poloska?
Moderator: Student
poloska?
Witam,
Troche chyba za mocno przycisnalem w terenie - efekt jest taki, ze przy zalaczonym na sprzegielkach przodzie (dokladnie lewym) takze z odlaczonym przodem wajha - jadac przy skreconych kolach rytmicznie silnie odbija kierownica od skretu. Jadac na wprost: OK, przy odpieciu sprzegielek na kolach - wogole OK. Wyglada na poloske. Slyszalem, ze tam jakies kulki wyskakuja. Pewnie objawy - i dzialanie zaradcze sa znane - bede wdzieczny za podpowiedz.
Pozdro,
Slawek.
Troche chyba za mocno przycisnalem w terenie - efekt jest taki, ze przy zalaczonym na sprzegielkach przodzie (dokladnie lewym) takze z odlaczonym przodem wajha - jadac przy skreconych kolach rytmicznie silnie odbija kierownica od skretu. Jadac na wprost: OK, przy odpieciu sprzegielek na kolach - wogole OK. Wyglada na poloske. Slyszalem, ze tam jakies kulki wyskakuja. Pewnie objawy - i dzialanie zaradcze sa znane - bede wdzieczny za podpowiedz.
Pozdro,
Slawek.
GAZior to mnustfo fajna pojazd
... Szczegolnie backupowany JEEPiorem.
... Szczegolnie backupowany JEEPiorem.
- bilans
- Posty: 1972
- Rejestracja: śr maja 29, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Zielonka
- Kontaktowanie:
odp
wrrrrrrrrrrrrrrrwrwrwr ściagałem to kiedyś




wrangler yj 4.0 .......toyota LC J12,Ranger, Pajero 2,5
http://www.firmabilans.pl/
http://www.firmabilans.pl/
Nic specjalnego.slawekj pisze:Zapomnialem dopisac, ze kpl podwozie to UAZ. Czy wystarczy rozbiorka przegubu polosi, czy trzeba rozkrecic dyfer? I czy potrzebne sa jakies spec-toolsy?
Slawek.
Klucz 56 rurkowy (lub ruski)
klucz kwadratowy do zabieraków i reszta to normalne klucze, półośka wyjedzie razem z przegubem.
Czysta dusza, silna ręka.
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8
Pamiętaj, żelazo nie klęka!!! V8

Wielkie dzieki za cenne ukierunkowanie - jestem w polowie drogi: polos wyciagnieta (kulki byly oczywiscie wyleciane) - od tylu faktycznie spoko, nawet nie potrzeba rozbierac piasty z ta wielka nakretka.
Zatem jeszcze kilka pytan:
-jak ocenic stan przegubu: jest troche wyrobiony, a jedna z kulek lekko potluczona - po czym poznac, czy bedzie chodzil, czy trza wymienic.
-jaki smar uzyc (ŁT costam?) i gdzie kupuje sie go na wiaderka
-jaki uszczelniacz na wszelakie pokrywki po drodze zdjete (silikon?, czy nic)
-i wreszcie - lepiej zapytac, niz sie narobic nad niemozliwym;-) - czy zlozona z kulkami polos z przegubem wejdzie w calosci (rozebrane od tylu), czy jednak trzeba wlozyc poloski najpierw, a potem meczyc wkladanie kulek?
Dzieki,
Slawek.
Zatem jeszcze kilka pytan:
-jak ocenic stan przegubu: jest troche wyrobiony, a jedna z kulek lekko potluczona - po czym poznac, czy bedzie chodzil, czy trza wymienic.
-jaki smar uzyc (ŁT costam?) i gdzie kupuje sie go na wiaderka

-jaki uszczelniacz na wszelakie pokrywki po drodze zdjete (silikon?, czy nic)
-i wreszcie - lepiej zapytac, niz sie narobic nad niemozliwym;-) - czy zlozona z kulkami polos z przegubem wejdzie w calosci (rozebrane od tylu), czy jednak trzeba wlozyc poloski najpierw, a potem meczyc wkladanie kulek?
Dzieki,
Slawek.
GAZior to mnustfo fajna pojazd
... Szczegolnie backupowany JEEPiorem.
... Szczegolnie backupowany JEEPiorem.
ja osobiscie kidy pólos rozleci sie na dwie czesci to ja wywalam . bo dawno temu mi pekła półos podczas ruszana zblokowalo koło i było niewesoło niedaleko do dzwona . Pytanie jak rozbieracie bez sciagania piasty??????/ bo ja zawsze sciagam piaste co do uszczelnien to odtłucic płaszyzny i silikon
Mój Tel 502-449-548 juz działam
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
Jeep reaktywacja faza kolejna destrukcja
Poskladane - chodzi jak nowka.
Jak wyjac polos bez sciagania piasty:
1. zdjac sprzegielko napedu
2. odkrecic 2 plytki -jedna z gory, druga z dolu i wyjac siedzace pod nimi kulke i tloczek (nie wiem jak to sie fachowo nazywa, ale to robi za lozysko skretu)
3. poodkresac wszystkie srubki dookola kolnieza oslony przegubu (od tylu)
4. teraz juz cala piasta da sie na zwrotnicy przekrecic, a polos z niej wylezie
skladanie - takze bez problemow. aha - wchodzi polos poskladana uprzednio.
Pozdro,
Slawek.
PS jakby sie ktos uparl, to chyba daloby sie zrobic nawet bez zdejmowania kola tylko dostep troche utrudniony
Jak wyjac polos bez sciagania piasty:
1. zdjac sprzegielko napedu
2. odkrecic 2 plytki -jedna z gory, druga z dolu i wyjac siedzace pod nimi kulke i tloczek (nie wiem jak to sie fachowo nazywa, ale to robi za lozysko skretu)
3. poodkresac wszystkie srubki dookola kolnieza oslony przegubu (od tylu)
4. teraz juz cala piasta da sie na zwrotnicy przekrecic, a polos z niej wylezie
skladanie - takze bez problemow. aha - wchodzi polos poskladana uprzednio.
Pozdro,
Slawek.
PS jakby sie ktos uparl, to chyba daloby sie zrobic nawet bez zdejmowania kola tylko dostep troche utrudniony

GAZior to mnustfo fajna pojazd
... Szczegolnie backupowany JEEPiorem.
... Szczegolnie backupowany JEEPiorem.
Ograniczniki skrętu wykręć na max. - mniejszy skręt ale kulka tak szybko nie wyskoczy. Niewiem czy zwróciłeś uwagę, ale jadna z pięciu kulek jest odrobinę większa niż pozostałe i musi być włożona w środek (w mocno zużytym przegubie można włożyć ją z boku)slawekj pisze:Poskladane - chodzi jak nowka.
a taką prośbe mam - jak ktoś ma rozebraną zwrotnice, albo nie lecz chce zrobić dobry uczynek - jaki jest skok gwintu tej śruby co ogranicza skręt ? bo moje gdzieś się zawieruszyły, a tyle smaru w półoś naje..dałem, że za nic nie moge zmierzyć grzebieniem....zwrotnica uazowska, ale gazowska chyba taką samą ma.....
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości