego ?

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lip 29, 2003 7:27 am

albo zdjąć pokrywe zaworów?
jakoś ciężko widze przepychanie palucha przez gniazdo świecy... :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt lip 29, 2003 7:29 am

mały to może bym wsadził.....ale go tam trzymać jak ktoś korbą kręci ? :)21

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » wt lip 29, 2003 7:38 am

banan pisze:mały to może bym wsadził.....ale go tam trzymać jak ktoś korbą kręci ? :)21
Palec też masz mały? 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt lip 29, 2003 7:46 am

:)23

Awatar użytkownika
Student
    
    
Posty: 3493
Rejestracja: sob mar 16, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wawa BMW

Post autor: Student » wt lip 29, 2003 8:50 am

To wszystko jest do przyjęcia, ale kolega pytał o "domowy" sposób, no to podałem - zatykam paluchem - kończy syczeć to ustawiam - proste, zawsze działa. A zdejmować dekiel zaworów można, żarówkę też można tylko po co? Z dekla potem się będzie lało bo zajarany nowomechanik dojebie go tak,że wywinie się na drugą stronę, a żarówka nie zawsze jest pod ręką... :)21 :)21 :)21

A w ogóle to pozdrawiam po urlopie - wina było mnóstwo. :)21 :)21 :)21 :)21 :)21

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt lip 29, 2003 8:53 am

wydawało mi się, że żaróweczka to domowy sposób.....bo można i stroboskopem ale cóż.... :)21
urlop udany mówisz :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lip 29, 2003 9:07 am

aa tam...pierdolicie... :)21
żarówki, stroboskopy, syczenia...sranie w banie...zapłon sie na słuch ustawia...poluzować aparat...odpalić syfa...jedną ręką klamować a drugą kręcić aparatem...chód optymalny utrwalic dokrecajac aparat...koniec :)21
[istotna natomist jest znajomość zagadnienia "chód optymalny"...bez tego dupa... :)21 ]
Ostatnio zmieniony wt lip 29, 2003 9:13 am przez czesław&jarząbek, łącznie zmieniany 1 raz.
#noichuj

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » wt lip 29, 2003 9:12 am

No a jak ktoś przygłuchy to co niby..... 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lip 29, 2003 9:13 am

to ma problem... :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » wt lip 29, 2003 9:30 am

czesław&jarząbek pisze:to ma problem... :)21
a to wtedy żarówecza pozostaje 8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lip 29, 2003 9:40 am

żaróweczką to se możesz...w mopliku :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
cowboy_3151
Posty: 424
Rejestracja: wt maja 13, 2003 6:22 am
Lokalizacja: Smardzewice-Tomaszów Mazowiecki

Post autor: cowboy_3151 » wt lip 29, 2003 10:01 am

czesław&jarząbek pisze:żaróweczką to se możesz...w mopliku :)21
Te fachowiec jak jestes taki dobry to ja ci dam swojego uaza do ustawienia i zobaczymy :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt lip 29, 2003 10:08 am

na lr nauczony....tam wszystko na słuch....łącznie z reg. zaworów :)21
słyszałem, że serwisy mają kasety z nagranymi odgłosami po których diagnoze się stawia
:)20 :)20 :)20

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lip 29, 2003 10:23 am

uczył ja sie na nysie i muscelu :)21
nysą-żywicielką napierdalałem a co zakombinowałem to do syfa szło...
#noichuj

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt lip 29, 2003 10:43 am

jak to było ? "potem strach auto w kraju kupić" :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lip 29, 2003 10:58 am

do syfa w sensie muscela...durny ty :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » wt lip 29, 2003 11:18 am

przeca wiem :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lip 29, 2003 2:05 pm

...a nys sie juz nie sprzedaje tylko porzuca bo złomowanie drogo wychodzi :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » wt lip 29, 2003 3:36 pm

Ja zapłon ustawiam tak:
1 zgodnie z ruchem obrotu silnika obracam wałem aż do znaku 10 stopni przed GMP, patrząc na palec kopułki czy zapłon jest na 1 czy 4- tym.
Jak na 4-tym to jeszcze obrót o 360 stopni,zakładam kopułkę.
2.wykręcam świecę ,kładę ją z podłączonym przewodem WN na bloku, włączam zapłon,
3.aparatem przekręcam lekko najpierw zgodnie z ruchem obrotu palca,następnie powolutku pod obroty palca,jak przeskoczy iskra, to zapłon ustawiony na 10 stopni przed GMP.

To mój wypróbowany sposób na szybkie ustawienie zapłonu przy użyciu nawet tylko klucza do aparatu(zamiast wykręcania świecy można iskrę "złapać" na samym przewodzie WN

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » wt lip 29, 2003 3:45 pm

hmmm...
#noichuj

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » wt lip 29, 2003 3:56 pm

musze z syczeniem poprubować bo żarówka stroboskop i słuch już były ale paluch to jest to :)2 ale się uśmiałem az splułem monitor jazda na maksa. :)21

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Post autor: pilmar » wt lip 29, 2003 4:13 pm

leszek pisze:musze z syczeniem poprubować bo żarówka stroboskop i słuch już były ale paluch to jest to :)2 ale się uśmiałem az splułem monitor jazda na maksa. :)21
Palec pod kopułką ,a nie od masturburatorów :lol: :lol: :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość