Zawieszenie....optymalnie skuteczne ?

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Zawieszenie....optymalnie skuteczne ?

Post autor: JA'JACEK » wt kwie 04, 2006 3:17 am

W przypadku wymiany wahaczy ramieniowych w GAZie
na teleskopy i aby ich działanie było optymalnie skuteczne,
jakie dopuszczalne jest odchylenie teleskopu od płaszczyzny pionowej ?
Czy ktoś to kiedyś obliczał ?
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » wt kwie 04, 2006 9:58 am

Ja mialem pod katem 45* i dzialaly mi one na pewno ale mysle ze im bardziej w pionie tym lepiej.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Gazior69
Posty: 323
Rejestracja: pt paź 01, 2004 9:07 am
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Post autor: Gazior69 » wt kwie 04, 2006 10:51 am

Dokładnie tak jak napisał Tiger.
Ja równiez mam tak załorzone.
Gazior na dozywocie....3.0 TD
Big Gaz już u mnie w garażu, tworzy się nowe !!!

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » wt kwie 04, 2006 10:55 am

Teraz to ja mam zalozone w pionie ale wystaja mi troszke w srodku.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
zaq
Posty: 492
Rejestracja: wt wrz 21, 2004 12:35 am
Lokalizacja: Warszawa/Gorlice

Post autor: zaq » wt kwie 04, 2006 11:32 am

Jaki powinien być skok teleskopa, żeby wykrzyżu nie ograniczyć? Czy np. od Lublina będą ok?
GAZ 69 EVO II - zmota się mota
Daihatsu Feroza - zemsta Yakuzy

Awatar użytkownika
Wojtek_K
Posty: 2384
Rejestracja: wt paź 29, 2002 7:35 pm
Lokalizacja: Łódź
Kontaktowanie:

Post autor: Wojtek_K » wt kwie 04, 2006 11:52 am

sam amorek nie ma wpływu na wykrzyż, masz jeszcze resory ...
1. Muscel'69
2. Muscel'82
3. Uaz'91
4. K160-3,3T'91
5. Cherokee'95
6. Africa'00 :-)

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » wt kwie 04, 2006 1:12 pm

Od zuka wystarcza.
Mozna jeszcze Uaza ( nieco twardsze ) lub opcja dla twardzieli od malego Stara
Ostatnio zmieniony wt kwie 04, 2006 2:56 pm przez Jerry, łącznie zmieniany 1 raz.
Disco 300 ES

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » wt kwie 04, 2006 2:33 pm

U mnie z przodu na pewno zawita opcja dla twrdzieli.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » wt kwie 04, 2006 4:31 pm

Jerry pisze:Od zuka wystarcza.
Mozna jeszcze Uaza ( nieco twardsze ) lub opcja dla twardzieli od malego Stara
Możesz rozwinąć tę myśl....?
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » wt kwie 04, 2006 5:40 pm

Po prostu znacznie twardsze bo przewidziane do nieco ;-) wiekszej masy pojazdu.
Swojego czasu czesto uzywane przez rempsciarzy...
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Zawieszenie....optymalnie skuteczne ?

Post autor: vandall1 » wt kwie 04, 2006 6:47 pm

JA'JACEK pisze:W przypadku wymiany wahaczy ramieniowych w GAZie
na teleskopy i aby ich działanie było optymalnie skuteczne,
jakie dopuszczalne jest odchylenie teleskopu od płaszczyzny pionowej ?
Czy ktoś to kiedyś obliczał ?
raczej nie ma czegoś takiego jak "optymalne odchylenie".Z zasad fizyki wynika,że im pochylenie wieksze,tym {............................}.Z tego wniosek,ze osłabienie działania za mocnego amortyzatora można regulować odpowiednio go pochylając.Naturlich nic w przyrodzie nie ginie i pochylając amor dostajemy rosnącą siłe reakcji wzdłużnej.

{...}-poprawka:patrz parę postów niżej.
Ostatnio zmieniony śr kwie 05, 2006 12:44 am przez vandall1, łącznie zmieniany 1 raz.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » wt kwie 04, 2006 7:18 pm

Jerry pisze:Od zuka wystarcza.
Mozna jeszcze Uaza ( nieco twardsze ) lub opcja dla twardzieli od malego Stara
a dla super twardzieli od Gaza 66

i jednoczesnie oświadczam,że nie mam nic wspólnego z Czakiem Norisem


:)21
LJ 70

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » wt kwie 04, 2006 7:35 pm

NIe klam przeciez wszyscy wiedza ze jestes jego bratem.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
maksz
Posty: 408
Rejestracja: wt maja 11, 2004 2:06 pm
Lokalizacja: warszawa

Post autor: maksz » wt kwie 04, 2006 10:20 pm

Wojtek_K pisze:sam amorek nie ma wpływu na wykrzyż...
no jak nie? w nieskończoność sie nie rozciąga...
tez trzeba z głową dobrać długość amorka

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Re: Zawieszenie....optymalnie skuteczne ?

Post autor: JA'JACEK » wt kwie 04, 2006 11:02 pm

vandall1 pisze:
JA'JACEK pisze:W przypadku wymiany wahaczy ramieniowych w GAZie
na teleskopy i aby ich działanie było optymalnie skuteczne,
jakie dopuszczalne jest odchylenie teleskopu od płaszczyzny pionowej ?
Czy ktoś to kiedyś obliczał ?
raczej nie ma czegoś takiego jak "optymalne odchylenie".Z zasad fizyki wynika,że im pochylenie wieksze,tym mniejsza siła sciskająca amortyzator.Wiadamo:max przy ustawieniu pionowym /a raczej wzdłuż kierunku działania impulsu/,a min przy ustawieniu pod katem 90 stopni /"płasko"/.Z tego wniosek,ze osłabienie działania za mocnego amortyzatora można regulować odpowiednio go pochylając.Naturlich nic w przyrodzie nie ginie i pochylając amor dostajemy rosnącą siłe reakcji wzdłużnej.
To znaczy że im bardziej odchylony od pionu,
tym gorsza jego praca, co oznacza że robi się twardszy i
mniej elastyczny..... tak ?
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
chiquito83
Posty: 2321
Rejestracja: pn paź 28, 2002 1:32 pm
Lokalizacja: Bytów, Gdynia

Post autor: chiquito83 » wt kwie 04, 2006 11:14 pm

bardziej odchylony slabiej tlumi

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr kwie 05, 2006 12:40 am

:oops: :oops: :oops:
Sorry-jeszcze raz przeczytałem swoje wypociny i wyszło,że nabzdurzyłem nieco :roll:
Jest tak:przy odchylaniu amortyzatora od pionu-zwiekszamy siłe na niego działajaca,czyli "osłabiamy" go wg zależności :
R=P/cosalfa,gdzie:
R:siła sciskajaca wzdłuż amortyzatora
P:siła pionowa od mostu /impuls/
alfa:kąt odchylenia amort od pionu.
Przy rosnacym pochyleniu-siła R rosnie teoret do nieskończoności /cos 90=0/,zatem amortyzator jest sciskany coraz większą siłą,zatem jego tłumienie słabnie.W przypadku skrajnym-poziomym,tłumienie jest zerowe.
Reszta stwierdzeń,tudzież wniosków jest prawdziwa.
Ech,ta wiosna...
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » śr kwie 05, 2006 11:59 am

Poprostu amorek najlepiej tlumi czyli jest najtwardszy gdy jest w pionie. Im bardziej jest pochylony tym slabiej tlumi.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Post autor: Misiek Bielsko » śr kwie 05, 2006 12:21 pm

A nie chodzi przypadkiem o to, ze skok mostu powoduje wiekszy skok amora w pionie, niz tego umieszczonego pod katem? Dlatego ten pod katem slabiej bedzie tlumil...

tiger
Posty: 1640
Rejestracja: pn wrz 29, 2003 6:34 pm
Lokalizacja: Wrocław/Muflon Team
Kontaktowanie:

Post autor: tiger » śr kwie 05, 2006 12:58 pm

No to sie wiaze jedno z drugim.
WWW.FCSERWIS.PL ELEKTRONIKA SAMOCHODOWA, USUWANIE FAP DPF EGR, IMMOBILIZERY
WWW.AUTOSKUP.WROC.PL

Awatar użytkownika
Gazior69
Posty: 323
Rejestracja: pt paź 01, 2004 9:07 am
Lokalizacja: Warszawa-Gocław

Post autor: Gazior69 » śr kwie 05, 2006 1:04 pm

Ale mieszacie.. :lol:
Gazior na dozywocie....3.0 TD
Big Gaz już u mnie w garażu, tworzy się nowe !!!

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » śr kwie 05, 2006 6:19 pm

Przy pochylaniu skok amora maleje,siła go sciskająca rosnie,tłumi słabiej.
Koniec kropka.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

Bury
Posty: 462
Rejestracja: sob sty 01, 2005 7:44 pm

Post autor: Bury » śr kwie 05, 2006 8:52 pm

a dokładnie, jaki model stara ma byc...??

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » czw kwie 06, 2006 12:34 am

JA'JACEK pisze:
Jerry pisze:Od zuka wystarcza.
Mozna jeszcze Uaza ( nieco twardsze ) lub opcja dla twardzieli od malego Stara
Możesz rozwinąć tę myśl....?
No właśnie Jerry...... od jakiego STARa ?
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
vandall1
 
 
Posty: 10415
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: vandall1 » czw kwie 06, 2006 12:44 am

742 czy jakoś tak...:roll: ?
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość