Strona 1 z 1

Co można zmotać z S-21?

: śr maja 03, 2006 10:03 am
autor: Dziku86
Witam I proszę szanownych sorumowiczów z doświadczeniem o jakieś informacje co można zmotać z silnika s-21.
Bo krążą różne informacje, że można 120KM, że 2,4l itd...
Pytanie tylko ile w tym prawdy i jak to zrobić, na jakich częściach?
?Pytam bo jako studenta simr'u mnie to ciekawi...
Pozdro Dziku

: śr maja 03, 2006 11:24 am
autor: gosc
pytaj FRANCA on mial cos takiego ok 120 KM

: śr maja 03, 2006 5:31 pm
autor: Dziku86
I serio nikt więcej nie wie?
Student coś kiedyś mówił, ale mocno tajemniczo.
Ludzie proszę pomóżcie.

: śr maja 03, 2006 8:05 pm
autor: seba4x4
Boulie z Poznania w swoim czasie wyciągał 130 KM z S-21. Wkładał wał od dolniaka, tuleje rozwiercał na 2,4 litra, planował głowicę i zwiększał zawory oraz ingerował w wałek rozrządu. Z tego, co wiem problemem było wyciskanie panewk (do 10 tkm), poza tym zasuwało nieźle :D

: śr maja 03, 2006 8:21 pm
autor: Dziku86
Tuleje do 2,4 rozwiercił? A jaką to ma wtedy średnicę? Od czego tłoki korby...
Cholera , jedna odpowiedz rodzi 3 następne pytania...
Trudno szukam dalej...
Pozdro Dziku

: śr maja 03, 2006 11:44 pm
autor: Babol
zapytaj Maksza on teraz będzie motał takie cudo

: czw maja 04, 2006 3:06 pm
autor: Francek
Dziku86 pisze:Tuleje do 2,4 rozwiercił? A jaką to ma wtedy średnicę? Od czego tłoki korby...
Cholera , jedna odpowiedz rodzi 3 następne pytania...
Trudno szukam dalej...
Pozdro Dziku
A miałem miałem :wink:
Moc około 110KM v max na 33 MT ok. 120 km/h
Żywotność około 10 tyś kilometrów ( no może 15 :wink: )
Tuleje rozwiercone a przez to bardzo osłabione.
Zdielał to Grześ Szwagrzyk i to jego trzeba by spytać.
Aktualnie jeżdzi w RMPST-cie i może coś jeszcze pamięta.
Mi udało się zepsuć to cacko poprzez urwanie tłoka i rozsadzenie dołu :)2

Potem była przygoda z Wołgą .....

a teraz 2.9 ford się wsadza :)2

: czw maja 04, 2006 9:54 pm
autor: SebastianS
Na oryginalnej pojemności (tłoki 82.50 - II szlif) - 117 KM zhamowane w zakładzie silników spalinowych Politechniki Śląskiej.

MOdyfikacje głowicy, układu dolotowego, wydechu, rozrządu, panewki na zamówienie, z brązu srebrowego z jakimiś tajnos agentos dodatkami, wytaczane parami indywidualnie. Zrobił ok. 70.000 km poczym strzelił wał korbowy.

Moment i moc - bardzo korzystne, ale taka zabawa dziś tylko dla sportu, dla samego wyciągnięcia tej mocy i satysfakcji, że gnojotoczek wykręca taką moc i obroty... Taki zabieg drogo wychodzi.

Wiercenia na 88 mm nie polecam, puchną tuleje, trzebaby blok extra tulejować - samo tulejowanie ok 1000 PLN

: czw maja 04, 2006 10:47 pm
autor: luk
SebastianS pisze:Na oryginalnej pojemności (tłoki 82.50 - II szlif) - 117 KM zhamowane w zakładzie silników spalinowych Politechniki Śląskiej.

MOdyfikacje głowicy, układu dolotowego, wydechu, rozrządu, panewki na zamówienie, z brązu srebrowego z jakimiś tajnos agentos dodatkami, wytaczane parami indywidualnie. Zrobił ok. 70.000 km poczym strzelił wał korbowy.

Moment i moc - bardzo korzystne, ale taka zabawa dziś tylko dla sportu, dla samego wyciągnięcia tej mocy i satysfakcji, że gnojotoczek wykręca taką moc i obroty... Taki zabieg drogo wychodzi.

Wiercenia na 88 mm nie polecam, puchną tuleje, trzebaby blok extra tulejować - samo tulejowanie ok 1000 PLN
Dystans i respekt :)2

: pt maja 05, 2006 1:34 pm
autor: maksz
Babol pisze:zapytaj Maksza on teraz będzie motał takie cudo
cały czas motam...
narazie koszta mnie lekko rozwaliły...
a to wszystko przez Studenta....