AFGANY w GAZie

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Ubique
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: sob kwie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Ubique » wt maja 21, 2002 4:34 pm

Właśnie przymierzam sie do zamontowania afganów w Gazie nie mam w tym doświadzczenia na jakie niespodzianki moge natrafić i co nalezy przerobić żeby nie mieć żadnych problemów..i jak je zamontować..?

Ubique
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 2
Rejestracja: sob kwie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: Ubique » pn maja 27, 2002 3:46 pm

no co ...czyzby nikt nie montowal afganow do gaza...? jakbym nie widzial to bym wal uwierzyl chyba, ze nikomu gadac sie nie chce........

Awatar użytkownika
bartosiak
Posty: 2137
Rejestracja: pn mar 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: bartosiak » wt maja 28, 2002 6:53 am

Zajrzyj do działu samochody i tam popatrz na gaza na afganach -samochód Zetora.
Michał Bartosiak

pejkej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: wt maja 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Skawina

Post autor: pejkej » śr sie 28, 2002 11:27 pm

Mam pytanko czym własciwie różnią się afgany od normalnych mostów??

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » czw sie 29, 2002 7:46 am

Od Zetora niczego się nie dowiesz. Facet nie dzieli się swoją wiedzą z innymi. Pół roku temu molestowałem go mailami i na forum o te afgany i do tej pory żadnej odpowiedzi. Sobek czy co?
Generalnie: NISSAN

..jeszcze tylko parę wiosen, jeszcze parę przygód z losem..

Awatar użytkownika
Wojtek
Posty: 2115
Rejestracja: wt cze 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: kiedyś UĆ, teraz Końskie, 51_12,932'N 20_30,277'E

Post autor: Wojtek » czw sie 29, 2002 11:02 am

Problemy mogą być, bo ja mam NIVĘ. Jest taka wersja NIVA MARSZ na mostach od UAZa. Tam zawieszenie jest na sprężynach. Podobno są afgany na sprężynach w nowych uazach ale tego nikt nie widział. Szukam wiadomości i namiarów na coś w rozsądnej cenie, zpierwszej ręki a nie od handlarzy. Interesują mnie także informacje o awaryjności tego sprzętu.

pejkej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: wt maja 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Skawina

Post autor: pejkej » czw sie 29, 2002 4:48 pm

Hej prosze wyjasnijcie mi czym różnią sie tem mosty od normalnych i jakie są korzysci z ich posiadania szczegulnie w terenie.

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » czw sie 29, 2002 5:46 pm

Afgany maja mniejsza przekladnie glowna (inny i mniejszy ksztal "bulby") i dodatkowe przekladnie w piastach. Powoduje to ze zwieksza sie przeswit (podobno o 8 cm) co jednoznacznie wplywa na wlasciwosci terenowe. Wada Afganow jest wieksze zuzycie paliwa i totalny brak czesci (nawet TAM)

Awatar użytkownika
Jagoda
Posty: 328
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja:

Post autor: Jagoda » pt sie 30, 2002 12:25 pm

Afgany, inaczej zwane "wojennyje", są to mosty ze zwolnicami niewspółosiowymi przy piaście koła. Tak więc w moście są trzy przekładnie:
- jedna hipoidalna z mechanizmem różnicowym po środku - przełożenie 2,77,
- dwie zębate, zwalniające, wewnętrzne (prawdopodobnie o zębach prostych) po bokach - przełożenie 1,94.
Przełożenie całego zespołu 5,38, a więc wolniejszy, bo oryginalny ma 5,125.
Dzięki tym zwolnicom w kołach oś koła jest przesunięta względem osi mostu w dół o 4cm, zaś sama gruszka (obudowa mechanizmu różnicowego) jest mniejsza, co w stosunku do "normalnego" mostu daje zwiększenie prześwitu o około 8cm na gruszce i 4cm na obudowie półosi.
Jak każda konstrukcja ma ona zalety i wady:
ZALETY:
- większy prześwit,
- bardziej "opływowy" kształt gruchy.
WADY:
- o wiele cięższy most,
- chałaśliwy (zwolnice wyją jak cholera),
- wolniejszy,
- ciężej się toczy (więcej elementów, które się kręcą),
- w ewentualnych naprawach bardziej "upierdliwy" i to nie koniecznie ze względu na brak części, ale sam demontaż zwolnic itp.

Jak to włożyć do GAZ-a, tak samo jak do UAZ-a:
- odkręcić:
- wały napędowe,
- przewody hamulcowe,
- drążek kierowniczy (z przodu),
- amortyzatory,
- koła (ale nie koniecznie),
- jarzma resorów,
- wyjąć stare mosty,
- do nowych przyspawać uchwyty do amortyzatorów ramieniowych (oryginalnie są wąsy na teleskopy),
- skrócić jarzma resorów (w tych idą pod kątem i podkładka pod most jest inna - bliżej resoru), ewentualnie podłożyć tuleje dystansowe,
- przykręcić most (jarzma), amorki, wały, przewody hamulcowe i drążek kierowniczy (tylko z przodu), przykręcić koła (jeżeli nie były przykręcone wcześniej),
- odpowietrzyć i wyregulować hamulce,
- ustawić zbieżność kół (przednich).
- opuścić z lewarka,
- dociągnąć koła,
.
.
.

UWAGA!!!

Wały napędowe do afganów są o ok 1cm krótsze niż wały do zwykłych mostów, ale to nie powinno rzutować, wał się schowa na wieloklinie i już.

<!-- BBCode color Start --><font color="#FF0000">Acha i jeszcze jedno: TO NIE SĄ MOSTY Z BLOKADĄ MECHANIZMU RÓŻNICOWEGO, jak panuje ogólne mniemanie, łatwo to sprawdzić podnosząc jedno z kół (tylnych) w górę w układzie 2x4, włączając bieg i puszczając sprzęgło, będzie się ono kręciło, a auto nie zjedzie z lewarka!!!</font><!-- BBCode color End -->

pejkej
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: wt maja 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Skawina

Post autor: pejkej » pt sie 30, 2002 5:40 pm

Podsumowując uważacie że warto je zakładać czy też jest to tylko szukanie sobie dodatkowych kłopotów?

Awatar użytkownika
Jagoda
Posty: 328
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja:

Post autor: Jagoda » pn wrz 02, 2002 9:54 am

Jeżeli możesz je mieć po 500zł - używane, lub po 800zł - nowe i przypadkiem twoje są przemielone, to możesz się pokusić. Natomiast jeżeli swoje dobre, no może "zdatne do użytku", chcesz pomieniać na afgany, to ja na Twoim miejscu bym się zastanawiał. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem byłby zakup blokady mostu.

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Post autor: GAZFAN » pn wrz 02, 2002 10:02 am

Prosze o szczegoly odnosnie tej blokady? gdzie kupowac? jaka zasada dzialania? czy moze byc załączana ręcznie a nie sama keidy chce? :)20

Awatar użytkownika
qwinto
Posty: 701
Rejestracja: ndz sie 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wa-wka
Kontaktowanie:

Post autor: qwinto » wt wrz 03, 2002 12:19 am

On 2002-09-02 10:54, Jagoda napisał:
Jeżeli możesz je mieć po 500zł - używane, lub po 800zł - nowe i przypadkiem twoje są przemielone, to możesz się pokusić. Natomiast jeżeli swoje dobre, no może "zdatne do użytku", chcesz pomieniać na afgany, to ja na Twoim miejscu bym się zastanawiał. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem byłby zakup blokady mostu.
witam
ja tysz byłem napalony na afgany do puki nie porozmawiałem z człowiekiem który już mizł okazje "to coś"naprawiać - powiem tak
odpuść sobie- ale ......
1.masz sponsora na nówki ?-uzywane=złom
2.no chyba ze bedziesz jeżdzil mało
3.w razie awarii wykażesz sie anielską cierpliwością
4.masz chojego sponsora :)6 :)6
pzdr.

Awatar użytkownika
Jagoda
Posty: 328
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja:

Post autor: Jagoda » wt wrz 03, 2002 7:41 am

Przeglądnij sobie ogłoszenia na tej stronie, a znajdziesz ofertę conajmniej z 5 miast w Polsce. Ceny mniej więcej równe 800zł za szt.

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » śr wrz 25, 2002 9:34 pm

A czy ktoś wie czy w tym nowym Uazie 3159 Bars , którego sprzedaje Auto Gryf to są te same mosty które nazywacie afganami czy też jakaś new concept by RUS :)9 Bo jak tak i Gryf sprzedaje te auto to chyba musi mieć też części do nich :)5 Troche mnie kusi i jak by w gryfie były do nich części to bym chyba zamienił moje zwykłe cacy na jakieś afgany do zrobienia 8)

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » śr wrz 25, 2002 10:48 pm

Zapytaj, ale na 90% są to zwykłe mosty, nie zwolnicowe.

Awatar użytkownika
JACEK _SZKOP
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: wt lut 26, 2002 1:00 am
Lokalizacja: OTRĘBUSY / PRUSZKÓW
Kontaktowanie:

Post autor: JACEK _SZKOP » śr wrz 25, 2002 11:59 pm

i 100% że części do nich to nie mają :cry: lepiej kupić blokady niż pakoważ się w afgany do których nie ma żadnych części
kolega ostatnio zamawiał części to czekał prawie miesiąc i sprowadzałem mu prosto z rosji , ale były to naprawdę duuperele :)3 lepiej się zastanowić niz potem :)16 :)16 :)16
POWRÓCIŁEM Z NIEBYTU, JAK FENIKS Z POPIOŁÓW....;-)))

Mikołaj
 
 
Posty: 1499
Rejestracja: wt sie 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Opole

Post autor: Mikołaj » czw wrz 26, 2002 8:41 am

Witam. Czy mógłby się wypowiedzieć ktoś kto ma zamontowane takie mosty, czyli użytkownik który je przetestował. Do tej pory pojawiały się posty typu: chcialem ale zrezyggnowałem, kolega mial itp. To nie daje mi pdstawowej odpowiedzi czy ktoś kto jeżdzi na takich jest zadowolony czy nie. Udalo mi się okazyjnie nabyć takie afgany niedawno za śmieszne pieniądze, dostalem je w rozliczeniu za zwykłe mosty plus trochę gratów do uaza, No i leża w garażu i cały czas się zastanawiam warto czy nie warto???

Adampio
 
 
Posty: 903
Rejestracja: śr kwie 03, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Adampio » czw wrz 26, 2002 9:36 am

Moim zdaniem z dotychczasowej dyskusji wynika wszystko jednoznacznie.

Jak sie ma sprawne mosty i tylko do terenu to "jaknajbardziej".
Jesli jazda rowniez po twardym to troche mniej bo wieksze opory --> wieksze zuzycie paliwa.

Ale ze nie ma do nich kompletnie czesci trzeba sie liczyc z koniecznoscia posiadania drugiego kompletu "grazdanskich" i przelozenie jak sie afgany popsypia. Ze nie ma czesci mowia wszyscy, lacznie z uczestnikmi rosyjskiego forum UAZ-owego

Howgh :)6


P.S. Jesli dobrze pamietam to Zetor mial chyba w gaziku te mosty ale nie wiem czy ma je nadal.

Awatar użytkownika
banan
      
      
Posty: 3291
Rejestracja: czw sie 22, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Międzyrzecz

Post autor: banan » czw wrz 26, 2002 10:44 am

No to dzięki za wskazówki, dam se spokój bo jak nawet w rosji są problemy z częściami to słabo.Mam swoje perfekcyjne - nowe dyferencjały, półosie, sworznie, łożyska także dokupie kiedyś blokady i tyle.
Dziękuju i pozdrawiam. 8)

Awatar użytkownika
Jagoda
Posty: 328
Rejestracja: wt cze 11, 2002 1:00 am
Lokalizacja:

Post autor: Jagoda » pt wrz 27, 2002 10:00 am

Ja osobiście mam zamontowanego afgana z tyłu i to tylko dlatego, że przemieliłem swój most w pierwszy dzień świąt Bożego Narodzenia jak jeździłem po śniegu. Założyłem go, bo trafił mi się zdatny do użytku w cenie 250zł, a nie miałem nic innego do założenia, a autko MUSIAŁO jeździć. Teraz tego, no może nie żałuję, ale też nie jestem z tego powodu szczęśliwy, głównie ze względu na to, że z przodu mam nadal stary most i różnice w obrotach między przodem i tyłem w układzie 4x4. Jakie zalety - tylko i wyłącznie większy prześwit. Jakie wady - więcej:
- o wiele bardziej hałasuje,
- ciężej się toczy (czuć to szczegółnie jak chcę go kawałek przepchnąć),
- wolniej jedzie i licznik przekłamuje (zawyża prędkość),
- wzrosło zużycie paliwa o jakieś 2 litry (jeżdżę na benzynie),
- są problemy z uszczelnieniem zabieraka półośki, a raczej ćwierćośki, (taka nakładka przykręcana na sześć śrub do piasty, wchodząca na wieloklin ćwierćośki jak w GAZ-ie z przodu), po prostu olej ze zwolnicy przedostaje się do łożyska koła, wypłukuje smar i wypływa na zewnątrz nawet po szpilce.

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » pt wrz 27, 2002 10:52 pm

Adampio pisze:
P.S. Jesli dobrze pamietam to Zetor mial chyba w gaziku te mosty ale nie wiem czy ma je nadal.
Albo jego albo opylił harcerzom ze schroniska na Koziej Górze w Bielsku, byłem na rodzinnych Wertepach to był to autko na 35 MT.

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » sob wrz 28, 2002 5:38 pm

to jego gazik, i na 36" - Silverstone, a schronisko w Bielsku... hmm.. czy ono czasem tez nie jego ? :-) (jak nie to , to jakies inne w okolicy do niego należy i sie w tamtych rejonach rozbija).

(ps. a zeby było smiszniej, pędzi to z silnika żuka, który to kiedys sobie żył u mnie w gaziku, potem umarł, a potem na nowo się odrodził.. i miał byc zmieniony na wołge, ale chyba nie został do dzisiaj)

zetor
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 87
Rejestracja: śr sty 09, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: zetor » pt gru 20, 2002 10:00 am

OOO wreszcie tu trafiłem i co widze? Dyskusja o moim gaziku :lol: :lol: :lol:

Witam wszystkich i od razu kilka odpowiedzi:
- jeździ mi sie bardzo dobrze, a nawet na żukowskich szytkach przez długi czas gazik chodził w terenie idealnie dzięki prześwitowi. I wcale nie huczy bardziej niz na jakichkolwiek MTkach na szosie - jak komus huczało to moze jeździł bez oleju w zwolnicy
- mimo, iż kupiłem 6 lat temu używane, wstawiłem bez przeglądu, mosty ( odpukać) ani razu mi nie klęknęły, pamiętam o okresowej zmianie oleju w gruszce i zwolnicach oraz o konserwacji.
- przy montażu trzeba pamiętac, że na przodzie jest inna odkówka pod cybanty trzymająca most - musi być oryginalna bo standardową Uazowską trzeba frezować.
- z częściami i duperelami nie żadnych problemów, jak nie na Wschodzie ( sa od ręki w sklepie w Stryju i w Grodnie) to np u Macka Skury po tygodniu od zamówienia
- nie ścigam się tylko jeźdżę spokojnie ( może dlatego nic sie nie dzieje ). Ale nawet jak by się ktoś scigał to i tak te mosty są o wiele mocniejsze i inaczej siły w nich działają niz w zwykłych. I można większy silnik wstawić bez obawy o ukrecenie półośki. Bardziej bałbym się o reduktor lub krzyżaki.
- przekłamywać prędkość, przekłamuje. I nie wiem dlaczego, może teraz w Uazach pod zwolnice są inne różnicówki lub sprężyny w prędkościomierzu? Ale teraz na Silverstonach to wszystko się skompensowało i prawidłowo budzik pokazuje - sprawdzałem z innymi samochodami
- silnik żuka, MT-117 i zwolnice pod wzgledem mocy i trwałości jest zestawem wystarczającym - na szosie jedzie 110, spalanie benzyny ok 13 ( spokojna jazda), w terenie z reduktorem koników nie brakuje. Problem oczywiście jest z ostrymi podjazdami, bo brakuje paliwa w gaźniku ale to taka uroda Webera... Nb. za dwa tyg będzie pod maska wreszcie hulała Uazowołga

Wadami, dwiema jakie odczułem to rzeczywiście jest większy ciężar jednak jeżeli zapakujecie na pakę jakichś dwóch Grubych Bolków to samochód na zwykłych mostach i tak się zbliży do DMC. No i kompletny brak szper, które przydałyby sie czasami, oj przydałyby się...

A na koniec trzeba miec dystans do ruskiej mysli technicznej oraz wykonania. Jeżeli podchodzi się do nich jak do mostów od LC lub G to nie dziwne, ze zdziwko czasmi ogarnia.

Samochód jest teraz w Warszawie - w schronisku był przez wakacje - jak ktoś chce obejrzeć to zapraszam serdecznie.

Pozdrawiam i polecam wszystkim mosty na zwolnicach

Zetor
zetorr@priv7.onet.pl
Ostatnio zmieniony pt sty 24, 2003 4:52 pm przez zetor, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
CLIMBER
 
 
Posty: 1362
Rejestracja: pn lis 25, 2002 7:49 am
Lokalizacja: Warszawa/Przemyśl/Mazury

Post autor: CLIMBER » sob gru 21, 2002 3:34 pm

mosty na zwolnicach to super sprawa

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości