Ciepłota świec....?

gaz 69, 67, 63 itd...

Moderator: Student

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Ciepłota świec....?

Post autor: JA'JACEK » pn maja 29, 2006 9:33 am

Jak dalece ciepłota świec ma wpływ na pracę silnika (S21) ?
Czy ich zbyt wysoka wartość (F95PS) może spowodować
nierównomierną lub przerywaną pracę silnika ?
Im wyższe obroty, tym praca bardziej nie równa.



Obrazek
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pn maja 29, 2006 12:47 pm

Jacku ja jak na takim silniczku jeździełem to stosowałem swieczki F 75 firmy iskra, powiem że spisywały się dobrze z tym że żywotnośc ich to raczej tak do 5 tys. km potem zaczynały szwankować. Te co podałeś to chyba jednak za wysoka maja ciepłote.
Gazy 69

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » pn maja 29, 2006 1:29 pm

Darku ja też do tej pory jeździłem na 75S ISKRA, ale doradzono mi zmianę na wyższe,
no i silnik zaczyna teraz marudzić, więc szukam przyczyny.
A może po zmianie należałoby pogrzebać przy zapłonie ?


Obrazek
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
Darek
Posty: 1999
Rejestracja: pt mar 15, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Piotrków Tryb.

Post autor: Darek » pn maja 29, 2006 2:47 pm

być może i tak, ja to zapłon sobie na słuch ustawiałem i było gites, miałem gaznik webera i powiem ci że ładnie to chodzio ale jak przyszedł czas kartek i benzyna (była) droga to się na olej przestawiłem. Teraz to prawie takie same ceny, z tym ze oleju pali mi 10 l a benzyny spałał srednio 12l ale nie w terenie bo to wiadomo :)21
Gazy 69

Jakub p.
 
 
Posty: 142
Rejestracja: pn sie 22, 2005 5:00 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jakub p. » pn maja 29, 2006 3:04 pm

Do S-21 zalecana jest F75S-oznaczenie iskry (ewentualnie NGK: B6HS , bosch: W7AC ) - nie eksperymentowalbym - F95 jest za "zimna" i sie nie oczysci
pozdrawiam
Jakub

ether
 
 
Posty: 154
Rejestracja: pt kwie 14, 2006 5:51 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: ether » pn maja 29, 2006 3:51 pm

Witam!

Z tego co wiem im świeca cieplejsza tym wieksza "odporność" na spalanie stukowe. Im świeca zimniejsza tym lepsza zdolność samooczyszczania. Dlatego właśnie moim zdaniem zastosowanie świec zbyt ciepłych może dać objaw nierównej pracy silnika. Proponuje wyjąć świece i oczyścić elektordy szczotką drucianą, wkręcić i odpalić (byle nie za dużo ssania). Jeżeli silnik będzie chodził równo, a przy którymś kolejnym odpaleniu znowu bedzie nierówno pracować to najpewniej swiece sie brudzą i trzeba by zastosować zimniejsze.
Mogę sie mylić, ale wbrew temu co napisał Jakub p. im wyższy numerek tym cieplejsza świeca.

pozdrawiam

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » pn maja 29, 2006 5:29 pm

:o
No teraz to ja już zupełnie jestem głupi..............



Obrazek
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

lupus
Posty: 649
Rejestracja: wt lip 20, 2004 12:53 pm

Post autor: lupus » pn maja 29, 2006 5:33 pm

Jakub p. pisze:Do S-21 zalecana jest F75S-oznaczenie iskry (ewentualnie NGK: B6HS , bosch: W7AC ) - nie eksperymentowalbym - F95 jest za "zimna" i sie nie oczysci
pozdrawiam
Jakub
dobrze gada :)14

Jakub p.
 
 
Posty: 142
Rejestracja: pn sie 22, 2005 5:00 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jakub p. » pn maja 29, 2006 5:48 pm

No to inaczej...:
prosze otworzyc instrukcje do sam. posiadajacych silnik S-21i sprawdzic rekomendowane swiece zapl, i takie zastosowac ! ( o ile nie bylo przerobek w silniku-planoiwana glowica itp.)

pozdr.
Jakub

Jakub p.
 
 
Posty: 142
Rejestracja: pn sie 22, 2005 5:00 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jakub p. » pn maja 29, 2006 5:52 pm

... no i zostaje odstep elektrod... jakies 0,7 i nie wiecej niz 0,85 - nie odczuwalne przy nizszych obrotach, ale przy wyzszych moze nastapic 'wypadanie/gubienie' zaplonu
to tyle odnosnie samej swiecy...
czesc

Awatar użytkownika
seba4x4
 
 
Posty: 4046
Rejestracja: wt mar 14, 2006 12:08 pm
Lokalizacja: PCH/PWA/POB, nad Notecią i Wełną;)
Kontaktowanie:

Post autor: seba4x4 » wt maja 30, 2006 12:45 pm

Zawsze zakładałem F 75. Trzeba jednak pamiętać, że zdarzają się nowe do niczego. Kiedyś z 6 szt tylko 4 były dobre.
http://www.seba4x4.pl/
Escape 4WD '06
Santa Fe 4WD '04
GAZ 69 '70
Thunderbird 5,0 '84
CZ 350 '83

Awatar użytkownika
Żurek
Posty: 520
Rejestracja: czw lip 29, 2004 2:40 pm
Lokalizacja: okolice Radzymina

Post autor: Żurek » czw cze 22, 2006 12:28 pm

kontynuując............
do dolniaka 2430 cm3 polski odpowiednik M 60 dobry będzie ?? ??
jeśli nie to co :o ??
Gaz do końca-mojego albo jego
Gaz 69 dolniak prawie oryginał
Gaz 69 Wołga zmota

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw cze 22, 2006 12:33 pm

Żurek pisze:kontynuując............
do dolniaka 2430 cm3 polski odpowiednik M 60 dobry będzie ?? ??
jeśli nie to co :o ??
Powinny być M50, na M55 tez dobrze pracuje a M60 ?? trzeba spróbowac


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Żurek
Posty: 520
Rejestracja: czw lip 29, 2004 2:40 pm
Lokalizacja: okolice Radzymina

Post autor: Żurek » czw cze 22, 2006 12:40 pm

Mag69 pisze:
Żurek pisze:kontynuując............
do dolniaka 2430 cm3 polski odpowiednik M 60 dobry będzie ?? ??
jeśli nie to co :o ??
Powinny być M50, na M55 tez dobrze pracuje a M60 ?? trzeba spróbowac


:)21
problem w tym że ja mam M 60 ale nie mam porównania jak pracuje na innych bo ich nie mam :(
na M60 chodzi (jeszcze nie jeździ :wink: ) tylko cos się telepie ale u mnie drugi gar słabo bangla - wydaje mi się ze zawór się wypalił i kompresja siadła :oops:
czyli M 50 max M 55 ?? cóż trzeba spróbować !!
Gaz do końca-mojego albo jego
Gaz 69 dolniak prawie oryginał
Gaz 69 Wołga zmota

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw cze 22, 2006 12:45 pm

Był kiedys na forum gazikowy guru.....

zwał się Jagoda ale ostatnio tu nie zagląda :( , szkoda, bo wiedzę miał

ogromną



:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » czw cze 22, 2006 5:38 pm

Mag69 pisze:Był kiedys na forum gazikowy guru.....

zwał się Jagoda ale ostatnio tu nie zagląda :( , szkoda, bo wiedzę miał

ogromną



:)21
Jak poszperasz na forum w starych topicach,
to w podpisie Jagoda podawał nr. telefonu.


Obrazek
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw cze 22, 2006 7:35 pm

Ja Jagody nie poszukuję, ale wam by sie przydał :)23

:)21
LJ 70

Jakub p.
 
 
Posty: 142
Rejestracja: pn sie 22, 2005 5:00 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jakub p. » czw cze 22, 2006 8:02 pm

...z NGK mozna zasosowac swiece o symbolu : "A7"...

Awatar użytkownika
Mag69
 
 
Posty: 4387
Rejestracja: sob sty 11, 2003 7:10 pm
Lokalizacja: Ruda Śląska

Post autor: Mag69 » czw cze 22, 2006 8:19 pm

Jakub p. pisze:...z NGK mozna zasosowac swiece o symbolu : "A7"...
wiem,bo takie mam :lol:


:)21
LJ 70

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » pt cze 23, 2006 7:06 am

Ja założyłem do oryginała jakieś do żuczka do LPG - 50-ki. Jak jest zimny to na gazie potrafi kichnąć, ale jak ciepły to nie mam zastrzeżeń (jakiś tysiąc na nich zrobiłem).
Z tym, że u mnie instalka jest taka (i jej ustawienie), że na benzynie ciągnie jednak lepiej, czyli pewnie uboga mieszanka, więc nic dziwnego, że na zimnym grymasi.

Inna sprawa, że nie wiem jak, ale działa u mnie ssanie na LPG. Obroty się podnoszą i silnik się nie dławi - jak na benzynce (a dolot gazu jest nad gaźniekiem a nie w gaźniku). :o

To wprawdzie może nie do końca jest odpowiedź na zadane pytanie, ale ciekawe jest, że do LPG dają do żuka 50 zamiast 75 a u Ciebie jest odwrotnie jak piszesz.
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » pt cze 23, 2006 7:56 am

55 a nie 50 - pomyłka. :-?

Fachowcy z Iskry jednak w obu przypadkach do S21 55 polecają:
http://www.iskra-kielce.pl/zas.php?poj=4482

Inna sprawa, to czy silnik nie jest doprężony, bo to może wiele zmieniać.
Tutaj jest wołga, która ma nepewno większy stopień sprężania (i 75 zlecają):
http://www.iskra-kielce.pl/zas.php?poj=4033

No więc jak masz silnik doprężony, a oryginalny powinien 75 mieć to analogicznie w Twoim 95 może być jak najbardziej na miejscu. :)2
Grzechu_z_UAZ

Awatar użytkownika
Żurek
Posty: 520
Rejestracja: czw lip 29, 2004 2:40 pm
Lokalizacja: okolice Radzymina

Post autor: Żurek » pt cze 23, 2006 2:27 pm

jestem po rozmowie z panem Zbyszkiem, który krótko i dosadnie stwierdził że....... jak ruski dolniak to TYLKO ruskie świece...... :o ................co też na dniach uczynię :D
Gaz do końca-mojego albo jego
Gaz 69 dolniak prawie oryginał
Gaz 69 Wołga zmota

Jakub p.
 
 
Posty: 142
Rejestracja: pn sie 22, 2005 5:00 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Jakub p. » sob cze 24, 2006 10:50 am

Gratulacje dla Pana Zbyszka - błyskotliwy facet ! ...ma pojecie, hehe...
"do ruskiego tylko ruskie"... no dobre, .. oleje tez ? , paliwo tez ?...

pozdrowienia dla fachowcow !

Awatar użytkownika
Yaro
 
 
Posty: 165
Rejestracja: sob mar 27, 2004 11:42 am
Lokalizacja: Lądek Zdrój

Post autor: Yaro » sob cze 24, 2006 7:52 pm

Jak miałem gazika z S-21 to super sprawował mi się na świecach z maluszka, zdradził mi to taki stary mechanik i naprawdę miał rację bo autko miało lepszego buta, do tego regulacja zapłonu i silnik lepiej pracował. A świece z malucha mają większą ciepłotę od standardowych żukowskich i gość który mi to polecił stanowczo odradzał świece typowe pod LPG.
Toyota 4 runner 3.0 V6 2" & Suczka 1.3 & Gaz 69AM

Awatar użytkownika
Żurek
Posty: 520
Rejestracja: czw lip 29, 2004 2:40 pm
Lokalizacja: okolice Radzymina

Post autor: Żurek » pn cze 26, 2006 9:29 am

Jakub p. pisze:Gratulacje dla Pana Zbyszka - błyskotliwy facet ! ...ma pojecie, hehe...
"do ruskiego tylko ruskie"... no dobre, .. oleje tez ? , paliwo tez ?...

pozdrowienia dla fachowcow !

Drogi kolego z tego co się zdązyłem zorientowac przez cały okres użytkowania niniejszego forum to Pan Zbyszek z Sulejówka uchodzi raczej za autorytet zwłaszcza jesli chodzi o silniki dolnozaworowe i cieszy sie sporym szacunkiem braci gazowej w tym także i moim...
także bez sarkazmu proszę ....
Gaz do końca-mojego albo jego
Gaz 69 dolniak prawie oryginał
Gaz 69 Wołga zmota

ODPOWIEDZ

Wróć do „Gaz”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość